הנהלת "פורום לתורה" מאחלת לכל חו"ר שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות ושלווה. שימלא ה' לבנו משאלות טובות, וימלא משאלות לבנו לטובה. אכי"ר

התקווה

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

התקווה

שליחה על ידי במבי » 08 ספטמבר 2020, 21:50

רבים אולי נהנים לזלזל בהמנון המדינה, אך מסתמא הם לא ראו את הנוסח המלא המקורי שנראה שנכתב בדם ליבו של המחבר.



כָּל עוֹד בַּלֵּבָב פְּנִימָה
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה
וּלְפַאֲתֵי מִזְרָח קָדִימָה
עַיִן לְצִיּוֹן צוֹפִיָּה
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ
הַתִּקְוָה הַנּוֹשָׁנָה
לָשׁוּב לְאֶרֶץ אֲבוֹתֵינוּ
לְעִיר בָּהּ דָּוִד חָנָה

כָּל עוֹד דְּמָעוֹת מֵעֵינֵינוּ
יִזְּלוּ כְגֶשֶׁם נְדָבוֹת
וּרְבָבוֹת מִבְּנֵי עַמֵּנוּ
עוֹד הוֹלְכִים עַל קִבְרֵי אָבוֹת
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...

כָּל עוֹד חוֹמַת מַחֲמַדֵּנוּ
לעֵינֵינוּ מוֹפַעַת
וְעַל חֻרְבַּן מִקְדָּשֵׁנוּ
עַיִן אַחַת עוֹד דּוֹמַעַת
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...

כָּל עוֹד מֵי הַיַּרְדֵּן בְּגָאוֹן
מְלֹא גְדוֹתָיו יִזֹּלוּ
וּלְיַם כִּנֶּרֶת בְּשָׁאוֹן
בְּקוֹל הֲמוּלָה יִפֹּלוּ
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...

כָּל עוֹד שָׁמָּה עֲלֵי דְּרָכִים
שַׁעַר יֻכַּת שְׁאִיָּה
וּבֵין חָרְבוֹת יְרוּשָׁלָיִם
עוֹד בַּת צִיּוֹן בּוֹכִיָּה
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...

כָּל עוֹד דְּמָעוֹת טְהוֹרוֹת
מֵעֵין בַּת עַמִּי נוֹזְלוֹת
וְלִבְכּוֹת לְצִיּוֹן בְּרֹאשׁ אַשְׁמוּרוֹת
עוֹד תָּקוּם בַּחֲצִי הַלֵּילוֹת
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...

כָּל עוֹד נִטְפֵי דָם בְּעוֹרְקֵינוּ
רָצוֹא וָשׁוֹב יִזֹּלוּ
וַעֲלֵי קִבְרוֹת אֲבוֹתֵינוּ
עוֹד אֶגְלֵי טַל יִפֹּלוּ
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...

כָּל עוֹד רֶגֶשׁ אַהֲבַת הַלְּאֹם
בַּלֵּב הַיְּהוּדִי פּוֹעֵם
עוֹד נוּכַל קַוּוֹת גַּם הַיּוֹם
כִּי עוֹד יְרַחֲמֵנוּ אֵל זוֹעֵם
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...

שִׁמְעוּ אַחַי בְּאַרְצוֹת נוּדִי
אֶת קוֹל אַחַד חוֹזֵינוּ
כִּי רַק עִם אַחֲרוֹן הַיְּהוּדִי
גַּם אַחֲרִית תִּקְוָתֵנוּ!
עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ...


חלק א׳ ממעל
הודעות: 2189
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 207 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 08 ספטמבר 2020, 23:24

אתה יודע מי המחבר?

סמל אישי של משתמש

אברך
הודעות: 930
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 911 פעמים
קיבל תודה: 446 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי אברך » 09 ספטמבר 2020, 00:20

מצו"ב מאמר מרתק בענין זה, שקיבלתי ממאן דהו
המנון התקוה.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 09 ספטמבר 2020, 09:44

חלק א׳ ממעל כתב:
08 ספטמבר 2020, 23:24
אתה יודע מי המחבר?

יודע, אך לעיתים גם אנשים שאנו לא מזדהים איתם כלל, יוצא מעומק נשמתם המיוסרת מילים יפות, וחיפשתי כעת עוד שיר שלו, ומצאתי.


behazon-674x1200.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 09 ספטמבר 2020, 13:56

אבל אני דווקא הייתי מציע לחברי כנסת החרדים לבקש שבכניסה לכנסת, ימסגרו בגדול את כל מילות השיר "התקווה" כדי להבהיר לכולם מהם אושיות ארצינו, ואיזה תקוות מפעילות אותה.


כרם
הודעות: 508
הצטרף: 13 ספטמבר 2017, 15:52
נתן תודה: 44 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי כרם » 09 ספטמבר 2020, 15:31

כנראה, הכותב הנכבד מצא כמה שינויים מההמנון של מד"י, והתלהב מהם... וחשב לזכות אותנו בשיר של כיסופים וערגה.
הוא מצא שהמלים "להיות עם חפשי בארצנו" לא נמצאות בשיר המקורי - ומציאה מצא ובא להראותה לנו.
אבל, לו היה קורא קצת יותר מאשר הבתים הראשונים, היה רואה כי כל ההקדמה היא כדי לקדש את הלאומית, את הנציונליזם, זה שאמור להיות תחליף ליהדות.
השיטה הנלוזה לרתום את כל סמלי היהדות, את כל מה שיש בו רגש (סנטימטנים) יהודי, כדי לעקור את היהדות ולבנות עליו את העבודה זרה של הלאומיות - שיטה זו היא העומדת בבסיס השיר הזה.
שני הבתים האחרונים הם הסיכום, הם רוח-המפקד, בשבילם הוא מתרפק על כל געגועי היהודי במשך שנות אלפים, בשבילם הוא רוצה לחזור לארץ ישראל, ומה הם?
רגש אהבת הלאום...
עם אחרון היהודי...
לא ולא! לא ריח של תורה, ולא ריח של יהדות נודף מהמנון זה, רוח של מכירת כל הקדוש והיקר בעד נזיד עדשים של לאומיות.
עד כמה שידוע לי היה "המשורר" הזה שתיין כרוני, ודמעות תנין של שכור אינן דמעות של תשובה.


שמעיה
הודעות: 1828
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 532 פעמים
קיבל תודה: 497 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי שמעיה » 09 ספטמבר 2020, 15:44

כרם כתב:
09 ספטמבר 2020, 15:31
כנראה, הכותב הנכבד מצא כמה שינויים מההמנון של מד"י, והתלהב מהם... וחשב לזכות אותנו בשיר של כיסופים וערגה.
הוא מצא שהמלים "להיות עם חפשי בארצנו" לא נמצאות בשיר המקורי - ומציאה מצא ובא להראותה לנו.
אבל, לו היה קורא קצת יותר מאשר הבתים הראשונים, היה רואה כי כל ההקדמה היא כדי לקדש את הלאומית, את הנציונליזם, זה שאמור להיות תחליף ליהדות.
השיטה הנלוזה לרתום את כל סמלי היהדות, את כל מה שיש בו רגש (סנטימטנים) יהודי, כדי לעקור את היהדות ולבנות עליו את העבודה זרה של הלאומיות - שיטה זו היא העומדת בבסיס השיר הזה.
שני הבתים האחרונים הם הסיכום, הם רוח-המפקד, בשבילם הוא מתרפק על כל געגועי היהודי במשך שנות אלפים, בשבילם הוא רוצה לחזור לארץ ישראל, ומה הם?
רגש אהבת הלאום...
עם אחרון היהודי...
לא ולא! לא ריח של תורה, ולא ריח של יהדות נודף מהמנון זה, רוח של מכירת כל הקדוש והיקר בעד נזיד עדשים של לאומיות.
עד כמה שידוע לי היה "המשורר" הזה שתיין כרוני, ודמעות תנין של שכור אינן דמעות של תשובה.
לא הבנתי. לאום = אומה, האומה הישראלית = לאום. [ולאום מלאום יאמץ]
אהבת ישראל = אהבת הלאום.
אהבת ישראל, היא עבודה זרה? תחליף ליהדות? איפוא מצאת את זה?


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 09 ספטמבר 2020, 16:06

כרם כתב:
09 ספטמבר 2020, 15:31
כנראה, הכותב הנכבד מצא כמה שינויים מההמנון של מד"י, והתלהב מהם... וחשב לזכות אותנו בשיר של כיסופים וערגה.
הוא מצא שהמלים "להיות עם חפשי בארצנו" לא נמצאות בשיר המקורי - ומציאה מצא ובא להראותה לנו.
אבל, לו היה קורא קצת יותר מאשר הבתים הראשונים, היה רואה כי כל ההקדמה היא כדי לקדש את הלאומית, את הנציונליזם, זה שאמור להיות תחליף ליהדות.
השיטה הנלוזה לרתום את כל סמלי היהדות, את כל מה שיש בו רגש (סנטימטנים) יהודי, כדי לעקור את היהדות ולבנות עליו את העבודה זרה של הלאומיות - שיטה זו היא העומדת בבסיס השיר הזה.
שני הבתים האחרונים הם הסיכום, הם רוח-המפקד, בשבילם הוא מתרפק על כל געגועי היהודי במשך שנות אלפים, בשבילם הוא רוצה לחזור לארץ ישראל, ומה הם?
רגש אהבת הלאום...
עם אחרון היהודי...
לא ולא! לא ריח של תורה, ולא ריח של יהדות נודף מהמנון זה, רוח של מכירת כל הקדוש והיקר בעד נזיד עדשים של לאומיות.
עד כמה שידוע לי היה "המשורר" הזה שתיין כרוני, ודמעות תנין של שכור אינן דמעות של תשובה.

דווקא אני לא רואה שהשיר מקדש את המיליטנטיות, והלאומיות בתור לאומיות חילונית, אלא מדבר על התקווה של כל היהודים כולם במהלך הגלות שחלמו על חמדת אבות ארץ הקודש, להתפלל על קברי אבות, לזכור את חורבן הבית, מתוך דמעות טהורות בעת אמירת תיקון חצות, ותקווה לרחמים מאת ה'.


דבר נוסף:

ברגע שמזכירים משהו גם אם הוא חילוני לא צריך להוסיף נתונים מעליבים וגם אם הם נכונים, ומצאנו שגם אצל עכן שחטא אמרו זאת רק ברמז כדי לא לפגוע ולבייש אותו.

במבי כתב:
30 אוגוסט 2020, 08:19
כתוב במדרש:

אָסַף אֱלֹהִים אֶת חֶרְפָּתִי, בִּימֵי יָרָבְעָם (דברי הימים ב יג, כ): וְלֹא עָצַר כֹּחַ יָרָבְעָם עוֹד בִּימֵי אֲבִיָּהוּ וַיִּגְפֵהוּ ה' וַיָּמֹת. אָמַר רַבִּי שְׁמוּאֵל בַּר נַחְמָן, אַתְּ סָבוּר יָרָבְעָם הוּא שֶׁנִּגּוֹף, לֹא נִגּוֹף אֶלָּא אֲבִיָּה, וְלָמָּה נִגּוֹף, רַבִּי אַבָּא בַּר כַּהֲנָא אָמַר עַל שֶׁהֶעֱבִיר הַכָּרַת פְּנֵיהֶם שֶׁל יִשְׂרָאֵל, דִּכְתִיב (ישעיה ג, ט): הַכָּרַת פְּנֵיהֶם עָנְתָה בָּם. רַבִּי לֵוִי אָמַר שֶׁהוֹשִׁיב עֲלֵיהֶם שׁוֹמְרִים שְׁלשָׁה יָמִים עַד שֶׁנִּשְׁתַּנָּה צוּרָתָן, דִּתְנַן אֵין מְעִידִין אֶלָּא עַל פַּרְצוּף פָּנִים עִם הַחֹטֶם, וְאַף עַל פִּי שֶׁיֵּשׁ סִימָנִים בְּגוּפוֹ וּבְכֵלָיו, וְאֵין מְעִידִים אֶלָּא עַד ג' יָמִים. רַבִּי יוֹחָנָן אָמַר עַל שֶׁחִסְּדָם בָּרַבִּים, שֶׁנֶּאֱמַר (דברי הימים ב יג, ח): וְעַתָּה אַתֶּם אֹמְרִים לְהִתְחַזֵּק לִפְנֵי מַמְלֶכֶת ה' וגו' וְעִמָּכֶם עֶגְלֵי זָהָב אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם יָרָבְעָם לֵאלֹהִים. רֵישׁ לָקִישׁ אָמַר עַל שֶׁבִּזָּה לַאֲחִיָּה הַשִּׁילוֹנִי, שֶׁנֶּאֱמַר (דברי הימים ב יג, ז): וַיִּקָּבְצוּ עָלָיו אֲנָשִׁים רֵקִים בְּנֵי בְלִיַּעַל, קָרָא לַאֲחִיָּה הַשִּׁילוֹנִי בְּלִיַּעַל. רַבָּנָן אָמְרִין עַל שֶׁבָּא עֲבוֹדַת כּוֹכָבִים לְתוֹךְ יָדוֹ וְלֹא בִּעֲרָהּ, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (דברי הימים ב יג, יט): וַיִּלְכֹּד מִמֶּנּוּ עָרִים אֶת בֵּית אֵל וְאֶת בְּנוֹתֶיהָ, וּכְתִיב (מלכים א יב, כט): וַיָּשֶׂם אֶת הָאֶחָד בְּבֵית אֵל וגו', וַהֲלוֹא דְּבָרִים קַל וָחֹמֶר וּמָה אִם הַמֶּלֶךְ שֶׁהוֹנָה אֶת הַמֶּלֶךְ כָּמוֹהוּ נִגַּף, הֶדְיוֹט שֶׁהוּא מוֹנֶה אֶת הֶדְיוֹט עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה. (בראשית רבה ע״ג-ה׳ וכן שם סה-כ)


ושמעתי השנה שיחה ע"ז מהמשגיח של ישיבת אור-ישראל הרב גולדווסר שליט"א להזהר מביזוי הזולת וכו'
אבל צריך לתת את הדעת ע"ז כך מדובר בביזוי מי שעבד ע"ז ! ואביה נתבע ע"כ שבזה את ירבעם !!!

ומצוי שיש אנשים החושבים שהם בקיאים במי שנוהג לאמיתה של תורה ואוי ואבוי למי שלא אוחז כמותם שהרי הוא טועה ומטעה והותרה הרצועה ומותר לבזותו, ואין הם לומדים מה אמרו חז"ל על כאלה ושכמותם !


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 09 ספטמבר 2020, 18:06

הערה נוספת, הלא דבר הוא שבאף אתר רשמי לא מצטטים את הנוסח המלא שממנו נלקח ההמנון, ואפי' בערך בויקיפדיה של התקוה, הוא לא מצוטט, ואני מאמין שגם בבתי ספר בשיעורי אזרחות הדבר לא נלמד, משום שכנראה המילים שלו יהודיות מדי וקצת מפריעות לכמה אנשים.


כרם
הודעות: 508
הצטרף: 13 ספטמבר 2017, 15:52
נתן תודה: 44 פעמים
קיבל תודה: 162 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי כרם » 10 ספטמבר 2020, 09:38

בויקיטקסט מופיע השיר בשינויים קלים, ועם בית נוסף.
  


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 10 ספטמבר 2020, 09:42

כרם כתב:
10 ספטמבר 2020, 09:38
בויקיטקסט מופיע השיר בשינויים קלים, ועם בית נוסף.
  

אני בדקתי לפני יותר משנה בעת שהיתה גישה בנט פרי לערך הרשמי בוויקיפדיה והנוסח המלא לא הופיע שם.


חלק א׳ ממעל
הודעות: 2189
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 207 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 10 ספטמבר 2020, 22:40

במבי כתב:
09 ספטמבר 2020, 18:06
הערה נוספת, הלא דבר הוא שבאף אתר רשמי לא מצטטים את הנוסח המלא שממנו נלקח ההמנון, ואפי' בערך בויקיפדיה של התקוה, הוא לא מצוטט, ואני מאמין שגם בבתי ספר בשיעורי אזרחות הדבר לא נלמד, משום שכנראה המילים שלו יהודיות מדי וקצת מפריעות לכמה אנשים.
כמדומני בהמכלול כ׳ שזה לקוח מתקותינו ויש שם קישור
 


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 10 ספטמבר 2020, 23:02

חלק א׳ ממעל כתב:
10 ספטמבר 2020, 22:40
במבי כתב:
09 ספטמבר 2020, 18:06
הערה נוספת, הלא דבר הוא שבאף אתר רשמי לא מצטטים את הנוסח המלא שממנו נלקח ההמנון, ואפי' בערך בויקיפדיה של התקוה, הוא לא מצוטט, ואני מאמין שגם בבתי ספר בשיעורי אזרחות הדבר לא נלמד, משום שכנראה המילים שלו יהודיות מדי וקצת מפריעות לכמה אנשים.
כמדומני בהמכלול כ׳ שזה לקוח מתקותינו ויש שם קישור


מובן שבערך זה אמורים להביא את מלוא השיר שממנו נלקח ההמנון ולא רק בציון לקישור, ואפי' באתר הכנסת לא ראו לנכון להביא את מילות השיר וכפי שציין לעיל @כרם שהשיר מסתיים עם בית נוסף והוא:

לֵךְ עַמִּי, לְשָׁלוֹם שׁוּב לְאַרְצֶךָ,
הַצֱּרִי בְגִלְעָד, בִּירוּשָׁלַיִם רוֹפְאֶךָ,
רוֹפְאֶךָ יְיָ, חָכְמַת לְבָבוֹ,
לֵךְ עַמִּי לְשָׁלוֹם, וּרְפוּאָה קְרוֹבָה לָבוֹא...


וא"כ ברור שהבתים עם הניחוח היהודי צורם וצרם לאלה שחלמו להיות עם חופשי בארצינו.

(ולא שאני חושב שהמחבר היה צדיק הדור, אלא שמילותיו יפות, ואם יש אפשרות בעצם העובדה שלקחו את ההמנון משיר זה ליצור ולהדגיש את הצורך בחיזוק האופי היהודי של המדינה, אז מדוע לא לעשות זאת?)


אברהם משה
הודעות: 348
הצטרף: 23 פברואר 2020, 13:03
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 104 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי אברהם משה » 10 ספטמבר 2020, 23:48

יתכן והכל טוב ויפה,
מעורר ומרגש אמיתי וצודק וכו' וכו'.
אבל יש מושג שנקרא 'נפש הצדיק עטוף בדיבורו',
ולאידך גיסא 'נפש הרשע עטוף בדיבורו'.
כך הוא בכל הבריאה - זה לעומת עשה אלוקים.
וכן מצינו לגבי כתיבה שס"ת שכתבו מין אל יקראו בו, וד"ל. 
לא אומר חלילה שכאן הוא רשע ומין, אך גם לא צדיק...
ואל תשיבני מ"ועמך כולם צדיקים" - 
שהוא דווקא בעושה מעשה עמך, שוב וד"ל.


אברהם משה
הודעות: 348
הצטרף: 23 פברואר 2020, 13:03
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 104 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי אברהם משה » 11 ספטמבר 2020, 06:03

חוץ מזה,
לנו יש 'התקווה' אחרת...
שירו של ר' יהודה הלוי 'ציון הלא תשאלי':

צִיּוֹן, הֲלֹא תִשְׁאֲלִי לִשְׁלוֹם אֲסִירַיִךְ,
דּוֹרְשֵׁי שְׁלוֹמֵךְ וְהֵם יֶתֶר עֲדָרָיִךְ?
מִיָּם וּמִזְרָח וּמִצָּפוֹן וְתֵימָן שְׁלוֹם
רָחוֹק וְקָרוֹב שְׂאִי מִכֹּל עֲבָרָיִךְ,
וּשְׁלוֹם אֲסִיר תַּאֲוָה, נוֹתֵן דְּמָעָיו כְּטַל–
חֶרְמוֹן וְנִכְסַף לְרִדְתָּם עַל הֲרָרָיִךְ!
לִבְכּוֹת עֱנוּתֵךְ אֲנִי תַנִּים, וְעֵת אֶחֱלֹם
שִׁיבַת שְׁבוּתֵך – אֲנִי כִנּוֹר לְשִׁירָיִךְ.
לִבִּי לְבֵית-אֵל וְלִפְנִיאֵל מְאֹד יֶהֱמֶה
וּלְמַחֲנַיִם וְכֹל פִּגְעֵי טְהוֹרָיִךְ,
שָׁם הַשְּׁכִינָה שְׁכֵנָה לָךְ, וְהַיּוֹצְרֵךְ
פָּתַח לְמוּל שַׁעֲרֵי שַׁחַק שְׁעָרָיִךְ,
וּכְבוֹד ה' לְבַד הָיָה מְאוֹרֵךְ, וְאֵין
שֶׁמֶשׁ וְסַהַר וְכוֹכָבִים מְאִירָיִךְ.
אֶבְחַר לְנַפְשִׁי לְהִשְׁתַּפֵּךְ בְּמָקוֹם אֲשֶר
רוּחַ אֱלֹקִים שְׁפוּכָה עַל בְּחִירָיִךְ.
אַתְּ בֵּית מְלוּכָה וְאַתְּ כִּסֵּא ה', וְאֵיךְ
יָשְׁבוּ עֲבָדִים עֲלֵי כִסְאוֹת גְּבִירָיִךְ?
מִי יִתְּנֵנִי מְשׁוֹטֵט בַּמְּקוֹמוֹת אֲשֶׁר
נִגְלוּ אֱלֹקִים לְחוֹזַיִךְ וְצִירָיִךְ!
מִי יַעֲשֶׂה לִי כְנָפַיִם וְאַרְחִיק נְדוֹד,
אָנִיד לְבִתְרֵי לְבָבִי בֵּין בְּתָרָיִךְ!
אֶפֹּל לְאַפַּי עֲלֵי אַרְצֵךְ וְאֶרְצֶה אֲבָ-
נַיִךְ מְאֹד וַאֲחֹנֵן אֶת-עֲפָרָיִךְ,
אַף כִּי בְעָמְדִי עֲלֵי קִבְרוֹת אֲבֹתַי וְאֶשְׁ-
תּוֹמֵם בְּחֶבְרוֹן עֲלֵי מִבְחַר קְבָרָיִךְ!
אֶעְבֹר בְּיַעְרֵךְ וְכַרְמִלֵּךְ וְאֶעְמֹד בְּגִלְ-
עָדֵךְ וְאֶשְׁתּוֹמֲמָה אֶל הַר עֲבָרָיִךְ,
הַר הָעֲבָרִים וְהֹר הָהָר, אֲשֶׁר שָׁם שְׁנֵי
אוֹרִים גְּדוֹלִים מְאִירַיִךְ וּמוֹרָיִךְ.
חַיֵּי נְשָׁמוֹת – אֲוִיר אַרְצֵךְ, וּמִמָּר דְרוֹר
אַבְקַת עֲפָרֵךְ, וְנֹפֶת צוּף – נְהָרָיִךְ!
יִנְעַם לְנַפְשִׁי הֲלֹךְ עָרֹם וְיָחֵף עֲלֵי
חָרְבוֹת שְׁמָמָה אֲשֶׁר הָיוּ דְבִירָיִךְ,
בִּמְקוֹם אֲרוֹנֵךְ אֲשֶׁר נִגְנַז, וּבִמְקוֹם כְּרוּ-
בַיִךְ אֲשֶׁר שָׁכְנוּ חַדְרֵי חֲדָרָיִךְ! 
אָגֹז וְאַשְׁלִיךְ פְּאֵר נִזְרִי וְאֶקֹּב זְמָן,
חִלֵּל בְּאֶרֶץ טְמֵאָה אֶת-נְזִירָיִךְ–
אֵיךְ יֶעֱרַב לִי אֲכֹל וּשְׁתוֹת בְּעֵת אֶחֱזֶה,
כִּי יִּסְחֲבוּ הַכְּלָבִים אֶת-כְּפִירָיִךְ?
אוֹ אֵיךְ מְאוֹר יוֹם יְהִי מָתוֹק לְעֵינַי בְּעוֹד
אֶרְאֶה בְּפִי עֹרְבִים פִּגְרֵי נְשָׁרָיִךְ?
כּוֹס הַיְגוֹנִים, לְאַט! הַרְפִּי מְעַט, כִּי כְבָר
מָלְאוּ כְסָלַי וְנַפְשִׁי מַמְּרוֹרָיִךְ.
עֵת אֶזְכְּרָה אָהֳלָה – אֶשְׁתֶּה חֲמָתֵךְ, וְאֶזְ-
כֹּר אָהֳלִיבָה – וְאֶמְצֶה אֶת-שְׁמָרָיִךְ!
צִיּוֹן כְּלִילַת יֳפִי, אַהְבָה וְחֵן תִּקְשְׁרִי
מֵאָז, וּבָךְ נִקְשְׁרוּ נַפְשׁוֹת חֲבֵרָיִךְ–
הֵם הַשְּׂמֵחִים לְשַׁלְוָתֵךְ וְהַכּוֹאֲבִים
עַל שׁוֹמֲמוּתֵךְ וּבוֹכִים עַל שְׁבָרָיִךְ.
מִבּוֹר שְׁבִי שׁוֹאֲפִים נֶגְדֵּךְ וּמִשְׁתַּחֲוִים
אִישׁ מִמְּקוֹמוֹ אֱלֵי נֹכַח שְׁעָרָיִךְ,
עֶדְרֵי הֲמוֹנֵךְ, אֲשֶׁר גָּלוּ וְהִתְפַּזְּרוּ
מֵהַר לְגִבְעָה וְלֹא שָׁכְחוּ גְדֵרָיִךְ,
הַמַּחֲזִיקִים בְּשׁוּלַיִךְ וּמִתְאַמְּצִים
לַעְלוֹת וְלֶאְחֹז בְּסַנְסִנֵּי תְּמָרָיִךְ.
שִׁנְעָר וּפַתְרוֹס הֲיַעַרְכוּךְ בְּגָדְלָם, וְאִם
הֶבְלָם יְדַמּוּ לְתֻמַּיִךְ וְאוּרָיִךְ?
אֶל מִי יְדַמּוּ מְשִׁיחַיִךְ וְאֶל מִי נְבִי-
אַיִךְ וְאֶל מִי לְוִיַּיִךְ וְשָׁרָיִךְ?
יִשְׁנֶה וְיַחְלֹף כְּלִיל כָּל-מַמְלְכוֹת הָאֱלִיל.
חָסְנֵךְ לְעוֹלָם, לְדוֹר וָדוֹר נְזָרָיִךְ.
אִוָּךְ לְמוֹשָׁב אֱלֹקַיִךְ, וְאַשְׁרֵי אֱנוֹשׁ
יִבְחַר יְקָרֵב וְיִשְׁכֹּן בַּחֲצֵרָיִךְ!
אַשְׁרֵי מְחַכֶּה וְיַגִּיעַ וְיִרְאֶה עֲלוֹת
אוֹרֵךְ וְיִבָּקְעוּ עָלָיו שְׁחָרָיִךְ,
לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירַיִךְ וְלַעְלֹז בְּשִׂמְ-
חָתֵךְ בְּשׁוּבֵךְ אֱלֵי קַדְמַת נְעוּרָיִךְ!


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 11 ספטמבר 2020, 08:13

אני מסכים !

הכוונה שלי בפתיחת הנושא הייתה גם בגלל העובדה שהעוסקים בקירוב רחוקים יכולים להשתמש בתוכן השיר, בשיחות עם אנשים הרחוקים מתורה ומצוות.

(וכן רואים שהמחבר ספג אל תוך דמו את הרגש של השטיבל החסידי)


מתאהב על ידך
הודעות: 700
הצטרף: 29 ינואר 2020, 21:23
נתן תודה: 438 פעמים
קיבל תודה: 194 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי מתאהב על ידך » 22 ספטמבר 2020, 02:06

מדהים! 
תשלח להידברות את הרעיון שיעשו ממנו מטעמים.
לך תדע, אולי גם חרדים בשטיבל יכולים לחזור בתשובה ממנו ולהתחיל להתגעגע לקב"ה ולביתו ועירו וארצו ולא רק לשיר שירים בלי לחשוב על המילים...


פותח הנושא
במבי
הודעות: 2202
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 593 פעמים
קיבל תודה: 638 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: התקווה

שליחה על ידי במבי » 22 ספטמבר 2020, 09:56

מתאהב על ידך כתב:
22 ספטמבר 2020, 02:06
מדהים! 
תשלח להידברות את הרעיון שיעשו ממנו מטעמים.
לך תדע, אולי גם חרדים בשטיבל יכולים לחזור בתשובה ממנו ולהתחיל להתגעגע לקב"ה ולביתו ועירו וארצו ולא רק לשיר שירים בלי לחשוב על המילים...

בעקבות תגובתך, שלחתי כעת....

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] | 2 אורחים