האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה


פותח הנושא
tzvilemer
הודעות: 2
הצטרף: 30 דצמבר 2019, 17:55
סטטוס: לא מחובר

האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי tzvilemer » 12 ינואר 2020, 14:10

מסרון גוביינא: האם יש בזה משום גניבת דעת/גזילה שההודעה שאני מוסר במקום לומר את שמי היא נחתנו בשלום לצורך העניין. וכן להתקשר לבעל עסק לבירור מחיר ללא צורך של קניה אלא בדיקה מה מחירי השוק למוצר זה 

ערכים:


אאבבגג
הודעות: 106
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 62 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי אאבבגג » 12 ינואר 2020, 14:11

כמדומה שלהתקשר לבעל עסק בדרך כלל ניחא להו בזה שמרגילים הלקוחות אצלם (כמובן בגבול הסביר)



יהודי
הודעות: 3658
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 780 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יהודי » 12 ינואר 2020, 15:13

לכאור יש חילוק גדול בין גובינא לבירור מחירים, בירור מחירים הוא דבר רגיל שמתקשרים ומבררים.


בר בי רב
הודעות: 448
הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
מיקום: מודיעין עילית
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 78 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי בר בי רב » 12 ינואר 2020, 16:38

אמר לי חכ"א שמי שמשלם על דקות ומתקשר רק שיראו אותו על הצג ויחזרו אליו אמר לו הגרש"צ רוזנבלט שאין לעשות כן משום שמשתמש בשירותי החברה שבעצם אמור להגיע באופן שמתקשר ועונים לו והם מקבלים את התשלום וכעת משתמש בזה בחינם שלא לטובתם.


ברל
הודעות: 510
הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 148 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי ברל » 12 ינואר 2020, 18:26

לגבי בירור על מחירים יש בזה לכורה די של לא תונו וגניבת דעת


מעל הסטנדרט
הודעות: 611
הצטרף: 15 מרץ 2020, 16:57
נתן תודה: 115 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי מעל הסטנדרט » 26 מרץ 2020, 17:06

יש על שאלת הגובינא [צינטוק] תשובה בספר בית נאמן של הגאון הרב מזוז שליט"א שם דן אם הוי זה נהנה וזה אינו חוסר.


וחי בהם
הודעות: 591
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 23:07
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 199 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי וחי בהם » 26 מרץ 2020, 20:05

היה פעם אברך גוראי שהיה מתקשר לחברותא שלו לפנות בוקר כדי להעירו מבלי שהלה הרים את הטלפון. כששמע זאת הבית ישראל הגיב: וכי קיבלת רשות מ'בזק' לזה?


שיתא אלפי
הודעות: 133
הצטרף: 18 מרץ 2020, 16:39
נתן תודה: 36 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי שיתא אלפי » 26 מרץ 2020, 20:26

לכאורה כל דבר שחברה ציבורית עושה, והיא מכירה את הפרצות שיש בזה, ולא שווה לה להילחם בזה, הרי זה כהפקר.
כי השוק היום פרוץ מאד בבחינת רובו עכו"ם, וכל חברת ענק יודעת היטב מה המצב ומה יעשו עם האופציות שלה.
וזה בהכרח יוצר מצב שהיא מראש אומרת שהיא מאפשרת את זה, כי העולם החיצוני היום לא בנוי מהתנהגות של אסור ומותר, אלא אפשרי ולא אפשרי. ואפילו במשטרה ובית המשפט יש התנהלות כזו, שלא כל מה שכתוב בחוק ממשים ואוכפים, אלא יש כללים איך מתנהלים באופן נורמלי, ותיזהר ממה שאתה יודע שיאכפו עליך.
ואע"פ שזה ההיפך מרוח התורה וההלכה, שיהא אדם יר"ש בסתר.. אבל בחברות ענק כדיניהם דינינן להו. שעל דעת כך הם עושים את העסקים שלהם, ומהצורה הזו הם עושים מליונים.
ולא שייך שיהיה היום בשוק שלהם אופציה שהיא אפשרית ואין עליה שום אכיפה וזה אסור. זה מונגד לאומדן דעת הפשוט והבסיסי של השוק היום.
ואולי אם יש חברה של אנ"ש, אז שם יהיה האומדן דעת אחרת.
ונראה לומר שאין סתירה מהוראת הבית ישראל, כי אז העולם היה הכל אחרת, והיו מקפידים על כל שו"פ, והאמא הייתה מחייבת לגמור את האוכל בצלחת כי מה היו עושים מזה בשואה... והפקידים במדינה נסעו בסוסיתא, והבית ישראל היה מטייל בגאולה לפנות בוקר, על יד ישיבת חברון, והיו מצלמים בשחור לבן, ולובשים חאקי, ומתווכחים בקיבוץ מה יהיה התורנות של השטיפת כלים, ומפטרים ראש ממשלה (רבין) על זה שלאשתו יש כמה דולרים... בקיצור עולם אחר.
אבל היום הקיבוצים כבר נהיו נדל"ן, ואף אחד לא מתכופף להרים 10 אגורות, והאומדן דעת והתנהלות השוק שונה מן הקצה אל הקצה
ובקצרה אפשר לומר שאז הכל היה מתפרש כמו ברוסיה, כי המדינה חיקתה את רוסיה בכל דרכיה. והיום הכל מתפרש כמו אמריקה כי הם מנסים לחקות את אמריקה.
וגם באומדן דעת של פירוש נדרים כלשון בנ"א נאמר כך. שנדר בשנת תשכ' מתפרש בדרך כלל על פי המושגים של רוסיה, ונדר בשנת תשף' מתפרש בד"כ על פי המושגים של אמריקה.
והכל בסוד שיתא אלפי שנין.


פפפפ
הודעות: 179
הצטרף: 07 מאי 2020, 22:20
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 29 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי פפפפ » 10 מאי 2020, 13:33

שיתא אלפי כתב:
26 מרץ 2020, 20:26
לכאורה כל דבר שחברה ציבורית עושה, והיא מכירה את הפרצות שיש בזה, ולא שווה לה להילחם בזה, הרי זה כהפקר.
כי השוק היום פרוץ מאד בבחינת רובו עכו"ם, וכל חברת ענק יודעת היטב מה המצב ומה יעשו עם האופציות שלה.
וזה בהכרח יוצר מצב שהיא מראש אומרת שהיא מאפשרת את זה, כי העולם החיצוני היום לא בנוי מהתנהגות של אסור ומותר, אלא אפשרי ולא אפשרי. ואפילו במשטרה ובית המשפט יש התנהלות כזו, שלא כל מה שכתוב בחוק ממשים ואוכפים, אלא יש כללים איך מתנהלים באופן נורמלי, ותיזהר ממה שאתה יודע שיאכפו עליך.
ואע"פ שזה ההיפך מרוח התורה וההלכה, שיהא אדם יר"ש בסתר.. אבל בחברות ענק כדיניהם דינינן להו. שעל דעת כך הם עושים את העסקים שלהם, ומהצורה הזו הם עושים מליונים.
ולא שייך שיהיה היום בשוק שלהם אופציה שהיא אפשרית ואין עליה שום אכיפה וזה אסור. זה מונגד לאומדן דעת הפשוט והבסיסי של השוק היום.
ואולי אם יש חברה של אנ"ש, אז שם יהיה האומדן דעת אחרת.
ונראה לומר שאין סתירה מהוראת הבית ישראל, כי אז העולם היה הכל אחרת, והיו מקפידים על כל שו"פ, והאמא הייתה מחייבת לגמור את האוכל בצלחת כי מה היו עושים מזה בשואה... והפקידים במדינה נסעו בסוסיתא, והבית ישראל היה מטייל בגאולה לפנות בוקר, על יד ישיבת חברון, והיו מצלמים בשחור לבן, ולובשים חאקי, ומתווכחים בקיבוץ מה יהיה התורנות של השטיפת כלים, ומפטרים ראש ממשלה (רבין) על זה שלאשתו יש כמה דולרים... בקיצור עולם אחר.
אבל היום הקיבוצים כבר נהיו נדל"ן, ואף אחד לא מתכופף להרים 10 אגורות, והאומדן דעת והתנהלות השוק שונה מן הקצה אל הקצה
ובקצרה אפשר לומר שאז הכל היה מתפרש כמו ברוסיה, כי המדינה חיקתה את רוסיה בכל דרכיה. והיום הכל מתפרש כמו אמריקה כי הם מנסים לחקות את אמריקה.
וגם באומדן דעת של פירוש נדרים כלשון בנ"א נאמר כך. שנדר בשנת תשכ' מתפרש בדרך כלל על פי המושגים של רוסיה, ונדר בשנת תשף' מתפרש בד"כ על פי המושגים של אמריקה.
והכל בסוד שיתא אלפי שנין.
עדין לא בשום מקום שיהיה מותר ליהודי שומר תו"מ להתנהג עם אחרים כדיניהם כשזה שאלה בהלכות גזל בלא רשות ב"ד
ולענין גוביינא שמעתי בשם אחד מדייני בני ברק שכל מה שהחברה מרשה מותר וע"כ להתקשר ולהשאיר הודעה בגוביינא הגעתי הביתה אסור ולהשאיר את שמי מותר אפילו אם ההסכם שלי עם זה שאני מתקשר אליו שאם אני אומר את שמי אז סימן שהגעתי הביתה
 


שיתא אלפי
הודעות: 133
הצטרף: 18 מרץ 2020, 16:39
נתן תודה: 36 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי שיתא אלפי » 11 מאי 2020, 04:39

רשות בי'' זה ריך כי ללכת לערכאות..
וכל דבר שיש הסכמה מכללא, אין בו בעיה לראותו כהסכמה מפורשת או הפקר, או מנהג מדינה שעוקר את ההלכה בכה"ג.
ושלום, כי זמני קצר...


כדי
הודעות: 320
הצטרף: 29 מרץ 2020, 21:14
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי כדי » 19 מאי 2020, 11:28

שיתא אלפי כתב:
26 מרץ 2020, 20:26
ונראה לומר שאין סתירה מהוראת הבית ישראל, כי אז העולם היה הכל אחרת, והיו מקפידים על כל שו"פ, והאמא הייתה מחייבת לגמור את האוכל בצלחת כי מה היו עושים מזה בשואה... והפקידים במדינה נסעו בסוסיתא, והבית ישראל היה מטייל בגאולה לפנות בוקר, על יד ישיבת חברון, והיו מצלמים בשחור לבן, ולובשים חאקי,
מה הקשר לטיול בגאולה לחאקי ולשחור לבן?
אם אתה מחפש הבדלים נוספים למען לא יהא הגיליון חלק אני יכול להוסיף לך עוד כמה:
לאגד לא קראו אגד אלא המוביל, מלא אנשים דיברו יידיש, לא היה סבון כלים רק אמה, הבקבוקי שתיה היו עשויים מזכוכית, לא היה כ''כ מלא ישיבות בארץ, היו רק כמה מפורסמות.
ועוד ועוד...



יעקב שלם
הודעות: 1798
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 638 פעמים
קיבל תודה: 568 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יעקב שלם » 10 יוני 2020, 20:20

י. זהב כתב:
10 יוני 2020, 19:01
לא.

כתבת בקיצור כאילו אתה אומר את זה בגוביינא....

מה לא
ולמה לא


אמונת אומן
הודעות: 2094
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 306 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי אמונת אומן » 10 יוני 2020, 22:57

ברל כתב:
12 ינואר 2020, 18:26
לגבי בירור על מחירים יש בזה לכורה די של לא תונו וגניבת דעת
כמדומה של''ש לא תונו וגניבת דעת אלא בבעל העסק, ולא בעובדים, קופאים טלפנים וכדומה
 

סמל אישי של משתמש

למה זה תשאל לשמי
הודעות: 1387
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 432 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 11 יוני 2020, 01:07

כדי כתב:
19 מאי 2020, 11:28
לאגד לא קראו אגד אלא המוביל

ליתא, אלא 'המקשר'. ואולי לזה נתכוין רב @י. זהב  שליט''א דקא פסיק ותני: לא!

סמל אישי של משתמש

למה זה תשאל לשמי
הודעות: 1387
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 372 פעמים
קיבל תודה: 432 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 11 יוני 2020, 01:15

שיתא אלפי כתב:
26 מרץ 2020, 20:26
כבר העתיקוהו לעיל

אף שיש טעם בדברים, ונחת רוח לקרוא את תיאורו הציורי של מעכ''ת, מכל מקום נראה שבחשש גזל אין לסמוך על סברות כאלו, דהוא איסור דאורייתא. 

ותמיהני מה שייך היתר לדבר, הרי החברה לעתים משלמת דמי קישוריות וגם בכל שיחה יש עלות תפעולית, ועלות השיחה הזו ניתנה על תנאי שישתמש בה לצורך השירות שנותנים.
ועל מה שכולם נוהגים כך מראה שהוא ייאוש, נזכרתי במאמר התינוקת בגמ' (עירובין נג:) ליסטים כמותך כבשוה (לא מעכ''ת חלילה וחלילה, אלא הנוהגים כן).


שמחה מנתניה
הודעות: 119
הצטרף: 21 נובמבר 2019, 20:40
נתן תודה: 62 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי שמחה מנתניה » 14 ספטמבר 2020, 11:29

בר בי רב כתב:
12 ינואר 2020, 16:38
אמר לי חכ"א שמי שמשלם על דקות ומתקשר רק שיראו אותו על הצג ויחזרו אליו אמר לו הגרש"צ רוזנבלט שאין לעשות כן משום שמשתמש בשירותי החברה שבעצם אמור להגיע באופן שמתקשר ועונים לו והם מקבלים את התשלום וכעת משתמש בזה בחינם שלא לטובתם.

מוזר כי ברור שכל זה כלול בתשלום על הדקות
וכמה שכתבו כבר לפניי


יושב אוהלים
הודעות: 2351
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 15 ספטמבר 2020, 16:30

שמחה מנתניה כתב:
14 ספטמבר 2020, 11:29
בר בי רב כתב:
12 ינואר 2020, 16:38
אמר לי חכ"א שמי שמשלם על דקות ומתקשר רק שיראו אותו על הצג ויחזרו אליו אמר לו הגרש"צ רוזנבלט שאין לעשות כן משום שמשתמש בשירותי החברה שבעצם אמור להגיע באופן שמתקשר ועונים לו והם מקבלים את התשלום וכעת משתמש בזה בחינם שלא לטובתם.

מוזר כי ברור שכל זה כלול בתשלום על הדקות
וכמה שכתבו כבר לפניי

לכאורה התשלום על דקות שיחה, ולא על חיוג סתם כשאין דעתו לשוחח כלל.
ולמה פשיטא לך שזה כלול? וכי בגלל שהחברה יודעים שאנשים עושים את זה? זה לא טענה, כי זה לא ראיה שזה כלול בתשלום.


זוזו
הודעות: 307
הצטרף: 11 דצמבר 2017, 00:51
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי זוזו » 15 ספטמבר 2020, 16:53

לא כ"כ מבין מה שייך אומדן דעת וכדו', הרי חברת בזק קיימת ובית דינה קיים אפשר לעלות ולשאול אותם מה בדיוק מרשים ומה לא... אם יש לך שאלה כללית על רוב בנ"א וכדו' אז תנסה לאמוד סתם דעת בנ"א אבל פה ניתן לברר. ורמז לזה מש"כ לגבי חזקה ניחא לאיניש לעביד מצוה בממוניה אך אם הוא נוכח יש לשאול אותו
באופן כללי, אין כללי, יש חברה קפדנית מאד ויש חברות שזה פשוט לא מעניין אותם הקטנות האלו...
במקרה הזה מסתבר (אבל יש לשאול כנ"ל), שאם תטלפן לבעה"ב של בזק תגיד שלום אני אברך ומעיר את חבר שלי כל יום עם צינתוק לבית שלו מבלי שהוא ירים, זה בסדר מצידך? מה אתם חושבים שתהא התגובה? הוא יצעק "אין לי זמן לבילבולי מוח שלך וינתק את השיחה".

אגב מעניין לעניין זכרוני שפעם שאלו לגרש"צ (אך לא לוקח אחריות) מהו לנצל את החוק שאם כתוב על מוצר מחיר מסוים ואילו במחשב מחיר גבוה יותר, החוק קובע שמשלים מה שכתוב ובעה"ב לא יכול לדרוש יותר. בהלכה אין לזה שום בסיס. כמדו' מזכרוני הוא טען שאם בעה"ב חילוני וכדו' הרי שכל ההתנהלות שלו לפי החוק ומתרצה לעבוד ככה גם מתי שלא משתלם אז אפשר אך בערים חרדיות שהחוק לא קובע להם יש לחוש לגזל.


זוזו
הודעות: 307
הצטרף: 11 דצמבר 2017, 00:51
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי זוזו » 15 ספטמבר 2020, 17:11

tzvilemer כתב:
12 ינואר 2020, 14:10

tzvilemer כתב:
12 ינואר 2020, 14:10
 וכן להתקשר לבעל עסק לבירור מחיר ללא צורך של קניה אלא בדיקה מה מחירי השוק למוצר זה 


לא ע"ז כ' בב"מ נח: שזה אונאת דברים ? אבל באמת מזכרוני כ' בראשונים שהאונאת דברים היא שהוא חושב שאתה בא לקנות ויש לו אכזבה שבאת רק לברר מחירים ולצאת. יש מקום לדון שהיום אתה יודע מראש שהוא מתקשר לברר ואולי תזכה להיות ההוא שבסוף הוא קונה ממך והחנות עושה חשבון ששווה להם להגיד מחירים כי שמא תבחר בהם.
בדיוק לפני שבועיים נכנסתי לחנות שלא ע"ד לקנות רק לברר מחיר ואמרתי את זה מראש למוכר כי חששתי לדינא דגמ' ובאמת ענה לי בקוצר רוח ואמר בערך כך אם היית בא לקנות הייתי יותר משקיע אבל אתה רק רוצה לשמוע המחיר אז... 
 
 


יושב אוהלים
הודעות: 2351
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 15 ספטמבר 2020, 17:18

זוזו כתב:
15 ספטמבר 2020, 16:53
אגב מעניין לעניין זכרוני שפעם שאלו לגרש"צ (אך לא לוקח אחריות) מהו לנצל את החוק שאם כתוב על מוצר מחיר מסוים ואילו במחשב מחיר גבוה יותר, החוק קובע שמשלים מה שכתוב ובעה"ב לא יכול לדרוש יותר. בהלכה אין לזה שום בסיס. כמדו' מזכרוני הוא טען ש...בערים חרדיות שהחוק לא קובע להם יש לחוש לגזל.
לכאורה זה שייך רק באופן שלא הסכים בעל החנות החרדי למוכרו לו במחיר הנקוב על גבי המוצר, ולא הסכים אלא במחיר המחשב, והקונה נתן לו רק את המחיר שרשום על המוצר ובורח עם המוצר מהחנות, משא"כ אם לבסוף הסכים המוכר למכור לו במחיר הנמוך יותר, כיון שראה שהוא לא יסכים לשלם יותר, איזה גזל יש כאן? (אולי חמסן- ויל"ע).


יושב אוהלים
הודעות: 2351
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 15 ספטמבר 2020, 17:21

זוזו כתב:
15 ספטמבר 2020, 17:11
tzvilemer כתב:
12 ינואר 2020, 14:10

tzvilemer כתב:
12 ינואר 2020, 14:10
 וכן להתקשר לבעל עסק לבירור מחיר ללא צורך של קניה אלא בדיקה מה מחירי השוק למוצר זה 


לא ע"ז כ' בב"מ נח: שזה אונאת דברים ? אבל באמת מזכרוני כ' בראשונים שהאונאת דברים היא שהוא חושב שאתה בא לקנות ויש לו אכזבה שבאת רק לברר מחירים ולצאת. יש מקום לדון שהיום הוא יודע מראש שאתה מתקשר לברר ואולי תזכה להיות ההוא שבסוף הוא קונה ממך והחנות עושה חשבון ששווה להם להגיד מחירים כי שמא תבחר בהם.
בדיוק לפני שבועיים נכנסתי לחנות שלא ע"ד לקנות רק לברר מחיר ואמרתי את זה מראש למוכר כי חששתי לדינא דגמ' ובאמת ענה לי בקוצר רוח ואמר בערך כך אם היית בא לקנות הייתי יותר משקיע אבל אתה רק רוצה לשמוע המחיר אז... 
 


 


יושב אוהלים
הודעות: 2351
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 486 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 15 ספטמבר 2020, 17:23

יושב אוהלים כתב:
15 ספטמבר 2020, 17:21
יש לו אכזבה שבאת רק לברר מחירים ולצאת. יש מקום לדון שהיום הוא יודע מראש שאתה מתקשר לברר ואולי תזכה להיות ההוא שבסוף הוא קונה ממך והחנות עושה חשבון ששווה להם להגיד מחירים כי שמא תבחר בהם.
הנה אתה בעצמך כתבת שכל הסיבה שהחנות מסכימה שתשאל להם מחירים הוא בגלל שחושבים שכדאי להם כי אולי תקנה מהם, וא"כ אם דעתך מלכתחילה לא לקנות מהם למה לא יעבור על לא תונו?


זוזו
הודעות: 307
הצטרף: 11 דצמבר 2017, 00:51
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 70 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי זוזו » 15 ספטמבר 2020, 17:26

נכון אני מברר מחירים - כלומר עושה סיבוב בכמה חנויות לקבל רושם ראשוני כמה עולה למשל מקרר מסוג זה וזה, ובסוף אחרי שבועיים של הסתפקויות וברורים יתכן ואחזור אליהם לקנות אע"פ שזה רחוק כי יש הרבה חנויות (בפרט בעידן המקוון שקונים מחנות בחיפה שישלחו לאלעד וכדו') והם יודעים שהם לא הכי זולים בעיר ועכ"ז שווה להם.


ההוא טייעא
הודעות: 167
הצטרף: 01 אפריל 2020, 18:34
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי ההוא טייעא » 15 ספטמבר 2020, 18:55

וחי בהם כתב:
26 מרץ 2020, 20:05
היה פעם אברך גוראי שהיה מתקשר לחברותא שלו לפנות בוקר כדי להעירו מבלי שהלה הרים את הטלפון. כששמע זאת הבית ישראל הגיב: וכי קיבלת רשות מ'בזק' לזה?
אדעתא דהכא נחית ואין פה סרך גניבה.


דרומאי
הודעות: 2555
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 447 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ספטמבר 2020, 22:50

פפפפ כתב:
10 מאי 2020, 13:33
שיתא אלפי כתב:
26 מרץ 2020, 20:26
לכאורה כל דבר שחברה ציבורית עושה, והיא מכירה את הפרצות שיש בזה, ולא שווה לה להילחם בזה, הרי זה כהפקר.
כי השוק היום פרוץ מאד בבחינת רובו עכו"ם, וכל חברת ענק יודעת היטב מה המצב ומה יעשו עם האופציות שלה.
וזה בהכרח יוצר מצב שהיא מראש אומרת שהיא מאפשרת את זה, כי העולם החיצוני היום לא בנוי מהתנהגות של אסור ומותר, אלא אפשרי ולא אפשרי. ואפילו במשטרה ובית המשפט יש התנהלות כזו, שלא כל מה שכתוב בחוק ממשים ואוכפים, אלא יש כללים איך מתנהלים באופן נורמלי, ותיזהר ממה שאתה יודע שיאכפו עליך.
ואע"פ שזה ההיפך מרוח התורה וההלכה, שיהא אדם יר"ש בסתר.. אבל בחברות ענק כדיניהם דינינן להו. שעל דעת כך הם עושים את העסקים שלהם, ומהצורה הזו הם עושים מליונים.
ולא שייך שיהיה היום בשוק שלהם אופציה שהיא אפשרית ואין עליה שום אכיפה וזה אסור. זה מונגד לאומדן דעת הפשוט והבסיסי של השוק היום.
ואולי אם יש חברה של אנ"ש, אז שם יהיה האומדן דעת אחרת.
ונראה לומר שאין סתירה מהוראת הבית ישראל, כי אז העולם היה הכל אחרת, והיו מקפידים על כל שו"פ, והאמא הייתה מחייבת לגמור את האוכל בצלחת כי מה היו עושים מזה בשואה... והפקידים במדינה נסעו בסוסיתא, והבית ישראל היה מטייל בגאולה לפנות בוקר, על יד ישיבת חברון, והיו מצלמים בשחור לבן, ולובשים חאקי, ומתווכחים בקיבוץ מה יהיה התורנות של השטיפת כלים, ומפטרים ראש ממשלה (רבין) על זה שלאשתו יש כמה דולרים... בקיצור עולם אחר.
אבל היום הקיבוצים כבר נהיו נדל"ן, ואף אחד לא מתכופף להרים 10 אגורות, והאומדן דעת והתנהלות השוק שונה מן הקצה אל הקצה
ובקצרה אפשר לומר שאז הכל היה מתפרש כמו ברוסיה, כי המדינה חיקתה את רוסיה בכל דרכיה. והיום הכל מתפרש כמו אמריקה כי הם מנסים לחקות את אמריקה.
וגם באומדן דעת של פירוש נדרים כלשון בנ"א נאמר כך. שנדר בשנת תשכ' מתפרש בדרך כלל על פי המושגים של רוסיה, ונדר בשנת תשף' מתפרש בד"כ על פי המושגים של אמריקה.
והכל בסוד שיתא אלפי שנין.
עדין לא בשום מקום שיהיה מותר ליהודי שומר תו"מ להתנהג עם אחרים כדיניהם כשזה שאלה בהלכות גזל בלא רשות ב"ד
ולענין גוביינא שמעתי בשם אחד מדייני בני ברק שכל מה שהחברה מרשה מותר וע"כ להתקשר ולהשאיר הודעה בגוביינא הגעתי הביתה אסור ולהשאיר את שמי מותר אפילו אם ההסכם שלי עם זה שאני מתקשר אליו שאם אני אומר את שמי אז סימן שהגעתי הביתה

תמוה, וכי יש לחברה חילוק בין אם אומר את שמו, או אם אומר שהגיע הביתה?
 


דרומאי
הודעות: 2555
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 447 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ספטמבר 2020, 22:56

זוזו כתב:
15 ספטמבר 2020, 16:53

אגב מעניין לעניין זכרוני שפעם שאלו לגרש"צ (אך לא לוקח אחריות) מהו לנצל את החוק שאם כתוב על מוצר מחיר מסוים ואילו במחשב מחיר גבוה יותר, החוק קובע שמשלים מה שכתוב ובעה"ב לא יכול לדרוש יותר. בהלכה אין לזה שום בסיס. כמדו' מזכרוני הוא טען שאם בעה"ב חילוני וכדו' הרי שכל ההתנהלות שלו לפי החוק ומתרצה לעבוד ככה גם מתי שלא משתלם אז אפשר אך בערים חרדיות שהחוק לא קובע להם יש לחוש לגזל.


מה שייך מתרצה לעבוד לפי החוק, הרי כעת עומד וצווח שאינו מסכים.  


משה אמת
הודעות: 455
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 19:13
נתן תודה: 159 פעמים
קיבל תודה: 78 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי משה אמת » 16 ספטמבר 2020, 00:30

ההוא טייעא כתב:
15 ספטמבר 2020, 18:55
וחי בהם כתב:
26 מרץ 2020, 20:05
היה פעם אברך גוראי שהיה מתקשר לחברותא שלו לפנות בוקר כדי להעירו מבלי שהלה הרים את הטלפון. כששמע זאת הבית ישראל הגיב: וכי קיבלת רשות מ'בזק' לזה?
אדעתא דהכא נחית ואין פה סרך גניבה.
הויכוח פשוט לא מתייחס לאותה תקופה, ולכן זה לא מובן היום במבט כלכלי של היום, ובסוג צריכת תקשורת דהיום.
 


אמונת אומן
הודעות: 2094
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 306 פעמים
קיבל תודה: 781 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: האם כשאני מתקשר גוביינא ובמקום למסור את שמי אני מוסר הודעה קצרה יש בזה משום גניבת דעת/ גזילה

שליחה על ידי אמונת אומן » 16 ספטמבר 2020, 01:52

[quote=דרומאי post_id=192345 time=1600199793 user_id=1121]
[quote=זוזו post_id=192232 time=1600178002 user_id=790]

אגב מעניין לעניין זכרוני שפעם שאלו לגרש"צ (אך לא לוקח אחריות) מהו לנצל את החוק שאם כתוב על מוצר מחיר מסוים ואילו במחשב מחיר גבוה יותר, החוק קובע שמשלים מה שכתוב ובעה"ב לא יכול לדרוש יותר. בהלכה אין לזה שום בסיס. כמדו' מזכרוני הוא טען שאם בעה"ב חילוני וכדו' הרי שכל ההתנהלות שלו לפי החוק ומתרצה לעבוד ככה גם מתי שלא משתלם אז אפשר אך בערים חרדיות שהחוק לא קובע להם יש לחוש לגזל.
[/quote]


מה שייך מתרצה לעבוד לפי החוק, הרי כעת עומד וצווח שאינו מסכים.  
[/quote]
אם זכרוני אינו בכזיב, הגרממ שפרן מתיר גם אצל רשת חרדית, מטעם ש2 הצדדים קיבלו עלייהו לפעול על פי חוק, וכך ניחא להו. 
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “דיני ממונות”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח