היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

שמעיה
הודעות: 1891
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 563 פעמים
קיבל תודה: 519 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי שמעיה » 04 נובמבר 2019, 09:21

כבר התייחסתי לזה לעיל.


י'שי
הודעות: 257
הצטרף: 05 נובמבר 2018, 08:25
נתן תודה: 178 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי י'שי » 04 נובמבר 2019, 13:18

שמעיה כתב:
04 נובמבר 2019, 09:21
כבר התייחסתי לזה לעיל.

נכון. סליחה. לא שמתי לב.


פותח הנושא
עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי עת לדבר » 04 נובמבר 2019, 13:46

שמעיה כתב:
04 נובמבר 2019, 08:08
לא הבנתי. אתה רוצה רוצה לטעון שמי שכלוא בבור ועביט של שופכין לפניו, אסור לו להפיל תחנתו לפני ה' ולבקש: אנא בוראי, עזרני והוציאני מן המקום אשר אני כלוא בו? הוא חייב לחתום שפתיו, ולקוות לישועת ה' בלא בקשת עזרה, שהיא הדבר המינימלי?
כמובן, שעליו להמנע מלהזכיר פסוקים ושמות הקודש, אך למה שלא יוכל לבקש מאת ה' עזרה והצלה.
פשוט שאסור לעמוד בתפלה לפני הקב"ה במקום הטינופת.
ומי שחושב שצריך ע"כ ראיות, שיטרח ויחפש (אולי ברש"י שמות ט כט, ואולי יש לחלק ולפלפל).
שמעיה כתב:
04 נובמבר 2019, 08:10
איסור להזכיר דברים שבקדושה נגד ערווה (???)


שמעיה
הודעות: 1891
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 563 פעמים
קיבל תודה: 519 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי שמעיה » 04 נובמבר 2019, 16:13

עת לדבר כתב:
04 נובמבר 2019, 13:46
שמעיה כתב:
04 נובמבר 2019, 08:08
לא הבנתי. אתה רוצה רוצה לטעון שמי שכלוא בבור ועביט של שופכין לפניו, אסור לו להפיל תחנתו לפני ה' ולבקש: אנא בוראי, עזרני והוציאני מן המקום אשר אני כלוא בו? הוא חייב לחתום שפתיו, ולקוות לישועת ה' בלא בקשת עזרה, שהיא הדבר המינימלי?
כמובן, שעליו להמנע מלהזכיר פסוקים ושמות הקודש, אך למה שלא יוכל לבקש מאת ה' עזרה והצלה.
פשוט שאסור לעמוד בתפלה לפני הקב"ה במקום הטינופת.
ומי שחושב שצריך ע"כ ראיות, שיטרח ויחפש (אולי ברש"י שמות ט כט, ואולי יש לחלק ולפלפל).
שמעיה כתב:
04 נובמבר 2019, 08:10
איסור להזכיר דברים שבקדושה נגד ערווה (???)

ברור שיש לחלק ולפלפל. והנה חזרנו למקום שבו היינו, הפרחת סברות ללא מקור (שזה בסדר גמור מבחינתי). כנגדן אני מציב את סברותיי בלא מקור, וירא הציבור וישפוט.
האיסור להזכיר דברים שבקדושה נגד צואה ושאר טינופים נלמד מן הפסוק 'ולא יראה בך ערוות דבר'.


ידידיה
הודעות: 174
הצטרף: 27 אוקטובר 2016, 16:11
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי ידידיה » 04 נובמבר 2019, 22:20

שמעיה כתב:
04 נובמבר 2019, 16:13
האיסור להזכיר דברים שבקדושה נגד צואה ושאר טינופים נלמד מן הפסוק 'ולא יראה בך ערוות דבר'.
ערוה נלמד מ'ולא יראך ערות דבר' וצואה נלמד מ'והיה מחניך קדוש'


שמעיה
הודעות: 1891
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 563 פעמים
קיבל תודה: 519 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי שמעיה » 05 נובמבר 2019, 08:23

תודה על העמדתך אותי על האמת.


פותח הנושא
עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי עת לדבר » 08 נובמבר 2019, 10:54

הכהן כתב:
31 אוקטובר 2019, 10:08
עת לדבר כתב:
31 אוקטובר 2019, 09:14
בפשטות זבל היינו צואה
יש פירוש אחר?
ברש"י כפשוטו (בראשית ו טז) כתבו לזבל - לפסולת הנאספת מתשמישי האדם ובעלי החיים שבתיבה (סנהדרין קח, ב).

כמובן שהציון לגמ' בסנהדרין הוא על דברי רש"י. ואילו מה שהם פירשו אין לו שום מקור.


הכהן
הודעות: 1704
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 400 פעמים
קיבל תודה: 523 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי הכהן » 08 נובמבר 2019, 11:58

עת לדבר כתב:
08 נובמבר 2019, 10:54
ברש"י כפשוטו (בראשית ו טז) כתבו לזבל - לפסולת הנאספת מתשמישי האדם ובעלי החיים שבתיבה (סנהדרין קח, ב).

כמובן שהציון לגמ' בסנהדרין הוא על דברי רש"י. ואילו מה שהם פירשו אין לו שום מקור.
אולי קליפי אגוזים (לא קליפי ביצים וכ"ש עצמות כי לא אכלו מהחי, וגם לא היו שם כלים חד-פעמיים ואריזות של ביסלי בצל)


פותח הנושא
עת לדבר
הודעות: 386
הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי עת לדבר » 08 נובמבר 2019, 12:17

הכהן כתב:
08 נובמבר 2019, 11:58
עת לדבר כתב:
08 נובמבר 2019, 10:54
ברש"י כפשוטו (בראשית ו טז) כתבו לזבל - לפסולת הנאספת מתשמישי האדם ובעלי החיים שבתיבה (סנהדרין קח, ב).

כמובן שהציון לגמ' בסנהדרין הוא על דברי רש"י. ואילו מה שהם פירשו אין לו שום מקור.
אולי קליפי אגוזים (לא קליפי ביצים וכ"ש עצמות כי לא אכלו מהחי, וגם לא היו שם כלים חד-פעמיים ואריזות של ביסלי בצל)
העניין הוא שבכל מקום שכתוב בחז"ל זבל הכוונה היא לצואה.
 


הכהן
הודעות: 1704
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 400 פעמים
קיבל תודה: 523 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי הכהן » 08 נובמבר 2019, 13:01

בודאי, הוא אשר דברתי.


במבי
הודעות: 2683
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 650 פעמים
קיבל תודה: 773 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי במבי » 08 נובמבר 2019, 14:56

עת לדבר כתב:
04 נובמבר 2019, 00:26
יש לי א"כ פיתרון אחר גם הוא פשוט - להישאר בצ"ע.

נראה לי שזה עדיף מאשר לומר שלמרות שהיה ריח לא טוב היה מותר לו ללמוד.

בירושלמי ברכות בדף כו: מסופר על ר' זירא שאמר שכל קושיא שהיה לו בבית הכסא היה סוברא.

(וזה אותו ר' זירא שאמר שהאריך ימים כי מימיו לא הרהר במבואות המטונפות, אך זה כבר עניין לאשכול נפרד שכתבתי עליו פעם)


huo yuc יום טוב
הודעות: 281
הצטרף: 26 יולי 2020, 11:22
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: היכן אחסנו את הפירות (התבואה) בתיבת נח?

שליחה על ידי huo yuc יום טוב » 22 אוקטובר 2020, 15:11

ספר וסופר כתב:
02 נובמבר 2019, 21:22
זה לשון הפרקי דברי אליעזר.

'וזה אשר תעשה אתה [בראשית ו, טו], תני רבי שמעיה באצבע הראהו הקדוש ברוך הוא לנח, ואמר לו כזה וכזה תעשה לתבה, מאה וחמשים קנים ארך ימינה של תבה, ומאה וחמשים ארך בצד שמאלה, שלשים ושלשה קנים בצד רחבה בדפנותיה לפניה, ושלשים ושלשה בדפנותיה לאחריה, ועשרה בתים בתוך, הרי אלו לאוצרות של מאכל. וחמש אפטניות בצד ארך ימינה של תבה, וחמש אפטניות בצד ארך שמאלה של תבה. והמכניסים אמת המים נפתחים ונסגרים. וכן ביציע התחתונה, וכן במעלה שניה, וכן במעלה שלישית. מדור כל בהמה וחיה, ביציע התחתונה, מדור לכל העופות. ביציע השניה, מדור שקצים ורמשים. ובני אדם ביציע השלישית'. 

המנקדים בספר ניקדו מאה וחמישים 'קינים', מלשון חדרים קטנים, ולפי זה מובן שבאמצע יש 'בתים' לאוכל ולא קינים. בלא זה אין לזה מובן לכאורה.
לפי זה התיבה היתה גדולה מאוד.

אגב כמדומני שר' חיים פירש [אולי זה מהמפרשים] 'המכניסים אמת המים נפתחים ונסגרים', זה כדי לשתות, ולרוקן את הזבל.
תשובה לכמה שאלות שהיו פה בימים האחרונים
יפה מאוד

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “נח”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים