כריתות דף ט' ע"א: אמר מר מה אבותיכם לא נכנסו לברית אלא כו' בשלמא מילה דכתיב כי מולים היו כל העם היוצאים אי נמי מהכא ואעבור עליך ואראך מתבוססת בדמיך ואומר לך בדמיך חיי וגו' הרצאת דמים דכתיב וישלח את נערי בני ישראל אלא טבילה מנלן דכתיב ויקח משה חצי הדם ויזרק על העם ואין הזאה בלא טבילה אלא מעתה האידנא דליכא קרבן לא נקבל גרים אמר רב אחא בר יעקב וכי יגור אתכם גר אשר בתוככם וגו', עיי"ש.
והנה נחלקו רש"י והרמב"ן אי כל פרשה זו נאמרה קודם מתן תורה וכך ס"ל לרש"י, או נאמרה לאחר מת"ת וכך ס"ל לרמב"ן.
מעתה לדעת הרמב"ן שכל פרשה זו נאמרה לאחר מתן תורה, צ"ע וכי בשעת מתן תורה עדין לא התגיירו?
והנה נחלקו רש"י והרמב"ן אי כל פרשה זו נאמרה קודם מתן תורה וכך ס"ל לרש"י, או נאמרה לאחר מת"ת וכך ס"ל לרמב"ן.
מעתה לדעת הרמב"ן שכל פרשה זו נאמרה לאחר מתן תורה, צ"ע וכי בשעת מתן תורה עדין לא התגיירו?