פרשת ויגש, "רב עוד יוסף בני חי" הודה כאן יעקב גם על הצלתו מעשו ולבן- ת"י.

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 801
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 359 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פרשת ויגש, "רב עוד יוסף בני חי" הודה כאן יעקב גם על הצלתו מעשו ולבן- ת"י.

שליחה על ידי רוצה לדעת » 10 דצמבר 2018, 18:34

ויאמר ישראל רב עוד יוסף בני חי אלכה ואראנו בטרם אמות (מ"ה, כ"ח)
ובת"י: ואמר ישראל סגין טבוון עבד עמי ה' שיזבני מן ידוי דעשו ומן ידוי דלבן ומן ידוי דכנענאי דרדפו בתראי וסגיין נחמן חמת וסכיתי למחמי ולדא לא סכית דעד כדון יוסף ברי קיים איזל כדון ואחמיניה קדם דאמית, עכ"ל.
חזינן שבהודאה על הבשורה שיוסף חי שע"ז נצעטר על ימיו והיה בוודאי בשמחה עצומה, הודה גם על הצלתו מעשו ולבן וכו' ומבו' שכאשר מודים על הטובה יש לזכור את כל מה שעבר עליו בימי הרעה עד שבא אל הטובה,
וכך אנו לומדים ב"פרשת ההודאה" בביכורים שכאשר מודה על הביכורים מודה מ"ארמי אבד אבי" על דרך זה.
ועי' ברבינו בחיי בפר' וישלח וז"ל: כי במקלי. מכאן שחייב אדם שיזכור ימי הרעה בזמן השלוה כדי שיתבונן ביתרונו ויודה להקב"ה על זאת. וכן אמר שלמה המלך ע"ה (קהלת ז, יד) ביום טובה היה בטוב וביום רעה ראה, פירוש ביום טובה ראה ביום רעה, עכ"ל.
וע"ע בהקדמת האבן האזל (עבודה ב) שעמד במה שדוד המלך ע"ה כאשר הודה על ביהמ"ק הזכיר את כל התלאות שעברו עליו שאמר "ארוממך ה' כי דלתני וכו', על דרך הנ"ל, עיי"ש.

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים