כך מפרש הרמב"ן את הדימוי של ככר הירדן לארץ מצרים:בן של רב אמר:בפרשת לך לך כתוב שככר הירדן היתה כמו ארץ מצרים.
ותו לא קשי מידי.וְרַבּוֹתֵינוּ אָמְרוּ: 'כְּגַן יְיָ' – לְאִילָנוֹת, 'כְּאֶרֶץ מִצְרַיִם' – לִזְרָעִים. יִרְצוּ לְפָרֵשׁ, שֶׁיֵּשׁ בַּכִּכָּר נְהָרוֹת גְּדוֹלִים יַשְׁקוּ אִילָנֵי הַגַּנּוֹת כְּגַן הַשֵּׁם, וּבוֹ יְאוֹרִים כְּאֶרֶץ מִצְרַיִם יַשְׁקוּ גַּן הַיָּרָק. וּבָחַר לוֹט בָּזֶה, כִּי הָאָרֶץ שֶׁיַּשְׁקוּ אוֹתָהּ כֵּן, רְחוֹקָה מִן הַבַּצֹּרֶת וְטוֹבָה לְמִרְעֶה.
מדברי רש"י בפרשת עקב משמע לכאורה שבשבח ארץ מצרים דיבר הכתוב. שז"ל שם:שאר לעמו אמר:התורה אינה אומרת לגבי ככר הירדן מה מידת השבח של פירות ככר הירדן וזרעיה - אם טובים משל מצרים או נחותים ממנה.
וּמִצְרַיִם מְשֻׁבַּחַת מִכָּל הָאֲרָצוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר 'כְּגַן יְיָ כְּאֶרֶץ מִצְרַיִם'.
הא למדת שמצרים יפה לזרעים מכל העולם, אך א"י יפה ממנה. וא"ז קשור לתירוצי על קושיית 'בן של רב'.לא כארץ מצרים היא. אלא טובה הימנה. ונאמרה הבטחה זו לישראל ביציאתם ממצרים, שהיו אומרים שמא לא נבוא אל ארץ טובה ויפה כזו. יכול בגנותה הכתוב מדבר, וכך אמר להם, לא כארץ מצרים היא, אלא רעה הימנה, ת"ל וחברון שבע שנים נבנתה וגו', אדם אחד בנאן, וחם בנה צוען למצרים בנו, וחברון לכנען. דרך ארץ אדם בונה את הנאה ואחר כך בונה את הכעור שפסולתו של ראשון, הוא נותן בשני. ובכל מקום, החביב קודם. הא למדת שחברון יפה מצוען, ומצרים משובחת מכל הארצות, שנאמר כגן ה' כארץ מצרים, וצוען שבח מצרים היא, שהיתה מקום מלכות, שכה"א כי היו בצוען שריו. וחברון פסולתה של ארץ ישראל, לכך הקצוה לקבורת מתים, ואף על פי כן היא יפה מצוען. ובמסכת כתובות דרשו בענין אחר, אפשר אדם בונה בית לבנו הקטן ואחר כך לבנו הגדול, אלא שמבונה על אחד משבעה בצוען.
ככר הירדן הוא עמק הירדן כולו מהכנרת ועד סוף ים המלח (שנהיה אחרי הפיכת סדום ועמורה).פרלמן משה אמר:ככר הירדן היא בא"י?
רש"י בראשית פרק יח פסוק יז (פרשת וירא)ככר הירדן היא בא"י?
ככר הירדן הוא עמק הירדן כולו מהכנרת ועד סוף ים המלח (שנהיה אחרי הפיכת סדום ועמורה).
וערבת הירדן שממערב לנהר, כמובן הוא א"י. ואף ים המלח כתבו האחרונים שהוא מא"י. ואינני בענין לגביו כעת.
לא ירדתי לסוף דעת כת"ר מה התכוון בהודעתו.רש"י בראשית פרק יח פסוק יז (פרשת וירא)
המכסה אני - בתמיה:
אשר אני עושה - בסדום, לא יפה לי לעשות דבר זה שלא מדעתו, אני נתתי לו את הארץ הזאת, וחמשה כרכין הללו שלו הן, שנאמר (י יט) גבול הכנעני מצידון וגו' בואכה סדומה ועמורה וגו'. קראתי אותו אברהם,ש אב המון גוים, ואשמיד את הבנים ולא אודיע לאב שהוא אוהבי:
זה היה נראה שאין לכם מקור ברור שים המלח הוא מא"י. אז כבר נמצא כן ברש"י לכאו'לא ירדתי לסוף דעת כת"ר מה התכוון בהודעתו.