וכו' - באמצע סיפור - בפירוש רש"י על התורה

דעת תורה

משתמש רשום
למשל כאן (בראשית, מט,כ) כתב רש"י ז"ל, וז"ל:
מאשר שמנה לחמו. מאכל הבא מחלקו של אשר יהא שמן, שיהיו זיתים מרובים בחלקו, והוא מושך שמן כמעין, וכן ברכו משה וטובל בשמן רגלו, כמו ששנינו במנחות (פה:), פעם אחת הוצרכו אנשי לודקיא לשמן וכו':

יש את הוכו' הזה בעוד הרבה מקומות, וכן בציטוטים ולא רק בסיפורים.

מה שצ"ב

למה רש"י לא הביא הכל

והאם יש רשימה של כל המקומות עם ההמשך
 

דרומאי

משתמש ותיק
דעת תורה אמר:
למשל כאן (בראשית, מט,כ) כתב רש"י ז"ל, וז"ל:
מאשר שמנה לחמו. מאכל הבא מחלקו של אשר יהא שמן, שיהיו זיתים מרובים בחלקו, והוא מושך שמן כמעין, וכן ברכו משה וטובל בשמן רגלו, כמו ששנינו במנחות (פה:), פעם אחת הוצרכו אנשי לודקיא לשמן וכו':

יש את הוכו' הזה בעוד הרבה מקומות, וכן בציטוטים ולא רק בסיפורים.

מה שצ"ב

למה רש"י לא הביא הכל

והאם יש רשימה של כל המקומות עם ההמשך
מי אמר שרש"י כתב וכו', אולי המדפיסים הם שחסכו בנייר ובדיו וכתבו וכו' במקום להמשיך את הציטוט.
 
 

בשלמא

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
מי אמר שרש"י כתב וכו', אולי המדפיסים הם שחסכו בנייר ובדיו וכתבו וכו' במקום להמשיך את הציטוט.

יש בעיה בבדיקת הדברים שכידוע הדפוס הראשון של רש"י עה"ת קודם להעתקי הכת"י שעמנו היום
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דעת תורה אמר:
למשל כאן (בראשית, מט,כ) כתב רש"י ז"ל, וז"ל:
מאשר שמנה לחמו. מאכל הבא מחלקו של אשר יהא שמן, שיהיו זיתים מרובים בחלקו, והוא מושך שמן כמעין, וכן ברכו משה וטובל בשמן רגלו, כמו ששנינו במנחות (פה:), פעם אחת הוצרכו אנשי לודקיא לשמן וכו':

יש את הוכו' הזה בעוד הרבה מקומות, וכן בציטוטים ולא רק בסיפורים.

מה שצ"ב

למה רש"י לא הביא הכל

והאם יש רשימה של כל המקומות עם ההמשך
מסתמא רש''י כתב כן וכן דרכו בש''ס, והוא רק רצה לומר שיש בזה דברים בחז''ל, ולהזכיר למי שלמד. ולא רצה להאריך.
 
 

דעת תורה

משתמש רשום
פותח הנושא
ראיתי שבכאלו מקרים, בחומש של קורן הביאו את ההמשך [בסוגריים מרובעות]
 
חלק עליון תַחתִית