כידוע התורה מדגישה כמה פעמים "המקום אשר יבחר ה' אלוקיך לשכן שמו שם" ועוד פסוקים כעין זה המורים בבירור שבאותה העת המקום עדיין לא נבחר היכן ה' ישכון באחד שבטיך, ואכמ"ל.
ואכן לאחר מאות שנים משנבחר המקום - אומר דוד המלך "כי בחר ה' בציון אוה למושב לו". "פה אשב כי אויתיה", ועוד כהנה פסוקים.
[וגם בזה אכמ"ל, כי מיותר להאריך בציטוטי פסוקים מפורשים בכל רחבי התנ"ך]
והנה אף דוד לא ידע מתחילה היכן המקום, אלא עשה מאמץ עליון לברר ולחקור, ודייק מהפסוק בין כתפיו שכן ומדד מעין עיטם וכו'
והוא נדר שלא יתן שנת לעיניו עד שימצא מקום לה' משכנות לאביר יעקב ואח"כ הוא אומר בשמחה: הנה קבענוה באפרתה מצאנוה בשדי יער וכו'.
(ורק בסוף אחרי שקיים את נדרו ולא עלה על ערש יצועו... רק אז אמר לו שמואל בנבואה שאכן זה המקום)
וכאן הבן שואל:
הרי כתב הרמב"ם פ"ב מהלכות בית הבחירה ה"א) שיש מסורת ביד הכל על מקום המזבח שהוא מכוון ביותר.
וכ' שם הרמב"ם כדלהלן:
1. שאדה"ר נברא משם והקריב שם.
2. ועליו הקריבו קין והבל.
3. ואף נח (טרח להגיע במיוחד דרך ארוכה מאוד מהרי אררט כדי ל)הקריב דוקא שם.
4. וכן שם עקד אברהם את יצחק.
כל זה מפורש ברמב"ם שזה מסורת ביד הכל!
נו!
האם כל זה לא היה מספיק כדי לדעת מראש היכן הוא המקום שתמיד נבחר שוב ושוב???
ואיך זה יתכן שבמשך מאות שנים עד שבא דוד - היה זה רק המקום אשר יבחר = לשון עתיד המסופק - כי עוד לא נבחר שום מקום?
ואכן לאחר מאות שנים משנבחר המקום - אומר דוד המלך "כי בחר ה' בציון אוה למושב לו". "פה אשב כי אויתיה", ועוד כהנה פסוקים.
[וגם בזה אכמ"ל, כי מיותר להאריך בציטוטי פסוקים מפורשים בכל רחבי התנ"ך]
והנה אף דוד לא ידע מתחילה היכן המקום, אלא עשה מאמץ עליון לברר ולחקור, ודייק מהפסוק בין כתפיו שכן ומדד מעין עיטם וכו'
והוא נדר שלא יתן שנת לעיניו עד שימצא מקום לה' משכנות לאביר יעקב ואח"כ הוא אומר בשמחה: הנה קבענוה באפרתה מצאנוה בשדי יער וכו'.
(ורק בסוף אחרי שקיים את נדרו ולא עלה על ערש יצועו... רק אז אמר לו שמואל בנבואה שאכן זה המקום)
וכאן הבן שואל:
הרי כתב הרמב"ם פ"ב מהלכות בית הבחירה ה"א) שיש מסורת ביד הכל על מקום המזבח שהוא מכוון ביותר.
וכ' שם הרמב"ם כדלהלן:
1. שאדה"ר נברא משם והקריב שם.
2. ועליו הקריבו קין והבל.
3. ואף נח (טרח להגיע במיוחד דרך ארוכה מאוד מהרי אררט כדי ל)הקריב דוקא שם.
4. וכן שם עקד אברהם את יצחק.
כל זה מפורש ברמב"ם שזה מסורת ביד הכל!
נו!
האם כל זה לא היה מספיק כדי לדעת מראש היכן הוא המקום שתמיד נבחר שוב ושוב???
ואיך זה יתכן שבמשך מאות שנים עד שבא דוד - היה זה רק המקום אשר יבחר = לשון עתיד המסופק - כי עוד לא נבחר שום מקום?