פרשת בשלח, ואתם זעקתם שמעת על ים סוף, וכי במצרים לא התפללו?

רוצה לדעת

משתמש ותיק
ותרא את עני אבותנו במצרים ואת זעקתם שמעת על ים סוף
צ"ב למה לא מזכירים גם מה שהתפללו במצרים כמש"כ ותעל שעוותם מן העבודה וכו'?
הערה זו גם יש לשאול ברש"י עה"פ ויצעקו אל ה' ופרש"י שתפסו אומנות אבותם בידם, ולמה לא פירש כן גם בפר' שמות עה"פ הנ"ל "ותעל שעותם וכו'"
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
הנני מעלה הרהורי לבי לפתוח פתח לבאר הדבר, במצרים היו ישראל תחת שעבוד, ולכן ראה ד' בעניים שזהו גם בלי תפלה, ומעלה למעלה מתפלה, משא"כ על ים סוף עמדו בעת צרה ואז תלוי בתפלה.
 

באמונתו יחיה

משתמש ותיק
פרלמן משה אמר:
הנני מעלה הרהורי לבי לפתוח פתח לבאר הדבר, במצרים היו ישראל תחת שעבוד, ולכן ראה ד' בעניים שזהו גם בלי תפלה, ומעלה למעלה מתפלה, משא"כ על ים סוף עמדו בעת צרה ואז תלוי בתפלה.
וידוע מספרים הקדושים לבאר הפסוק"ותעל שעוותם אל האלוקים מן העבודה" שזעקתם במצרים הייתה מן העבודה ולא זעקה לתפילה ובכל אופן עלתה שעוותם.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
פותח הנושא
באמונתו יחיה אמר:
פרלמן משה אמר:
הנני מעלה הרהורי לבי לפתוח פתח לבאר הדבר, במצרים היו ישראל תחת שעבוד, ולכן ראה ד' בעניים שזהו גם בלי תפלה, ומעלה למעלה מתפלה, משא"כ על ים סוף עמדו בעת צרה ואז תלוי בתפלה.
וידוע מספרים הקדושים לבאר הפסוק"ותעל שעוותם אל האלוקים מן העבודה" שזעקתם במצרים הייתה מן העבודה ולא זעקה לתפילה ובכל אופן עלתה שעוותם.

מי זה הספרים הקדושים?
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
הכתובים מקבילים איש אל אחיו:
וַתֵּרֶא אֶת עֳנִי אֲבֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם – וַתִּתֵּן אֹתֹת וּמֹפְתִים בְּפַרְעֹה;
וְאֶת זַעֲקָתָם שָׁמַעְתָּ עַל יַם סוּף – וְהַיָּם בָּקַעְתָּ לִפְנֵיהֶם.
'וַתֵּרֶא אֶת עֳנִי אֲבֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם' – כמה שפתח הקב"ה את דברו אל משה במראה הסנה: 'רָאֹה רָאִיתִי אֶת עֳנִי עַמִּי אֲשֶׁר בְּמִצְרָיִם';
'וְאֶת זַעֲקָתָם שָׁמַעְתָּ עַל יַם סוּף' - כמה שנאמר 'וַיִּירְאוּ מְאֹד וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל יְיָ'.
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
פותח הנושא
עי' סידור שיח יצחק [לר' יצחק מלאצן] שעמד בזה.
מצורף
 

קבצים מצורפים

  • סידור אשי ישראל.PDF
    310.3 KB · צפיות: 8

באמונתו יחיה

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
באמונתו יחיה אמר:
פרלמן משה אמר:
הנני מעלה הרהורי לבי לפתוח פתח לבאר הדבר, במצרים היו ישראל תחת שעבוד, ולכן ראה ד' בעניים שזהו גם בלי תפלה, ומעלה למעלה מתפלה, משא"כ על ים סוף עמדו בעת צרה ואז תלוי בתפלה.
וידוע מספרים הקדושים לבאר הפסוק"ותעל שעוותם אל האלוקים מן העבודה" שזעקתם במצרים הייתה מן העבודה ולא זעקה לתפילה ובכל אופן עלתה שעוותם.

מי זה הספרים הקדושים?
ע'י אור החיים שם ד"ה מן העבודה. וכן ספורנו שם כעי"ז.
 
חלק עליון תַחתִית