ויעתר יצחק לה' לנוכח אשתו כי עקרה היא ויעתר לו ה' ותהר רבקה אשתו (כ"ה, כ"א) ובת"י: ואזל יצחק לטוור פולחנא אתר דכפתיה אבוי, עכ"ל. וכ"ה בפרקי דר"א פל"א דאיתא: ולאחר עשרים שנה לקח יצחק את רבקה והלך להר המוריה למקום שנעקד שם והתפלל עליה על הריון הבטן ונעתר לו הקב"ה שנ' ויעתר לו ה', עכ"ל.
יל"פ שהלך למקום העקידה כי הנה באוה"ח פר' וירא (לעיל י"ח, י) עה"פ: "שוב אשוב אליך כעת חיה" כתב שבעת שנולד יצחק לא היה ראוי להוליד ורק בעת העקידה נעשה לנפש הראוי להוליד, עיי"ש. ובפכ"ב פס' כ' עה"פ: "ויהי אחר הדברים האלה וכו'" כתב שלכן נולדה רבקה אחר העקידה שרק אז נעשה יצחק ראוי להוליד. וכ"כ שם ובפר' כ"א פס' ב' עה"פ: "ותלד שרה לאברהם בן לזקוניו", עיי"ש. ובמגיד מישרים להלן ריש תולדות כ': ותו דאברהם הוליד את יצחק דע"י עקידה פרחה נשמתו והוי כאילו אברהם אהדר ואוליד ליה ליצחק בההיא שעתא, עכ"ל. ולפי"ז י"ל שלכן הלך יצחק אל מקום העקידה שבו נעשה ראוי להוליד.
יל"פ שהלך למקום העקידה כי הנה באוה"ח פר' וירא (לעיל י"ח, י) עה"פ: "שוב אשוב אליך כעת חיה" כתב שבעת שנולד יצחק לא היה ראוי להוליד ורק בעת העקידה נעשה לנפש הראוי להוליד, עיי"ש. ובפכ"ב פס' כ' עה"פ: "ויהי אחר הדברים האלה וכו'" כתב שלכן נולדה רבקה אחר העקידה שרק אז נעשה יצחק ראוי להוליד. וכ"כ שם ובפר' כ"א פס' ב' עה"פ: "ותלד שרה לאברהם בן לזקוניו", עיי"ש. ובמגיד מישרים להלן ריש תולדות כ': ותו דאברהם הוליד את יצחק דע"י עקידה פרחה נשמתו והוי כאילו אברהם אהדר ואוליד ליה ליצחק בההיא שעתא, עכ"ל. ולפי"ז י"ל שלכן הלך יצחק אל מקום העקידה שבו נעשה ראוי להוליד.