לפניכם חידה מרתקת במיוחד!
מה המקור הראשון בתורה לתופעה המשונה והמופלאה שנקראת ''השתייכות'' - תופעת ה'עדר'.
כלומר היכן מצינו בתורה יחס לזה כדבר הגיוני ואמיתי
(ולא כשגעון חדש מדורנו כפי שחשבו הפסיכולוגים בטעות)
כי הרי אדם יש לו אישיות ודעה וגם רצונות ואינטרסים וכו' והוא מניח הכל בצד כדי להזדהות ולסבול על מנת להשתייך לחברה שלו, ולהיות מוגבל תמיד גם במחשבה וגם במעשה.
עד כדי כך שכל ימי חייו הוא עסוק באיסוף ראיות שהצד 'שלו' צודק
ולמשל החוג שלו והמפלגה שלו והקהילה שלו והמשפחה שלו
והרי היה לו הרבה יותר קל לומר 'אינני משועבד להצדיק את מעשיהם ואני לוקח אחריות רק על מה שאני עצמי עושה?
ועוד חידה היכן מצינו שהתורה עושה שימוש חיובי בזה
והאם בא בחשבון לחדש שבאמת זה משהו מאוד קדוש שכשנגלה אותו נרויח המון ונקבל מבט רחב ועמוק מהזן של גדולי ישראל
וזה גם מסביר הרבה דברים בתורה בפשיטות
מה המקור הראשון בתורה לתופעה המשונה והמופלאה שנקראת ''השתייכות'' - תופעת ה'עדר'.
כלומר היכן מצינו בתורה יחס לזה כדבר הגיוני ואמיתי
(ולא כשגעון חדש מדורנו כפי שחשבו הפסיכולוגים בטעות)
כי הרי אדם יש לו אישיות ודעה וגם רצונות ואינטרסים וכו' והוא מניח הכל בצד כדי להזדהות ולסבול על מנת להשתייך לחברה שלו, ולהיות מוגבל תמיד גם במחשבה וגם במעשה.
עד כדי כך שכל ימי חייו הוא עסוק באיסוף ראיות שהצד 'שלו' צודק
ולמשל החוג שלו והמפלגה שלו והקהילה שלו והמשפחה שלו
והרי היה לו הרבה יותר קל לומר 'אינני משועבד להצדיק את מעשיהם ואני לוקח אחריות רק על מה שאני עצמי עושה?
ועוד חידה היכן מצינו שהתורה עושה שימוש חיובי בזה
והאם בא בחשבון לחדש שבאמת זה משהו מאוד קדוש שכשנגלה אותו נרויח המון ונקבל מבט רחב ועמוק מהזן של גדולי ישראל
וזה גם מסביר הרבה דברים בתורה בפשיטות