אם המקום אשר יבחר ה' עדיין לא היה ידוע כי באמת עדיין לא נבחר, אז איך נח ידע להגיע לשם מהרי אררט?

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 268
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 118 פעמים
קיבל תודה: 46 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

אם המקום אשר יבחר ה' עדיין לא היה ידוע כי באמת עדיין לא נבחר, אז איך נח ידע להגיע לשם מהרי אררט?

שליחה על ידי אח שלך » 03 נובמבר 2019, 00:08

כידוע התורה מדגישה כמה פעמים "המקום אשר יבחר ה' אלוקיך לשכן שמו שם" ועוד פסוקים כעין זה המורים בבירור שבאותה העת המקום עדיין לא נבחר היכן ה' ישכון באחד שבטיך, ואכמ"ל.

ואכן לאחר מאות שנים משנבחר המקום - אומר דוד המלך "כי בחר ה' בציון אוה למושב לו". "פה אשב כי אויתיה", ועוד כהנה פסוקים.
[וגם בזה אכמ"ל, כי מיותר להאריך בציטוטי פסוקים מפורשים בכל רחבי התנ"ך] 

והנה אף דוד לא ידע מתחילה היכן המקום, אלא עשה מאמץ עליון לברר ולחקור, ודייק מהפסוק בין כתפיו שכן ומדד מעין עיטם וכו' 
והוא נדר שלא יתן שנת לעיניו עד שימצא מקום לה' משכנות לאביר יעקב ואח"כ הוא אומר בשמחה: הנה קבענוה באפרתה מצאנוה בשדי יער וכו'. 
​​​​​​(ורק בסוף אחרי שקיים את נדרו ולא עלה על ערש יצועו... רק אז אמר לו שמואל בנבואה שאכן זה המקום)


​​​​​​וכאן הבן שואל:
הרי כתב הרמב"ם פ"ב מהלכות בית הבחירה ה"א) שיש מסורת ביד הכל על מקום המזבח שהוא מכוון ביותר.
וכ' שם הרמב"ם כדלהלן:
1. שאדה"ר נברא משם והקריב שם.
2. ועליו הקריבו קין והבל. 
3. ואף נח (טרח להגיע במיוחד דרך ארוכה מאוד מהרי אררט כדי ל)הקריב דוקא שם.
4. וכן שם עקד אברהם את יצחק. 
כל זה מפורש ברמב"ם שזה מסורת ביד הכל


נו!
האם כל זה לא היה מספיק כדי לדעת מראש היכן הוא המקום שתמיד נבחר שוב ושוב??? 
ואיך זה יתכן שבמשך מאות שנים עד שבא דוד - היה זה רק המקום אשר יבחר = לשון עתיד המסופק - כי עוד לא נבחר שום מקום?


לימוד נביאים
הודעות: 35
הצטרף: 19 ספטמבר 2019, 01:03
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם המקום אשר יבחר ה' עדיין לא היה ידוע כי באמת עדיין לא נבחר, אז איך נח ידע להגיע לשם מהרי אררט?

שליחה על ידי לימוד נביאים » 03 נובמבר 2019, 01:21

לכאורה כל הדברים הללו היו ידועים, אך מכל מקום עדיין לא הוחלט שזה יהיה המקום, היה אפשר לבחור גם במקום אחר
לדוגמא, היה אפשר לבחור בבית אל, או בשילה שם שכן המשכן בתחילה. כל מה שהזכיר הרמב''ם אלו הן עובדות שבסופו של דבר הכריעו את הכף לטובת הבחירה בירושלים, אך הן לא מכריחות את הבחירה בירושלים
חזרה למעלה


במבי
משתמש ותיק
הודעות: 1102
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 394 פעמים
קיבל תודה: 312 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם המקום אשר יבחר ה' עדיין לא היה ידוע כי באמת עדיין לא נבחר, אז איך נח ידע להגיע לשם מהרי אררט?

שליחה על ידי במבי » 03 נובמבר 2019, 09:03

האבן עזרא אומר עה"פ הנה מצאנוה באפרתה (תהילים קלב-ו) - והנכון בעיני , כי בימים שעברו היו אומרים בני איש , ששמענו מפי נביאים , כי המקום הנבחר קרוב הוא אל בית לחם אפרתה; רק המקום לא נודע , אם מזרח בית לחם או מערבו , או לצפונו או לדרומו. וידוע עד היום , כי אין בין ירושלים ובין בית לחם רק כמו שלש פרסאות.
משמע שידעו בערך המיקום אך היה צריך נ.צ. מדויקת.

סמל אישי של משתמש

רחמים
משתמש ותיק
הודעות: 440
הצטרף: 29 דצמבר 2015, 23:50
מיקום: ארץ ישראל
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם המקום אשר יבחר ה' עדיין לא היה ידוע כי באמת עדיין לא נבחר, אז איך נח ידע להגיע לשם מהרי אררט?

שליחה על ידי רחמים » 03 נובמבר 2019, 11:49

ועיין בחתם סופר
העתקה 11;45;45.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח