דף 1 מתוך 1

"וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 17:02
על ידי במבי
בפרשת השבוע (ואתחנן) מוזכר הפסוק וקשרתם לאות על ידך

תוס' כותב ש"וקשרתם" אינו לשון קשירה אלא לשון הידוק שמהדקו ומצמצמו בראשו! (מנחות לה: ד"ה משעת/עירובין צז. ד"ה אביי)
כמו שליה קשורה בולד (נידה כו:)/קשורה בו ככלב (ע"ז ה.)

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 17:04
על ידי שניאור
זה תלוי האם צריך לעשות את הקשר כל יום כשיטת רבינו אליהו או שאין צריך כשיטת ר"ת וכן נקטינן להלכה.

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 17:16
על ידי שמעיה
במבי כתב:
12 אוגוסט 2019, 17:02
בפרשת השבוע (ואתחנן) מוזכר הפסוק וקשרתם לאות על ידך

תוס' כותב ש"וקשרתם" אינו לשון קשירה אלא לשון הידוק שמהדקו ומצמצמו בראשו! (מנחות לה: ד"ה משעת/עירובין צז. ד"ה אביי)
כמו שליה קשורה בולד (נידה כו:)/קשורה בו ככלב (ע"ז ה.)

לא הבנתי. שליה מחוברת לולד, וכלב קשור לבעליו בכך שהוא רץ אחריו לכל מקום שהוא פונה. ומה קשר בין כל זה להידוק?

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 18:09
על ידי במבי
שמעיה כתב:
12 אוגוסט 2019, 17:16
במבי כתב:
12 אוגוסט 2019, 17:02
בפרשת השבוע (ואתחנן) מוזכר הפסוק וקשרתם לאות על ידך

תוס' כותב ש"וקשרתם" אינו לשון קשירה אלא לשון הידוק שמהדקו ומצמצמו בראשו! (מנחות לה: ד"ה משעת/עירובין צז. ד"ה אביי)
כמו שליה קשורה בולד (נידה כו:)/קשורה בו ככלב (ע"ז ה.)

לא הבנתי. שליה מחוברת לולד, וכלב קשור לבעליו בכך שהוא רץ אחריו לכל מקום שהוא פונה. ומה קשר בין כל זה להידוק?
יפה, את השאלה הזאת אתה צריך לשאול את תוס' כי הוא מביא את הדוגמאות הנ"ל.

(בכלב מדובר על דרך תשמישו)
 

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 19:29
על ידי רבה יוני
תוס' בדבריו
מנסה לתרץ את השאלה הצורמת
איך מותר במצבים מסוימים להניח תפילין בשבת?
הרי קשירה זה אחד מל''ט מלאכות =איסור דאוריתא
ועד כמה שהגמרא דנה מה נקרא קשר
מה לנו יותר מתפילין שהתורה העידה שזה קשר
והתירוץ שני סוגי קשר יש
ופה הכוונה קשר של הדבקה והצמדה
בלי מעשה קשירה בפועל

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 20:13
על ידי יוסף יצחק
במשרמת חיים להגרח"פ שיינברג זצ"ל (ח"ב תפילין ז) רוצה לחדש דאפילו הסרת חציצה תהווה קשירה דאפשר דהקשירה עניינה כל פעולה שעל ידה התפילין יהיו מונחות על היד, עיי"ש מה שהביא מה"הר צבי" לפרש בשיטת הרא"ש.

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 20:38
על ידי רבה יוני
יוסף יצחק כתב:
12 אוגוסט 2019, 20:13
במשרמת חיים להגרח"פ שיינברג זצ"ל (ח"ב תפילין ז) רוצה לחדש דאפילו הסרת חציצה תהווה קשירה דאפשר דהקשירה עניינה כל פעולה שעל ידה התפילין יהיו מונחות על היד, עיי"ש מה שהביא מה"הר צבי" לפרש בשיטת הרא"ש.
לעניין תפילין אתה מתכוון?!
אין סברא לעניין שבת 
 

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 21:13
על ידי משה נפתלי
רבה יוני כתב:
12 אוגוסט 2019, 19:29
תוס' בדבריו
מנסה לתרץ את השאלה הצורמת
איך מותר במצבים מסוימים להניח תפילין בשבת?
הרי קשירה זה אחד מל''ט מלאכות =איסור דאוריתא
ועד כמה שהגמרא דנה מה נקרא קשר
מה לנו יותר מתפילין שהתורה העידה שזה קשר
והתירוץ שני סוגי קשר יש
ופה הכוונה קשר של הדבקה והצמדה
בלי מעשה קשירה בפועל
פטפוטי הבאי, במחילה.
 

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 21:16
על ידי שמעיה
במבי כתב:
12 אוגוסט 2019, 18:09
שמעיה כתב:
12 אוגוסט 2019, 17:16
במבי כתב:
12 אוגוסט 2019, 17:02
בפרשת השבוע (ואתחנן) מוזכר הפסוק וקשרתם לאות על ידך

תוס' כותב ש"וקשרתם" אינו לשון קשירה אלא לשון הידוק שמהדקו ומצמצמו בראשו! (מנחות לה: ד"ה משעת/עירובין צז. ד"ה אביי)
כמו שליה קשורה בולד (נידה כו:)/קשורה בו ככלב (ע"ז ה.)

לא הבנתי. שליה מחוברת לולד, וכלב קשור לבעליו בכך שהוא רץ אחריו לכל מקום שהוא פונה. ומה קשר בין כל זה להידוק?
יפה, את השאלה הזאת אתה צריך לשאול את תוס' כי הוא מביא את הדוגמאות הנ"ל.

(בכלב מדובר על דרך תשמישו)


הואיל ותוספות לא חי, אני מנצל את הבמה בה צוטטו דברי התוספות לשאול פשר דבריהם.

Re: "וקשרתם לאות על ידך" פירוש "וקשרתם"

נשלח: 12 אוגוסט 2019, 21:18
על ידי במבי
שמעיה כתב:
12 אוגוסט 2019, 21:16
במבי כתב:
12 אוגוסט 2019, 18:09
שמעיה כתב:
12 אוגוסט 2019, 17:16


לא הבנתי. שליה מחוברת לולד, וכלב קשור לבעליו בכך שהוא רץ אחריו לכל מקום שהוא פונה. ומה קשר בין כל זה להידוק?
יפה, את השאלה הזאת אתה צריך לשאול את תוס' כי הוא מביא את הדוגמאות הנ"ל.

(בכלב מדובר על דרך תשמישו)

הואיל ותוספות לא חי, אני מנצל את הבמה בה צוטטו דברי התוספות לשאול פשר דבריהם.

השליה קשורה ודבוקה לולד והכלב נענש ע"כ ששימש בתיבה ונקשר בעת תשמישו.