האם הסכום של 10 אגו' לשקית הולכת למדינה או לרשת?
(ונא לא להיכנס לדיון אם מותר לגנוב מהמדינה או לא)
(ונא לא להיכנס לדיון אם מותר לגנוב מהמדינה או לא)
כי הם חיינו אמר:איזה נפק"מ להלכה יש לך בזה?
לעבדיג יענקל אמר:(ונא לא להיכנס לדיון אם מותר לגנוב מהמדינה או לא)
לעבדיג יענקל אמר:כי הם חיינו אמר:איזה נפק"מ להלכה יש לך בזה?לעבדיג יענקל אמר:(ונא לא להיכנס לדיון אם מותר לגנוב מהמדינה או לא)
כי הם חיינו אמר:בחוק מופיע שעל החנות להעביר למדינה על כל שקית 8.54 אג'
איזה נפק"מ להלכה יש לך בזה?
ראה ד''ה כספי ההיטל.לעבדיג יענקל אמר:האם הסכום של 10 אגו' לשקית הולכת למדינה או לרשת?
(ונא לא להיכנס לדיון אם מותר לגנוב מהמדינה או לא)
אמונת אומן אמר:הערת ביניים
החוק חל רק על הרשתות הגדולות בתוך הקו הירוק.
למרות זאת. הרשתות גובות את התשלום גם בשטחי יו"ש וגם חלק מהחנויות בארץ שאינן חייבות עפ"י חוק מנצלות את זה כדי לגבות תשלום.
אבל מה ירויח מזה שירשם בחשבונית והכל ילך למדינה?אבי חי אמר:לא נראה לי שהחנות משלמת לפי מס' השקיות שהכניסה לחנות, אלא לפי מס' השקיות שנרשמו בחשבוניות.
נכון מאד. דברי אמורים בחנות שלא חייבת ע"פ חוק ו"מנצלת" את החוק לגבות, שבכה"ג פשוט טפי שאסור לקחת שקיות בלי לשלם.אין חכמה אמר:אבל מה ירויח מזה שירשם בחשבונית והכל ילך למדינה?אבי חי אמר:לא נראה לי שהחנות משלמת לפי מס' השקיות שהכניסה לחנות, אלא לפי מס' השקיות שנרשמו בחשבוניות.
הרי תקח את השקית שכבר שילם עליה ואחת היא לו אם תחייב אותו להעביר למדינה את הכסף שאתה משלם לו א"ל
דבריך ממש דברי טעםיושב אוהלים אמר:הקדמה:
אין ההודעה הבאה מכוונת לשום אדם או כותב ספיציפי, ואין הוא כלל גורף ללא יוצא מן הכלל, אלא משהו שהסקתי באופן רחב מתוך נסיוני בהרבה מקרים כאלה שעיינתי בהם וכדרכם של כללים לכל כלל יש יוצא מן הכלל:
מנסיון שלי שמתי לב שכמעט בכל המקרים שאנשים דנים (גם בצורה הלכתית ולמדנית) על כל מיני תשלומים אם אפשר "לעקוף אותם" או להתחמק מהם, או על סוגי ה"קומבינות" למיניהם אם מותרים הם ע"פ הלכה או לא, ברובם הגדול הרוצים להתיר הם אנשים כאלה שלא בוער בהם בהרבה חומרת איסור גזילה וגניבה וכו', ובאין כאילו בטענה של "התורה חסה על ממונם של ישראל" וש"אין שום ענין סתם לשלם אם לא צריך" וכו' וכו' (שלא לדבר על ה"קנאים" למינהם שסוברים ש"מצוה לגנוב מהמדינה" וש"הם גונבים כל הזמן ממני -ואני סה"כ מנסה להציל את מה שגנבו ממני בעבר"), טענות של כאילו "לשם שמים". או שטוענים ש"רק באתי לדבר בלימוד" וכדומה. ומחפשים כל מיני סברות להתיר, ובהינף יד הם מבטלים את כל השאלה "בטוח שלא איכפת להם, והם מוחלים, או ש"גם הם יודעים שעושים דברים כאלה והם לוקחים את זה בחשבון", ויש כאלה שעוד מוסיפים "ואם לא אז הם סתם טיפשים וזה אבידה מדעת", או "בטלה דעתם" וכו' וכו' (כאילו שמותר לגנוב ממי שיודע שיש אנשים שגונבים ממנו).
וכל אחד יבדוק בעצמו אם טענותיו וסברותיו להקל בעניינים כאלו אינם נובעים מחיסרון בזהירות בחומר ענייני גזילה וגניבה וכו'.
ומי שמעיד על עצמו באמיתת לבו שכשר אנוכי ובאמת התכוונתי לשם שמים או רק לשם לימוד לא אליו דיברתי כלל.
[נ.ב. אין טעם להגיב עם כל מיני ציטוטים של רבנים ופוסקים וספרים חשובים שדנו בכעין אלו, שהרי בכה"ג בדרך כלל הרוב אכן כוונתם לבירור ההלכה בלבד, או להציל ממון ישראל מכליון, ולא ח"ו יצר הכסף הוא המניעם].
אברך אמר:פותח האשכול ביקש בפירוש לא להכנס כאן לדיון אם מותר/ראוי לגנוב מהמדינה. אלא להתמקד אך ורק בשאלה למי הולך הכסף על השקיות, ומי מפסיד אם לוקחים/קורעים שקית.
זה לא אומר כלום, זה רק אומר שהחברה הושפעה מהתקשורת...למה זה תשאל לשמי אמר:רבינו @יושב אוהלים אשריו ואשרי חלקו שעורר ע''ז, דברים נכונים ואמתיים, ומרגישים שזכה מר למיהוי חסידא.
מי ייתן ויתקבלו דבריו בנושא זה, כאשר - לבושתנו - הייתה חברת אוטובוסים שנאלצה לפרסם בעתונות החרדית מודעות בכותרת 'כשנוסעים חייבים לשלם', ואין צורך לתאר את החילול השם בנושא זה לאותו 'חלק מזערי' שלא משלמים.
(כן. אני יודע שיש כאלה שמשלמים כמה פעמים ומתקשרים לפני יום כיפור וכו'. גם אני עשיתי כן. אבל אם החברה מפרסמת ומוציאה כ''כ הרבה כסף על פרסום זה מראה שאפילו אם רק אלו שישתכנעו ישלמו זה עדיין רווח ביחס לעלות הפרסומת, וזה מראה את היקף התופעה).
זה
יידע נא מר, כי בשבועות האחרונים יצא לי יותר מהעבר ליסוע לאוטובוסים, וממה שאני רואה - קרוב ל30 אחוז! אינם משלמים או מתקפים את הכרטיס.דניאלי אמר:זה לא אומר כלום, זה רק אומר שהחברה הושפעה מהתקשורת...למה זה תשאל לשמי אמר:רבינו @יושב אוהלים אשריו ואשרי חלקו שעורר ע''ז, דברים נכונים ואמתיים, ומרגישים שזכה מר למיהוי חסידא.
מי ייתן ויתקבלו דבריו בנושא זה, כאשר - לבושתנו - הייתה חברת אוטובוסים שנאלצה לפרסם בעתונות החרדית מודעות בכותרת 'כשנוסעים חייבים לשלם', ואין צורך לתאר את החילול השם בנושא זה לאותו 'חלק מזערי' שלא משלמים.
(כן. אני יודע שיש כאלה שמשלמים כמה פעמים ומתקשרים לפני יום כיפור וכו'. גם אני עשיתי כן. אבל אם החברה מפרסמת ומוציאה כ''כ הרבה כסף על פרסום זה מראה שאפילו אם רק אלו שישתכנעו ישלמו זה עדיין רווח ביחס לעלות הפרסומת, וזה מראה את היקף התופעה).
זה
האמת אני גם ראיתי כאלה שהכרתי וכששאלתי התברר שיש להם חופשי ולא חשבו שיש ענין בדוקא לתקף, אם לא בשביל ה"פקח",למה זה תשאל לשמי אמר:יידע נא מר, כי בשבועות האחרונים יצא לי יותר מהעבר ליסוע לאוטובוסים, וממה שאני רואה - קרוב ל30 אחוז! אינם משלמים או מתקפים את הכרטיס.דניאלי אמר:זה לא אומר כלום, זה רק אומר שהחברה הושפעה מהתקשורת...למה זה תשאל לשמי אמר:רבינו @יושב אוהלים אשריו ואשרי חלקו שעורר ע''ז, דברים נכונים ואמתיים, ומרגישים שזכה מר למיהוי חסידא.
מי ייתן ויתקבלו דבריו בנושא זה, כאשר - לבושתנו - הייתה חברת אוטובוסים שנאלצה לפרסם בעתונות החרדית מודעות בכותרת 'כשנוסעים חייבים לשלם', ואין צורך לתאר את החילול השם בנושא זה לאותו 'חלק מזערי' שלא משלמים.
(כן. אני יודע שיש כאלה שמשלמים כמה פעמים ומתקשרים לפני יום כיפור וכו'. גם אני עשיתי כן. אבל אם החברה מפרסמת ומוציאה כ''כ הרבה כסף על פרסום זה מראה שאפילו אם רק אלו שישתכנעו ישלמו זה עדיין רווח ביחס לעלות הפרסומת, וזה מראה את היקף התופעה).
זה
מסתמא בעלי 'חופשי' למיניו.למה זה תשאל לשמי אמר:יידע נא מר, כי בשבועות האחרונים יצא לי יותר מהעבר ליסוע לאוטובוסים, וממה שאני רואה - קרוב ל30 אחוז! אינם משלמים או מתקפים את הכרטיס.דניאלי אמר:זה לא אומר כלום, זה רק אומר שהחברה הושפעה מהתקשורת...למה זה תשאל לשמי אמר:רבינו @יושב אוהלים אשריו ואשרי חלקו שעורר ע''ז, דברים נכונים ואמתיים, ומרגישים שזכה מר למיהוי חסידא.
מי ייתן ויתקבלו דבריו בנושא זה, כאשר - לבושתנו - הייתה חברת אוטובוסים שנאלצה לפרסם בעתונות החרדית מודעות בכותרת 'כשנוסעים חייבים לשלם', ואין צורך לתאר את החילול השם בנושא זה לאותו 'חלק מזערי' שלא משלמים.
(כן. אני יודע שיש כאלה שמשלמים כמה פעמים ומתקשרים לפני יום כיפור וכו'. גם אני עשיתי כן. אבל אם החברה מפרסמת ומוציאה כ''כ הרבה כסף על פרסום זה מראה שאפילו אם רק אלו שישתכנעו ישלמו זה עדיין רווח ביחס לעלות הפרסומת, וזה מראה את היקף התופעה).
זה
יש נפקות גם לחברה מצד התגמולים שהיא מקבלת ממשרד התחבורה, וגם לציבור מצד שידיעת המשרד כמה נוסעים בקו פלוני גורמת להוסיף או לפחות נסיעות לפי הצורך.סנגורן של ישראל אמר:יש נפקות ממונית לחברה אף בתיקופם של אלו (יש?), כנראה זה לא ידוע לציבור.
דניאלי אמר:האמת אני גם ראיתי כאלה שהכרתי וכששאלתי התברר שיש להם חופשי ולא חשבו שיש ענין בדוקא לתקף, אם לא בשביל ה"פקח",למה זה תשאל לשמי אמר:יידע נא מר, כי בשבועות האחרונים יצא לי יותר מהעבר ליסוע לאוטובוסים, וממה שאני רואה - קרוב ל30 אחוז! אינם משלמים או מתקפים את הכרטיס.דניאלי אמר:זה לא אומר כלום, זה רק אומר שהחברה הושפעה מהתקשורת...
כנראה שזה כן משנה לחברה רק אין לזה מספיק מודעות בציבור.
יושב אוהלים אמר:הקדמה:
אין ההודעה הבאה מכוונת לשום אדם או כותב ספיציפי, ואין הוא כלל גורף ללא יוצא מן הכלל, אלא משהו שהסקתי באופן רחב מתוך נסיוני בהרבה מקרים כאלה שעיינתי בהם וכדרכם של כללים לכל כלל יש יוצא מן הכלל:
מנסיון שלי שמתי לב שכמעט בכל המקרים שאנשים דנים (גם בצורה הלכתית ולמדנית) על כל מיני תשלומים אם אפשר "לעקוף אותם" או להתחמק מהם, או על סוגי ה"קומבינות" למיניהם אם מותרים הם ע"פ הלכה או לא, ברובם הגדול הרוצים להתיר הם אנשים כאלה שלא בוער בהם בהרבה חומרת איסור גזילה וגניבה וכו', ובאין כאילו בטענה של "התורה חסה על ממונם של ישראל" וש"אין שום ענין סתם לשלם אם לא צריך" וכו' וכו' (שלא לדבר על ה"קנאים" למינהם שסוברים ש"מצוה לגנוב מהמדינה" וש"הם גונבים כל הזמן ממני -ואני סה"כ מנסה להציל את מה שגנבו ממני בעבר"), טענות של כאילו "לשם שמים". או שטוענים ש"רק באתי לדבר בלימוד" וכדומה. ומחפשים כל מיני סברות להתיר, ובהינף יד הם מבטלים את כל השאלה "בטוח שלא איכפת להם, והם מוחלים, או ש"גם הם יודעים שעושים דברים כאלה והם לוקחים את זה בחשבון", ויש כאלה שעוד מוסיפים "ואם לא אז הם סתם טיפשים וזה אבידה מדעת", או "בטלה דעתם" וכו' וכו' (כאילו שמותר לגנוב ממי שיודע שיש אנשים שגונבים ממנו).
וכל אחד יבדוק בעצמו אם טענותיו וסברותיו להקל בעניינים כאלו אינם נובעים מחיסרון בזהירות בחומר ענייני גזילה וגניבה וכו'.
ומי שמעיד על עצמו באמיתת לבו שכשר אנוכי ובאמת התכוונתי לשם שמים או רק לשם לימוד לא אליו דיברתי כלל.
[נ.ב. אין טעם להגיב עם כל מיני ציטוטים של רבנים ופוסקים וספרים חשובים שדנו בכעין אלו, שהרי בכה"ג בדרך כלל הרוב אכן כוונתם לבירור ההלכה בלבד, או להציל ממון ישראל מכליון, ולא ח"ו יצר הכסף הוא המניעם].
החלק הראשון, ודאי?דרומאי אמר:יש נפקות גם לחברה מצד התגמולים שהיא מקבלת ממשרד התחבורה, וגם לציבור מצד שידיעת המשרד כמה נוסעים בקו פלוני גורמת להוסיף או לפחות נסיעות לפי הצורך.סנגורן של ישראל אמר:יש נפקות ממונית לחברה אף בתיקופם של אלו (יש?), כנראה זה לא ידוע לציבור.