(מתוך הפטרת השמים כסאי שקוראים בראש חודש שחל בשבת)
"והיה מידי חודש בחדשו ומידי שבת בשבתו יבוא כל בשר להשתחוות לפני".
(ישעיהו סו)
וכפי שהבנתי בעניי גם מהפסוקים שלפניהם וגם מהמפרשים - זהו ממש כפשוטו שהגויים יביאו את כל היהודים כמנחה לה' ברכב ובכרכרות על הר קדשי וכו'
והפסוק ממשיל את זה כמו שיהודים מביאים מנחה בכלי טהור לה' ע"ש.
וגם הפסוק אחריו "ויצאו וראו בפגרי" וכו' - משמע שישראל העולים לרגל יצאו בראש חודש - אחרי שנכנסו לבית המקדש מידי חודש בחדשו ומידי שבת בשבתו ואז הם יראו את פגרי האנשים הפושעים וכו'.
האם הבנתי נכון שלעת"ל בכל ראש חודש תהיה ממש עליה לרגל כפשוטו שיבוא כל בשר להשתחוות?
והרי אין נביא רשאי לחדש מצוה?
אני שואל בעיקר על המילים "מידי חודש בחדשו".
כי מה שכתוב "מידי שבת בשבתו" - אולי הכונה לרגלים, דיו"ט נמי אקרי שבת.
(זכור לי משהו כזה שהכונה היא ליו"ט אבל אני לא זוכר מהיכן)
"והיה מידי חודש בחדשו ומידי שבת בשבתו יבוא כל בשר להשתחוות לפני".
(ישעיהו סו)
וכפי שהבנתי בעניי גם מהפסוקים שלפניהם וגם מהמפרשים - זהו ממש כפשוטו שהגויים יביאו את כל היהודים כמנחה לה' ברכב ובכרכרות על הר קדשי וכו'
והפסוק ממשיל את זה כמו שיהודים מביאים מנחה בכלי טהור לה' ע"ש.
וגם הפסוק אחריו "ויצאו וראו בפגרי" וכו' - משמע שישראל העולים לרגל יצאו בראש חודש - אחרי שנכנסו לבית המקדש מידי חודש בחדשו ומידי שבת בשבתו ואז הם יראו את פגרי האנשים הפושעים וכו'.
האם הבנתי נכון שלעת"ל בכל ראש חודש תהיה ממש עליה לרגל כפשוטו שיבוא כל בשר להשתחוות?
והרי אין נביא רשאי לחדש מצוה?
אני שואל בעיקר על המילים "מידי חודש בחדשו".
כי מה שכתוב "מידי שבת בשבתו" - אולי הכונה לרגלים, דיו"ט נמי אקרי שבת.
(זכור לי משהו כזה שהכונה היא ליו"ט אבל אני לא זוכר מהיכן)