פרשת וירא. הכנסת אורחים מידתו של הקב"ה שהוא כביכול מכניס אורחין-של"ה. ידיעה נפלאה!

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 798
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 357 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פרשת וירא. הכנסת אורחים מידתו של הקב"ה שהוא כביכול מכניס אורחין-של"ה. ידיעה נפלאה!

שליחה על ידי רוצה לדעת » 23 אוקטובר 2018, 00:48

השל"ה [כאן] שהכנסת אורחים היא ממידת קוב"ה שמכניס אורחים והיינו כל הבריאה בעולמו, וז"ל: ונראה בעיני פשוט, שמכל שכן מצות הכנסת אורחים שהיא בכלל מצות עשה דוהלכת בדרכיו, נוסף על שהיא מעלה גדולה ממעלות המדות. וזה לך האות, שהאריכה התורה בסיפור הכנסת אורחים דאברהם אבינו ורמזה לנו מענין שכרה, שכל מה שעשה בעצמו לאורחים עשה הקב"ה בעצמו ובכבודו לבניו, ומה שעשה על ידי שליח יוקח נא וגו' עשה הקב"ה ע"י שליח, ולא תימא שהיא מדה אלא המקיים אותה מקיים מצות עשה דוהלכת בדרכיו, ויש לו שכר כמצווה ועושה ככל מצוה מן תרי"ג מצות. וזה כי הקב"ה מכניס אורחים בכל זמן ועידן בכל שעה ובכל עת ובכל רגע, כי אם לא היה מכניס אורחים ברגע כמימרא היה העולם אבד. רצוני לומר כי כל העולם אורחים הם לגבי השם ית', כאורח נטה ללון כי גרים אנחנו והוא מכניס, וקיומם בהשפע שמשפיע עליהם, וכהרף עין אם לא השפיע עליהם והכניסם לקיום אז הכל אבד. וזהו הענין שפירסם הכתוב באורך מעלת הכנסת אורחים שהיתה באברהם, ושהוא גדול מהקבלת השכינה, כדאי' במס' שבת בפ' מפנין (קכז, א) אמר ר"י אמר רב גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה, דכתיב, ויאמר אדני אם נא מצאתי חן בעיניך אל נא תעבור וגו', עכ"ל.

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח