מבקש אמונה
משתמש רגיל
בסנהדרין קא ע"ב אמרינן "תנא הוא נבט הוא מיכה הוא שבע בן בכרי". נבט - אביו של ירבעם מלך ישראל, היה אותו שבע בן מכרי שמרד בדוד המלך, והיה גם מיכה שמשרע"ה הוציאו מהבנין במצרים ועשה פסל מיכה (כפירש"י שם).
יוצא אפוא שמיכה, שהיה מיוצאי מצרים, והיה עדיין קיים בתקופת מלכות דוד המלך, חי יותר מ-450 שנים? אתמהה??
זו פליאה עצומה! לא מצאנו באותם דורות מי שיאיריך ימים יותר מהרגיל... אפילו פנחס קנאה שהיה ממשיך דרכו אחר יהשוע, חי 300 שנה (אם אינני טועה).
השאלה כפולה: א - הייתכן שנתון זה לא הוזכר בשום מקום, וצריך לחשבן את זה מגמ' הנ"ל כבדרך אגב. ב - הייתכן באמת שעובד ע"ז שהחטיא את ישראל יאריך ימים? ועוד יותר מנביא ה' שהשכין שלום בין ישראל לאביהם שבשמים. והאם אין בכך משום פתחון פה לרשעים? שהרב הגדול של בית פסל מיכה הוא הרבי הגדול מכולם, ועוד הכי את פרעה במצרים....
יוצא אפוא שמיכה, שהיה מיוצאי מצרים, והיה עדיין קיים בתקופת מלכות דוד המלך, חי יותר מ-450 שנים? אתמהה??
זו פליאה עצומה! לא מצאנו באותם דורות מי שיאיריך ימים יותר מהרגיל... אפילו פנחס קנאה שהיה ממשיך דרכו אחר יהשוע, חי 300 שנה (אם אינני טועה).
השאלה כפולה: א - הייתכן שנתון זה לא הוזכר בשום מקום, וצריך לחשבן את זה מגמ' הנ"ל כבדרך אגב. ב - הייתכן באמת שעובד ע"ז שהחטיא את ישראל יאריך ימים? ועוד יותר מנביא ה' שהשכין שלום בין ישראל לאביהם שבשמים. והאם אין בכך משום פתחון פה לרשעים? שהרב הגדול של בית פסל מיכה הוא הרבי הגדול מכולם, ועוד הכי את פרעה במצרים....