השבוע שמתי לב לדבר מעניין, לגבי המילה "ככר" זהב טהור המופיעה בפרשת תרומה ובפרשת ויקהל, שבפרשת תרומה המילה מופיעה בפתח תחת הכף השנייה, ואילו בפרשת ויקהל יש קמץ תחת הכף השנייה, הלא דבר הוא!
שו"ר שבתורה תמימה וכן בנציב עמדו על זה ומפרשים שם שככר בפתח הוא נסמך ל"זהב טהור" והיינו ככר של זהב טהור, ואילו ככר בקמץ הוא דבר בפני עצמו שהיתה המנורה ככר במשקל, ומלבד זה "זהב טהור עשה אותה", ודבר זה מוכח בתרגום שבפרשת תרומה מתרגם "ככר דדהב" וביקהל "ככר דהב" וק"ל.
רק עדיין יש להעיר למה באמת התורה שינתה וכתבה בציווי המשכן לעשות ככר של זהב ואילו במעשה המשכן ככר בלי סמיכות לזהב, אך באמת אפשר לשאול עשרות שאלות כאלו על שינויים רבים בין שתי הפרשות.
שו"ר שבתורה תמימה וכן בנציב עמדו על זה ומפרשים שם שככר בפתח הוא נסמך ל"זהב טהור" והיינו ככר של זהב טהור, ואילו ככר בקמץ הוא דבר בפני עצמו שהיתה המנורה ככר במשקל, ומלבד זה "זהב טהור עשה אותה", ודבר זה מוכח בתרגום שבפרשת תרומה מתרגם "ככר דדהב" וביקהל "ככר דהב" וק"ל.
רק עדיין יש להעיר למה באמת התורה שינתה וכתבה בציווי המשכן לעשות ככר של זהב ואילו במעשה המשכן ככר בלי סמיכות לזהב, אך באמת אפשר לשאול עשרות שאלות כאלו על שינויים רבים בין שתי הפרשות.