עד יקום גוי איביו...וידום השמש ולא אץ לבוא כיום תמים - דרש נאה ומיוחד.

כללי הפורום
  • פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לפתוח את הנושא בפורום של החומש/הפרשה, ולציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק עליו נסוב הדיון. במידה ומדובר בנושא כללי יש לפתחו כאן.
  • אשמח לעזרה בקטלוג נושאים ישנים לפי חומש/פרשה. הקִטלוג יתבצע בצורה פשוטה: דווחו על ההודעה הראשונה בנושא > בחרו ב"האשכול שייך לקטגוריה אחרת, נא ציין בשדה המידע את הקטגוריה הנכונה" > הזינו בשדה המידע את שם החומש/הפרשה, ואני כבר אדאג להעביר את הנושא לחומש/פרשה המבוקש/ת.
  • יש אפשרות כללית בפורום "לקפל" מדורים לקטגוריה אחת (ע"י לחיצה על המינוס בצד השמאלי בראש כל קטגוריה), בכדי לאפשר גלילה מהירה במידת הצורך. הקיפול/הפתיחה יישארו כך גם בכניסות הבאות לפורום עד ללחיצה הבאה.

פותח הנושא
יעקוב
הודעות: 118
הצטרף: 22 דצמבר 2019, 09:45
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 15 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

עד יקום גוי איביו...וידום השמש ולא אץ לבוא כיום תמים - דרש נאה ומיוחד.

שליחה על ידי יעקוב » 27 אפריל 2020, 16:10

בנ"י כרתו ברית עם הגבעונים, ושמו אותם לעבדים, וכששמעו זאת המלכים קמו יחד להילחם בגבעונים, והם פנו אל יהושע בבקשת עזרה -  "ויאספו ויעלו חמשת מלכי האמרי מלך ירושלם מלך חברון מלך ירמות מלך לכיש מלך עגלון הם וכל מחניהם ויחנו על גבעון וילחמו עליה ו וישלחו אנשי גבעון אל יהושע אל המחנה הגלגלה לאמר אל תרף ידיך מעבדיך"  
ויהושע עלה להילחם עליהם -אָז יְדַבֵּר יְהוֹשֻׁעַ לַה' בְּיוֹם תֵּת ה' אֶת הָאֱמֹרִי לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַיֹּאמֶר לְעֵינֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁמֶשׁ בְּגִבְעוֹן דּוֹם וְיָרֵחַ בְּעֵמֶק אַיָּלוֹן. וַיִּדֹּם הַשֶּׁמֶשׁ וְיָרֵחַ עָמָד, עַד יִקֹּם גּוֹי אֹיְבָיו, הֲלֹא הִיא כְתוּבָה עַל סֵפֶר הַיָּשָׁר. וַיַּעֲמֹד הַשֶּׁמֶשׁ בַּחֲצִי הַשָּׁמַיִם, וְלֹא אָץ לָבוֹא כְּיוֹם תָּמִים. וְלֹא הָיָה כַּיּוֹם הַהוּא לְפָנָיו וְאַחֲרָיו לִשְׁמֹעַ ה' בְּקוֹל אִישׁ, כִּי ה' נִלְחָם לְיִשְׂרָאֵל  
 
בדרך דרש - ספר הישר זה שירת האזינו שנא' עליה כתבו לכם את השירה הזאת, ונא' בה הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו יקום , ויש פה בזה פירוש חדש רננו ושבחו לעמו של ה' שהעם הזה נוקם נקמת עבדיו, שהגבעונים הם עבדיו ונוקם נקמתם.
כמו"כ אפשר לפרש על ספר הברית שנאמר בו פרשת משפטים שנקראו - וַתִּתֵּ֨ן לָהֶ֜ם מִשְׁפָּטִ֤ים יְשָׁרִים֙ וְתֹורֹ֣ות אֱמֶ֔ת חֻקִּ֥ים וּמִצְוֹ֖ת טֹובִֽים.
ושם נא' - כי יכה איש את עבדו... ומת תחת ידו נקם ינקם אך אם יום או יומים יעמד לא יוקם כי כספו הוא, ובדרך דרש נפרש - אם איש יכה עבד של משהו אחר (דהיינו שהפסוק לא מדבר לאיש המכה אלא לעם ישראל שאם משהו יכה את עבדו של ישראל - נקם ינקם. אך אם יום..יעמוד לא יוקם כי כספו הוא, ובשביל שיקום גוי אויביו שלחמו בעבדו צריך ש- וידום השמש וירח עמד...ולא אץ לבוא כיום תמים, עד יקום גוי אויביו.

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “תנ"ך ופרשת שבוע”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח