פיענוח השמטת חיי מוהר"ן -מישהו??

נקודה

משתמש רגיל
חיי מוהרן פרק עבודת השם אות תקנב :אמר לענין צדיק מפורסם שלא היו לו בנים הגונים, ואמר שזה מחמת ז' שאינו ב"ר כמו ב"ז לענין ע"ש. כי הצדיק ב"ז מסמתמא עושה עניין אחר לגמרי. ואיתא שי"צ פגע והגיע ב"ז ל"מ ע"ש ה"ר . ועוד יש בזה מעשה לעניין דבר הלצה ,שהיה לו דבר צחות לומר כנגדו, אך אחר כך ארע לבניו, רחמנא לצלן.
 

ובכן

משתמש ותיק
יש הטוענים שכל ההשמטות שנדפסו אינם נאמנות.
[כלומר, מאן דהוא לקח את כל ה'וכו'' שבחיי מוהר"ן, והוסיף בהם מפרי דמיונו].
אני אישית, לא מחוה דעה.
 

מ אלישע

משתמש ותיק
מ"מ הספר המקורי נדפס ע"י הרב מטשהערין.
וסבר בדעתו שיש להשמיט מה שהשמיט.

(וענין כזה גם היום משמיטים מכל ספר הסטורי' ראוי, ענינים פרטיים.
אלא שלרבי נתן היה ענין גדול לרשום כל שיחה ששמע. כי יש לימוד לדורות)

(אולי קשור ללקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן י)
 

ישר א-ל

משתמש ותיק
ג"א לא יודע, אבל גם אם כן, לא אמרה תורה לגלות במקום שרצו להסתיר
 

נקודה

משתמש רגיל
פותח הנושא
אם הבנתי נכון רבי נתן השמיט שיחות שמושכות אש . למשל השיחה על האר"י והבעש"ט או על הנהגות לקולא שהחסידים החמירו דוגמה לבישת בגד שחששו משעטנז ולפענ"ד כשהמחלוקת שככה אין שום סיבה לא לפרסם
 

מ אלישע

משתמש ותיק
נקודה אמר:
אם הבנתי נכון רבי נתן השמיט שיחות שמושכות אש . למשל השיחה על האר"י והבעש"ט או על הנהגות לקולא שהחסידים החמירו דוגמה לבישת בגד שחששו משעטנז ולפענ"ד כשהמחלוקת שככה אין שום סיבה לא לפרסם

כבר כתבתי שרבי נתן רצה להשאיר הכל לדורות.
והרב מטשהרין השמיט.

 י"א שחיי מוהר"ן של רבי נפתלי ג"כ נדפס בתוך חיי מוהר"ן הרגיל.

כאן מדובר בעניני משפחה פרטיים.
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
נקודה אמר:
לענין צדיק מפורסם שלא היו לו בנים הגונים, ואמר שזה מחמת ז' שאינו ב"ר כמו ב"ז לענין ע"ש. כי הצדיק ב"ז מסתמא עושה עניין אחר לגמרי. ואיתא שי"צ פגע והגיע ב"ז ל"מ ע"ש ה"ר . ועוד יש בזה מעשה לעניין דבר הלצה, שהיה לו דבר צחות לומר כנגדו, אך אחר כך ארע לבניו, רחמנא לצלן

זה מסקרן ביותר, אבל הניחוש שלי הוא משהו בסגנון "מחמת זיווגו שאינו באופן ראוי כמו בזמן זיווג לענין ערב שבת. כי הצדיק בזמן זיווג מסתמא עושה ענין אחר לגמרי". ומתקשר לי למה שכתב ש"הזיווג של הצדיק האמת, קשה עליו ענין זה". גם מחמת זה יוצאים בנים שאינם הגונים.
 

נקודה

משתמש רגיל
פותח הנושא
כמו בזמן זיווג לענין "ערב" שבת.??? כי הצדיק בזמן זיווג בזה כנראה צדקת
[/quote]
 
חלק עליון תַחתִית