כי ינצו אנשים יחדיו - סופן לבוא לידי מכות

במבי

משתמש ותיק
כתוב בפרשה כי ינצו אנשים יחדיו (דברים כה יא) וכותב רש"י - סופן לבוא לידי מכות, ולעיל עה"פ וכי יהיה איש שנא לרעהו וארב לו וקם עליו (שם יט-יא) כותב רש"י לפי שעבר על לא תשנא סופו לבוא לידי שפיכות דמים.

וא"כ מדוע בפרשתינו סוף הריב רק במכות ולעיל מגיע לשפיכות דמים?

ואולי כאן שהאדם מנתב את כעסו ומוציאו במילים מקסימום יהיה רק מכות ולעיל שהכעס בלב, בסוף זה מתפוצץ ויהיה שפיכות דמים !
 
חלק עליון תַחתִית