ספר על הלכות נדה

יעקב שלם

משתמש ותיק
אבקש מהרבנים דפה להמליץ על ספר לחזרה מהירה (ללמד מישהו) על הלכות נדה 
לצערי רוב הספרים או ארוכים מדי או תמציתיים מדי (או מחמירים מדי)
 

אליהו52

משתמש ותיק
סליחה אבל מראה כהן בפרקים מסוימים צריך מו"צ צמוד כל דבר ישאל לחכם...
בנוסף יש שיאמרו מחמיר...
 

מאן דהו

משתמש ותיק
פותח האשכול לא ציין דבר מהותי ביותר. ספר הלכה לספרדים או אשכנזים
 

יהודי

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
פותח האשכול לא ציין דבר מהותי ביותר. ספר הלכה לספרדים או אשכנזים
מצד מנהגי הספרדים אין כמעט הבדלים, לשיטת הפסיקה המחודשת של הגרע"י זצ"ל ותלמידיו יש הבדל מזרח ומערב.  
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
אבקש מהרבנים דפה להמליץ על ספר לחזרה מהירה (ללמד מישהו) על הלכות נדה 
לצערי רוב הספרים או ארוכים מדי או תמציתיים מדי (או מחמירים מדי)

מקילים מדי בסדר?
אם תאשר אחפש
 

יהודי

משתמש ותיק
מי אמר שמותר ללמד בספר שלא ברור שיש לו על מי לסמוך.
 

אליהו52

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
יעקב שלם אמר:
אבקש מהרבנים דפה להמליץ על ספר לחזרה מהירה (ללמד מישהו) על הלכות נדה 
לצערי רוב הספרים או ארוכים מדי או תמציתיים מדי (או מחמירים מדי)

מקילים מדי בסדר?
אם תאשר אחפש

יש ספר של הרב כהנא לא זוכר את שמו עם כמה קולות מענינות (נראה לי בעיקר בכתמים אבל לא רק) שבזמנו היה פולמוס גדול עליהם
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
אליהו52 אמר:
סליחה אבל מראה כהן בפרקים מסוימים צריך מו"צ צמוד כל דבר ישאל לחכם...
בנוסף יש שיאמרו מחמיר...

זה מה שהתכוונתי בשאלתי רק העדפתי בלי שמות
הנופל אמר:
פתחי מגדים
גם לזה התכוונתי בשאלתי 
זה נראה לי מדי הרבה פרטים בשביל ללמד
 

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
אבקש מהרבנים דפה להמליץ על ספר לחזרה מהירה (ללמד מישהו) על הלכות נדה 
לצערי רוב הספרים או ארוכים מדי או תמציתיים מדי (או מחמירים מדי)
אתה צריך רק פסקי הלכות או גם סיכומי שיטות (ב"י ש"ך ט"ז וכדו')?
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
פותח הנושא
גבריאל פולארד אמר:
אתה צריך רק פסקי הלכות או גם סיכומי שיטות (ב"י ש"ך ט"ז וכדו')?

פסקי הלכות בשביל חזרה (למישהו שכבר למד בתור חתן)
 

נבשר

משתמש ותיק
הגיע לידי ספר של הרב טל דואר קוראים לזה טללי טוהר, מיועד לציובר הספרדי, אמנם ודאי גם לאשכנזים, אני מאד נהניתי מהקיצור והדיוק המירבי.
 

מממממ

משתמש ותיק
קיצור הלכות נדה (של הרב בויאר) וטהרת בת ישראל. שניהם הכי מקוצרים שיכול להיות.
 

יהודי

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
להולכים בשיטת מרן הגרע"י ("המחודשת"...) יש ספר נפלא בשם מעשה הטהרה. ממליץ בחום.
זהו, זה כבר לא מחודש, זו השיטה בה הלכו דורות על דורות בנ"י הספרדים החרדים לדבר ד'.
עד כה כל ההולכים בשיטת הגרע"י זצ"ל היו מודים ששיטתו מחודשת ואינה כמקובל, אך רב גובריה וכו'.
ב"ה היום כבר מעיזים לשקר ולכזב בריש גלי, ולכתוב שאינה מחודשת אלא כפי מנהגי הספרדים מדור דור.

 
 

ברל

משתמש ותיק
אליהו52 אמר:
מאן דהו אמר:
יעקב שלם אמר:
אבקש מהרבנים דפה להמליץ על ספר לחזרה מהירה (ללמד מישהו) על הלכות נדה 
לצערי רוב הספרים או ארוכים מדי או תמציתיים מדי (או מחמירים מדי)

מקילים מדי בסדר?
אם תאשר אחפש

יש ספר של הרב כהנא לא זוכר את שמו עם כמה קולות מענינות (נראה לי בעיקר בכתמים אבל לא רק) שבזמנו היה פולמוס גדול עליהם

טהרת בת ישראל זה של הרב כהנא למיטב ידעתי החזו"א עבר על כל פסיק בספר
 

אליהו52

משתמש ותיק
ברל אמר:
אליהו52 אמר:
מאן דהו אמר:
מקילים מדי בסדר?
אם תאשר אחפש

יש ספר של הרב כהנא לא זוכר את שמו עם כמה קולות מענינות (נראה לי בעיקר בכתמים אבל לא רק) שבזמנו היה פולמוס גדול עליהם

טהרת בת ישראל זה של הרב כהנא למיטב ידעתי החזו"א עבר על כל פסיק בספר
לא של הרב קלמן כהנא.
יש כהנא אחר מו"צ בבד"ץ שכתב ג"כ ספר ואליו כוונתי 
תמהני שחשבת שכוונתי לספר כזה, מי שיודע על הפולמוס שהיה בזמנו מבין שלא ייתכן שלזה הייתה כוונתי
 
 

בן המתחטא

משתמש ותיק
אליהו52 אמר:
מאן דהו אמר:
יעקב שלם אמר:
אבקש מהרבנים דפה להמליץ על ספר לחזרה מהירה (ללמד מישהו) על הלכות נדה 
לצערי רוב הספרים או ארוכים מדי או תמציתיים מדי (או מחמירים מדי)

מקילים מדי בסדר?
אם תאשר אחפש

יש ספר של הרב כהנא לא זוכר את שמו עם כמה קולות מענינות (נראה לי בעיקר בכתמים אבל לא רק) שבזמנו היה פולמוס גדול עליהם

הקולות שלו הם גם בשופעת דם, ובדה מליבו "שיעורים" חדשים כגון אם הבגד נספג בדם פעמיים בשיעור 6 ס"מ על 9 ס"מ וכדו'. כמו כן מתיר בהרחקות דברים מתמיהים, כגון לעזור לאשתו לסגור כפתורים כשהיא לא מסתדרת!!! ועוד הרבה דברים לא שערום כל גאוני ארץ ממזרח שמש עד מבואו.
 

סופר המלך

משתמש ותיק
שניאור אמר:
אני מוחה על כבוד ת"ח, בלי להכנס לסוגיא.
א. מי שמבזה את עצמו להוציא ספר עם הוראות מחודשות ללא סוף ולא מעט מהם מביאות לידי גיחוך, שלא יבוא בטענות.
ב. גדולי הדור הם אלו שיצאו נגדו.
 
 

אדם קדמון

משתמש רגיל
א. גדולי עולם לא יצאו נגדו, אם כי חלקו עליו בחריפות.
ב. יש לחלק בין דיני הרחקות שהם תלויים בהבנת דברי הראשונים, (בכל אופן אין כאן חשש איסור דאורייתא, ולא שנא מהמקילים בדיני שבת וכיוצ"ב). לבין הוראותיו בדיני דמים שהכל הנראה יש לו מסורת ברורה על כך וכמו מראה ברוין בפרנקפורט וכל כהאי גוונא.
לשם דוגמא, הרב ישראל יעקב פישר ויבדלחט"א יחזקאלהרב ראטה מקרלסבורג אף הם התירו ומתירים מראות וכתמים בנוטה לאדום ובשיעורים גדולים
ג. אין היתר לבזות ת"ח גם אם הוראותיו מחודשות, אלא א"כ יש ריעותא מוכחת כי הוראותיו נובעים מחמת אידיאולוגיה כפרנית/ אפיקורוסית/ משיחית - שבתאית וכיוצ"ב. דוגמא קלאסית לכך הוא אהרן חורינר שנדחה מקהל יראי ה' בשל זלזולו במסורת ישראל, ולא בשל התירו בעניין דג השטירל.

בנידו"ד יש ודאות גמורה כי הרב כהנא הוא ירא שמים מרבים, ולטובה כוונתו, אם כי יש מקום להרחיק את אלו שלא התחנכו על ברכי השקפה זו מלשאול בהוראתיו. (כמובן שאלו שלמדו הלכות נדה עם חוו"ד לא מסוגלים לעכל אותו).
 

בן המתחטא

משתמש ותיק
א. מרן הגריש"א היה מתבטא עליו בחריפות נוראה. אני שלחתי פעם אחד לשאול בענין הנוגע אליו, ואמר ביטויים קשים מאד.
ב.אחרי כל השמועות הכי פורחות באויר, בשם הכי פחות ברי סמכא. אין אף מעשה'לה שמתקרב להיתרים שהוא כותב.
ג. במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב.
 

בן המתחטא

משתמש ותיק
נבשר אמר:
בן המתחטא אמר:
ג. במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב.
למה חילול ה'?
חילול ה' בלשון חז"ל ברוב מקומות פירושו לחלל את דבר ה' דהיינו להפר ציוויו. (להבדיל משימוש לשון זו בעברית המתחדשת. ששם פירושו, יחס האנשים שאינם ב"מגזר" לאנשים מה"מגזר". ונהגו לכאוב על "חילול ה'" הרבה אנשים שאין להם כ"כ אכפתיות ממנו בדר"כ ואף רעים וידידים של המורדים בו, והעוקרים את שמו) 

ובברכות יט' ב', ובעירובין סג' א', ובסנהדרין פב' א', נשנית משנה זו שבמקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב,
לגבי מקרים של אפרושי מאיסורא. וחילול ה' הנזכר שם אין פירושו אלא לעבור איסור.  
 
חלק עליון תַחתִית