אשכול פרטי - יהודה1

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 02 יוני 2019, 20:35

מאחר שכמה כבר עשו "אשכול הגיגים" חשבתי לעשות גם אשכול משלי. לאסוף בו את כל ההודעות שהייתי רוצה שיקראו ולא על כולם הייתי רוצה שיגיבו.
תחילה אציין שזה דווקא רעיון טוב לדעתי שכל מי שירצה יהיה לו כעין "דף בית" שבו יראו כל האחרים את הדעות שלו בנושאים שונים. זה יכול לחסוך את המריבות שנשנות כאן חדשים לבקרים. מי שדיעותיו לא מוצאות חן בעיניך, פשוט אל תקרא אותם.
לענ"ד המקום הראוי לזה הוא בתת פורום של הפורום שלנו. וכמובן אין רשות לאחרים להגיב על אשכול פרטי. רעיון כעין זה נמצא שם.
כעת אכתוב כמה מדעותי בכמה נושאים.
מטרת הפורום
המטרה העיקרית היא לדון בנושאים שהיית רגיל לדבר עליהם רק בבית המדרש, אבל אתה רוצה לדון עליהם גם בזמן שאינך בבית המדרש. המטרה להוסיף ידע בנושאים שלא מדוברים בביהמ"ד או להכיר חברים נוספים, היא מטרה משנית. 
התייחסות לדעות שונות
לא ראוי להתקיף ניק אחר על דיעותיו שבהם הוא התחנך, על אחת כמה וכמה לא להתקיף את הדיעות המקובלות בציבור שאחרים התחנכו וק"ו בנו של ק"ו לא להתקיף את הציבור עצמו. למעשה כל הדיעות שנשמרות על ידי אדם יש להם בסיס וגם אם לא תמיד יודע להסביר, אין שום סיבה שיעזוב את הדרך שהתחנך בה. (ראו גם viewtopic.php?f=24&t=2685. וגם viewtopic.php?f=24&t=3310#p39538).
דיעות פסולות
אין ראוי למשתמש, להתקיף משתמש אחר בטענה שדיעותיו פסולות. מי יודע אולי הוא התחנך אחרת, וכי אתה בטוח שאין דיעה כשרה חוץ מהדיעה שבה התחנכת? וגם מסתמא הוא רוצה לשמוע תשובה למה לא, ולא סתם התקפה.
זהירות!
אחרי הכל חשוב לדעת שכאן זה אינטרנט. לא בית המדרש השכונתי או הקהילתי. על כל קורא לבדוק היטב אם הדיעות שהוא קורא מתאימות עם מה שהתחנך, ואם לא אסור לו לקרוא. הרבה נופלים בגלל זה. מומלץ לא להשתמש בפורום כלל אם לא לצורך נחוץ.


 


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 03 יוני 2019, 15:15

עוד נושא שהייתי רוצה שיראו ולדעתי הוא חשוב בלי קשר לנושא האשכול אלא כדי לשמור על רמה נאותה בפורום viewtopic.php?style=&t=2800#p32716
 


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 03 יוני 2019, 17:20

למען הסר לעז מחלק מהקוראים שמבינים את דבריי שלא כהוגן, אבאר לאן אני חותר בהודעות "אנרכיסטיות" מעין אלו שכתבתי קודם.

כמה וכמה פעמים נתקלתי ביחס מזלזל של אנשים מחוגים מסויימים כלפי אנשים שבאים ממקומות וחוגים אחרים, היות ונוהגים בהנהגות שבחוג או מקום שלהם מקובלים כהנהגות לא ראויות (אין המדובר על מנהגים של הקהילה אליה אני משתייך, אלא באופן כללי). יחס זה מקבל משנה תוקף בשל העובדה שמנהג חוגם ומקומם אכן נקבע על פי גדולים.
הבעיה היא, שהמתבונן הישר והנבון יראה שיחס זה אין לו הצדקה, לא בגלל שהאנשים האחרים הם שוגגים או ברמה רוחנית פחותה, אלא פשוט בגלל שאצלם במקום או בקהילה נהוג אחרת, וכיון שכל קביעת הגדולים התבססה על נורמה מקומית, עליהם להבין שבמקום שהנורמה אחרת אין כל פסול בהנהגתם. דבר זה נכון בהרבה נושאים, ובפרט בנושאי צניעות שרובם נקבעים לפי מנהג המקום והנורמה החברתית. כמובן שגם במקרים בהם פסק הגדולים איננו מבוסס על נורמה חברתית אלא על מקור תורני ומסורת רבת שנים, עדיין צריך לזכור שישנם דעות רבות ושונות בין הת"ח והגדולים, וגם מסורות שונות בחוגים שונים, ואין כל ערובה שהאמת נמצאת דווקא אצל גדול כזה או אחר.
ההשקפה המתנשאת לפיה רק מה שנהוג במקומו ובחוגו של המתנשא הוא הנכון, ורק פסק רבניו הוא הצודק, ורק המוסכמות של חברתו הם הם האמת הבלעדית - היא השקפה שמרגיזה אותי מאד (ומהסרטון המפורסם נראה שגם את הגראי"ל - להבדיל ביני ובינו - זה מאד הרגיז), הן בגלל היוהרה שבה והן בגלל צמצום המוחין שבה.
אבקש שכל הקוראים יקחו את הדברים ביחס הנכון, ויבינו לאיזה כיוון הם חותרים.

זהו ציטוט מאחד המשתמשים. אני מזדהה עם הדברים, אבל הייתי רוצה לבקש שגם מי שדוגל בטענה זו, ידון לכף זכות את ה"מתנשאים" לשיטתו. הכוונה שלהם היא שאם כך חונכנו (והם כנראה לא מכירים מספיק אנשים שחונכו בדרך אחרת ולא נאמר להם שיש לפרוש מהם) אז כנראה שכך האמת, וכל מי שלא נוהג כך הוא לכל היותר שוגג. בכל אופן ברור שמי שיש לו ביקורת על החוג שבו הוא התחנך אמור לחשוב שאולי הביקורת מוטעית ופשוט אנחנו לא זכינו להבין את העומק בדור השפל שלנו. 
נקודה נוספת היא שלא תמיד ניכר בדברי אדם האם הוא בא לבקר את גדולי התורה כדי לפרוק עול תורה מעליו או שבאמת רוצה לברר כל דבר. והטענה שבעצם יש מחלוקות רבות בעם ישראל, יכולה בצדק להתפרש על ידי אחרים כניסיון לומר "אני אבחר את דרכי ואיש לא יאמר לי מה לעשות", דבר שהוא פריקת עול תורה, שהרי אם רבו אומר לו דבר חייב לשמוע לו אפילו אם יש חולקים וגם אם הוא לא מבין הרי אמרו "אם ריק הוא מכם הוא ריק".
לכן מי שנכנס לנושאים שיש בהם מחלוקת בין גדולי הדור, ורוצה לברר, עליו לקבל על עצמו את הדין שהוא ייחשד בדבר שאין בו. כדי להסיר חשד זה מעליו, יכול לדון בהודעות פרטיות עם מי שנראה לו שחושד בו, ולהוכיח את צדקתו. בלי להשתמש בטענות על "צמצום" התנשאות" "יש עוד דיעות" וכדו' שזה לא משכנע אלא גורם לכל אחד להתבצר בעמדתו. אלא לומר לו "אני לא בא לחלוק על גדולי הדור אלא להבין את דבריהם, האם אמרו שכך הדין, או משום גדר? האם לא הרשו לדון בכלל בצד אחר, או שרק סברו שכך חייבים לנהוג". ייתכן שבזה עצמו תהיה מחלוקת מוצדקת בין החברים.


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 11 יוני 2019, 13:52

לכל המתלוננים על ההפניות של נטפרי למכלול. ועל חסימות של המכלול שלא בצדק לטעמם:
http://forum.netfree.link/topic/4217/%D ... 7%95%D7%9C
  
baruch 20 ביולי 2018, 11:32 
כל מי שנמצא כאן בפורום (ולא הצטרף ביומיים האחרונים) יודע שנטפרי מחפשת -בהוראת הרבנים- כבר מזה תקופה ארוכה, פתרון לבעיית ויקיפדיה.
כי כידוע, הבעיה באינטרנט, אינה מסתיימת בבעיות של 'ולא תתורו', אלא גם בבעיות חמורות לא פחות של 'שמע ישראל.. ה' אחד'.
 
כפירה, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לסנן באמצעות רובוט. וכמובן אתרים שהם מכילים בעיקר כפירה, לא פתחים בנטפרי.
הבעיה מתחילה, באתרים שמצד אחד, מאוד שימושיים עבור הרבה משתמשים עד כדי צורך ממשי לפרנסה, ומצד שני, בידוע שיש שם הרבה תכני כפירה שלא ניתן לסנן אותם.
 
לכן התגלגלנו תקופה ארוכה עם המכלול בשביל לבדוק ולראות אם הם יכולים להוות פתרון עבור הבעיה הזאת שקיימת באתר ויקיפדיה, או לא.
לאחר בחינה של נקודות ושינויים שנערכו במדיניות של המכלול, הגענו להחלטה שבהחלט נראה שהם יכולים לתת פתרון לחלק הזה.
 
עבור רוב רובו של הציבור, שמשתמש בויקפדיה בשביל לשאוב מידע טכני, היסטורי וכדו', הוא פשוט פתרון מעולה.
לקבל את התוכן בצורה נקייה בלי ערכים מסולפים מבחינה יהודית.
ובכדי להקל על המשתמשים, עשינו שהעברה של הדף יהיה בצורה אוטומטית.
 
אולם, יש מיעוט קטן של אנשים אשר משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בשביל לתקן את העולם, ועורכים ערכים בויקיפדיה. וברובם מטעמים אידאולוגיים כל-שהם.
הם אנשים שרגילים להיות עסוקים בדפי שיחה בויקיפדיה, ולעקוב אחרי כל תיקון מי ביצע, כמה הוא אמין, האם ניתן לערער עליו וכדו'.
הם מוטרדים מאוד מההפניה החדשה של נטפרי לאתר המכלול. כי הם כבר לא יכולים לתקן את העולם.
 
אני לא יודע מי התיר להם להסתובב בזבל בשביל לנקות אותו, אבל כנראה שהם שאלו את רבותיהם, והם התירו להם.
ובכל זאת, אני לא חושב שזה אמור להיות על חשבון 99.9% של משתמשי נטפרי שאינם זקוקים לזבל הזה, אלא רק למידע הטכני וכדו'.
 
(וזה לא כולל כל מיני אנשים שיש להם אינטרס נגד הצלחה של המכלול, ומנסים להזיק למהלך בכל דרך.
יש לנו אינדיקציות, לפחות על משתמש אחד שפרש מהמכלול בגלל שינויי המדיניות שנעשו שם לפי דרישות נטפרי.
כך שייתכן שכל המהומה שהתעוררה סביב ההפניה למכלול, זה רק על רקע הסיפור הזה).
 
אין לנו כשרות על התוכן של המכלול, אבל זה נראה (לפחות בינתיים) שזה צועד בכיוון הנכון.
ובכל מקרה, זה יהיה נקי עשרת מונים ממה שיש בויקיפדיה.
 
כל אשכול אחר שייפתח בנושא (לא ע"י המנהלים) יימחק מיד.
וזה לא נושא של סתימת פיות, אלא סתימת טרולים.
http://forum.netfree.link/topic/4194/%D ... 5%D7%9C/79
 
  • ראובן 26 ביולי 2018, 10:43 לכל אלה ששואלים בעניין המכלול
    אני אמנם לא לגמרי "מבפנים" ולא יכול להגיד הרבה יותר מהשערה. אבל בכל זאת אנסה לענות על כמה שאלות.
    • האם יתעדכנו הערכים על פי ויקיפדיה או יישארו מוזנחים?
      גם בויקיפדיה יש ערכים מוזנחים. יש אופציה לעידכון אבל לא לכולם יש גישה אליה. זה אמור להיעשות רק במקרה הצורך ועם שיקול דעת מה להעביר משם ומה להשאיר כמו שהיה עד עכשיו. כמו כן "מותר" גם לעורכים חרדים לעדכן ערכים בעצמם בנושאים שהם מבינים בהם.
    • מה עם הערכים החסרים, שלא מעודכנים בגלל בעיות שיש בהם?
      ערכים כאלה היה מן הראוי שלא תהיה גישה לחרדים כלל לראות אותם בויקיפדיה, יש במכלול "עורכי אספקלריה" שאמורים לתקן את הערכים בהתאם לצורך. גם כעת יש שם אפשרות לבקש זירוז טיפול בערך. וכן לשאול שאלות בדפי שיחה. כך זה בעצם גם בויקיפדיה בשביל קוראים חדשים שלא מתכוונים לערוך. יש גם דף המקביל ל"הכה את המומחה" של ויקיפדיה ששם אפשר לשאול שאלות בכל נושא שחסר בו מידע. אבל כעת אין מספיק אנישם שייתנדבו לענות עליהם (ומכאן קריאה למי שבקי בנושא כל שהוא ולא מבין בעריכות או לא רוצה להיכנס לערכים. להירשם ולענות לשאלות שם).
    • מי ערב לנו שהמכלול ימשיך להתעדכן, אם אנחנו נדרשים לסמוך על אנשים שייתנדבו בעתיד (למה שייבוא על סמך אחרים, זו נראית "פירמידה כלכלית")?
      ולמה ויקיפדיה לא חוששת מזה? אני מקווה (אם כי איני יודע בדיוק איך) שמנהל המכלול ימצא את הדרך לפתור את השאלה הזו. 


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2382
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1460 פעמים
קיבל תודה: 312 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי מאן דהו » 11 יוני 2019, 14:17



פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 11 יוני 2019, 16:07

עוד מתוך פורום נטפרי
ראובן 12 באוג׳ 2018, 13:36
אני לא יודע אם הפורום כאן הוא המקום לזה. אבל כיון שממילא התחיל בשם פרובקטיבי אז לא איכפת לי.
אכתוב את הויכוח שהיה לי עם אחד מהכותבים במכלול בעבר. מעניין אותי מה חברי הפורום פה יאמרו. מי צודק?
אני טענתי שצריך שיהיה פיקוח של ועדה רוחנית שתהיה ידועה בשמה, וממילא יבואו ציבור של חרדים לקרוא במכלול במקום בויקיפדיה. אחר כך כשהציבור יהיה מגובש יוכלו כמובן ליצור אנציקלופדיה ראויה לציבור החרדי.
מנגד היתה טענה שצריך לעשות כמו המודל של ויקיפדיה. דהיינו שחוץ מעקרונות יסוד בסיסיים שאחד מהם יהיה חרדיות על פי הגדרה עצמית (ככל הנראה לזה היתה הכוונה של החולק עליי), כל השאר יהיה נתון אך ורק לדעת העורכים, מי שרוצה לשנות דבר ולא מסכימים איתו יצטרך להיכנס לדיונים וההכרעה תהיה על ידי בעלי זכות הצבעה שהם בדרך כלל עורכים בעלי ניסיון רב יותר בעריכה. הטענה היתה שאנשים לא אוהבים שייקבעו להם מה נכון ומה לא והם רוצים שליטה במצב. לכן רק כך נוכל לקבל אנציקלופדיה שמתאימה לדעת רוב הציבור החרדי שמעוניין בכזה דבר.
אני מנגד טענתי שזה ישאיר תחום צר מאוד של אנשים שיבואו שהרי מי שטוב לו בויקיפדיה לא ירצה לבוא כי כבר יש לו מקום אחד ולמה לטרוח לשוא. ומי שרע לו שם בדרך כלל הוא, או מי שלא מבין בעריכות, או מי שאיכפת לו חרדיות באופן שבלי פיקוח רבני הוא לו יסכים להיות שותף בכזה דבר.
 
כעת לפי כל התלונות כאן אני חושש שלא צדקתי. כי משני הצדדים באים בטענות ולא מוכנים לבוא לעזור. או שזה לא נקי מספיק בשבילם ולא רוצים לראות את זה בכלל או שזה חסר ולא מתקדם לטעמם. ואם כן "תשאירו לנו את ויקיפדיה".
 
האם זה מוכיח שהחולק עלי צדק. שהרי מה שלא מוכנים לבוא זה בגלל שסבורים שממילא לא מתחשבים בדעתם אלא בדעת וועדה רוחנית שהם לא מסיכמים לקבל את מרותה. או שאין קשר ובכל מקרה אנשים תמיד אוהבים לקטר על דברים חדשים ולא יבואו לעזור לנו עד שויקיפדיה תהיה חסומה בכל הסינונים.


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 12 יוני 2019, 11:37

עוד הודעה שהזדהיתי איתה:
בקצרה (כי למה להשקיע כשעוד רגע הכל ימחק):
א. המציאות היא שההשקפה החרדית יותר מגוונת ממה שנראה, ולא מתחלקת רק למזרחניקים וקנאים, יש הרבה באמצע.
ב. המציאות היא שהשקפת הרב שך הייתה דומה יותר לדעות שמשמיע כאן ... מאשר ..., ועדיין זה מתאים עם סעיף א'.
ג. המציאות היא שהרב שך עיצב במידה רבה את השקפת בני הישיבות בדור האחרון, בקרוב לדעת מרן הגרי"ז ודעימיה, ולכן אין להתפלא שדעה זו היא נחשבת היום למסורה בידינו וכו'. ואכן כך הם הדברים.
ד. לגבי העובדות ההסטוריות שהובאו כאן מהעבר של הישיבה, בשנים ההם הרב שך לא היה מעורב ציבורית בענייני הכלל, ובוודאי שהקפיד לא להכנס לעניינים של ניהול הישיבה שהיו שיכים אך ורק לרב, ממילא אין ללמוד מכאן על דעתו הוא בנושא זה, אלא רק על דעתם של אחרים.
ה. בכל מה ששנוי במח' היום ויש לו השלכות פוליטיות ולא רק השקפתיות, תמימות לצפות לדיון הוגן בנושא, ויש לדחות את עצם הדיון שלא ילקו כרבא בהדי הוצא.
עד כאן.


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 25 יוני 2019, 11:12

אני מציג כאן קישורים לכל ההודעות שכתבתי בפורום בשני הניקים שלי
search.php?author_id=1212&sr=posts
search.php?author_id=793&sr=posts


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יהודה1 » 12 יולי 2019, 12:30

מחמת אילוצים אישיים לא אוכל לכתוב בפורום יותר.
שלום ובהצלחה לכולם.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 439
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 112 פעמים
קיבל תודה: 95 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 יולי 2019, 12:38

יהודה1 כתב:
12 יולי 2019, 12:30
מחמת אילוצים אישיים לא אוכל לכתוב בפורום יותר.
שלום ובהצלחה לכולם.

וואו 

חבל לכולנו 

האם תחזור לכולם 

בכל מקרה איחולי הצלחה בכל דרכיך 


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 449
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 152 פעמים
קיבל תודה: 119 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי יעקב שלם » 12 יולי 2019, 13:06

יהודה1 כתב:
12 יולי 2019, 12:30
מחמת אילוצים אישיים לא אוכל לכתוב בפורום יותר.
שלום ובהצלחה לכולם 
תחסר לכולם 
גם לי אישית


הלבדיקע'ר
הודעות: 23
הצטרף: 16 יוני 2019, 22:35
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי הלבדיקע'ר » 12 יולי 2019, 13:14

גם אני מצטרף להנ"ל
אגב אני עדין עוסק בחזקה בשטר וחבל שאתה הולך.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 856
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 188 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אשכול פרטי - יהודה1

שליחה על ידי שמעיה » 15 יולי 2019, 17:05

יהודה1 כתב:
12 יולי 2019, 12:30
מחמת אילוצים אישיים לא אוכל לכתוב בפורום יותר.
שלום ובהצלחה לכולם.

צר לנו על עזיבתך. אך מאידך, אני שמח בשמחת כל מי שמסוגל להתנתק מכל מסגרת ממכרת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: תנא היכא קאי | 8 אורחים