אני רואה שצדקתי:אוהב שלום אמר:אתה מגביל את התשובות מראש שפרידמן במקום 1 אולי יש מי שחושב אחרת. [אני חושב כמוך]
עמנואל אמר:בהרבה מקמות נתקלתי בטעויות בפרידמן כאשר במהדורת צורת הדף הן לא הופיעו (למרות שהאחרונה פחות משוכללת מבחינת מ"מ ועוד)
עמנואל אמר:בהרבה מקמות נתקלתי בטעויות בפרידמן כאשר במהדורת צורת הדף הן לא הופיעו (למרות שהאחרונה פחות משוכללת מבחינת מ"מ ועוד)
באמת יצא לי ללמוד בהרבה מהדורות החל מהשו”ע הוצאה ישנה (יופי) ואכן שו”ע הבהיר הכי נוח מאז אני לומד רק בו (תענוג הפרמ”ג על הדף)פינחס רוזנצוויג אמר:בסוף, הבהיר.
צורת הדף אסף המון תיקונים מת"ח מובהקים, אבל לא עשה עבודת ריטוש עצמאית.
הבהיר עבדו קצת מהר, אבל במהדורות האחרונות תיקנו כמדומני את כל הטעויות.
השאלה היא על מדויק, אבל על נוחות קשה לתת קרדיט לפרידמן שהגזימו קצת,
עדיין הבהיר לוקח, לדעתי כמובן.
הגר"י אברמסקי אמר זאת בהיותו מתגורר בלונדון, אמר שהוא במקום הראשון בגאונות בלונדון [הוא היה יכול לדבר כך כידוע למכירים], ועל ת"ח אחר אמר שהוא במקום השלישי, ושאלוהו א"כ מי במקום השני, אמר אין שני, אבל עדיין פלוני אינו שנילמה זה תשאל לשמי אמר:אגב, להשוות בין פריעדמאן ל..., הוא אחר המחילה, כמו לומר ש'באגסי' הוא מקום שני אחר אוסם. איך אמר מישהו בנושא דומה? הם אולי מקום שני, אבל יש עשרים מקומות ריקים בן המקום הראשון לשני...
המעלה של 'תבנית' שהם כן שיחקו קצת, רק הקפידו שכללי יתחיל באות סעיף כמו המקורי - כך שמבחינה עיצובית אמיתית - זה הרבה יותר נח לקריאה.למה זה תשאל לשמי אמר:לגבי צורת הדך יש מהדורת מיר 'תבנית הדף' כך שאין הם היחידים.
בכל חלקי השו''ע קשה ללמוד בצוה''ד, אבל ביו''ד שבה האותיות המקוריות היו גדולות הדבר קל יותר. והתועלת עצומה כיון שיש יותר סעיפים על הדף, בשונה ממהדורת פריעדמאנן בה כדי ללמוד סעיף יש להפוך כו''כ דפים.
כמדומני ראיתי בפורום אוצה''ח שהדרת קודש פסקו מהוצאת השו''ע. איני זוכר היכא אתמר הא התם.
אגב, להשוות בין פריעדמאן ל..., הוא אחר המחילה, כמו לומר ש'באגסי' הוא מקום שני אחר אוסם. איך אמר מישהו בנושא דומה? הם אולי מקום שני, אבל יש עשרים מקומות ריקים בן המקום הראשון לשני...
לא יודע על מה אתה שח, לשם לא פותחים ראשי תיבות.כתריאל אמר:בפרידמן יש המון! טעויות הנובעות בפתיחת ר"ת לא במדויק, ולפעמים נשרפים שעות על כוונת הדברים, עד שפותחים מהדורה אחרת ורואים שזה היה ר"ת ופרידמן לא פתחו אותו כמו שצריך.
אני לא מספיק מכיר את טור 'המאור'לביא אמר:הטור של שירת דבורה נחשב להכי טוב
טענו חטים (פרידמן) והודה לו בשעורים (לשם).לביא אמר:לא יודע על מה אתה שח, לשם לא פותחים ראשי תיבות.כתריאל אמר:בפרידמן יש המון! טעויות הנובעות בפתיחת ר"ת לא במדויק, ולפעמים נשרפים שעות על כוונת הדברים, עד שפותחים מהדורה אחרת ורואים שזה היה ר"ת ופרידמן לא פתחו אותו כמו שצריך.
גם אני שמעתי שמבחינת דיוק המאור יותר טוב, אבל מה לעשות הציבור מעדיף שירת דבורה.אבר כיונה אמר:אני לא מספיק מכיר את טור 'המאור'לביא אמר:הטור של שירת דבורה נחשב להכי טוב
כי הוא הרבה פחות נפוץ
אבל מהמעט שראיתי היא נ"ל יותר טוב משירת דבורה
מלבד מה שקראתי שאמרו על המאור שיש בו הרבה שגיאות גרסאות שיש בהם נפ״מ להלכה (לא זוכר איפה קראתי זאת אז אין טעם לשאול אותי איפה), אני בעצמי מצאתי שם לא מעט שגיאות וטעויות שלא צריך יותר מדי להעמיק בשביל לראות אותם.אבר כיונה אמר:אני לא מספיק מכיר את טור 'המאור'
כי הוא הרבה פחות נפוץ
אבל מהמעט שראיתי היא נ"ל יותר טוב משירת דבורה
מדבריו היה נשמע שבמהדורות אחרות פתיחת הראשי תיבות טובה יותר, לזה הגבתי שבלשם בכלל לא עושים את זה.הצעיר שבחבורה אמר:טענו חטים (פרידמן) והודה לו בשעורים (לשם).
לא ממש.לביא אמר:אבר כיונה אמר:מדבריו היה נשמע שבמהדורות אחרות פתיחת הראשי תיבות טובה יותר, לזה הגבתי שבלשם בכלל לא עושים את זה.הצעיר שבחבורה אמר:טענו חטים (פרידמן) והודה לו בשעורים (לשם).
(ולמוטב, אני רשאי לציין)
דבר זה נעשה גם בשו"ע הבהיר.כתריאל אמר:מלבד שבפרידמן שינו מכל המהדורות ואת המשבצות זהב כתבו בכתב רגיל, ואת האשל אברהם בכתב רש"י מה שגורם לבלבול.
לא נכון!, ומחמת כן גם אינו מועיל אלא מזיק.פריחת ההרים אמר:דבר זה נעשה גם בשו"ע הבהיר.
והוא מועיל לדעתי
יוספי אמר:שמעתי שעוז והדר קנו מפרידמן את ההוצאה ומתכננים להוציא אותו שו"ע בעיצוב יותר טוב. ותיקון טעיות.
חידוד אמר:גם אני שמעתי שמבחינת דיוק המאור יותר טוב, אבל מה לעשות הציבור מעדיף שירת דבורה.
כתריאל אמר:לדעתי, הבהיר החדש עולה על פרידמן עשרת מונים.
בפרידמן יש המון! טעויות הנובעות בפתיחת ר"ת לא במדויק, ולפעמים נשרפים שעות על כוונת הדברים, עד שפותחים מהדורה אחרת ורואים שזה היה ר"ת ופרידמן לא פתחו אותו כמו שצריך.
והבהיר במקומות מסופקים פשוט לא פתחו את הר"ת.
מלבד שבפרידמן שינו מכל המהדורות ואת המשבצות זהב כתבו בכתב רגיל, ואת האשל אברהם בכתב רש"י מה שגורם לבלבול.
לענ"ד זה דווקא יתרון ולא חסרוןכתריאל אמר:חסרון בפרידמן, שענ"ד הוא חסרון גדול, שאת הציונים להרמ"א הוציאו מהרמ"א והניחו אותו בשולי השו"ע
נעשה גם נעשה!כתריאל אמר:לא נכון!, ומחמת כן גם אינו מועיל אלא מזיק.פריחת ההרים אמר:דבר זה נעשה גם בשו"ע הבהיר.
והוא מועיל לדעתי