סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

כללי הפורום
  • פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לפתוח את הנושא בפורום של החומש/הפרשה, ולציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק עליו נסוב הדיון. במידה ומדובר בנושא כללי יש לפתחו כאן.
  • אשמח לעזרה בקטלוג נושאים ישנים לפי חומש/פרשה. הקִטלוג יתבצע בצורה פשוטה: דווחו על ההודעה הראשונה בנושא > בחרו ב"האשכול שייך לקטגוריה אחרת, נא ציין בשדה המידע את הקטגוריה הנכונה" > הזינו בשדה המידע את שם החומש/הפרשה, ואני כבר אדאג להעביר את הנושא לחומש/פרשה המבוקש/ת.
  • יש אפשרות כללית בפורום "לקפל" מדורים לקטגוריה אחת (ע"י לחיצה על המינוס בצד השמאלי בראש כל קטגוריה), בכדי לאפשר גלילה מהירה במידת הצורך. הקיפול/הפתיחה יישארו כך גם בכניסות הבאות לפורום עד ללחיצה הבאה.

איש אל רעהו
משתמש ותיק
הודעות: 457
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי איש אל רעהו » 05 מרץ 2020, 09:53

דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 02:15
יושב אוהלים כתב:
04 מרץ 2020, 22:55
חדא כתב:
29 יולי 2019, 01:18
השימוש באימרה מפוקפקת בשם הגרי"ז לעקור מצוה מהתורה שעליה נחרב הבית מראה על שיבוש מוחלט שאחריתו מי ישורנו

השיבוש המוחלט נמצא אך ורק אצל האנשים המפקפקים בדברי מרן הגרי"ז זצוק"ל:
הם לא יודעים את הכלל, שאי הבנת דבריהם של גדולי הדור לא הופך את דבריהם ל"מפוקפקים"
הציבור ברובו והגדוילים בראשם לא קבלו עמדת בריסק במה שנוגע ל"הלכות מדינה" רק השבוע הצביעו לנציגים (קידוש השם/מצוות עשה/וכו') שלא רק יושבים בקואליציה אלא גם מתמנים לתפקיד שר דבר שהיה לכל הדעות סדין אדום לשיטת בריסק שלא לדבר על מטה ציונות הדתית במפלגה, ובקיצור אי אפשר לאחוז החבל בשני ראשים ולצעוק בריסק בשעה שאנחנו לא באמת מתייחסים לשיטה הזאת ברצינות.
יפה, אך לידיעתך כי דבר זה מנוגד לכל גדולי הדור הרב שך והקהילות יעקב החזו"א והגרי"ז.
אי לכך רבים נמנעים מלהצביע למפלגה.
 


יושב אוהלים
משתמש ותיק
הודעות: 657
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 141 פעמים
קיבל תודה: 128 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי יושב אוהלים » 05 מרץ 2020, 10:11

דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 09:25
ב"הציבור" הכוונה גם הכותבים פה שמן הסתם רובם ככולם מצביעים לנציג שלוקח לעצמו תפקיד שר, נהנהים מתקציבים לחיידרים, שלא לדבר על ישיבות, נותנים כבוד מלכים לשרים מחללי שבת ואוכלי נבילות ועוד בביקורים בישיבות, חינוך עצמאי=בית יעקב תחת שליטת משרד החינוך ועוד צועקים שיטת בריסק...
ולמה כל כך קשה לך להבין ש"הציבור" הנ"ל הולך אחרי דעת רבותם שפסקו כן, וכפי שאמרתי שאפשר לגדולים לחלק באיזה דברים ללכת בשיטת מרן הגרי"ז ובאיזה לא. (עיין ערך "הכל או כלום").
דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 09:25
 
דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 09:25
בנוגע למילה "ברצינות" אני מניח שגם גדולי הדור לקחו את דברי הרבי מסטמאר שלדבר עברית זה עבירה יותר גדולה מ..טוב, שכחתי כבר מה...גם ברצינות,
פשוט וברור שלקחו את דבריו ברצינות, וחס ושלום לא זלזלו בהם, אלא שחלקו עליו, וידוע כמה אחזו גדולי הדור ממרן האדמו"ר בעל הדברי יואל זצוק"ל, ושמעתי בעצמי את מרן הגרא"מ שך זצוק"ל משבח את הקנאות של החסידים, ושאר גדולי הקנאים, ואמר שגם לדידן הם "שומרי החומות ממש", ורק מכחם אין כל עם ישראל נופל לתוך רפש הציונות, רק ששיטתנו בהנהגה למעשה הוא אחרת משיטתם. האם זה לא נקרא לקחת אותם ברצינות??
דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 09:25
ואגב, בגמרא יש מושג כד ניים ושכיב ועוד ביטויים כאלה
א - כבר ידוע שכבר דנו הרבה מפרשים בלשונות האלו בתלמוד, וביארו שאדרבה הם ביטויים כמה העריכו את דברי פלוני, ומאוד מאוד לקחו את דבריו "ברצינות".
ושמעתי מאאמו"ר שליט"א ועוד תלמידי מרן הגר"א קוטלר זצוק"ל, על מנהגו בשיעורים שאם הקשה לו סתם בחור או אברך קושיא על השיעור, אז הי' עונה לו בניחותא, אבל אם השואל הי' אחד מהתלמידים החשבים והגדולים הי' ממש צועק עליהם שהם ממש מדברים שטויות, ולא מתחילים להבין כלל את הסוגיא וכו' וכו', והי' ידוע שכמה שהוא צועק יותר זה סימן שהקושיא והשואל הוא יותר מוערך אצלו, ולכן הוא הרגיש שהוא חייב לחזק את תשובתו ביתר שאת ויתר עוז.
ב - גם אם נאמר שבמקומות אחדים בגמ' האמוראים נהגו כן, זה לא סיבה להחליט שכל מי שחולק על השני לא לוקח את דבריו ברצינות, אדרבא ידוע מה שביארו את המשנה באבות ההבדל בין "מחלוקת הלל ושמאי" למחלוקת "קורח ועדתו", ולא אמרו מחלוקת קורח ועדתו עם משה, שבמחלוקת בית הלל עם בית שמאי כל אחד הבין שיש עוד צד למחלוקת, ורק שחלק עליו, משא"כ בקורח ועדתו הם חלקו עם משה בצורה שלא גרסו את הצד שלו בכלל, ולא לקחו את דבריו ברצינות, ולדעתם לא הי' אלא קורח ועדתו ללא צד שני.

דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 09:25
מעניין שאתה מגיע בטענות דווקא להשליח ששם מראה לכולם.
לא הבנתי על איזה "שליח" דיברת, ומה הכוונה שהוא מראה לכולם, מה הוא מראה ומי הם כולם.
דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 09:25
בטענה שזה לא הכול או כלום ברור שיש קשר בין הדברים מההתייחסות לחילונים בכלל וארץ ישראל ועוד ועוד אם כי תמיד אפשר לפלפל ולחלק בתכליס יש קשר.
ברור ש"יש קשר" בין הדברים" ואף אחד לא חלק על זה, אבל בדוקא בגלל שיש קשר, לכן צריך דעת גדולים לדעת במה לחלוק ובמה ובמה להסכים. ואין כל אחד יכול להחליט לבד לא על פי דעת עצמו ולא על פי דעת בעלי בתים של איזה "ציבור", שחושבים על עצמם שהם שוה בשוה (או לצערנו אפילו יותר חכמים) מגדולי עולם.
דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 09:25
בשורה התחתונה טוב לדעת שלדעתך אלו שהצביעו קיימו השבוע מצוות עשה מן התורה גם לשיטת בריסק
לא הבנתי מאיפה הוצאת את זה מדברי, כל מה שאמרתי הוא שאין הכרח שאם חולקים על חלק מהדברים חייב להיות שמפקפקים על הכל.


חזק וברוך
משתמש ותיק
הודעות: 332
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 359 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי חזק וברוך » 05 מרץ 2020, 10:13

איש אל רעהו כתב:
05 מרץ 2020, 09:53
דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 02:15
 
יפה, אך לידיעתך כי דבר זה מנוגד לכל גדולי הדור הרב שך והקהילות יעקב החזו"א והגרי"ז.

שאלת אותם? אשמח לדעת איך יוצרים עימם קשר היום.


מיכה
הודעות: 46
הצטרף: 08 פברואר 2020, 23:42
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי מיכה » 05 מרץ 2020, 12:05

בן של רב כתב:
20 יולי 2019, 22:39
1. כל קנאות אמיתית - היא נטו אהבת ה'.
מי אמר?
כולם! ולמשל המסילת ישרים בפרק החסידות באריכות נפלאה.

2. כל אהבת ה' במקרים כאלו היא בהתנגשות כואבת עם אהבת ישראל.
מנין? מהדם הרב של 3000 יהודים שנשפך בעגל ע"י הלוויים.
ואף על אהבת אמת בריאה ונכונה למשפחה וידידים הם התגברו בקושי עצום "והרגו איש את רעהו ואיש את קרובו".

3. ככל שהאדם פחות אוהב את עם ישראל - יותר קל לו לדבוק בקנאות.
וככל שהוא פחות אוהב את ה' - יותר קל לו לסלוד מכל קנאות הפוגעת בנעימות החיים ובפרט אם מפותחת אצלו אהבת ישראל או אפילו אהבת עוה"ז.



לדעתי זה מבט שטחי ולא נכון. וכדאי להיכנס קצת יותר לעומק.
מה העניין באהבת ישראל? מצוה דאורייתא "ואהבת לרעך כמוך". רגש האחווה הטבעי כלפי בני עמנו גם הוא חלק מן התורה וכפוף לכלליה.
(אבות דר"נ פט"ז) הלא הוא אומר ואהבת לרעך כמוך אני ה', מה טעם, כי אני בראתיו, ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו ואם לאו אי אתה אוהבו. 
זאת אומרת, יהודי צריך ומצווה לאהוב את מה שה' רוצה בו, וה' רוצה בעם ישראל. לכן יש מצווה לאהוב את עם ישראל, ובאותה מידה יש מצווה לשנוא את המינים והאפיקורסים (האמתיים, כמובן) וכמ"ש דוד המלך תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי, כי הקב"ה לא רוצה בהם.
לכן, מי שאוהב את ישראל כפי שצריכה להיות אהבת ישראל פשוט שהוא לא יכול לסבול את עוברי העבירה המחללים את שם השם ומסלקים את שכינתו מישראל, ואין כאן שום התנגשות. ע"כ נראה לי שזה ברור.
ומה שאפילו הכי אמרו שדוקא קנאים פוגעים בו. נ"ל, כי מפני שאין לבועל ארמית דין מיתה ע"פ תורה ז"א שהקב"ה לא חפץ במיתתו, והיינו שהוא לא נפגם כ"כ בעבירה עד שיהיה תיקונו רק ע"י הריגתו. אבל יש כאן היתר, ואף מצוה, ודוקא לקנאים שאכפת להם מסילוק השכינה מישראל - להרוג אותו בשביל שתחזור השכינה למקומה. וכל זה דוקא לקנאים, כי השכינה לא תשוב לשכון כבוד בישראל אלא ע"י כוונת לב טהור צרוף ומזוקק. 
 


איש אל רעהו
משתמש ותיק
הודעות: 457
הצטרף: 24 ינואר 2020, 10:08
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 97 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי איש אל רעהו » 05 מרץ 2020, 13:51

חזק וברוך כתב:
05 מרץ 2020, 10:13
איש אל רעהו כתב:
05 מרץ 2020, 09:53
דער עמעס כתב:
05 מרץ 2020, 02:15
 
יפה, אך לידיעתך כי דבר זה מנוגד לכל גדולי הדור הרב שך והקהילות יעקב החזו"א והגרי"ז.
שאלת אותם? אשמח לדעת איך יוצרים עימם קשר היום.
ברוך השם שהם הנחילו לנו את דעתיהם דעת תורה, וכפי שהנחילונו את דברי תורתם, וכך ממשיכים תלמידיהם הנאמנים שליט"א.
איך יוצרים עמם קשר? הלוא תורתם לפנינו. צא ולמד!
 


חזק וברוך
משתמש ותיק
הודעות: 332
הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
נתן תודה: 359 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי חזק וברוך » 05 מרץ 2020, 18:11

איש אל רעהו כתב:
05 מרץ 2020, 13:51
חזק וברוך כתב:
05 מרץ 2020, 10:13
איש אל רעהו כתב:
05 מרץ 2020, 09:53

יפה, אך לידיעתך כי דבר זה מנוגד לכל גדולי הדור הרב שך והקהילות יעקב החזו"א והגרי"ז.
שאלת אותם? אשמח לדעת איך יוצרים עימם קשר היום.
ברוך השם שהם הנחילו לנו את דעתיהם דעת תורה, וכפי שהנחילונו את דברי תורתם, וכך ממשיכים תלמידיהם הנאמנים שליט"א.
איך יוצרים עמם קשר? הלוא תורתם לפנינו. צא ולמד!

יש חילוקי דעות בין תלמידיהם הנאמנים שליט"א, לכן מהראוי לתלות את דעתך רק בחכמי הדור שליט"א במידה ודעתם כדעתך, ואינך יכול לתלותה ברבותנו נוחי עדן שאינם עימנו, ואינך יודע מה דעתם במצב הנוכחי.
בל"נ לא אוסיף לדון כאן בזה.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 1066
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי אמונת אומן » 05 מרץ 2020, 20:07

כל הדיון כאן מגוחך בעיני הקטנות

וכי הגרי''ז אמר משהו נגד אהבת ישראל?

הוא אמר שמי שבא לדבר איתו על אהבת ישראל בידוע וכו'

מי לדעתכם היו אלו שעלו למעונו של הרב מבריסק כדי לדבר על אהבת ישראל?


קדמא ואזלא
משתמש ותיק
הודעות: 207
הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי קדמא ואזלא » 05 מרץ 2020, 20:35

image.png
מאמרו המצויין של ר' נז"ג בעיתון יתד נאמן
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מיכה
הודעות: 46
הצטרף: 08 פברואר 2020, 23:42
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס

שליחה על ידי מיכה » 05 מרץ 2020, 20:54

במחכ"ת, הויכוח מטופש.
הנושא כאן, (כמו רוב הנושאים המדוברים), הוא אחד מהלכותיה של תורה, וזו לא נקנית בסיפורים או במאמרי לבלרים או שמועות על אמרות כנף.
צריך ללמוד, להתבונן, ולהבין. ואז נוכל לדבר על מחלוקות אם ישנם.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “תנ"ך ופרשת שבוע”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח