יציר אמר:עיתון המופץ חינם בתיבות הדואר כגון יתד נאמן ולוח קיר האם מותר לקחתו מן תיבתו של אחר מחמת שלא קנאו כיון שזה חצר שאינה משתמרת או שאסור
אבל הם נתייאשו מהעיתוןמיכי אמר:אפילו אם לא קנאו יש לדון אם דעת מחלקי העיתון לא נוחה מכך.
ראש הכולל אמר:דעלך סני לחברך לא תעביד
אתה לא אוהב את זה שהוא לוקחיציר אמר:ראש הכולל אמר:דעלך סני לחברך לא תעביד
חברי יכול לקחת משלי או מאחר
ראש הכולל אמר:אתה לא אוהב את זה שהוא לוקחיציר אמר:ראש הכולל אמר:דעלך סני לחברך לא תעביד
חברי יכול לקחת משלי או מאחר
פינחס רוזנצוויג אמר:אבל הם נתייאשו מהעיתוןמיכי אמר:אפילו אם לא קנאו יש לדון אם דעת מחלקי העיתון לא נוחה מכך.
למפרסם אין נ"מ מי רואה את הפירסום אתה או שכנךששמואל אמר:ומה ההבדל אם שלחתי מעטפה אחת או 10,000 ?
אז אה אומר סברא שאולי הם מסכימים....ראש הכולל אמר:למפרסם אין נ"מ מי רואה את הפירסום אתה או שכנךששמואל אמר:ומה ההבדל אם שלחתי מעטפה אחת או 10,000 ?
התייחסתי לטענה רק כלפי המחלקים והמפרסמיםששמואל אמר:אז אה אומר סברא שאולי הם מסכימים....ראש הכולל אמר:למפרסם אין נ"מ מי רואה את הפירסום אתה או שכנךששמואל אמר:ומה ההבדל אם שלחתי מעטפה אחת או 10,000 ?
נניח שאתה צודק (ולא נכנס לנושא של מי הלוקח בחור או נשוי) איך אפשר לקחת משהו כי "מסתמא" הבעלים מסכימים????
בשר אם כזה סברת כשרות היית אוכל ?????
הטענה שזה חצר שאינה משתמרת קיימת רק כלפי עיתונים [חינמיים] ורק במקומות שנוהגים היתר בענין זה, כך שהעגלה הקדימה את הסוסים...יציר אמר:עיתון המופץ חינם בתיבות הדואר כגון יתד נאמן ולוח קיר האם מותר לקחתו מן תיבתו של אחר מחמת שלא קנאו כיון שזה חצר שאינה משתמרת או שאסור
פינחס רוזנצוויג אמר:אבל הם נתייאשו מהעיתוןמיכי אמר:אפילו אם לא קנאו יש לדון אם דעת מחלקי העיתון לא נוחה מכך.
מיכי אמר:מחלקי העיתון
ראש הכולל אמר:למפרסם
ראש הכולל אמר:כלפי המחלקים והמפרסמים
מצו"ב חומר בענין:יציר אמר:עיתון המופץ חינם בתיבות הדואר כגון יתד נאמן ולוח קיר האם מותר לקחתו מן תיבתו של אחר מחמת שלא קנאו כיון שזה חצר שאינה משתמרת או שאסור
סיני עדיף אמר:זרוק ברצפה
מידות ושיעורי תורה אמר:גם תיבת דואר הוי חצר שאינה משתמרת, ואינה קונה
אבל לא לא צריך את המפתח כדי לקחת את העיתון.קצר לעניין אמר:מידות ושיעורי תורה אמר:גם תיבת דואר הוי חצר שאינה משתמרת, ואינה קונה
ברוב התיבות יש מפתח
ישיבע-בוחע'ר אמר:אבל לא לא צריך את המפתח כדי לקחת את העיתון.קצר לעניין אמר:מידות ושיעורי תורה אמר:גם תיבת דואר הוי חצר שאינה משתמרת, ואינה קונה
ברוב התיבות יש מפתח
ברוב התיבות העיתון בולט החוצה, ולגביו לא הוי משתמרתקצר לעניין אמר:ברוב התיבות יש מפתח
האם יש בזה מאן דסני עליךקצר לעניין אמר:סיני עדיף אמר:זרוק ברצפה
מותר בשופי, כל שלא נתברר בוודאי שהיה מונח בתיבה, ואת"ל היה מונח אפשר שהדייר זרקו
קצר לעניין אמר:סיני עדיף אמר:זרוק ברצפה
מותר בשופי, כל שלא נתברר בוודאי שהיה מונח בתיבה, ואת"ל היה מונח אפשר שהדייר זרקו
תלמיד נאמן אמר:קצר לעניין אמר:סיני עדיף אמר:זרוק ברצפה
מותר בשופי, כל שלא נתברר בוודאי שהיה מונח בתיבה, ואת"ל היה מונח אפשר שהדייר זרקו
מאן יימר שהמו"ל הפקיר את העיתון ?
תלמיד נאמן אמר:מפורש ברמב"ם שגם "מדות רעות" זה עבירה !!!