שלום רב אמר:השערה: יתכן שנותנים לגויות נקבות לצנזר את התמונות, ובפרסומות הופיע שם זכר ותמונה של זכר, משום שבעיתונות החרדית אי אפשר לפרסם על נשים.
מנלן דגויים מצווים אאביזריהו?כדי אמר:האם לא צריך לחשוש שהסתכלות בעריות כלול באביזרייהו, וא''כ גויים מצווים על שמירת העיניים מדין ז' מצוות
ולפי''ז כ''א שמבקש אתר בנטפרי וגורם ל"נרנדה" להסתכל בתמונות עובר על לפנ''ע (לפני עוור שייך גם במכשיל גוי כמבואר בריש מס' ע''ז).
תיובתא אמר:מנלן דגויים מצווים אאביזריהו?
אני שומע (רואה). פשוט זכור לי שראיתי שהרב אלישיב, התיר למכור לגוי אייפון, מהסיבה שאינו מצווה על אביזרייהו של גילוי עריות. אין לי מקור ויתכן שזכרוני מטעיני.כדי אמר:תיובתא אמר:מנלן דגויים מצווים אאביזריהו?
כתוב שאפילו הם מצווים ב''לא תחמוד'' מדין אביזרייהו דגזל.
בבקשה בשו"ת ברכת יהודה ח"ז עמ' שכד [ישנו באוצר החכמה] מצוין כמה גדולי ישראל שפסקו להתיר החזרת איפון פרוץ לגוי, ושם מבואר גם מדוע אין לפני עיור בהכשלת גוי באיסורי ראיה.תיובתא אמר:אני שומע (רואה). פשוט זכור לי שראיתי שהרב אלישיב, התיר למכור לגוי אייפון, מהסיבה שאינו מצווה על אביזרייהו של גילוי עריות. אין לי מקור ויתכן שזכרוני מטעיני.כדי אמר:תיובתא אמר:מנלן דגויים מצווים אאביזריהו?
כתוב שאפילו הם מצווים ב''לא תחמוד'' מדין אביזרייהו דגזל.
מה עניין יהודי לגוי?כדי אמר:ראה מש''כ הגאון בעל מנחת יצחק בעניין תמונת אשה (לא צנועה) שדינה כדין טפח באשה ערוה לעניין שאסור לומר לפניה דברים שבקדושה.
https://ezproxy.ono.ac.il:2381/book/book.php?book=173214&width=-17&scroll=0&udid=15861101662952942&pagenum=40
תיובתא אמר:מה עניין יהודי לגוי?כדי אמר:ראה מש''כ הגאון בעל מנחת יצחק בעניין תמונת אשה (לא צנועה) שדינה כדין טפח באשה ערוה לעניין שאסור לומר לפניה דברים שבקדושה.
https://ezproxy.ono.ac.il:2381/book/book.php?book=173214&width=-17&scroll=0&udid=15861101662952942&pagenum=40
מעל הסטנדרט אמר:בבקשה בשו"ת ברכת יהודה ח"ז עמ' שכד [ישנו באוצר החכמה] מצוין כמה גדולי ישראל שפסקו להתיר החזרת איפון פרוץ לגוי, ושם מבואר גם מדוע אין לפני עיור בהכשלת גוי באיסורי ראיה.
הביא בשם הגר''ח קנייבסקי (וכתב שמצא כן בשמו בספר בית הוראה חו''מ סי' ר''ח) דאסור להכשיל גוי בהסתכלות בעריות.
עוד הביא מהש''ך (יו''ד סי' קנ''ז סק''י) שכתב דבהסתכלות בעריות יש דין אביזרייהו (הוכיח כן מסוגי' דסנהדרין עה.)
דן דמ''מ מנלן דגוי מצווה על אביזרייהו דעריות.
הביא ד' המנ''ח (מצוה קפ''ח אות ח') שצידד דאף איסור קורבה אין לב''נ.
וכ''נ דעת ברכת אברהם (ארלנגר סנהדרין סוף דף נו.)
. לפיכך הכריע דמותר למכור אייפון לגוי. עכ''ד הרב יהודה ברכה בספרו הנ''ל.
מכל מלמדי השכלתי אמר:אותי לימדו שיש לפני עיוור רק בתרי עברי דנהרא. לא?
עט ברזל אמר:השאלה אם אפשר לקדש לבנה דרך ראיה במחשב? או כל ברכות הראיה?
והי בערוה בעששית, הגמרא אמרה, ולא יראה בך והא נראית, ולכאורה אם אסור ע"י מחשב, מה צריך לכך דנראית, תיפוק ליה שיש תמונת ערווה על העששית.
כדי אמר:האם לא צריך לחשוש שהסתכלות בעריות כלול באביזרייהו, וא''כ גויים מצווים על שמירת העיניים מדין ז' מצוות
ולפי''ז כ''א שמבקש אתר בנטפרי וגורם ל"נרנדה" להסתכל בתמונות עובר על לפנ''ע (לפני עוור שייך גם במכשיל גוי כמבואר בריש מס' ע''ז).
כדי אמר:עט ברזל אמר:השאלה אם אפשר לקדש לבנה דרך ראיה במחשב? או כל ברכות הראיה?
והי בערוה בעששית, הגמרא אמרה, ולא יראה בך והא נראית, ולכאורה אם אסור ע"י מחשב, מה צריך לכך דנראית, תיפוק ליה שיש תמונת ערווה על העששית.
אין על העששית תמונת ערוה.
אבל רואים דרך העששית תמונת ערוה, גם אם אין בעיה הלכתית בערוה המכוסה מאחורי העששית.
ראה כמה הודעות אחורה שהבאתי שיש דין אביזרייהו על איסור הסתכלות בעריות.אליעזר ג אמר:כדי אמר:האם לא צריך לחשוש שהסתכלות בעריות כלול באביזרייהו, וא''כ גויים מצווים על שמירת העיניים מדין ז' מצוות
ולפי''ז כ''א שמבקש אתר בנטפרי וגורם ל"נרנדה" להסתכל בתמונות עובר על לפנ''ע (לפני עוור שייך גם במכשיל גוי כמבואר בריש מס' ע''ז).
הסתכלות בעריות אסורה לכאורה משלוש יסודות אפשריים האחד משום חשש זרע לבטלה שזה מקור איסור הרהור "ונשמרת מכל דבר רע" ולעניין זה נאמר איסור הסתכלות גם בפנויה יפה. לחלק גדול משיטות הראשונים מקור הדין הוא מפרו ורבו שבוטל לבני נח במתן תורה ולכן אינם מחויבים .וגם אם כן זה אינו תרי עברי ובפרט בטרוד במלאכתו.
היסוד השני הוא באשת איש אפילו מכוערת להבנתי כי בעריות המחשבה היא חלק מהמעשה עבירה כלפי ישראל, אבל לכאורה זה חידוש שלא מצאנו נאמר בגוי.
מטעם זה ונוספים גם לא שייך לא תחמוד שראיתי שמישהו הביא במהלך הדיון.
עט ברזל אמר:כדי אמר:עט ברזל אמר:השאלה אם אפשר לקדש לבנה דרך ראיה במחשב? או כל ברכות הראיה?
והי בערוה בעששית, הגמרא אמרה, ולא יראה בך והא נראית, ולכאורה אם אסור ע"י מחשב, מה צריך לכך דנראית, תיפוק ליה שיש תמונת ערווה על העששית.
אין על העששית תמונת ערוה.
אבל רואים דרך העששית תמונת ערוה, גם אם אין בעיה הלכתית בערוה המכוסה מאחורי העששית.
כדי אמר:האם לא צריך לחשוש שהסתכלות בעריות כלול באביזרייהו, וא''כ גויים מצווים על שמירת העיניים מדין ז' מצוות
ולפי''ז כ''א שמבקש אתר בנטפרי וגורם ל"נרנדה" להסתכל בתמונות עובר על לפנ''ע (לפני עוור שייך גם במכשיל גוי כמבואר בריש מס' ע''ז).
פיילוט 0.4 אמר:לא אמור להיות שם דברים שיגרמו להודי ממוצע לאבד את שלוות רוחו...
כדי אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:אותי לימדו שיש לפני עיוור רק בתרי עברי דנהרא. לא?
שמעתי שיש איסור דרבנן אף בחד עברא.
אבל תדייק את תירוץ הגמ', שאם אסור בתמונה, לא היתה צריכה לומר והא נראית.כדי אמר:עט ברזל אמר:כדי אמר:אין על העששית תמונת ערוה.
אבל רואים דרך העששית תמונת ערוה, גם אם אין בעיה הלכתית בערוה המכוסה מאחורי העששית.
זה מה שהסיקה הגמ' "לא יראה והא נראית". ואל''ה הו''א דדין ערוה כדין צואה שאסור שתהיה לפניו. קמ''ל.
הסיבה שתמונה אסורה זה בגלל והא נראית.עט ברזל אמר:אבל תדייק את תירוץ הגמ', שאם אסור בתמונה, לא היתה צריכה לומר והא נראית.כדי אמר:עט ברזל אמר:
זה מה שהסיקה הגמ' "לא יראה והא נראית". ואל''ה הו''א דדין ערוה כדין צואה שאסור שתהיה לפניו. קמ''ל.
הפשטות שאביזרייהו הוא איסור בפ''ע ולא מחמת הרחקה. כן לכאו' משמע מסוגי' דסנהדרין עה. גבי ימות ואל תעמוד לפניו. (ובהמשך בשלמא למ''ד אשת איש).מתאהב על ידך אמר:ומסתמא אף אם כדבריך שיש בגוי איסור אביזרייהו - איננו אלא הרחקה לאיסור העיקרי ורק כשהאיסור קרוב מאוד.
שדנים על החילוק בין צואה לערוה, זה מהלכות חציצה, ואם התמונה אסורה, שני הנידונים אינם קשורים זה לזה.כדי אמר:הסיבה שתמונה אסורה זה בגלל והא נראית.עט ברזל אמר:אבל תדייק את תירוץ הגמ', שאם אסור בתמונה, לא היתה צריכה לומר והא נראית.כדי אמר:זה מה שהסיקה הגמ' "לא יראה והא נראית". ואל''ה הו''א דדין ערוה כדין צואה שאסור שתהיה לפניו. קמ''ל.