האם יש מושג ''חצי שיעור'' בהרמת יד בתורת משה


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 672 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

האם יש מושג ''חצי שיעור'' בהרמת יד בתורת משה

שליחה על ידי בן של רב » 20 ינואר 2019, 14:52

כידוע שההולך לערכאות נחשב מרים יד בתורת משה
מלבד כשיש לו היתר מרב
ולדעת הגריש''א דוקא עם היתר מבי''ד

והשאלה האם גם בלי ללכת לערכאות שייך איסור זה
כי הרי כל האיסור הוא מה שמייקר שם אלילים
וא''כ כשמתייחס בכבוד לכל חוק שהוא נגד ההלכה
האם עובר בזה על ''חצי שיעור''

ומה הדין בחוק שמתאים לגמרי עם ההלכה -
אבל האדם המזכיר אותו מייחס חשיבות לחוק - לא מחמת שכך ציווה ה'
אלא כי כך ציווה המחוקק בכנסת או בעירייה או בבית המשפט!
ומה הדין בזה בעיתון שודאי לא יכולים לכתוב כל יום שהתורה חולקת על החוק
ומצד שני אין בעיני ''עוילם גוילם'' חשיבות יותר מציטוט בעיתון
וק''ו כשזה מובא בתור סמכות מעשית בלי להזכיר שום מילת לגלוג


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 672 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מושג ''חצי שיעור'' בהרמת יד בתורת משה

שליחה על ידי בן של רב » 20 ינואר 2019, 17:03

אולי בהלצה אולי באמת
זה לא ''מרים יד''
אלא ''מרים פה''
אבל מייקר שם אלילים הוא ודאי
(לכאורה)


אור זרוע
משתמש ותיק
הודעות: 701
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 281 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מושג ''חצי שיעור'' בהרמת יד בתורת משה

שליחה על ידי אור זרוע » 20 ינואר 2019, 17:56

יש לדון אם שייך חצי שיעור בדבר שאינו אכילה, ובדבר שאינו "חזי לאצטרופי". ובאמת שאנו מוצאים מושג של חצי שיעור באיכות, והיינו איסורים קלושים מסוימים שהוזכר בהם שהם כעין חצי שיעור. ראה אנצ"ת ערך חצי שיעור בסעיף האחרון שכותרתו "כעין חצי שיעור".


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 672 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם יש מושג ''חצי שיעור'' בהרמת יד בתורת משה

שליחה על ידי בן של רב » 24 ינואר 2019, 20:14

אור זרוע כתב:יש לדון אם שייך חצי שיעור בדבר שאינו אכילה, ובדבר שאינו "חזי לאצטרופי". ובאמת שאנו מוצאים מושג של חצי שיעור באיכות, והיינו איסורים קלושים מסוימים שהוזכר בהם שהם כעין חצי שיעור. ראה אנצ"ת ערך חצי שיעור בסעיף האחרון שכותרתו "כעין חצי שיעור".
האמת שיש שיעור שלם בכל מקרה
והוא איסור לא תחללו את שם קדשי
וערכאות בפועל זה רק פרט שבתוך הכלל של חילול השם בכל צורה ובכל מילה
וכמ''ש רבינו יונה ש''מדרכ קידוש השם יתברך להודיע בכל מבטא שפתים
ובכל אשר ירמזון עינים
ובכל הנהגה ופועל ידים
כי יסוד לנפש האדם
וצבי עדיו
והטוב
והעיקר
והתועלת
והיקר אשר בו -
עבודת השם יתברך ותורתו'' וכו'
ומה בזיון גדול יותר מההכרה בלגיטימיות של החוק מעל חוקי הר סיני
והסובלנות כלפי של מרד מאורגן בתורה וניהול האומה לפי חוקי העכו''ם

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח