בשמואל ט. ט כתוב. לפנים בישראל וגו' כי לנביא היום יקרא לפנים הראה. ונדחקו שם המפרשים מתי היה ה"לפנים". דהרי שמואל כתב ספרו עיי"ש.
ולכאורה הרי התורה גם קוראת לנביא "נביא". כי נביא הוא (בראשית כ ז). ותקח מרים הנביאה. ( שמות טו כ). אם יהיה נביאכם. (במדבר יב ו). כי יקום בקרבך נביא. (דברים יג ב)
דברי הנביא. (שם ד). והנביא ההוא. (שם ו). נביא מקרבך מאחיך כמני. (שם יח טו). נביא אקים להם. (שם יח). אך הנביא וגו' ומת הנביא. (שם כ). אשר ידבר הנביאוגו' בזדון דברו הנביא.(שם כב). ולא קם נביא עוד בישראל כמשה. (שם לד י).
ולכאורה הרי התורה גם קוראת לנביא "נביא". כי נביא הוא (בראשית כ ז). ותקח מרים הנביאה. ( שמות טו כ). אם יהיה נביאכם. (במדבר יב ו). כי יקום בקרבך נביא. (דברים יג ב)
דברי הנביא. (שם ד). והנביא ההוא. (שם ו). נביא מקרבך מאחיך כמני. (שם יח טו). נביא אקים להם. (שם יח). אך הנביא וגו' ומת הנביא. (שם כ). אשר ידבר הנביאוגו' בזדון דברו הנביא.(שם כב). ולא קם נביא עוד בישראל כמשה. (שם לד י).