הות לאביו בן כסיל ודלף טורד מדיני אשה (משלי יט-יג)

במבי

משתמש ותיק
כתוב במשלי:
הות לאביו בן כסיל ודלף טורד מדיני אשה (יט-יג)
ומיד בפסוק לאחמ"כ כתוב "בית והון נחלת אבות, ומה' אשה משכלת", וכותב שם יב"ע "ומן אלקא מתמסרא אתתא לגברא"
ויש לשאול, אם אשה שלא מסתדרת עם בעלה היא כדלף טורד, וכן מה' אשה לאיש, מה יעשה האדם, ומה אשם בצרה צרורה זו שנפלה בחיקו?
ואולי מחכים אותנו שלמה המלך שאשה כזו היא כדלף, וכמו שבדלף יש אפשרות לשבת והתעצבן עליו ולצאת מהדעת מהטפטופים, ולחלופין אפשר לקחת יזמה ולתקנו (או להביא איש מקצוע שיתקן) כך מלמד אותנו שלמה של"מדני אשה" יש תקנה כדלף טורד.
 

יצחק

משתמש ותיק
במבי אמר:
כתוב במשלי:
הות לאביו בן כסיל ודלף טורד מדיני אשה (יט-יג)
ומיד בפסוק לאחמ"כ כתוב "בית והון נחלת אבות, ומה' אשה משכלת", וכותב שם יב"ע "ומן אלקא מתמסרא אתתא לגברא"
ויש לשאול, אם אשה שלא מסתדרת עם בעלה היא כדלף טורד, וכן מה' אשה לאיש, [highlight=yellow]מה יעשה האדם, ומה אשם בצרה צרורה זו שנפלה בחיקו?[/highlight]
ואולי מחכים אותנו שלמה המלך שאשה כזו היא כדלף, וכמו שבדלף יש אפשרות לשבת והתעצבן עליו ולצאת מהדעת מהטפטופים, ולחלופין אפשר לקחת יזמה ולתקנו (או להביא איש מקצוע שיתקן) כך מלמד אותנו שלמה של"מדני אשה" יש תקנה כדלף טורד.
האם אדם עני זה רק בגלל עונש?! יכול להיות שזה בגלל שכך הוא המזל שלו,
ואולי זה גופא הפסוק בא לומר "דלף טורד מדיני אשה" כלומר לאשה רעה צריך להתיחס כמו אל אחד שלא זכה לבית איכותי, האשה כמו הבית שניהם כמו נכסים של האיש וזה בא לפי המזל ולא לפי הזכות.
 
חלק עליון תַחתִית