הנהלת "פורום לתורה" מאחלת לכל חו"ר שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות ושלווה. שימלא ה' לבנו משאלות טובות, וימלא משאלות לבנו לטובה. אכי"ר

האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה


מ.ה.
הודעות: 106
הצטרף: 01 נובמבר 2019, 09:23
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי מ.ה. » 16 ספטמבר 2020, 02:44

יושב אוהלים כתב:
15 ספטמבר 2020, 17:18
זוזו כתב:
15 ספטמבר 2020, 16:53
אגב מעניין לעניין זכרוני שפעם שאלו לגרש"צ (אך לא לוקח אחריות) מהו לנצל את החוק שאם כתוב על מוצר מחיר מסוים ואילו במחשב מחיר גבוה יותר, החוק קובע שמשלים מה שכתוב ובעה"ב לא יכול לדרוש יותר. בהלכה אין לזה שום בסיס. כמדו' מזכרוני הוא טען ש...בערים חרדיות שהחוק לא קובע להם יש לחוש לגזל.
לכאורה זה שייך רק באופן שלא הסכים בעל החנות החרדי למוכרו לו במחיר הנקוב על גבי המוצר, ולא הסכים אלא במחיר המחשב, והקונה נתן לו רק את המחיר שרשום על המוצר ובורח עם המוצר מהחנות, משא"כ אם לבסוף הסכים המוכר למכור לו במחיר הנמוך יותר, כיון שראה שהוא לא יסכים לשלם יותר, איזה גזל יש כאן? (אולי חמסן- ויל"ע).
פעמים שהמוכר נותן לו במחיר הנקוב רק משום שמפחד שיתבע אותו למשפט. ומעשה היה במנהל רשת חרדית שמסר מודעא שאינו מוכן שיקנו במחיר הנקוב, אע"פ שבקופה כמובן הורה לקופאיות כן למכור, כי היה מחוייב ע"פ חוק.
 

ערכים:


מ.ה.
הודעות: 106
הצטרף: 01 נובמבר 2019, 09:23
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי מ.ה. » 16 ספטמבר 2020, 02:47

אמונת אומן כתב:
16 ספטמבר 2020, 01:52
דרומאי כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:56
זוזו כתב:
15 ספטמבר 2020, 16:53

אגב מעניין לעניין זכרוני שפעם שאלו לגרש"צ (אך לא לוקח אחריות) מהו לנצל את החוק שאם כתוב על מוצר מחיר מסוים ואילו במחשב מחיר גבוה יותר, החוק קובע שמשלים מה שכתוב ובעה"ב לא יכול לדרוש יותר. בהלכה אין לזה שום בסיס. כמדו' מזכרוני הוא טען שאם בעה"ב חילוני וכדו' הרי שכל ההתנהלות שלו לפי החוק ומתרצה לעבוד ככה גם מתי שלא משתלם אז אפשר אך בערים חרדיות שהחוק לא קובע להם יש לחוש לגזל.


מה שייך מתרצה לעבוד לפי החוק, הרי כעת עומד וצווח שאינו מסכים.  
אם זכרוני אינו בכזיב, הגרממ שפרן מתיר גם אצל רשת חרדית, מטעם ש2 הצדדים קיבלו עלייהו לפעול על פי חוק, וכך ניחא להו. 


לכאורה אינו מובן, מה שייך קיבלו עליהם לנידון דידן, והלא לא עשו שום הסכם ביניהם או התחייבות כלשהיא שנאמר שהיא מתפרשת ע"פ החוק או המקובל, וכי אין רשות למוכר לסרב ולומר איני רוצה למכור לך במחיר הזה.
אלא אם כן מדובר שהמוכר אינו מסרב, וכל השאלה היא האם צריך ללכת לברר ולשאול את בעל החנות האם הוא מסכים, שבזה מסתמא דעתו לפי המקובל. אבל אין זה שייך ל"קבלו עליהם".


אמונת אומן
הודעות: 2002
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 296 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי אמונת אומן » 16 ספטמבר 2020, 08:57

מ.ה. כתב:
16 ספטמבר 2020, 02:47
אמונת אומן כתב:
16 ספטמבר 2020, 01:52
דרומאי כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:56



מה שייך מתרצה לעבוד לפי החוק, הרי כעת עומד וצווח שאינו מסכים.  
אם זכרוני אינו בכזיב, הגרממ שפרן מתיר גם אצל רשת חרדית, מטעם ש2 הצדדים קיבלו עלייהו לפעול על פי חוק, וכך ניחא להו. 

לכאורה אינו מובן, מה שייך קיבלו עליהם לנידון דידן, והלא לא עשו שום הסכם ביניהם או התחייבות כלשהיא שנאמר שהיא מתפרשת ע"פ החוק או המקובל, וכי אין רשות למוכר לסרב ולומר איני רוצה למכור לך במחיר הזה.
אלא אם כן מדובר שהמוכר אינו מסרב, וכל השאלה היא האם צריך ללכת לברר ולשאול את בעל החנות האם הוא מסכים, שבזה מסתמא דעתו לפי המקובל. אבל אין זה שייך ל"קבלו עליהם".
נראה לי שדעתו שפתיחת חנות מהווה קבלה של חוקי הצרכנות, שאם לא כן הלקוחות יעדיפו לרכוש במקום אחר, ואין נפ''מ במה שהמוכר מסרב עתה. 
אני נזכר שאמר שבמכירה ביתית לא שייך לומר כן. 
 


פפפפ
הודעות: 178
הצטרף: 07 מאי 2020, 22:20
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי פפפפ » 16 ספטמבר 2020, 09:04

דרומאי כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:50
פפפפ כתב:
10 מאי 2020, 13:33
שיתא אלפי כתב:
26 מרץ 2020, 20:26
לכאורה כל דבר שחברה ציבורית עושה, והיא מכירה את הפרצות שיש בזה, ולא שווה לה להילחם בזה, הרי זה כהפקר.
כי השוק היום פרוץ מאד בבחינת רובו עכו"ם, וכל חברת ענק יודעת היטב מה המצב ומה יעשו עם האופציות שלה.
וזה בהכרח יוצר מצב שהיא מראש אומרת שהיא מאפשרת את זה, כי העולם החיצוני היום לא בנוי מהתנהגות של אסור ומותר, אלא אפשרי ולא אפשרי. ואפילו במשטרה ובית המשפט יש התנהלות כזו, שלא כל מה שכתוב בחוק ממשים ואוכפים, אלא יש כללים איך מתנהלים באופן נורמלי, ותיזהר ממה שאתה יודע שיאכפו עליך.
ואע"פ שזה ההיפך מרוח התורה וההלכה, שיהא אדם יר"ש בסתר.. אבל בחברות ענק כדיניהם דינינן להו. שעל דעת כך הם עושים את העסקים שלהם, ומהצורה הזו הם עושים מליונים.
ולא שייך שיהיה היום בשוק שלהם אופציה שהיא אפשרית ואין עליה שום אכיפה וזה אסור. זה מונגד לאומדן דעת הפשוט והבסיסי של השוק היום.
ואולי אם יש חברה של אנ"ש, אז שם יהיה האומדן דעת אחרת.
ונראה לומר שאין סתירה מהוראת הבית ישראל, כי אז העולם היה הכל אחרת, והיו מקפידים על כל שו"פ, והאמא הייתה מחייבת לגמור את האוכל בצלחת כי מה היו עושים מזה בשואה... והפקידים במדינה נסעו בסוסיתא, והבית ישראל היה מטייל בגאולה לפנות בוקר, על יד ישיבת חברון, והיו מצלמים בשחור לבן, ולובשים חאקי, ומתווכחים בקיבוץ מה יהיה התורנות של השטיפת כלים, ומפטרים ראש ממשלה (רבין) על זה שלאשתו יש כמה דולרים... בקיצור עולם אחר.
אבל היום הקיבוצים כבר נהיו נדל"ן, ואף אחד לא מתכופף להרים 10 אגורות, והאומדן דעת והתנהלות השוק שונה מן הקצה אל הקצה
ובקצרה אפשר לומר שאז הכל היה מתפרש כמו ברוסיה, כי המדינה חיקתה את רוסיה בכל דרכיה. והיום הכל מתפרש כמו אמריקה כי הם מנסים לחקות את אמריקה.
וגם באומדן דעת של פירוש נדרים כלשון בנ"א נאמר כך. שנדר בשנת תשכ' מתפרש בדרך כלל על פי המושגים של רוסיה, ונדר בשנת תשף' מתפרש בד"כ על פי המושגים של אמריקה.
והכל בסוד שיתא אלפי שנין.
עדין לא בשום מקום שיהיה מותר ליהודי שומר תו"מ להתנהג עם אחרים כדיניהם כשזה שאלה בהלכות גזל בלא רשות ב"ד
ולענין גוביינא שמעתי בשם אחד מדייני בני ברק שכל מה שהחברה מרשה מותר וע"כ להתקשר ולהשאיר הודעה בגוביינא הגעתי הביתה אסור ולהשאיר את שמי מותר אפילו אם ההסכם שלי עם זה שאני מתקשר אליו שאם אני אומר את שמי אז סימן שהגעתי הביתה
תמוה, וכי יש לחברה חילוק בין אם אומר את שמו, או אם אומר שהגיע הביתה?

שאלה טובה!
התשובה, שבממונות מה שסיכמו אפי' אם זה בלי הגיון זה מה שקובע
 


מ.ה.
הודעות: 106
הצטרף: 01 נובמבר 2019, 09:23
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי מ.ה. » 16 ספטמבר 2020, 09:37

אמונת אומן כתב:
16 ספטמבר 2020, 08:57
מ.ה. כתב:
16 ספטמבר 2020, 02:47
אמונת אומן כתב:
16 ספטמבר 2020, 01:52

אם זכרוני אינו בכזיב, הגרממ שפרן מתיר גם אצל רשת חרדית, מטעם ש2 הצדדים קיבלו עלייהו לפעול על פי חוק, וכך ניחא להו. 

לכאורה אינו מובן, מה שייך קיבלו עליהם לנידון דידן, והלא לא עשו שום הסכם ביניהם או התחייבות כלשהיא שנאמר שהיא מתפרשת ע"פ החוק או המקובל, וכי אין רשות למוכר לסרב ולומר איני רוצה למכור לך במחיר הזה.
אלא אם כן מדובר שהמוכר אינו מסרב, וכל השאלה היא האם צריך ללכת לברר ולשאול את בעל החנות האם הוא מסכים, שבזה מסתמא דעתו לפי המקובל. אבל אין זה שייך ל"קבלו עליהם".
נראה לי שדעתו שפתיחת חנות מהווה קבלה של חוקי הצרכנות, שאם לא כן הלקוחות יעדיפו לרכוש במקום אחר, ואין נפ''מ במה שהמוכר מסרב עתה. 
אני נזכר שאמר שבמכירה ביתית לא שייך לומר כן. 

מה זאת אומרת מהווה קבלה? מה מחייב אותו כעת למכור? הוא עשה איתך איזה הסכם או קנין? נניח שהוא קיבל על עצמו את החוקים ועכשיו הוא אומר שהוא לא מסכים, מה מונע ממנו להתנגד?
 


אמונת אומן
הודעות: 2002
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 296 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי אמונת אומן » 16 ספטמבר 2020, 10:24

אני לא ר''מ שפרן...
אולי הוא הסכים לכך שהקונה רשאי להגיש תלונה נגדו שאינו עומד בכללי המסחר המחייבים


דרומאי
הודעות: 2553
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 445 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי דרומאי » 16 ספטמבר 2020, 11:15

פפפפ כתב:
16 ספטמבר 2020, 09:04
דרומאי כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:50
פפפפ כתב:
10 מאי 2020, 13:33

עדין לא בשום מקום שיהיה מותר ליהודי שומר תו"מ להתנהג עם אחרים כדיניהם כשזה שאלה בהלכות גזל בלא רשות ב"ד
ולענין גוביינא שמעתי בשם אחד מדייני בני ברק שכל מה שהחברה מרשה מותר וע"כ להתקשר ולהשאיר הודעה בגוביינא הגעתי הביתה אסור ולהשאיר את שמי מותר אפילו אם ההסכם שלי עם זה שאני מתקשר אליו שאם אני אומר את שמי אז סימן שהגעתי הביתה
תמוה, וכי יש לחברה חילוק בין אם אומר את שמו, או אם אומר שהגיע הביתה?
שאלה טובה!
התשובה, שבממונות מה שסיכמו אפי' אם זה בלי הגיון זה מה שקובע

דבריך נכונים אם זה מה שסיכמו. אבל אנו דנין כעת מה החברה נותנת רשות ולמה איננה נותנת רשות, וכיון שאין חילוק מסתבר בין אמירת השם לאמירת הודעה לכן לא מסתבר שהחברה מקפידה שיאמרו דוקא את השם ולא הודעה.
 

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
הודעות: 1417
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 890 פעמים
קיבל תודה: 490 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 16 ספטמבר 2020, 11:41

בר בי רב כתב:
12 ינואר 2020, 16:38
אמר לי חכ"א שמי שמשלם על דקות ומתקשר רק שיראו אותו על הצג ויחזרו אליו אמר לו הגרש"צ רוזנבלט שאין לעשות כן משום שמשתמש בשירותי החברה שבעצם אמור להגיע באופן שמתקשר ועונים לו והם מקבלים את התשלום וכעת משתמש בזה בחינם שלא לטובתם.
אני שאלתי פעם תלמיד חכם גדול שבקי בחו"מ, והוא אמר שבזק גובים תשלום על הקו, לכן זכות השימוש בקו מותרת, ועל דקות שיחה משלמים רק כשמדברים.
 


יושב אוהלים
הודעות: 2333
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 345 פעמים
קיבל תודה: 481 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 16 ספטמבר 2020, 12:52

מ.ה. כתב:
16 ספטמבר 2020, 02:47
אמונת אומן כתב:
16 ספטמבר 2020, 01:52
דרומאי כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:56



מה שייך מתרצה לעבוד לפי החוק, הרי כעת עומד וצווח שאינו מסכים.  
אם זכרוני אינו בכזיב, הגרממ שפרן מתיר גם אצל רשת חרדית, מטעם ש2 הצדדים קיבלו עלייהו לפעול על פי חוק, וכך ניחא להו. 

לכאורה אינו מובן, מה שייך קיבלו עליהם לנידון דידן, והלא לא עשו שום הסכם ביניהם או התחייבות כלשהיא שנאמר שהיא מתפרשת ע"פ החוק או המקובל, וכי אין רשות למוכר לסרב ולומר איני רוצה למכור לך במחיר הזה.
אלא אם כן מדובר שהמוכר אינו מסרב, וכל השאלה היא האם צריך ללכת לברר ולשאול את בעל החנות האם הוא מסכים, שבזה מסתמא דעתו לפי המקובל. אבל אין זה שייך ל"קבלו עליהם".
אבל מסתבר שאין צריכים לחשוש שאולי המוכר מסר כזה מודעה, וכל שלמעשה הוא מוכר לו במחיר הזה לכאורה אין כאן גזל, (אולי חמסן - וצ"ע).
 


שמחה מנתניה
הודעות: 119
הצטרף: 21 נובמבר 2019, 20:40
נתן תודה: 62 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי שמחה מנתניה » 16 ספטמבר 2020, 20:42

יושב אוהלים כתב:
15 ספטמבר 2020, 16:30
שמחה מנתניה כתב:
14 ספטמבר 2020, 11:29
בר בי רב כתב:
12 ינואר 2020, 16:38
אמר לי חכ"א שמי שמשלם על דקות ומתקשר רק שיראו אותו על הצג ויחזרו אליו אמר לו הגרש"צ רוזנבלט שאין לעשות כן משום שמשתמש בשירותי החברה שבעצם אמור להגיע באופן שמתקשר ועונים לו והם מקבלים את התשלום וכעת משתמש בזה בחינם שלא לטובתם.

מוזר כי ברור שכל זה כלול בתשלום על הדקות
וכמה שכתבו כבר לפניי

לכאורה התשלום על דקות שיחה, ולא על חיוג סתם כשאין דעתו לשוחח כלל.
ולמה פשיטא לך שזה כלול? וכי בגלל שהחברה יודעים שאנשים עושים את זה? זה לא טענה, כי זה לא ראיה שזה כלול בתשלום.

החברה מקנה לקונה קנין על הדקות, וכל שימוש בעולם ששייך להשתמש בהם, ה"ה שייכים אליו, ולא משנה מה הי' רצון המקנה, היות וכבר הקנה לו


יושב אוהלים
הודעות: 2333
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 345 פעמים
קיבל תודה: 481 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 16 ספטמבר 2020, 20:49

שמחה מנתניה כתב:
16 ספטמבר 2020, 20:42
מקנה לקונה קנין על הדקות
ע"פ שולחן ערוך חושן משפט אין כזה דבר קנין או בעלות על דקות. דקות הם לא חפץ שאפשר לקנות ולהקנות, ולא שייך עליהם בעלות בכלל.


פפפפ
הודעות: 178
הצטרף: 07 מאי 2020, 22:20
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי פפפפ » 17 ספטמבר 2020, 08:51

דרומאי כתב:
16 ספטמבר 2020, 11:15
פפפפ כתב:
16 ספטמבר 2020, 09:04
דרומאי כתב:
15 ספטמבר 2020, 22:50

תמוה, וכי יש לחברה חילוק בין אם אומר את שמו, או אם אומר שהגיע הביתה?
שאלה טובה!
התשובה, שבממונות מה שסיכמו אפי' אם זה בלי הגיון זה מה שקובע
דבריך נכונים אם זה מה שסיכמו. אבל אנו דנין כעת מה החברה נותנת רשות ולמה איננה נותנת רשות, וכיון שאין חילוק מסתבר בין אמירת השם לאמירת הודעה לכן לא מסתבר שהחברה מקפידה שיאמרו דוקא את השם ולא הודעה.

בדיני ממונות לא מספיק מה שמסתבר לי ולך ולכל אחד אחר ולכן מה שהחברה ודאי מרשה זה ודאי מותר ולומר את השם היא ודאי מרשה ומה שאין ודאי זה שאלה של גזל או ספק גזל או ודאי גזל 
 


דרומאי
הודעות: 2553
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 445 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי דרומאי » 17 ספטמבר 2020, 09:27

פפפפ כתב:
17 ספטמבר 2020, 08:51
דרומאי כתב:
16 ספטמבר 2020, 11:15
פפפפ כתב:
16 ספטמבר 2020, 09:04

שאלה טובה!
התשובה, שבממונות מה שסיכמו אפי' אם זה בלי הגיון זה מה שקובע
דבריך נכונים אם זה מה שסיכמו. אבל אנו דנין כעת מה החברה נותנת רשות ולמה איננה נותנת רשות, וכיון שאין חילוק מסתבר בין אמירת השם לאמירת הודעה לכן לא מסתבר שהחברה מקפידה שיאמרו דוקא את השם ולא הודעה.
בדיני ממונות לא מספיק מה שמסתבר לי ולך ולכל אחד אחר ולכן מה שהחברה ודאי מרשה זה ודאי מותר ולומר את השם היא ודאי מרשה ומה שאין ודאי זה שאלה של גזל או ספק גזל או ודאי גזל 
ודאי שמספיק. כל עוד אין חילוק בין אמירת השם בתור סימן להגעתי לאמירת הגעתי- הסכמה של החברה לאמירת השם כוללת אף אמירת הגעתי.
 


פפפפ
הודעות: 178
הצטרף: 07 מאי 2020, 22:20
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי פפפפ » 17 ספטמבר 2020, 09:31

דרומאי כתב:
17 ספטמבר 2020, 09:27
פפפפ כתב:
17 ספטמבר 2020, 08:51
דרומאי כתב:
16 ספטמבר 2020, 11:15

דבריך נכונים אם זה מה שסיכמו. אבל אנו דנין כעת מה החברה נותנת רשות ולמה איננה נותנת רשות, וכיון שאין חילוק מסתבר בין אמירת השם לאמירת הודעה לכן לא מסתבר שהחברה מקפידה שיאמרו דוקא את השם ולא הודעה.
בדיני ממונות לא מספיק מה שמסתבר לי ולך ולכל אחד אחר ולכן מה שהחברה ודאי מרשה זה ודאי מותר ולומר את השם היא ודאי מרשה ומה שאין ודאי זה שאלה של גזל או ספק גזל או ודאי גזל 
ודאי שמספיק. כל עוד אין חילוק בין אמירת השם בתור סימן להגעתי לאמירת הגעתי- הסכמה של החברה לאמירת השם כוללת אף אמירת הגעתי.

כמדומה הגר"י פוזן אינו מסכים אתך
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “דיני ממונות”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח