חוק הגיור

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 18:34

אולי הצעתי נובעת מבורות, אבל אני לא מבין מה הרעש הגדול שעושים סביב אותו חוק, המושג יהודי כשמתווכחים מה נכלל בו ממילא נהיה ויכוח מהו אותו המושג ותרגום למה היא אותה מילה, אם כל 'גיור' הופך את 'המגויר' ליהודי הרי שאנחנו לא אותם אלו המכונים יהודים, ולמה לא יעשו ב' הגדרות בלאום יהודי, יהיה 'יהודי רפורמי' או 'יהודי לא מחוייב' וכדו' ויהיה 'יהודי', ובמידה ולא יסכימו מקסימום נשנה אצלינו ל'יהודי דתי' וכדו'. 


כמעיין המתגבר
הודעות: 1170
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1355 פעמים
קיבל תודה: 365 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 07 אפריל 2021, 18:35

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 18:34
אולי הצעתי נובעת מבורות, אבל אני לא מבין מה הרעש הגדול שעושים סביב אותו חוק, המושג יהודי כשמתווכחים מה נכלל בו ממילא נהיה ויכוח מהו אותו המושג ותרגום למה היא אותה מילה, אם כל 'גיור' הופך את 'המגויר' ליהודי הרי שאנחנו לא אותם אלו המכונים יהודים, ולמה לא יעשו ב' הגדרות בלאום יהודי, יהיה 'יהודי רפורמי' או 'יהודי לא מחוייב' וכדו' ויהיה 'יהודי', ובמידה ולא יסכימו מקסימום נשנה אצלינו ל'יהודי דתי' וכדו'. 
בבני ברק לא יתחתנו איתם, אבל בתל אביב יתחתנו, ואחריתו מי ישורינו.
 


פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 18:45

לא נראה לי שבמידה וזה יהיה כ"כ חתוך ומחולק לשני דתות יבוא מישהו וינשא - יותר ממקרה בו לא ינשא לגוי/ה,
עכ"פ גם א"כ מה הבעיה? וכי עדיף נישואין בין יהודים בלא שום סממן דתי כולל איסורי כרת וכו' מנישואין לגויה [שלפחות איסור נידה אינו]?
ואם בדאגה לבעלי תשובה שיבואו להנשא לנו, כשיבואו נזקיקם לעבור גיור לחומרא.

ככלל אני חושב שהגענו לזמן ומצב בו חילוניים ודתיים פשוט לא הולך יחד, א"א לשכנע חילוני [כמה וכמה דורות] בערכי יהדות, וכמובן לא חרדי ב'ערכיהם',
שונה המצב מדורות עברו בה גם החילונים הגדולים זיקתם ליהדות וכבוד מינימלי לחרדים היה מוטבע אצלם [בע"כ],
האם מישהו חושב שיאיר לפיד היה פוזל לכיוון החזו"א ועאכ"ו להגיע לביתו?
לנסות להתנגח פעם אחר פעם ו'לגנוב' עוד איזה זכות הכרה קלושה [כביכול] מהחילונים זה לא עובד ולא מוצלח.


כמעיין המתגבר
הודעות: 1170
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 1355 פעמים
קיבל תודה: 365 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 07 אפריל 2021, 19:30

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 18:45
לא נראה לי שבמידה וזה יהיה כ"כ חתוך ומחולק לשני דתות יבוא מישהו וינשא - יותר ממקרה בו לא ינשא לגוי/ה,
עכ"פ גם א"כ מה הבעיה? וכי עדיף נישואין בין יהודים בלא שום סממן דתי כולל איסורי כרת וכו' מנישואין לגויה [שלפחות איסור נידה אינו]?
ואם בדאגה לבעלי תשובה שיבואו להנשא לנו, כשיבואו נזקיקם לעבור גיור לחומרא.

ככלל אני חושב שהגענו לזמן ומצב בו חילוניים ודתיים פשוט לא הולך יחד, א"א לשכנע חילוני [כמה וכמה דורות] בערכי יהדות, וכמובן לא חרדי ב'ערכיהם',
שונה המצב מדורות עברו בה גם החילונים הגדולים זיקתם ליהדות וכבוד מינימלי לחרדים היה מוטבע אצלם [בע"כ],
האם מישהו חושב שיאיר לפיד היה פוזל לכיוון החזו"א ועאכ"ו להגיע לביתו?
לנסות להתנגח פעם אחר פעם ו'לגנוב' עוד איזה זכות הכרה קלושה [כביכול] מהחילונים זה לא עובד ולא מוצלח.
איסור נדה זה ריוח אחד, אבל כנגד יש אין סוף נזקים, וצא ולמד שהחילונים בתל אביב כמעט ולא אוכלים חזיר ובשר בחלב ויש הרבה פחות חילול שבת, מאשר בחו''ל בשכונות הגויים, וככל שהחילונים יותר מתרחקים הם יותר נלחמים לחוקק חוקים הכופרים בתורה ומלבד הנזק הסגולי שזה מביא חרון אף על כלל ישראל, יש כאן נזק לרוחניות של החרדים שמתקררים מהחילוניות, כל חכם מבין שכולנו בקדירה אחת החילונים קרים רוחנית ואנו חמים רוחנית ואנו מנסים לחמם הקדירה והם מקררים, אבל ההשפעה שלנו אחד על השני היא עצומה מאוד, אם היינו נותנים לחילונים לעשות ככל העולה על רוחם ולחוקק חוקי תועבה וכו', היו פי כמה וכמה נשירות מהחרדים, ופי כמה וכמה חרדים שבתוכם רקובים והם כחילונים, ובסוף זה ישפיע על כל אחד ואחד, כי הולך אל חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע (כן אמר שלמה), החילונים לא אכפת להם שאנו קצת נחמם אותם ויהיו להם נושרים אל החרדים כי מבחינתם כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, אבל מבחינתינו כל קירור רוחני אין לשער את נזקו, ועם ישראל שמר על עצמו בכל הדורות להשאר חם רוחנית ומעולם לא היה דור קפוא יחסית כמו שלנו, ומי יודע מה יהיה בדורות הבאים, וכ''ש אם לא נלחם על הדת.
 


פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 19:56

כמעיין המתגבר כתב:
07 אפריל 2021, 19:30
איסור נדה זה ריוח אחד, אבל כנגד יש אין סוף נזקים, וצא ולמד שהחילונים בתל אביב כמעט ולא אוכלים חזיר ובשר בחלב ויש הרבה פחות חילול שבת, מאשר בחו''ל בשכונות הגויים, וככל שהחילונים יותר מתרחקים הם יותר נלחמים לחוקק חוקים הכופרים בתורה ומלבד הנזק הסגולי שזה מביא חרון אף על כלל ישראל, יש כאן נזק לרוחניות של החרדים שמתקררים מהחילוניות, כל חכם מבין שכולנו בקדירה אחת החילונים קרים רוחנית ואנו חמים רוחנית ואנו מנסים לחמם הקדירה והם מקררים, אבל ההשפעה שלנו אחד על השני היא עצומה מאוד, אם היינו נותנים לחילונים לעשות ככל העולה על רוחם ולחוקק חוקי תועבה וכו', היו פי כמה וכמה נשירות מהחרדים, ופי כמה וכמה חרדים שבתוכם רקובים והם כחילונים, ובסוף זה ישפיע על כל אחד ואחד, כי הולך אל חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע (כן אמר שלמה), החילונים לא אכפת להם שאנו קצת נחמם אותם ויהיו להם נושרים אל החרדים כי מבחינתם כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, אבל מבחינתינו כל קירור רוחני אין לשער את נזקו, ועם ישראל שמא על עצמו בכל הדורות להשאר חם רוחנית ומעולם לא היה דור כמו שלנו, ומי יודע מה יהיה בדורות הבאים, וכ''ש אם לא נלחם על הדת.

אם יורשה לי לסדר את דבריך:
א. בזכות מאבקינו [קיומינו] באמת החילונים פחות חילונים.
ב. ככל שהם מתרחקים, אנחנו ניזוקים, ברצונם ממילא לחקוק חוקים נגד הדת.
ג. הענין שהחילונים יהיו פחות חילונים הוא מב' סיבות, 'סגולי' שמביא חרון אף על ע"י, ופרקטי שאנחנו מתקלקלים מהם, ואם יהיו יותר חוקי תועבה יהיו יותר נשירות וכו' כו'.

ואען ואומר [על ראשון ראשון וכו']:
א. האמנם??? האם החילוני בביתו פחות מחלל שבת, האם פחות עובר על איסורי עריות, לי [עכ"פ] לא נראה.
ב וג. אכן בדיוק כדבריך אנחנו בקדירה אחת וממילא ככל שמתקלקלים אנחנו מושפעים ח"ו, ואמור להפריע לנו קלקולם כדי שלא יגזרו נגדנו [נגד הדת] גזירות רעות, אך אולי הגיע הזמן לצאת מהקדירה, בימים עברו עת ביסס א"ע הציבור החרדי היה אופטימיות שאכן יש לחרדים יד וחלק במדינה, [רק לדוגמא שהחכ"ים הספרדים היו רבנים משכמם ומעלה], הבאתי כדוגמא את פגישת מרן החזו"א וב"ג שר"י, במצב שאנחנו בקדירה אחת אכן יש מקום לקלקולים ונשירות, אכן יש מקום לפחד מגזירות וחוקים נגדינו, אך אם אנחנו בב' קדירות וגיוריהם גיורים בדת שלהם למה לנו זה אכפת, אדרבה הנשירות יהיו הרבה יותר פחותות מחמת המרחק הרב שבין ב' המגזרים.

זה אולי שאלה בפ"ע איך צריך להיות היחס שלנו למדינה, האם מעניינינו מי היהי נשיא המדינה [לדוג'], ראיתי מסופר על מרן הגרמ"ד הלוי זצ"ל שראה מכתב הקורה לחכי"ם החרדים להמנע מהצבעה עבור אחד אוכל טריפות ונבילות, ואמר למה, אדרבה, שנשיא המדינה יהיה רשע, כמובן שהיו רבים וטובים שאחזו אחרת ואולי שיש בזה אף חילול ש"ש שבמדינת היהודים יהיה נשיא רשע וכו' כו', במצב היום דומה שהגענו למצב בו צריך להכריע, אם השמאל ואימינה ואם הימין ואשמאילה.


לבי במערב
הודעות: 3638
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 1821 פעמים
קיבל תודה: 1563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי לבי במערב » 07 אפריל 2021, 20:08

המציאות היא שאין כאן ב' עמים, תהא הסיבה אשר תהא (ות"ל שכך הוא).
מִשֶׁכָּךְ, אין כל ערובה שהחרדים לדבר ה' לא יפלו ג"כ בפח יקוש זה (וכבר ארעו כו"כ סיפורים מזעזעים, עוד טרם פסיקת בג"ץ. ירחם ה' ויגאלנו מהרה מן הגלות המרה).

אודות אסורי עריות - ברור ופשוט שרבים מאחב"י התועים (ל"ע) יודעים מעיקר ענין טהמש"פ (ורבים־רבים גם משתדלים לקיים) רק מפני שחו"ק נתונים בידי הרה"ר.


כפשוטו
הודעות: 305
הצטרף: 04 מאי 2020, 17:12
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 73 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי כפשוטו » 07 אפריל 2021, 20:10

איזה איסור שלא יהא האדם שעשה אותו יכול לחזור בו במוקדם או במאוחר. אבל כשנולד ילד גוי זה כבר לא ניתן להישבון. והדברים ברורים למעיין.


פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 20:31

לבי במערב כתב:
07 אפריל 2021, 20:08
המציאות היא שאין כאן ב' עמים, תהא הסיבה אשר תהא (ות"ל שכך הוא).
מִשֶׁכָּךְ, אין כל ערובה שהחרדים לדבר ה' לא יפלו ג"כ בפח יקוש זה (וכבר ארעו כו"כ סיפורים מזעזעים, עוד טרם פסיקת בג"ץ. ירחם ה' ויגאלנו מהרה מן הגלות המרה).

אודות אסורי עריות - ברור ופשוט שרבים מאחב"י התועים (ל"ע) יודעים מעיקר ענין טהמש"פ (ורבים־רבים גם משתדלים לקיים) רק מפני שחו"ק נתונים בידי הרה"ר.
למה לא נפעל משהו לשנות מציאות זו?
מענין איך ארעו דברים כאלו בעבר למרות שבנתיים הכל כתיקנו??? נ"ל שאם הדברים יהיו חתוכים פחות יפלו בפח.
ולאלו שמקפידים על טהמש"פ מן הסתם אינם חפצים בגיור רפורמי, ויממשו את זכותם להיות יהודים מהזן האמיתי, ובנתיים לא אמרתי לבטל את כל ענין הרבנות, ושבידה יהיה החו"ק של היהדות הדתית.
כפשוטו כתב:
07 אפריל 2021, 20:10
איזה איסור שלא יהא האדם שעשה אותו יכול לחזור בו במוקדם או במאוחר. אבל כשנולד ילד גוי זה כבר לא ניתן להישבון. והדברים ברורים למעיין.
אתה דואג לילד? אם הוא גוי אז הוא פשוט גוי???!!!


כפשוטו
הודעות: 305
הצטרף: 04 מאי 2020, 17:12
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 73 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי כפשוטו » 07 אפריל 2021, 21:28

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 20:31
 
כפשוטו כתב:
07 אפריל 2021, 20:10
איזה איסור שלא יהא האדם שעשה אותו יכול לחזור בו במוקדם או במאוחר. אבל כשנולד ילד גוי זה כבר לא ניתן להישבון. והדברים ברורים למעיין.
אתה דואג לילד? אם הוא גוי אז הוא פשוט גוי???!!!
לא לילד אלא לאבא. הוא לא יכול לשנות את תוצאות העבירה שהוא פעל! 
ומשנה מפורשת בחגיגה (ט, א) אומרת: "ר' שמעון בן מנסיא אומר איזהו מעוות שאינו יכול להתקן זה הבא על הערוה והוליד ממנה ממזר". והדברים מבהילים.


 


אור עולם
הודעות: 194
הצטרף: 11 אוקטובר 2020, 11:18
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי אור עולם » 07 אפריל 2021, 22:02

שו"ת משיב דבר (הנצי"ב מוולאז'ין) חלק א סימן מד

"הן המעריך כותב מה שעיניו רואות באשר הוא שם, כי לא כדורות הקודמים הדור החי עמנו. בדורות הקודמים לא היו הבינונים בסכנה כ"כ שיפרוק עול תורה ומצות כמו האנשים הזרים ופורקי עול שמצויים בכל דור, ולא כן העת החיה, האדם מישראל אשר מראש אין בדעתו ורצונו לסור מאחרי תורת ה' ולא למוט מימינו, מ"מ אם לא ישוה ה' לנגדו תמיד להזהר שלא ימוטו רגליו מני אורח חיים, הרי הוא בחזקת סכנה ומבלי משים יאבד נצחו ותוחלתו מה' ותורתו הק', ואין להכחיש מה שהחוש רואה, אלא שנדרש לחקירה מדוע קראנו כל אלה:

ומראש יש לדעת שלא כדברי המעריך אשר מאז היתה יהודה לקדשו ישראל לגוי לא היה דור פרוץ כעת הזה ח"ו, לא כן האמת, כי גם בעת בואנו לאה"ק והרבה דורות אחרי כן ...

והנה המעריך הורו והוגו עצה להיות נשמר מדור זה להפרד זה מזה לגמרי כמו שנפרד אברהם מלוט, במטותא מן המעריך עצה זו קשה כחרבות לגוף האומה וקיומה, הן בשעה שהיינו באה"ק וברשותנו כמעט בבית שני נעתם ארץ וחרב הבית וגלה ישראל בסבת מחלוקת הפרושים עם הצדוקים וגם הסב מחמת שנאת חנם הרבה ש"ד מה שאינו מן הדין היינו בשעה שראה פרוש שאחד מיקל באיזה דבר אף על גב שלא היה צדוקי כלל אלא עשה עבירה, מ"מ מחמת ש"ח היה שופטו לצדוקי שמורידין אותו, ומזה נתרבה ש"ד בהיתר ולשם מצוה בטעות וכבר רמז ע"ז בתורה (ס' במדבר סי' לו מקרא ל"ד) כמבואר בהע"ד והר"ד, וכ"ז אינו רחוק מן הדעת להגיע ח"ו בעת כזאת ג"כ אשר עפ"י ראות עיני א' ממחזיקי הדת ידמה שפלוני אינו מתנהג עפ"י דרכו בעבודת ה' וישפטנו למינות ויתרחק ממנו ויהיו רודפים זא"ז בהיתר בדמיון כוזב ח"ו, ושחת כל עם ה' חלילה זהו אפילו אם היינו בארצנו וברשותנו:

ומכש"כ בשעה שאנו כבושים בגולה ושה פזורה ישראל בין אוה"ע, ואנו נמשלים בגולה כעפר הארץ וכמו שאמר הקדוש ברוך הוא ליעקב אבינו והיה זרעך כעפר הארץ ואוה"ע נמשלו למים רבים שוטפים כדכתיב בס' ישעיה הוי המון עמים רבים כהמות ימים יהמיון ואין תקנה לגוש עפר בשטף מים רבים אם לא שנעשה מן העפר אבן מוצק אז אפי' נהר שוטף עליו אינו מגלגלו אלא ממקום למקום אבל אינו מאבדו לגמרי כך ישראל בעמים אין להם תקנה אלא להיות אבן ישראל, היינו שיהיו מחוברים באגודה אחת אז אין אומה ולשון יכולים לאבדם, והאיך נאמר להפרד איש מרעהו ויבאו אוה"ע ושטפונו מעט מעט ח"ו:...

אלא אם באנו לחזק את הדת בקרבנו ושלא ירף בלבנו ובלב בנינו עלינו להתבונן מדורות הראשונים כדכתיב מזקנים אתבונן, והנה בשעה שראה יחזקיהו המלך הצדיק שנתרופפו עמודי ויסודי הדת בימי אחז, מה עשה נעץ חרב בביהמ"ד ואמר כל מי שאינו עוסק בתורה ידקר בחרב, ואף על גב דא"כ יהיה הלמוד שלא לשמה ממש, היינו שלא לשם מצות ת"ת ומכש"כ שלא באהבת ה' אלא כדי שלא יהרוגו, מ"מ זה הפרט החזיק את הדת ע"צ היותר טוב ומועיל כידוע:

...כך עלינו לעשות להחזיק הדת להרבות תורה בבתי מדרשים ולעשות כל תחבולות שאפשר שיתעסקו בתורה ברבים ולא לדקדק אם חבירו לומד לשמה או שלא לשמה...

מכ"ז למדנו לפנינו מחזיקי הדת שעלינו להתחזק לעסוק בתורה ויתעסקו בזה הרב וראשי הקהלה שיהיו המלמדים גדולי תורה, וגם אם יצטרכו עפ"י המלכות ללמוד למודי חול גם כן, יהא בהשגחה מהרב וראשי ישראל שיהא המורה י"א, וזה אי אפשר אם יהי' כל אחד דואג לבניו, ואין בידו לברור איזה מורה הגון ומחזיק הדת, ע"כ הוא מבריח את בנו מלמודי חול בע"כ וזה גורם שהבן בועט בהוריו והולך בדרך עקלקלות כדי להשיג למודי חול, אבל אם יהי' הדבר מוטל על הציבור וראשי הקהל לא יהיו מבריחים את בניהם לגמרי מלמודי חול, אבל יהא ההשגחה עפ"י המורה אשר יבחרו שלא יסורו מדרך התורה וגם יהיו מפנים שעות מרווחים לעסק התורה וזה וזה יתקיים בידם האף שאין לקוות שיצאו מלימודם בשעות כאלה להוראה, באשר זה דרכה של תורה שאין עמלה ותכליתה מתקיים אלא במי שמפנה כל ראשו בה, ונפש עמל בה עמלה לו לסייעהו לזכות בה, וא"א להיות גדול בתורה בשעה שעוסק בדברים אחרים. וכל גדולי תורה שהמה גם חכמים בלימודי חול, אינו אלא שנתעסקו בלימודי חול קודם ששקעו ראשם בתורה או אחרי שכבר נתגדלו בתורה אבל ביחד א"א להגיע לתכלית הלמוד, מ"מ אפילו לא יגיעו לתכלית ההוראה הוא יקר מאד עסק התורה באיזה שעות ומביא לידי יראת ה'.

ועסק התורה בקבוץ בעלי בתים יהא גורם למעט מחלוקת בישראל ולהרבות מחזיקי הדת דבלא ספק יש הרבה שלא הגיעו לבעוט בתלמוד ורבותינו הראשונים והמבואר בשו"ע, אלא שמ"מ הוא מרוחק מלמוד התורה, ע"פ שמיקל בחומרות ומנהגים ואזהרות שהוא ע"פ ספרי מוסר, אבל אם יתעסקו בתורה, ישכילו גם המה שאין לחשוב את אנשים כאלה למין ואפיקורוס ח"ו, ויהיו באגודה אחת להתיישב איך להחזיק הדת ולהתגבר על הכופרים בתלמוד, וכל מה שהחבורה גדולה ורבה מתחזקת ביותר ומוצאים עצות ויהיו נדברים איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע ויעזור להם לשמור את בניהם ממינות לגמרי:

עוד יהי עסק התורה ברבים לתועלת לנו מחזיקי הדת בעצמנו שנדע להתנהג דוקא עפ"י דעת חז"ל היינו התלמוד והשו"ע ולא ישנו עפ"י איזה אדם גדול וקדוש שמדמה כי כן ראוי יותר להיות עבודת ה',..."


רוצה להתעלות
הודעות: 459
הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 175 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי רוצה להתעלות » 07 אפריל 2021, 22:04

אני סתם לא מבין את הראש החילוני בנושא הגיור הרפורמי.
הרי הם רואים את עצמם יהודים - ויהודים בראשם לא מחייב כלל להיות דתי [עפ"ל], אך הם גאים בזה שהם יהודים [במה? וכבר זעק לעברם הרב שך בנאום הידוע], נו שוין הם המציאו יהודי לא דתי - -
נעבור לרפורמים - הרי אצלם זה ממש הפוך, הם המציאו שהיהדות זה רק דת, ולכן הטביעו את המושג "צרפתי/גרמני בן דת משה" והרי זה ככל הדתות, ולכן ה"גיור" שלהם הוא סה"כ לעבור לדת היהודית [ שהם כמובן יצרו אף אותה], כי הרי אין אומה יהודית - -
אז איך חילוני ממוצע שרואה את עצמו שייך לעם היהודי אף שאין הוא דתי יכול בכלל לאמץ גיור שרואה ביהדות רק דת ולא עם ? ?


פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 22:13

כפשוטו כתב:
07 אפריל 2021, 21:28
לא לילד אלא לאבא. הוא לא יכול לשנות את תוצאות העבירה שהוא פעל! 
ומשנה מפורשת בחגיגה (ט, א) אומרת: "ר' שמעון בן מנסיא אומר איזהו מעוות שאינו יכול להתקן זה הבא על הערוה והוליד ממנה ממזר". והדברים מבהילים.
מענין שהמשנה "לא חשבה" על ה"ת של נשא גויה..
כנראה שזה לא כ"כ מבהיל, ואי משום הא נר' דבא על גויה קיל טפי מנדה, דבנדה הולד פסול - לעולם, ואילו בגויה הרי הוא גוי ואין שום משמעות למה שנולד מביאת איסור, ומצד החומרא שבנישואין פשוט שגוי יותר קל מנדה ישי בה כרת.


כפשוטו
הודעות: 305
הצטרף: 04 מאי 2020, 17:12
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 73 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי כפשוטו » 07 אפריל 2021, 22:21

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:13
מענין שהמשנה "לא חשבה" על ה"ת של נשא גויה..
מה ההבדל? 
שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:13
אי משום הא נר' דבא על גויה קיל טפי מנדה, דבנדה הולד פסול - לעולם
פסול? (אמנם הם עזי פנים אך אין בהם כל פסול הלכתי)


פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 22:23

אור עולם כתב:
07 אפריל 2021, 22:02
שו"ת משיב דבר (הנצי"ב מוולאז'ין) חלק א סימן מד

"הן המעריך כותב מה שעיניו רואות באשר הוא שם, כי לא כדורות הקודמים הדור החי עמנו. בדורות הקודמים לא היו הבינונים בסכנה כ"כ שיפרוק עול תורה ומצות כמו האנשים הזרים ופורקי עול שמצויים בכל דור, ולא כן העת החיה, האדם מישראל אשר מראש אין בדעתו ורצונו לסור מאחרי תורת ה' ולא למוט מימינו, מ"מ אם לא ישוה ה' לנגדו תמיד להזהר שלא ימוטו רגליו מני אורח חיים, הרי הוא בחזקת סכנה ומבלי משים יאבד נצחו ותוחלתו מה' ותורתו הק', ואין להכחיש מה שהחוש רואה, אלא שנדרש לחקירה מדוע קראנו כל אלה:

ומראש יש לדעת שלא כדברי המעריך אשר מאז היתה יהודה לקדשו ישראל לגוי לא היה דור פרוץ כעת הזה ח"ו, לא כן האמת, כי גם בעת בואנו לאה"ק והרבה דורות אחרי כן ...

והנה המעריך הורו והוגו עצה להיות נשמר מדור זה להפרד זה מזה לגמרי כמו שנפרד אברהם מלוט, במטותא מן המעריך עצה זו קשה כחרבות לגוף האומה וקיומה, הן בשעה שהיינו באה"ק וברשותנו כמעט בבית שני נעתם ארץ וחרב הבית וגלה ישראל בסבת מחלוקת הפרושים עם הצדוקים וגם הסב מחמת שנאת חנם הרבה ש"ד מה שאינו מן הדין היינו בשעה שראה פרוש שאחד מיקל באיזה דבר אף על גב שלא היה צדוקי כלל אלא עשה עבירה, מ"מ מחמת ש"ח היה שופטו לצדוקי שמורידין אותו, ומזה נתרבה ש"ד בהיתר ולשם מצוה בטעות וכבר רמז ע"ז בתורה (ס' במדבר סי' לו מקרא ל"ד) כמבואר בהע"ד והר"ד, וכ"ז אינו רחוק מן הדעת להגיע ח"ו בעת כזאת ג"כ אשר עפ"י ראות עיני א' ממחזיקי הדת ידמה שפלוני אינו מתנהג עפ"י דרכו בעבודת ה' וישפטנו למינות ויתרחק ממנו ויהיו רודפים זא"ז בהיתר בדמיון כוזב ח"ו, ושחת כל עם ה' חלילה זהו אפילו אם היינו בארצנו וברשותנו:

ומכש"כ בשעה שאנו כבושים בגולה ושה פזורה ישראל בין אוה"ע, ואנו נמשלים בגולה כעפר הארץ וכמו שאמר הקדוש ברוך הוא ליעקב אבינו והיה זרעך כעפר הארץ ואוה"ע נמשלו למים רבים שוטפים כדכתיב בס' ישעיה הוי המון עמים רבים כהמות ימים יהמיון ואין תקנה לגוש עפר בשטף מים רבים אם לא שנעשה מן העפר אבן מוצק אז אפי' נהר שוטף עליו אינו מגלגלו אלא ממקום למקום אבל אינו מאבדו לגמרי כך ישראל בעמים אין להם תקנה אלא להיות אבן ישראל, היינו שיהיו מחוברים באגודה אחת אז אין אומה ולשון יכולים לאבדם, והאיך נאמר להפרד איש מרעהו ויבאו אוה"ע ושטפונו מעט מעט ח"ו:...

אלא אם באנו לחזק את הדת בקרבנו ושלא ירף בלבנו ובלב בנינו עלינו להתבונן מדורות הראשונים כדכתיב מזקנים אתבונן, והנה בשעה שראה יחזקיהו המלך הצדיק שנתרופפו עמודי ויסודי הדת בימי אחז, מה עשה נעץ חרב בביהמ"ד ואמר כל מי שאינו עוסק בתורה ידקר בחרב, ואף על גב דא"כ יהיה הלמוד שלא לשמה ממש, היינו שלא לשם מצות ת"ת ומכש"כ שלא באהבת ה' אלא כדי שלא יהרוגו, מ"מ זה הפרט החזיק את הדת ע"צ היותר טוב ומועיל כידוע:

...כך עלינו לעשות להחזיק הדת להרבות תורה בבתי מדרשים ולעשות כל תחבולות שאפשר שיתעסקו בתורה ברבים ולא לדקדק אם חבירו לומד לשמה או שלא לשמה...

מכ"ז למדנו לפנינו מחזיקי הדת שעלינו להתחזק לעסוק בתורה ויתעסקו בזה הרב וראשי הקהלה שיהיו המלמדים גדולי תורה, וגם אם יצטרכו עפ"י המלכות ללמוד למודי חול גם כן, יהא בהשגחה מהרב וראשי ישראל שיהא המורה י"א, וזה אי אפשר אם יהי' כל אחד דואג לבניו, ואין בידו לברור איזה מורה הגון ומחזיק הדת, ע"כ הוא מבריח את בנו מלמודי חול בע"כ וזה גורם שהבן בועט בהוריו והולך בדרך עקלקלות כדי להשיג למודי חול, אבל אם יהי' הדבר מוטל על הציבור וראשי הקהל לא יהיו מבריחים את בניהם לגמרי מלמודי חול, אבל יהא ההשגחה עפ"י המורה אשר יבחרו שלא יסורו מדרך התורה וגם יהיו מפנים שעות מרווחים לעסק התורה וזה וזה יתקיים בידם האף שאין לקוות שיצאו מלימודם בשעות כאלה להוראה, באשר זה דרכה של תורה שאין עמלה ותכליתה מתקיים אלא במי שמפנה כל ראשו בה, ונפש עמל בה עמלה לו לסייעהו לזכות בה, וא"א להיות גדול בתורה בשעה שעוסק בדברים אחרים. וכל גדולי תורה שהמה גם חכמים בלימודי חול, אינו אלא שנתעסקו בלימודי חול קודם ששקעו ראשם בתורה או אחרי שכבר נתגדלו בתורה אבל ביחד א"א להגיע לתכלית הלמוד, מ"מ אפילו לא יגיעו לתכלית ההוראה הוא יקר מאד עסק התורה באיזה שעות ומביא לידי יראת ה'.

ועסק התורה בקבוץ בעלי בתים יהא גורם למעט מחלוקת בישראל ולהרבות מחזיקי הדת דבלא ספק יש הרבה שלא הגיעו לבעוט בתלמוד ורבותינו הראשונים והמבואר בשו"ע, אלא שמ"מ הוא מרוחק מלמוד התורה, ע"פ שמיקל בחומרות ומנהגים ואזהרות שהוא ע"פ ספרי מוסר, אבל אם יתעסקו בתורה, ישכילו גם המה שאין לחשוב את אנשים כאלה למין ואפיקורוס ח"ו, ויהיו באגודה אחת להתיישב איך להחזיק הדת ולהתגבר על הכופרים בתלמוד, וכל מה שהחבורה גדולה ורבה מתחזקת ביותר ומוצאים עצות ויהיו נדברים איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע ויעזור להם לשמור את בניהם ממינות לגמרי:

עוד יהי עסק התורה ברבים לתועלת לנו מחזיקי הדת בעצמנו שנדע להתנהג דוקא עפ"י דעת חז"ל היינו התלמוד והשו"ע ולא ישנו עפ"י איזה אדם גדול וקדוש שמדמה כי כן ראוי יותר להיות עבודת ה',..."


לא ראיתי את התשו' בפנים, אך נראה לי שמספיק לקרוא את המצוטט בשביל להבין שאינו ענין כלל למציאות אשר אנו שרויים בה, הוא מדבר על פירוד משומרי תו"מ ולא על חילונים, היעלה על הדעת הפתרון שהוא מציע לנעוץ חרב בפתח ביהמ"ד ולהכניס פנימה את החילונים?
גם עיקר טענתו שאנו פזורים בין האומות וכו' אינה שייכת לגבינו כלל.
 


לבי במערב
הודעות: 3638
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 1821 פעמים
קיבל תודה: 1563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי לבי במערב » 07 אפריל 2021, 22:24

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:13
פשוט שגוי יותר קל מנדה ישי בה כרת.
בבא על הנכרית ה"ה מסיר זרעו מאחרי ה"א, ואין לך פסול גדול מזה!
כנראה שאין קץ לדברי־רוח.


לבי במערב
הודעות: 3638
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 1821 פעמים
קיבל תודה: 1563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי לבי במערב » 07 אפריל 2021, 22:26

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:23
גם עיקר טענתו שאנו פזורים בין האומות וכו' אינה שייכת לגבינו כלל.
כנראה שכח מר, אך רובו המוחלט של עם־ישראל נמצא עדיין בגולה (מלבד שגם יושבי אה"ק אינם 'עצמאים' לחלוטין, וד"ב).
כל פעולה בנושאים אלה משפיעה ישירות על יהדות התפוצות והיקף ההתבוללות (רח"ל) בה!


רוצה להתעלות
הודעות: 459
הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 175 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי רוצה להתעלות » 07 אפריל 2021, 22:27

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:13
כפשוטו כתב:
07 אפריל 2021, 21:28
לא לילד אלא לאבא. הוא לא יכול לשנות את תוצאות העבירה שהוא פעל! 
ומשנה מפורשת בחגיגה (ט, א) אומרת: "ר' שמעון בן מנסיא אומר איזהו מעוות שאינו יכול להתקן זה הבא על הערוה והוליד ממנה ממזר". והדברים מבהילים.
מענין שהמשנה "לא חשבה" על ה"ת של נשא גויה..
כנראה שזה לא כ"כ מבהיל, ואי משום הא נר' דבא על גויה קיל טפי מנדה, דבנדה הולד פסול - לעולם, ואילו בגויה הרי הוא גוי ואין שום משמעות למה שנולד מביאת איסור, ומצד החומרא שבנישואין פשוט שגוי יותר קל מנדה ישי בה כרת.

אתם דנים בזה כאילו היום נולד הדיון.

הדיון קיים מהקמת המדינה - האם להפריד דת ממדינה או לא.
נישואים אזרחיים ימנעו הרבה כריתות וממזרים.
תחבורה ציבורית בשבת תמנע חילולי שבת רבים פרטיים.
וכדומה וכדומה עוד סוגים כאלה.

בגדול - דעת המתנגדים לשליחת נציגים בכנסת אחזו להפריד דת ממדינה ולהפרד מהם לגמרי [עד שלא ישאר שם שום יחוס והם יצאו מכלל ישראל]
ןדעת השולחם נציגים הוא להיפך, לנסות להשאיר אצלם יהדות כמה שאפשר.


כפשוטו
הודעות: 305
הצטרף: 04 מאי 2020, 17:12
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 73 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי כפשוטו » 07 אפריל 2021, 22:29

רוצה להתעלות כתב:
07 אפריל 2021, 22:27
אתם דנים בזה כאילו היום נולד הדיון.
בכל יום ויום יהיו בעיניך כחדשים. וכידוע מש"נ לגבי "ענה.. כאוולתו" במילי דשמיא.


פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 22:32

כפשוטו כתב:
07 אפריל 2021, 22:21
שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:13
מענין שהמשנה "לא חשבה" על ה"ת של נשא גויה..
מה ההבדל? 
שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:13
אי משום הא נר' דבא על גויה קיל טפי מנדה, דבנדה הולד פסול - לעולם
פסול? (אמנם הם עזי פנים אך אין בהם כל פסול הלכתי)


גם אין בדעתך הבדל עכ"פ אלו הנתונים כמבואר במשנה, ביאוה"ד דממזר הוא בריאה פסולה ובעייתית - בריאה שמהותה היא בריאה מעבירה, ואילו נולד מגויה מכיון שהולך אחר אמו הרי הוא גוי ותו לא.
טעיתי לגבי הפסול, לשון הגמ' בקידושין [כמדומה בי' יוחסין] שהוא פגום.
 


לבי במערב
הודעות: 3638
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 1821 פעמים
קיבל תודה: 1563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי לבי במערב » 07 אפריל 2021, 22:36

כנראה לא שם מר לבו, אך בדבריו איתא הבא על הנדה - ובזה אין הולד ממזר.


כפשוטו
הודעות: 305
הצטרף: 04 מאי 2020, 17:12
נתן תודה: 41 פעמים
קיבל תודה: 73 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי כפשוטו » 07 אפריל 2021, 22:42

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:32
גם אין בדעתך הבדל עכ"פ אלו הנתונים כמבואר במשנה, ביאוה"ד דממזר הוא בריאה פסולה ובעייתית - בריאה שמהותה היא בריאה מעבירה, ואילו נולד מגויה מכיון שהולך אחר אמו הרי הוא גוי ותו לא.
טעיתי לגבי הפסול, לשון הגמ' בקידושין [כמדומה בי' יוחסין] שהוא פגום.
כתבתי זאת אך אולי לא הדגשתי די: הבעיה היא עצם הביאה, כי זה דין בגברא. עיין אף בתוס' שם ודון מינה ואוקי באתרה. והדברים פשוטים.
 


פותח הנושא
שפת הים
הודעות: 105
הצטרף: 15 פברואר 2021, 20:27
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי שפת הים » 07 אפריל 2021, 22:50

לבי במערב כתב:
07 אפריל 2021, 22:26
שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:23
גם עיקר טענתו שאנו פזורים בין האומות וכו' אינה שייכת לגבינו כלל.
כנראה שכח מר, אך רובו המוחלט של עם־ישראל נמצא עדיין בגולה (מלבד שגם יושבי אה"ק אינם 'עצמאים' לחלוטין, וד"ב).
כל פעולה בנושאים אלה משפיעה ישירות על יהדות התפוצות והיקף ההתבוללות (רח"ל) בה!
כנראה לא יודע מר, אך לאלו הנמצאים בגולה אין ת.ז. ישראלית ולהם לא יופיע לאום יהודי, ומנין הבטחון העצמי הרב שכל פעולה תשפיע, אולי תשתף אותי בזה,
אגב דבריי שלא שייך לנעול את החילונים בתוככי ביהמ"ד אמורים גם לגבי המתבוללים בחו"ל בכל שם וחניכא דאית ליה, וכמובן כמובן שמאותו טעם גם אין לנו שום שותפות איתם כקהילה מאוחדת - כרצונו של הנצי"ב. 
 


אור עולם
הודעות: 194
הצטרף: 11 אוקטובר 2020, 11:18
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי אור עולם » 07 אפריל 2021, 22:54

אור עולם כתב:
07 אפריל 2021, 22:02
שו"ת משיב דבר (הנצי"ב מוולאז'ין) חלק א סימן מד

"הן המעריך כותב מה שעיניו רואות באשר הוא שם, כי לא כדורות הקודמים הדור החי עמנו. בדורות הקודמים לא היו הבינונים בסכנה כ"כ שיפרוק עול תורה ומצות כמו האנשים הזרים ופורקי עול שמצויים בכל דור, ולא כן העת החיה, האדם מישראל אשר מראש אין בדעתו ורצונו לסור מאחרי תורת ה' ולא למוט מימינו, מ"מ אם לא ישוה ה' לנגדו תמיד להזהר שלא ימוטו רגליו מני אורח חיים, הרי הוא בחזקת סכנה ומבלי משים יאבד נצחו ותוחלתו מה' ותורתו הק', ואין להכחיש מה שהחוש רואה, אלא שנדרש לחקירה מדוע קראנו כל אלה:

ומראש יש לדעת שלא כדברי המעריך אשר מאז היתה יהודה לקדשו ישראל לגוי לא היה דור פרוץ כעת הזה ח"ו, לא כן האמת, כי גם בעת בואנו לאה"ק והרבה דורות אחרי כן ...

והנה המעריך הורו והוגו עצה להיות נשמר מדור זה להפרד זה מזה לגמרי כמו שנפרד אברהם מלוט, במטותא מן המעריך עצה זו קשה כחרבות לגוף האומה וקיומה, הן בשעה שהיינו באה"ק וברשותנו כמעט בבית שני נעתם ארץ וחרב הבית וגלה ישראל בסבת מחלוקת הפרושים עם הצדוקים וגם הסב מחמת שנאת חנם הרבה ש"ד מה שאינו מן הדין היינו בשעה שראה פרוש שאחד מיקל באיזה דבר אף על גב שלא היה צדוקי כלל אלא עשה עבירה, מ"מ מחמת ש"ח היה שופטו לצדוקי שמורידין אותו, ומזה נתרבה ש"ד בהיתר ולשם מצוה בטעות וכבר רמז ע"ז בתורה (ס' במדבר סי' לו מקרא ל"ד) כמבואר בהע"ד והר"ד, וכ"ז אינו רחוק מן הדעת להגיע ח"ו בעת כזאת ג"כ אשר עפ"י ראות עיני א' ממחזיקי הדת ידמה שפלוני אינו מתנהג עפ"י דרכו בעבודת ה' וישפטנו למינות ויתרחק ממנו ויהיו רודפים זא"ז בהיתר בדמיון כוזב ח"ו, ושחת כל עם ה' חלילה זהו אפילו אם היינו בארצנו וברשותנו:

ומכש"כ בשעה שאנו כבושים בגולה ושה פזורה ישראל בין אוה"ע, ואנו נמשלים בגולה כעפר הארץ וכמו שאמר הקדוש ברוך הוא ליעקב אבינו והיה זרעך כעפר הארץ ואוה"ע נמשלו למים רבים שוטפים כדכתיב בס' ישעיה הוי המון עמים רבים כהמות ימים יהמיון ואין תקנה לגוש עפר בשטף מים רבים אם לא שנעשה מן העפר אבן מוצק אז אפי' נהר שוטף עליו אינו מגלגלו אלא ממקום למקום אבל אינו מאבדו לגמרי כך ישראל בעמים אין להם תקנה אלא להיות אבן ישראל, היינו שיהיו מחוברים באגודה אחת אז אין אומה ולשון יכולים לאבדם, והאיך נאמר להפרד איש מרעהו ויבאו אוה"ע ושטפונו מעט מעט ח"ו:...

אלא אם באנו לחזק את הדת בקרבנו ושלא ירף בלבנו ובלב בנינו עלינו להתבונן מדורות הראשונים כדכתיב מזקנים אתבונן, והנה בשעה שראה יחזקיהו המלך הצדיק שנתרופפו עמודי ויסודי הדת בימי אחז, מה עשה נעץ חרב בביהמ"ד ואמר כל מי שאינו עוסק בתורה ידקר בחרב, ואף על גב דא"כ יהיה הלמוד שלא לשמה ממש, היינו שלא לשם מצות ת"ת ומכש"כ שלא באהבת ה' אלא כדי שלא יהרוגו, מ"מ זה הפרט החזיק את הדת ע"צ היותר טוב ומועיל כידוע:

...כך עלינו לעשות להחזיק הדת להרבות תורה בבתי מדרשים ולעשות כל תחבולות שאפשר שיתעסקו בתורה ברבים ולא לדקדק אם חבירו לומד לשמה או שלא לשמה...

מכ"ז למדנו לפנינו מחזיקי הדת שעלינו להתחזק לעסוק בתורה ויתעסקו בזה הרב וראשי הקהלה שיהיו המלמדים גדולי תורה, וגם אם יצטרכו עפ"י המלכות ללמוד למודי חול גם כן, יהא בהשגחה מהרב וראשי ישראל שיהא המורה י"א, וזה אי אפשר אם יהי' כל אחד דואג לבניו, ואין בידו לברור איזה מורה הגון ומחזיק הדת, ע"כ הוא מבריח את בנו מלמודי חול בע"כ וזה גורם שהבן בועט בהוריו והולך בדרך עקלקלות כדי להשיג למודי חול, אבל אם יהי' הדבר מוטל על הציבור וראשי הקהל לא יהיו מבריחים את בניהם לגמרי מלמודי חול, אבל יהא ההשגחה עפ"י המורה אשר יבחרו שלא יסורו מדרך התורה וגם יהיו מפנים שעות מרווחים לעסק התורה וזה וזה יתקיים בידם האף שאין לקוות שיצאו מלימודם בשעות כאלה להוראה, באשר זה דרכה של תורה שאין עמלה ותכליתה מתקיים אלא במי שמפנה כל ראשו בה, ונפש עמל בה עמלה לו לסייעהו לזכות בה, וא"א להיות גדול בתורה בשעה שעוסק בדברים אחרים. וכל גדולי תורה שהמה גם חכמים בלימודי חול, אינו אלא שנתעסקו בלימודי חול קודם ששקעו ראשם בתורה או אחרי שכבר נתגדלו בתורה אבל ביחד א"א להגיע לתכלית הלמוד, מ"מ אפילו לא יגיעו לתכלית ההוראה הוא יקר מאד עסק התורה באיזה שעות ומביא לידי יראת ה'.

ועסק התורה בקבוץ בעלי בתים יהא גורם למעט מחלוקת בישראל ולהרבות מחזיקי הדת דבלא ספק יש הרבה שלא הגיעו לבעוט בתלמוד ורבותינו הראשונים והמבואר בשו"ע, אלא שמ"מ הוא מרוחק מלמוד התורה, ע"פ שמיקל בחומרות ומנהגים ואזהרות שהוא ע"פ ספרי מוסר, אבל אם יתעסקו בתורה, ישכילו גם המה שאין לחשוב את אנשים כאלה למין ואפיקורוס ח"ו, ויהיו באגודה אחת להתיישב איך להחזיק הדת ולהתגבר על הכופרים בתלמוד, וכל מה שהחבורה גדולה ורבה מתחזקת ביותר ומוצאים עצות ויהיו נדברים איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע ויעזור להם לשמור את בניהם ממינות לגמרי:

עוד יהי עסק התורה ברבים לתועלת לנו מחזיקי הדת בעצמנו שנדע להתנהג דוקא עפ"י דעת חז"ל היינו התלמוד והשו"ע ולא ישנו עפ"י איזה אדם גדול וקדוש שמדמה כי כן ראוי יותר להיות עבודת ה',..."

 


אור עולם
הודעות: 194
הצטרף: 11 אוקטובר 2020, 11:18
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי אור עולם » 07 אפריל 2021, 22:54

לענ"ד, חוק גיור שאינו מתוקן, יגרום לרישום ספרי יוחסין, ויוביל בהכרח לפירוד מזעזע של העם לב' עמים.


לבי במערב
הודעות: 3638
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 1821 פעמים
קיבל תודה: 1563 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי לבי במערב » 07 אפריל 2021, 23:33

שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 22:50
ומנין הבטחון העצמי הרב שכל פעולה תשפיע, אולי תשתף אותי בזה,
מהכרות עם המציאות בשטח.
כנראה מר אינו מודע לכך, אך גם אין אפשרות מעשית להבדלות מוחלטת משאר העם אשר בגולה.
 
שפת הים כתב:
07 אפריל 2021, 20:31
מענין איך ארעו דברים כאלו בעבר למרות שבנתיים הכל כתיקנו???
המצב אינו כתקנו כלל. פסיקת בג"צ היא רק שלב נוסף בהתדרדרות הנוראה.
גם המעונינים שלא להסיר בניהם מאחרי ה' - כשיהפכו הדברים ל'חתוכים', ויֵאָלְצו לבחור אם לה' הם או לצד אחר ח"ו, 'לאו דוקא' שיעמדו בנסיון.

סמל אישי של משתמש

בעל כנפיים
הודעות: 391
הצטרף: 18 אפריל 2020, 23:17
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חוק הגיור

שליחה על ידי בעל כנפיים » 11 אפריל 2021, 12:45

רוצה להתעלות כתב:
07 אפריל 2021, 22:04
אני סתם לא מבין את הראש החילוני בנושא הגיור הרפורמי.
הרי הם רואים את עצמם יהודים - ויהודים בראשם לא מחייב כלל להיות דתי [עפ"ל], אך הם גאים בזה שהם יהודים [במה? וכבר זעק לעברם הרב שך בנאום הידוע], נו שוין הם המציאו יהודי לא דתי - -
נעבור לרפורמים - הרי אצלם זה ממש הפוך, הם המציאו שהיהדות זה רק דת, ולכן הטביעו את המושג "צרפתי/גרמני בן דת משה" והרי זה ככל הדתות, ולכן ה"גיור" שלהם הוא סה"כ לעבור לדת היהודית [ שהם כמובן יצרו אף אותה], כי הרי אין אומה יהודית - -
אז איך חילוני ממוצע שרואה את עצמו שייך לעם היהודי אף שאין הוא דתי יכול בכלל לאמץ גיור שרואה ביהדות רק דת ולא עם ? ?

דומה שהחילוני הממוצע כלל לא בדק את השקפות הרפורמים לעומק.
בעיניו, יש כאן שני זרמים של יהדות(כשהרפורמים הם הזרם הגדול יותר), שכל אחד טוען לכתר.
אך טבעי בעיניו של 'פלורליסט' להצהיר שברצונו ששני הזרמים יקבלו יצוג שווה בממשלה, וכי למה יקבע אורתודוכס לרעהו הרפורמי מהי יהדות?
כך שהנושא הוא כלל לא השקפות ספיציפיות כאלו ואחרות, אלא היחס הכללי לדעות של אדם אחר.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח