אם בחוקתי תלכו

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
אוריאל
משתמש ותיק
הודעות: 1172
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 568 פעמים
קיבל תודה: 388 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

אם בחוקתי תלכו

שליחה על ידי אוריאל » 23 מאי 2019, 00:36

כתב האור החיים הקדוש בפירוש הראשון: "עוד רמז באומרו חקתי לשון רבים על דרך אומרו (יהושע א' ח') והגית בו יומם ולילה, שצריך לקבוע עתים בתורה ביום ובלילה, והמסורת לשון יחיד כי ב' העתים הם ביום אחד".
אולי יש להוסיף שטעם המסורת בלשון יחיד, כידוע ממה שכתבו הספרים והובא במשנה ברורה (סי' א' סק"ב) שצריך לחבר היום והלילה בלימוד התורה. ולזה רמז חקותי לשון יחיד, היינו דהגם שיש כאן קביעות עתים בשתי זמנים, יום ולילה, אבל מחובת האדם לחבר היום והלילה ולעשותן אחד בידו.

ערכים:


רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 798
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 357 פעמים
קיבל תודה: 294 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם בחוקתי תלכו

שליחה על ידי רוצה לדעת » 23 מאי 2019, 01:08

ואולי יש לרמז עוד שהנה היום הוא זמן תושב"כ והלילה זמן תושבע"פ
ואופן הלימוד צריך להיות לחבר תושב"כ עם שבע"פ,
ולכך המסורת לשון יחיד, כי תושב"כ ושבע"פ הם "אחד".


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 1716
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1159 פעמים
קיבל תודה: 218 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם בחוקתי תלכו

שליחה על ידי מאן דהו » 23 מאי 2019, 01:15

אוריאל כתב:
23 מאי 2019, 00:36
כתב האור החיים הקדוש בפירוש הראשון: "עוד רמז באומרו חקתי לשון רבים על דרך אומרו (יהושע א' ח') והגית בו יומם ולילה, שצריך לקבוע עתים בתורה ביום ובלילה, והמסורת לשון יחיד כי ב' העתים הם ביום אחד".
אולי יש להוסיף שטעם המסורת בלשון יחיד, כידוע ממה שכתבו הספרים והובא במשנה ברורה (סי' א' סק"ב) שצריך לחבר היום והלילה בלימוד התורה. ולזה רמז חקותי לשון יחיד, היינו דהגם שיש כאן קביעות עתים בשתי זמנים, יום ולילה, אבל מחובת האדם לחבר היום והלילה ולעשותן אחד בידו.
רעיון נחמד. סתם שאלה יש ענין דוקא לחבר את היום עם הלילה או גם לחבר את הלילה והיום?


פותח הנושא
אוריאל
משתמש ותיק
הודעות: 1172
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 568 פעמים
קיבל תודה: 388 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם בחוקתי תלכו

שליחה על ידי אוריאל » 23 מאי 2019, 01:33

מאן דהו כתב:
23 מאי 2019, 01:15
אוריאל כתב:
23 מאי 2019, 00:36
כתב האור החיים הקדוש בפירוש הראשון: "עוד רמז באומרו חקתי לשון רבים על דרך אומרו (יהושע א' ח') והגית בו יומם ולילה, שצריך לקבוע עתים בתורה ביום ובלילה, והמסורת לשון יחיד כי ב' העתים הם ביום אחד".
אולי יש להוסיף שטעם המסורת בלשון יחיד, כידוע ממה שכתבו הספרים והובא במשנה ברורה (סי' א' סק"ב) שצריך לחבר היום והלילה בלימוד התורה. ולזה רמז חקותי לשון יחיד, היינו דהגם שיש כאן קביעות עתים בשתי זמנים, יום ולילה, אבל מחובת האדם לחבר היום והלילה ולעשותן אחד בידו.
רעיון נחמד. סתם שאלה יש ענין דוקא לחבר את היום עם הלילה או גם לחבר את הלילה והיום?

לשון המג"א בשם השל"ה: "לחבר יום ולילה בתורה או בתפילה הן בבוקר והן בערב".


טעם ודעת
משתמש ותיק
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 56 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם בחוקתי תלכו

שליחה על ידי טעם ודעת » 26 מאי 2019, 21:05

ראה ספר יכין ובועז

אוצר החכמה_152379.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח