לקיחת עיתון מן השני

יציר

משתמש רגיל
עיתון המופץ חינם בתיבות הדואר כגון יתד נאמן ולוח קיר האם מותר לקחתו מן תיבתו של אחר מחמת שלא קנאו כיון שזה חצר שאינה משתמרת או שאסור
 

מיכי

משתמש ותיק
יציר אמר:
עיתון המופץ חינם בתיבות הדואר כגון יתד נאמן ולוח קיר האם מותר לקחתו מן תיבתו של אחר מחמת שלא קנאו כיון שזה חצר שאינה משתמרת או שאסור

אפילו אם לא קנאו יש לדון אם דעת מחלקי העיתון לא נוחה מכך. 
 

ששמואל

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
מיכי אמר:
אפילו אם לא קנאו יש לדון אם דעת מחלקי העיתון לא נוחה מכך.
אבל הם נתייאשו מהעיתון

למה ????
אם אני רוצה לשלוח מעטפה למישהו ואני מכניס לו את זה בתיבת דואר, עד כמה שהוא לא זכה בזה משום דהוי חצר שאינו משתמרת לא יצא מרשותי.
ומה ההבדל אם שלחתי מעטפה אחת או 10,000 ?
 

ששמואל

משתמש ותיק
ראש הכולל אמר:
ששמואל אמר:
ומה ההבדל אם שלחתי מעטפה אחת או 10,000 ?
למפרסם אין נ"מ מי רואה את הפירסום אתה או שכנך
אז אה אומר סברא שאולי הם מסכימים....
נניח שאתה צודק (ולא נכנס לנושא של מי הלוקח בחור או נשוי) איך אפשר לקחת משהו כי "מסתמא" הבעלים מסכימים????
בשר אם כזה סברת כשרות היית אוכל ?????
 
 

ראש הכולל

משתמש ותיק
ששמואל אמר:
ראש הכולל אמר:
ששמואל אמר:
ומה ההבדל אם שלחתי מעטפה אחת או 10,000 ?
למפרסם אין נ"מ מי רואה את הפירסום אתה או שכנך
אז אה אומר סברא שאולי הם מסכימים....
נניח שאתה צודק (ולא נכנס לנושא של מי הלוקח בחור או נשוי) איך אפשר לקחת משהו כי "מסתמא" הבעלים מסכימים????
בשר אם כזה סברת כשרות היית אוכל ?????
התייחסתי לטענה רק כלפי המחלקים והמפרסמים
כלפי הלוקח את העיתון כתבתי לעיל את דעתי
 
 

יתכן ומסתבר

משתמש ותיק
יציר אמר:
עיתון המופץ חינם בתיבות הדואר כגון יתד נאמן ולוח קיר האם מותר לקחתו מן תיבתו של אחר מחמת שלא קנאו כיון שזה חצר שאינה משתמרת או שאסור
הטענה שזה חצר שאינה משתמרת קיימת רק כלפי עיתונים [חינמיים] ורק במקומות שנוהגים היתר בענין זה, כך שהעגלה הקדימה את הסוסים...
 
 

מיכי

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
מיכי אמר:
אפילו אם לא קנאו יש לדון אם דעת מחלקי העיתון לא נוחה מכך.
אבל הם נתייאשו מהעיתון

מה טיבו של יאוש זה? אם אני מניח משלוח מנות עבור פלוני בפתח ביתו מבחוץ ופלוני לא קנה עדיין האם גם אז אפשר לקחת?
 

משבט הכהונא

משתמש ותיק
מיכי אמר:
מחלקי העיתון
ראש הכולל אמר:
ראש הכולל אמר:
כלפי המחלקים והמפרסמים

לכאורה מאי נפק"מ דעתו של המפרסם הוא עשה עבודתו הוא גם לא רוצה שאני יכניס את זה לפח שלי הוא כבר לא הבעלים מרגע שהעביר את זה לרשותי
אבל ברגע שזה נכנס לרשותו של השכן וזה שווה כסף הרי זה לכאורה גזילה ממש
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
ישיבע-בוחע'ר אמר:
קצר לעניין אמר:
מידות ושיעורי תורה אמר:
גם תיבת דואר הוי חצר שאינה משתמרת, ואינה קונה

ברוב התיבות יש מפתח
אבל לא לא צריך את המפתח כדי לקחת את העיתון.
 

על פי מה דנים את התיבה כמשתמרת?
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
תלמיד נאמן אמר:
קצר לעניין אמר:
סיני עדיף אמר:
זרוק ברצפה

מותר בשופי, כל שלא נתברר בוודאי שהיה מונח בתיבה, ואת"ל היה מונח אפשר שהדייר זרקו

מאן יימר שהמו"ל הפקיר את העיתון ?

לא הפקיר אבל גם לא הקנה מראש לכל דייר, אלא רצונו שכל דכפין יתי ויזכה, ומה לו דייר פלוני או קורא אלמוני
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
תלמיד נאמן אמר:
מפורש ברמב"ם שגם "מדות רעות" זה עבירה !!!

מפורש ברמב"ם גם סוגיית עני המהפך בחררה שבמקרים מסוימים מותר ולא אמרינן מידות רעות זה עבירה....
 
חלק עליון תַחתִית