א) יש להתבונן מה שישבו לחם בשעה שאחיהם צועק ומפחד בבור. וראה בספורנו
ב) והנה במדרשים איתא (ראה ספר הישר ועוד) שבשעת האוכל נתייעצו ביניהם מה לעשות בו ואם להורגו. ולפי"ז אפשר לומר שמיהרו לאכול, כיון שאם יוחלט שיהרגו אותו לא - יהיה אסור להם לאכול מדין "לא תאכלו על הדם" שאסור לדיניים לאכול ביום משעה שמוציאים להורג. (וראה בת"י "וחזרו למיכול"). ויש לברר מתי היה זה, ואולי זה היה במקום שמחויבים מן הדין לאכול. (וראיתי שמביאים מהרב שטרנבוך שהיה זה בי בטבת).