סתירה בענין קדשי דוד

כללי הפורום
  • פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לפתוח את הנושא בפורום של החומש/הפרשה, ולציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק עליו נסוב הדיון. במידה ומדובר בנושא כללי יש לפתחו כאן.
  • אשמח לעזרה בקטלוג נושאים ישנים לפי חומש/פרשה. הקִטלוג יתבצע בצורה פשוטה: דווחו על ההודעה הראשונה בנושא > בחרו ב"האשכול שייך לקטגוריה אחרת, נא ציין בשדה המידע את הקטגוריה הנכונה" > הזינו בשדה המידע את שם החומש/הפרשה, ואני כבר אדאג להעביר את הנושא לחומש/פרשה המבוקש/ת.
  • יש אפשרות כללית בפורום "לקפל" מדורים לקטגוריה אחת (ע"י לחיצה על המינוס בצד השמאלי בראש כל קטגוריה), בכדי לאפשר גלילה מהירה במידת הצורך. הקיפול/הפתיחה יישארו כך גם בכניסות הבאות לפורום עד ללחיצה הבאה.

פותח הנושא
יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 1225
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 416 פעמים
קיבל תודה: 375 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

סתירה בענין קדשי דוד

שליחה על ידי יצחק » 27 אפריל 2020, 11:15

ברש"י במלכים א' סוף פרק ז' מביא מדרש ששלמה המלך ע"ה לא רצה להשתמש בכסף וזהב שדוד לקח מהעמים שכיבש עיי"ש הטעם. 
וקשה מדברי הימים א, יח, ח. שכתוב ומטבחת ומכון ערי הדדעזר לקח דויד נחשת רבה מאד בה עשה שלמה את ים הנחשת ואת העמודים ואת כלי הנחשת
הרי בהדיא ששלמה כן השתמש בביזה של דוד לכלי המקדש. 
אכן בשים לב אדרבה כאן יש רמז לדברי רש"י כי למה כתוב רק על הנחושת שבאה מן הערים הללו ולא על הכסף והזהב שבאו מכל הארצות, וע"כ שיש חילוק בין כסף וזהב לנחושת, ואכן בפסוק במלכים מוזכר רק כסף וזהב. 
אבל הא גופא קשיא מה ההבדל בין כסף וזהב לנחושת. 

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “תנ"ך ופרשת שבוע”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים