ה' עשה מופת לפרעה בזה שהמקל יהפך לתנין ופרעה גיחך על זה והוא ציווה לחרטומיו ועשו כך גם הם, וקצת קשה שהרי אם ה' רוצה אזי אין כל כח לכל הכוחות של החרטומים ולא היו מצליחים ואם כן במקום שיהי המשך המופת שאחר שחזר להיות מקל בלע את כולם שנראה שזה כן היה חידוש אצלם היה עדיף שה' יעשה שהם לא יצליחו לפעול בכישופיהם, אלא רואים כאן שה' אינו רוצה שננצח את הרע בזה שנחליש אותו אלא להיפך שהוא רוצה שהטוב ינצח למרות כוחו של הרע, ולהראות את כוח הטוב ורוב חילו שהצליח בכל זאת להתגבר על הרע,
כי אם רק מחלישים את הרע חסר בנצחון של הטוב כי הוא לא ניצח כי הטוב עדיף אלא הוא ניצח הרע הוא שקר.
ויש כאן עומק חדש לאימרת הח"ח שאת החושך לא מגרשים עם מקלות אלא עם אור, מכניסים קצת אור והחושך בורח.
(ולצדיקים נדמה היצה"ר לעתיד להוא כהר גבוה סוכה נב ע"א, ובוכים איך שאעפ"כ הצליחו.)