בדברי הימים נאמר "ובני דישון חמרן" ולעומת זאת בספר בראשית כתיב "חמדן" וכותב ע"ז רש"י:
"ובחומש כתיב חמדן (בראשית לו) בתחילה היו חמודים
ונחמדים כצדיקים ולבסוף מכוערים כחמור
כן דרך החמור, בתחילה חמוד ולבסוף נעשה מכוער והסוס מתחילה מכוער ולבסוף יפה. " עכ"ל (דברי הימים א-מא)
אך דא עקא "יששכר חמור גרם" ואם נדמה זאת ללומדי התורה הדבר צ"ב וכי בסוף הם מכוערים ?!
ואולי י"ל ע"פ ווארט ששמעתי מהרב שיינין בשם אחד מאדמור גור על המשנה הלומד ילד למה הוא דומה..
ושאל מדוע לא נאמר ילד הלומד למה הוא דומה?
ותירץ שאין הדבר תלוי בגיל אלא איך לומדים שאם האדם לומד בהתלהבות כמו ילד הוא כדיו הכתובה על נייר חלק
אך אם לומד כזקן אז הוא כנייר מחוק.
וא"כ גם הכא שאם הוא לומד כילד הוא נחשב כל הזמן כילד ונשאר חמוד כחמור צעיר !!!
"ובחומש כתיב חמדן (בראשית לו) בתחילה היו חמודים
ונחמדים כצדיקים ולבסוף מכוערים כחמור
כן דרך החמור, בתחילה חמוד ולבסוף נעשה מכוער והסוס מתחילה מכוער ולבסוף יפה. " עכ"ל (דברי הימים א-מא)
אך דא עקא "יששכר חמור גרם" ואם נדמה זאת ללומדי התורה הדבר צ"ב וכי בסוף הם מכוערים ?!
ואולי י"ל ע"פ ווארט ששמעתי מהרב שיינין בשם אחד מאדמור גור על המשנה הלומד ילד למה הוא דומה..
ושאל מדוע לא נאמר ילד הלומד למה הוא דומה?
ותירץ שאין הדבר תלוי בגיל אלא איך לומדים שאם האדם לומד בהתלהבות כמו ילד הוא כדיו הכתובה על נייר חלק
אך אם לומד כזקן אז הוא כנייר מחוק.
וא"כ גם הכא שאם הוא לומד כילד הוא נחשב כל הזמן כילד ונשאר חמוד כחמור צעיר !!!