יהודי אמר:הוא נפטר לפני 43 שנה.
אתה לא מאמין בביאת המשיח כל רגע ותחיית המתים...מבין ענין אמר:יהודי אמר:הוא נפטר לפני 43 שנה.
אתה לא באמת חשבת שהתכוונתי לדבר איתו...
אין כאן סמיילים ולא מבינים אם זה או ...מאן דהו אמר:אתה לא מאמין בביאת המשיח כל רגע ותחיית המתים...מבין ענין אמר:יהודי אמר:הוא נפטר לפני 43 שנה.
אתה לא באמת חשבת שהתכוונתי לדבר איתו...
...יהודה1 אמר:אין כאן סמיילים ולא מבינים אם זה או ...מאן דהו אמר:אתה לא מאמין בביאת המשיח כל רגע ותחיית המתים...מבין ענין אמר:אתה לא באמת חשבת שהתכוונתי לדבר איתו...
יהודי אמר:לא ידוע לי שיצאו מהדורות חדשות, זה חוזר על עצמו כל הזמן ללא שינוי.
תנסו לשאול אצל שני חתניו.
מבין ענין אמר:הקושי כאן משנה מס' דמאי פ"ה מ"א.
מה זה מה זה ה1/1000 מתוך הפת?
קהתי.jpeg
משהו השתבש עם כל ה 'לוכסנים'. תכתוב את ה"חלקי" מבלי לוכסנים.הכהן אמר:מבין ענין אמר:הקושי כאן משנה מס' דמאי פ"ה מ"א.
מה זה מה זה ה1/1000 מתוך הפת?
קהתי.jpeg
1/48+1/100 זה יוצא (בערך) 0.031 שזה 3/10+1/000
הכהן אמר:1 חלקי 48 ועוד 1 חלקי 100 זה יוצא (בערך) 0.031 שזה 3 חלקי 10 ועוד 1 חלקי 1000
נכון! 3.0833 זה בערך 0.031 (אם תבקש מהאקסל, לצורך הענין, להראות רק 3 ספרות מימין לנקודה העשרונית, זו התוצאה שתראה)מבין ענין אמר:החשבון לא מובן לי.
1 חלקי 48 ועוד 1 חלקי מאה זה לא בדיוק ולא בערך 0.031, אלא בדיוק 3.0833
מבין ענין אמר:0.031 זה לא 3 חלקי 10. 3 חלקי 10 זה 3.333
אתה צודק. אני הבנתי שאתה מתכוין שלשה חלקים מתוך עשרה חלקים.הכהן אמר:3 חלקי 10 זה שלוש עשיריות = 0.3מבין ענין אמר:0.031 זה לא 3 חלקי 10. 3 חלקי 10 זה 3.333
לא התכוונתי שכעת כל אחד ישתמש בסמיילים ממקלדתו. אני שמח בכך שביטלו את הסמיילים, אלא שרציתי להעיר שלא ראוי לכתוב הודעות, שאי אפשר להבין את המשמעות שלהם והם עלולות לפגוע. לצורך העניין המחשתי שהשלוש נקודות (...) מתפרשות בשתי צורות.מבין ענין אמר:
על זה נאמרה הבדיחה הידועה "חזק וברוך!! רבי חנניא בן עקשיא וכו'"...יהודה1 אמר:לא התכוונתי שכעת כל אחד ישתמש בסמיילים ממקלדתו. אני שמח בכך שביטלו את הסמיילים, אלא שרציתי להעיר שלא ראוי לכתוב הודעות, שאי אפשר להבין את המשמעות שלהם והם עלולות לפגוע. לצורך העניין המחשתי שהשלוש נקודות (...) מתפרשות בשתי צורות.מבין ענין אמר:
למותר לציין שהרב קהתי לא מלאך ובהחלט יתכנו שגיאות בפירושו, ידוע על כמה שגיאות בפירושו או יותר נכון פירושים לא ראויים שהוכנסו על פי השקפת עולמו, ואכ"מ.מבין ענין אמר:והוא השיב וז"ל:
לענ"ד, לא אתה ולא אני יכולים להחליט על טעות כזאת בוודאות, בלי לשאול את הכותב, שיודע לחשב גם חישובים יותר מסובכים למה בחר לכתוב כפי שכתב.
בברכה - אורי כהן
תוכל להפנות אותו לכאן או לחילופין לשלוח לו את ההודועת האחרונות. לדעתי זו או טעות דפוס או אי דיוק מכוון כדי להקל את החשבון (ולחומרא לא דק).מבין ענין אמר:עדכון בנושא -
יצרתי קשר עם החתן של קהתי, שמו הרב אורי כהן, ושאלתי אותו. הוא עיין בדבר, ולא מצא הסבר מניח את הדעת, חוץ מלומר לי שהרב קהתי היה מתמטיקאי ומן הסתם ידע לעשות חשבון.
שאלתי אותו לבסוף האם אוכל לומר שזו טעות סופר או טעות חשבונית?
והוא השיב וז"ל:
אתה יכול כמובן לומר שלדעתך יש כאן טעות.
לענ"ד, לא אתה ולא אני יכולים להחליט על טעות כזאת בוודאות, בלי לשאול את הכותב, שיודע לחשב גם חישובים יותר מסובכים למה בחר לכתוב כפי שכתב.
בברכה - אורי כהן
יהודה1 אמר:תוכל להפנות אותו לכאן או לחילופין לשלוח לו את ההודועת האחרונות. לדעתי זו או טעות דפוס או אי דיוק מכוון כדי להקל את החשבון (ולחומרא לא דק).מבין ענין אמר:עדכון בנושא -
יצרתי קשר עם החתן של קהתי, שמו הרב אורי כהן, ושאלתי אותו. הוא עיין בדבר, ולא מצא הסבר מניח את הדעת, חוץ מלומר לי שהרב קהתי היה מתמטיקאי ומן הסתם ידע לעשות חשבון.
שאלתי אותו לבסוף האם אוכל לומר שזו טעות סופר או טעות חשבונית?
והוא השיב וז"ל:
אתה יכול כמובן לומר שלדעתך יש כאן טעות.
לענ"ד, לא אתה ולא אני יכולים להחליט על טעות כזאת בוודאות, בלי לשאול את הכותב, שיודע לחשב גם חישובים יותר מסובכים למה בחר לכתוב כפי שכתב.
בברכה - אורי כהן