לבקשת רבים, עדכנו את כללי פורום הקורונה, לטובת כולנו - נא להקפיד לשמור עליהם
מעתה, בפורום קורונה הראשי יעלו נידונים תורניים בלבד, ובתת הפורום עדכונים נחוצים בלבד
נא לא לערב בין הפורומים, ונא לא להעלות כלל עדכונים שאינם נחוצים ושאר מילי דעלמא, פורומינו - פורום לתורה!
בתקווה להבנה, בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"

עלוני קדושת ציון.

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:06

בנציון כתב:
10 מאי 2019, 01:04
מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 00:58
בנציון כתב:
10 מאי 2019, 00:57

ראה בספר מכתבי החפץ חיים הנ"ל מבנו של הח"ח שמספר שפעם יצאה מחאה מהחפץ חיים נגד הציונים, והוא אמר לאביו "למה לך להתערב בריב אשר כבר הקיפה את כל עמנו, ולרפות ידי הבונים בני אדם דור הולך ודור בא, אם הבונים אין כוונתם לשמים אבל בכגון זה אמרו יכין רשע וילבש צדיק". והסכים אתו הח"ח ואמר לו שהמכתב נשלח שלא בידיעתו.
אז יש דברים בגו
ובכלל אם נשווה במצב כזה איך היה מגיב רבי חיים מבריסק..
גם במה שכתבת שהחפץ חיים רצה לעלות בזמן של נהירה, גם על זה כותב בנו של החפץ חיים שם:
בזכרוני כי בשנת תר"נ ותרנ"א, שהחלו לגרש את אחינו ב"י ממאסקאווא, התעוררה אז תנועה גדולה לארצנו הקדושה, המגורשים למאות ולאלפים החישו למפלט למו לארץ אבותינו, קנו שם קרקעות, נטעו כרמים, יסדו מושבות, כן בתחום המושב נאספו אסיפות, נתיסדו חברות, שלחו משולחים לקנות קרקעות, בעלי בתים מכרו נכסיהם וכל חפציהם, ובצרור כספם עלו בשמחה לארצנו הקדושה, בתקותם למצוא שם בלי זעת אפים עושר ואושר.
בזמן זה קבלתי מכתב מאבי ז"ל ובו הוא מעירני על ההתעוררות הגדולה בכל פנות עמנו לעלות לארצנו הקדושה, ומשער, כי הימים ימי עיקבא דמשיחא, וכי פקד ד' את עמו, ואפשר הוא אתחלתא דקיבוץ גליות, שהוא קודם ביאת המשיח, ואם היינו ביכולת, היה מן הראוי לקנות קרקע ולעלות להארץ, אבל באשר אין בכחנו לע"ע, נעשה את אשר מוטל עלינו ואשר בידינו וכו'.
לפי מה שכתוב החפץ חיים ראה בחזון הציונות...התגשמות הנבואה


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2656
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 410 פעמים
קיבל תודה: 797 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי שאר לעמו » 10 מאי 2019, 01:08

בהתעוררות לעלות לא"י, כאשר היו פוגרומים ברוסיה. זו לא היתה ציונות.. וזה היה אפשרי בגלל התפוררות האימפריה העות'מאנית כאמור.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:08

שאר לעמו כתב:
10 מאי 2019, 01:05
מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 00:42
אני יוצא מנקודת הנחה שרבי חיים מבריסק לא היה מעלה על דל מחשבותיו לעלות לארץ ישראל באותה תקופה שנלחם בציונות ואילו החפץ חיים כמעט ועלה
ולכן אני שואל האם הוא ראה בה גם חלקים טובים

החפץ חיים התעתד לעלות בתקופה שהיתה נהירה של ציונים ושל חרדים לארץ ישראל וזה לא כיחיד בפרט שסחף אחריו רבים
ככה מביאים ראיה מהח"ח? והחזו"א שלחם בעל עוז, ודבר כל דבר גנאי על הציונים - היה ציוני בכך שעלה לא"י?
והאם הגר"ח לא עולה בשל כך? או בגלל שיש תורה בחו"ל ואסור להפסיקה.
סתם תאוריות כנגד דעתם הברורה והמפורשת של מעתיקי השמועה וכנסת ישאל.

אגב, אין זה קשור להתנגדות לציונות. לא היה ברור שהציונים יצליחו להשתלט כלל וכלל כמובן. וודאי לא בתקפה זו.
שאר לעמו כתב:
10 מאי 2019, 01:08
בהתעוררות לעלות לא"י, כאשר היו פוגרומים ברוסיה. זו לא היתה ציונות..
תקרא את המכתב שהעלה בנציון וזה כבר מעבר לתאוריה
בנציון כתב:
10 מאי 2019, 01:04
מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 00:58
בנציון כתב:
10 מאי 2019, 00:57

ראה בספר מכתבי החפץ חיים הנ"ל מבנו של הח"ח שמספר שפעם יצאה מחאה מהחפץ חיים נגד הציונים, והוא אמר לאביו "למה לך להתערב בריב אשר כבר הקיפה את כל עמנו, ולרפות ידי הבונים בני אדם דור הולך ודור בא, אם הבונים אין כוונתם לשמים אבל בכגון זה אמרו יכין רשע וילבש צדיק". והסכים אתו הח"ח ואמר לו שהמכתב נשלח שלא בידיעתו.
אז יש דברים בגו
ובכלל אם נשווה במצב כזה איך היה מגיב רבי חיים מבריסק..
גם במה שכתבת שהחפץ חיים רצה לעלות בזמן של נהירה, גם על זה כותב בנו של החפץ חיים שם:
בזכרוני כי בשנת תר"נ ותרנ"א, שהחלו לגרש את אחינו ב"י ממאסקאווא, התעוררה אז תנועה גדולה לארצנו הקדושה, המגורשים למאות ולאלפים החישו למפלט למו לארץ אבותינו, קנו שם קרקעות, נטעו כרמים, יסדו מושבות, כן בתחום המושב נאספו אסיפות, נתיסדו חברות, שלחו משולחים לקנות קרקעות, בעלי בתים מכרו נכסיהם וכל חפציהם, ובצרור כספם עלו בשמחה לארצנו הקדושה, בתקותם למצוא שם בלי זעת אפים עושר ואושר.
בזמן זה קבלתי מכתב מאבי ז"ל ובו הוא מעירני על ההתעוררות הגדולה בכל פנות עמנו לעלות לארצנו הקדושה, ומשער, כי הימים ימי עיקבא דמשיחא, וכי פקד ד' את עמו, ואפשר הוא אתחלתא דקיבוץ גליות, שהוא קודם ביאת המשיח, ואם היינו ביכולת, היה מן הראוי לקנות קרקע ולעלות להארץ, אבל באשר אין בכחנו לע"ע, נעשה את אשר מוטל עלינו ואשר בידינו וכו'.
וגם את זה
בנציון כתב:
10 מאי 2019, 00:57

ראה בספר מכתבי החפץ חיים הנ"ל מבנו של הח"ח שמספר שפעם יצאה מחאה מהחפץ חיים נגד הציונים, והוא אמר לאביו "למה לך להתערב בריב אשר כבר הקיפה את כל עמנו, ולרפות ידי הבונים בני אדם דור הולך ודור בא, אם הבונים אין כוונתם לשמים אבל בכגון זה אמרו יכין רשע וילבש צדיק". והסכים אתו הח"ח ואמר לו שהמכתב נשלח שלא בידיעתו.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2656
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 410 פעמים
קיבל תודה: 797 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי שאר לעמו » 10 מאי 2019, 01:12

ראשית שומה עליך לדעת שבן הח"ח זה לא האבא, הוא נאמן אבל ללא פרשנות.
אגב, הויכוח היה מפני תנועות כמו ביל"ו והציוניים, אבל הבריחה מרוסיה לא היתה דוקא של כאלו.

אגב, זה נידון שונה מהנידון אחרון באשכול המדבר על ג' שבועות, שזה רק כאשר זו התגרות באומות שאז נחשב כחומה. ואז כנראה כבר היה מצב שאין במי להתגרות כל כך.
ואף על המצב הזה אמר הח"ח שהוא מפחד שהפקידה תוחמץ...


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 845
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 322 פעמים
קיבל תודה: 373 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי בנציון » 10 מאי 2019, 01:17

שאר לעמו כתב:
10 מאי 2019, 01:02
לשון הגמ': ר' זירא הוה קמשתמיט מיניה דרב יהודה דבעא למיסק לארץ ישראל דאמר רב יהודה כל העולה מבבל לארץ ישראל עובר בעשה שנאמר בבלה יובאו ושמה יהיו עד יום פקדי אותם נאם ה', ורבי זירא ההוא בכלי שרת כתיב , ורב יהודה כתיב קרא אחרינא השבעתי אתכם בנות ירושלים בצבאות או באילות השדה וגו', ורבי זירא ההוא שלא יעלו ישראל בחומה, ורב יהודה השבעתי אחרינא כתיב גו'.
ודו"ק בשו"ט.

מכיר את המכתב של מרן רמ"ש. 'עד עתה' יתכן מהצהרת בלפור שהיתה שנתיים קודם, אך הרב יותר נראה משום שכבר באו אז לפני כן רבים רבים לא"י. והקימו הרבה מושבות לפני המלחמה העולמית הראשונה, עם החלשות והתפוררות האימפריה העות'מאנית.
פוק חזי שלא הרי"ף ולא הרמב"ם ולא הטור ולא השו"ע הביאו הלכה כזו של ג' שבועות.
לגבי האור שמח יש שתי מקומות [ואני גם בטעות ערבבתי ביניהם קודם] אחד המכתב שלו שהוא מדבר על ועידת סן רמו, ושם הוא אכן לא אומר שעד עכשיו היו שחששו, אלא הוא אומר בסתמא סר פחד השבועות, אמנם בספר מרן רבינו מאיר שמחה, מובא שאמר: עד עכשיו היו מרפים את ידי העושים והמעשים בישוב ארץ ישראל מצדדים שונים, מעתה אחרי אישור המנדט בסן רמו לא יוכלו עוד להרפות.
לא משמע מלשונו כלל שעד עכשיו כוונתו לשנתיים האחרונות. מה גם שהצהרת בלפור בעצמה מסברא אינה סיבה להתיר את השבועות כיון שזו הצהרה של מדינה אחת.
אני לא כ"כ מבין מה הסברא שבגלל שעלו רבים לא"י אין פחד השבועות. אבל איך שלא יהיה מבואר שהוא עצמו לא חשש, וסבר שגם להחוששים, לאחר סן רמו אין מה לחשוש.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2656
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 410 פעמים
קיבל תודה: 797 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי שאר לעמו » 10 מאי 2019, 01:25

זו לא הלכה זו הנהגה. כלומר אסור מותר מובא בריף וברמב"ם, זו הנהגה ולא דין. והרי אתה רואה שמרן רמ"ש דן בזה. וכי למה? הרי אין זו הלכה.
מעניין עם אפשר לסמוך על ספר סיפורים על רמ"ש.
ועידת סן רמו לא היתה הודעה של נציגי מדינה אחת, אלא הסכמת המדינות החזקות באירופה שניצחו את טורקיה וגרמניה במלחמת העולם הראשונה. וארה"ב לא התערבה עד אז בעניני העולם המרוחק ממנה. ובריטניה היתה המעצמה שהובילה.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:29

ר' יוד, אתה כל הזמן מערב את היוצרות... העברה על ג' שבועות לא קשור כלל וכלל למצות ישוב ארץ ישראל. וכבר הובא כאן כמה פעמים שגם הרה"ק מסאטמאר זי"ע בעצמו הגיע לארץ כדי להשתקע בה, אך מסובב כל הסיבות הביאו אח"כ לארה"ב. אל תערב מין בשאינו מינו.
העברה על השבועות זה 'עליה בחומה' לא עליה פרטית. ותקפיד לדייק.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:32

יש מנהג עתיק ללמוד מסכת שבועות בימי הספירה. שיש בה 49 דפים דף ליום. וב"ה זה כמה שנים אני מקיים מנהג זה. כך שאני נמצא כרגע בסוגיה דשבועות. ובכן, ראיתי איך מפליגים חז"ל בחומרת שבועה 'שנפרעין ממנו ומביתו וכו'. אז איך סר פחד השבועות? הלא אין כאן ענין לצטט מה שאמרו, אלא לדון בנושא. כי אם בציטוטים קא עסקינן, פוק חזי דברים חמורים מאוד בספר ויואל משה.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 845
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 322 פעמים
קיבל תודה: 373 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי בנציון » 10 מאי 2019, 01:32

שאר לעמו כתב:
10 מאי 2019, 01:25
זו לא הלכה זו הנהגה. כלומר אסור מותר מובא בריף וברמב"ם, זו הנהגה. והרי אתה רואה שמרן רמ"ש דן בזה. וכי למה? הרי אין זו הלכה.
מעניין עם אפשר לסמוך על ספר סיפורים על רמ"ש.
ועידת סן רמו לא היתה הודעה של נציגי מדינה אחת, אלא הסכמת המדינות החזקות באירופה שניצחו את טורקיה וגרמניה במלחמת העולם הראשונה. וארה"ב לא התערבה עד אז בעניני העולם המרוחק ממנה. ובריטניה היתה המעצמה שהובילה.
אם היתה הלכה כרבי יהודה שאסור לעלות לארץ ישראל, הרי"ף והרמב"ם לא היו מביאים אותה?
רבי מאיר שמחה דן בזה כי בזמנו היו שחששו לזה.
לסמוך על ספר סיפורים אמנם אי אפשר, אבל אם אנחנו דנים מה היתה דעתו של האור שמח, זה הוא כותב בפירוש שאין חשש של ג' שבועות. עכשיו יש כאן נידון תיאורטי, האם הוא סבר שקודם סן רמו היה חשש של ג' שבועות, לגבי זה מסתבר שאפשר לסמוך על הספר שנחשב מוסמך.
מה שאמרתי שהיתה הסכמה של מדינה אחת, אמרתי על הצהרת בלפור בעצמה, ולא על ועידת סן רמו ששם אישרו את הצהרת בלפור. שם זה אכן היתה הסכמה כללית כמו שכתבת.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 442 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי כלפי ליא » 10 מאי 2019, 01:33

כבר האריך הרבה בזה האבני נזר
והדגיש חזור והדגש שהגמרא של ג' שבועות היא אגדה, ובכל זאת הסיק הלכה למעשה על פי אגדתא זו, ממנה אי אפשר לנטות [כלשונו], שברשות האומות אין שום איסור.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:35

בנציון כתב:
10 מאי 2019, 01:32
שאר לעמו כתב:
10 מאי 2019, 01:25
זו לא הלכה זו הנהגה. כלומר אסור מותר מובא בריף וברמב"ם, זו הנהגה. והרי אתה רואה שמרן רמ"ש דן בזה. וכי למה? הרי אין זו הלכה.
מעניין עם אפשר לסמוך על ספר סיפורים על רמ"ש.
ועידת סן רמו לא היתה הודעה של נציגי מדינה אחת, אלא הסכמת המדינות החזקות באירופה שניצחו את טורקיה וגרמניה במלחמת העולם הראשונה. וארה"ב לא התערבה עד אז בעניני העולם המרוחק ממנה. ובריטניה היתה המעצמה שהובילה.
אם היתה הלכה כרבי יהודה שאסור לעלות לארץ ישראל, הרי"ף והרמב"ם לא היו מביאים אותה?
רבי מאיר שמחה דן בזה כי בזמנו היו שחששו לזה.
לסמוך על ספר סיפורים אמנם אי אפשר, אבל אם אנחנו דנים מה היתה דעתו של האור שמח, זה הוא כותב בפירוש שאין חשש של ג' שבועות. עכשיו יש כאן נידון תיאורטי, האם הוא סבר שקודם סן רמו היה חשש של ג' שבועות, לגבי זה מסתבר שאפשר לסמוך על הספר שנחשב מוסמך.
מה שאמרתי שהיתה הסכמה של מדינה אחת, אמרתי על הצהרת בלפור בעצמה, ולא על ועידת סן רמו ששם אישרו את הצהרת בלפור. שם זה אכן היתה הסכמה כללית כמו שכתבת.
למה הלכות לשה"ר לא מובאים בשולחן ערוך? האם אלו גם אגדות? או שמרנא הח"ח מסיק מסקנות להלכה בהלכות לשה"ר מדברי אגדה?
ואם אכן בדברי אגדה עסקינן, מה היה הפחד של ר' זירא להפגש עם ר' יהודה טרם עלייתו לארץ?


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:35

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:29
ר' יוד, אתה כל הזמן מערב את היוצרות... העברה על ג' שבועות לא קשור כלל וכלל למצות ישוב ארץ ישראל. וכבר הובא כאן כמה פעמים שגם הרה"ק מסאטמאר זי"ע בעצמו הגיע לארץ כדי להשתקע בה, אך מסובב כל הסיבות הביאו אח"כ לארה"ב. אל תערב מין בשאינו מינו.
העברה על השבועות זה 'עליה בחומה' לא עליה פרטית. ותקפיד לדייק.
למה הורה לחסידיו שלא לדרוך בכותל
עליה פרטית?..


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 442 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי כלפי ליא » 10 מאי 2019, 01:35

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:32
יש מנהג עתיק ללמוד מסכת שבועות בימי הספירה. שיש בה 49 דפים דף ליום. וב"ה זה כמה שנים אני מקיים מנהג זה. כך שאני נמצא כרגע בסוגיה דשבועות. ובכן, ראיתי איך מפליגים חז"ל בחומרת שבועה 'שנפרעין ממנו ומביתו וכו'. אז איך סר פחד השבועות? הלא אין כאן ענין לצטט מה שאמרו, אלא לדון בנושא. כי אם בציטוטים קא עסקינן, פוק חזי דברים חמורים מאוד בספר ויואל משה.
דוגמה קלאסית של מגלה פנים בתורה שלא כהלכה וכו'
איך אפשר לומר על "השביע הקב"ה את ישראל" שיש לזה חומר ודין של שבועת שקר ושוא וכו'.
מי שמשווה בין הדברים הוא לץ


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:36

מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 01:35
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:29
ר' יוד, אתה כל הזמן מערב את היוצרות... העברה על ג' שבועות לא קשור כלל וכלל למצות ישוב ארץ ישראל. וכבר הובא כאן כמה פעמים שגם הרה"ק מסאטמאר זי"ע בעצמו הגיע לארץ כדי להשתקע בה, אך מסובב כל הסיבות הביאו אח"כ לארה"ב. אל תערב מין בשאינו מינו.
העברה על השבועות זה 'עליה בחומה' לא עליה פרטית. ותקפיד לדייק.
למה הורה לחסידיו שלא לדרוך בכותל
עליה פרטית?..
דוגמא קלאסית של 'בורות' מוחלטת... האיסור על הכותל מערבי גם אם אתה לא מכיר את 'על הגאולה ועל התמורה' איזה קשר יש לזה לישוב ארץ ישראל? האם יש נפק"מ בענין ישוב אר"י בין הרצליה לכותל מערבי?


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:37

כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:35
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:32
יש מנהג עתיק ללמוד מסכת שבועות בימי הספירה. שיש בה 49 דפים דף ליום. וב"ה זה כמה שנים אני מקיים מנהג זה. כך שאני נמצא כרגע בסוגיה דשבועות. ובכן, ראיתי איך מפליגים חז"ל בחומרת שבועה 'שנפרעין ממנו ומביתו וכו'. אז איך סר פחד השבועות? הלא אין כאן ענין לצטט מה שאמרו, אלא לדון בנושא. כי אם בציטוטים קא עסקינן, פוק חזי דברים חמורים מאוד בספר ויואל משה.
דוגמה קלאסית של מגלה פנים בתורה שלא כהלכה וכו'
איך אפשר לומר על "השביע הקב"ה את ישראל" שיש לזה חומר ודין של שבועת שקר ושוא וכו'.
מי שמשווה בין הדברים הוא לץ
האידיאולגיה מקלקלת את השורה


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:37

כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:35
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:32
יש מנהג עתיק ללמוד מסכת שבועות בימי הספירה. שיש בה 49 דפים דף ליום. וב"ה זה כמה שנים אני מקיים מנהג זה. כך שאני נמצא כרגע בסוגיה דשבועות. ובכן, ראיתי איך מפליגים חז"ל בחומרת שבועה 'שנפרעין ממנו ומביתו וכו'. אז איך סר פחד השבועות? הלא אין כאן ענין לצטט מה שאמרו, אלא לדון בנושא. כי אם בציטוטים קא עסקינן, פוק חזי דברים חמורים מאוד בספר ויואל משה.
דוגמה קלאסית של מגלה פנים בתורה שלא כהלכה וכו'
איך אפשר לומר על "השביע הקב"ה את ישראל" שיש לזה חומר ודין של שבועת שקר ושוא וכו'.
מי שמשווה בין הדברים הוא לץ
מי שכותב בלי שום מקור להפריך 'לץ' הרי במומו פסל


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:38

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:36
מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 01:35
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:29
ר' יוד, אתה כל הזמן מערב את היוצרות... העברה על ג' שבועות לא קשור כלל וכלל למצות ישוב ארץ ישראל. וכבר הובא כאן כמה פעמים שגם הרה"ק מסאטמאר זי"ע בעצמו הגיע לארץ כדי להשתקע בה, אך מסובב כל הסיבות הביאו אח"כ לארה"ב. אל תערב מין בשאינו מינו.
העברה על השבועות זה 'עליה בחומה' לא עליה פרטית. ותקפיד לדייק.
למה הורה לחסידיו שלא לדרוך בכותל
עליה פרטית?..
דוגמא קלאסית של 'בורות' מוחלטת... האיסור על הכותל מערבי גם אם אתה לא מכיר את 'על הגאולה ועל התמורה' איזה קשר יש לזה לישוב ארץ ישראל? האם יש נפק"מ בענין ישוב אר"י בין הרצליה לכותל מערבי?
כשהיה נוח לו עלה לארץ ישראל כשלא היה נוח לו עלה לחול ואסר את הכותל
אני מציג נתון


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 442 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי כלפי ליא » 10 מאי 2019, 01:39

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:37
כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:35
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:32
יש מנהג עתיק ללמוד מסכת שבועות בימי הספירה. שיש בה 49 דפים דף ליום. וב"ה זה כמה שנים אני מקיים מנהג זה. כך שאני נמצא כרגע בסוגיה דשבועות. ובכן, ראיתי איך מפליגים חז"ל בחומרת שבועה 'שנפרעין ממנו ומביתו וכו'. אז איך סר פחד השבועות? הלא אין כאן ענין לצטט מה שאמרו, אלא לדון בנושא. כי אם בציטוטים קא עסקינן, פוק חזי דברים חמורים מאוד בספר ויואל משה.
דוגמה קלאסית של מגלה פנים בתורה שלא כהלכה וכו'
איך אפשר לומר על "השביע הקב"ה את ישראל" שיש לזה חומר ודין של שבועת שקר ושוא וכו'.
מי שמשווה בין הדברים הוא לץ
מי שכותב בלי שום מקור להפריך 'לץ' הרי במומו פסל
מי שמשווה בין הלכות שבועה החמורים, למימרא אגדתית של הקב"ה השביע שיש כאן איזה דין וגדר של שבועה, אין כאן אפילו פטפוטי דאורייתא, כי אם דברי ליצנות והבאי


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:39

מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 01:38
כשהיה נוח לו עלה לארץ ישראל כשלא היה נוח לו עלה לחול ואסר את הכותל
אני מציג נתון
חביבי, כדי שלא יחשדו בך כמי שאין לו שיג ושיח בדרופתקא דאורייתא, עליך לקיים מאמר חז"ל מילי בסלע משתוקי בתרין. וד"ל.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:39

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:37
כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:35
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:32
יש מנהג עתיק ללמוד מסכת שבועות בימי הספירה. שיש בה 49 דפים דף ליום. וב"ה זה כמה שנים אני מקיים מנהג זה. כך שאני נמצא כרגע בסוגיה דשבועות. ובכן, ראיתי איך מפליגים חז"ל בחומרת שבועה 'שנפרעין ממנו ומביתו וכו'. אז איך סר פחד השבועות? הלא אין כאן ענין לצטט מה שאמרו, אלא לדון בנושא. כי אם בציטוטים קא עסקינן, פוק חזי דברים חמורים מאוד בספר ויואל משה.
דוגמה קלאסית של מגלה פנים בתורה שלא כהלכה וכו'
איך אפשר לומר על "השביע הקב"ה את ישראל" שיש לזה חומר ודין של שבועת שקר ושוא וכו'.
מי שמשווה בין הדברים הוא לץ
מי שכותב בלי שום מקור להפריך 'לץ' הרי במומו פסל
מקור למה?
אחרי שקראתי באשכול את הפשט שהוציא הויואל משה מהמהר"ל הבנתי שבנקל אפשר להגדיר את ג' שבועות כשבועה של ממש..


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 442 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי כלפי ליא » 10 מאי 2019, 01:40

ה"ה למי שישווה לאגדתא בנדה שמשביעין כל עובר קודם לידתו הוי צדיק ואל תהא רשע אפילו כל העולם אומרים עליך שאתה צדיק הוי בעיניך כרשע


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:41

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:39
מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 01:38
כשהיה נוח לו עלה לארץ ישראל כשלא היה נוח לו עלה לחול ואסר את הכותל
אני מציג נתון
חביבי, כדי שלא יחשדו בך כמי שאין לו שיג ושיח בדרופתקא דאורייתא, עליך לקיים מאמר חז"ל מילי בסלע משתוקי בתרין. וד"ל.
לא הבנתי


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:41

כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:39
מי שמשווה בין הלכות שבועה החמורים, למימרא אגדתית של הקב"ה השביע שיש כאן איזה דין וגדר של שבועה, אין כאן אפילו פטפוטי דאורייתא, כי אם דברי ליצנות והבאי
לא מצאנו שום איסור שיש עליה עונש חמור כזה. של 'הנני מתיר את בשרכם', אז זה חמור או לא? ואכן, יש לזה קשר הדוק, וחומרת השבועה הוא חמור מאוד, וכל עוד אינך מביא ראיה לסתור, אז לא ראיתי ולא שמעתי ולא ידעתי אינו ראיה.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 845
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 322 פעמים
קיבל תודה: 373 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי בנציון » 10 מאי 2019, 01:43

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:35
למה הלכות לשה"ר לא מובאים בשולחן ערוך? האם אלו גם אגדות? או שמרנא הח"ח מסיק מסקנות להלכה בהלכות לשה"ר מדברי אגדה?
ואם אכן בדברי אגדה עסקינן, מה היה הפחד של ר' זירא להפגש עם ר' יהודה טרם עלייתו לארץ?
בשולחן ערוך אני לא יודע, אבל ברמב"ם מובאים הלכות לשון הרע, והרמב"ם דרכו להביא כל הלכה ללא יוצא מן הכלל, ואם הוא לא הביא כל הראשונים והאחרונים דנים למה הוא לא הביא.
אני אומר שוב, לפני שאתה מגיב תקרא טוב על מה אתה מגיב, אם תסתכל קצת תראה שבכל השקלא וטריא שלי עם הרב @שאר לעמו כתבתי שרבי יהודה דורש מהפסוק הלכה שאסור לעלות לא"י, ואילו רבי זירא דורש מהפסוק אגדה.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:43

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:41
כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:39
מי שמשווה בין הלכות שבועה החמורים, למימרא אגדתית של הקב"ה השביע שיש כאן איזה דין וגדר של שבועה, אין כאן אפילו פטפוטי דאורייתא, כי אם דברי ליצנות והבאי
לא מצאנו שום איסור שיש עליה עונש חמור כזה. של 'הנני מתיר את בשרכם', אז זה חמור או לא? ואכן, יש לזה קשר הדוק, וחומרת השבועה הוא חמור מאוד, וכל עוד אינך מביא ראיה לסתור, אז לא ראיתי ולא שמעתי ולא ידעתי אינו ראיה.
תפסיק להתמקד בקללה שאתה חפץ בה בהר עיבל הקב"ה קילל חמור מכך


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1443
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 442 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי כלפי ליא » 10 מאי 2019, 01:44

יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:41
כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:39
מי שמשווה בין הלכות שבועה החמורים, למימרא אגדתית של הקב"ה השביע שיש כאן איזה דין וגדר של שבועה, אין כאן אפילו פטפוטי דאורייתא, כי אם דברי ליצנות והבאי
לא מצאנו שום איסור שיש עליה עונש חמור כזה. של 'הנני מתיר את בשרכם', אז זה חמור או לא? ואכן, יש לזה קשר הדוק, וחומרת השבועה הוא חמור מאוד, וכל עוד אינך מביא ראיה לסתור, אז לא ראיתי ולא שמעתי ולא ידעתי אינו ראיה.
אין שום קשר בין הדברים.
לומר שיש כאן איזה שייכות לדיני ואיסורי שבועות וללא תשא שמע שווא וכו', זה פשוט בדיחה תפלה והוצאת דברים מהקשרם וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה, ולא צריך מקורות למה בדיחה גרועה זה בדיחה ולא דברי תורה.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:45

מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 01:41
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:39
מאן דהו כתב:
10 מאי 2019, 01:38
כשהיה נוח לו עלה לארץ ישראל כשלא היה נוח לו עלה לחול ואסר את הכותל
אני מציג נתון
חביבי, כדי שלא יחשדו בך כמי שאין לו שיג ושיח בדרופתקא דאורייתא, עליך לקיים מאמר חז"ל מילי בסלע משתוקי בתרין. וד"ל.
לא הבנתי
אז אנסה להסביר לך בקצרה. ואקדים בקושיא קצרה. אם נכון הדבר, שמה שאסר הליכה לכותל היה מחמת התנגדותו למצות ישוב ארץ ישראל, האם רחבת הכותל הוא ארץ ישראל ורחוב יואל שם בנה את בית המדרש סאטמאר אינו חלק מארץ ישראל?
איסור ההליכה לכותל יש לה כמה פנים כפי שהביא בספרו 'על הגאולה ועל התמורה', ואחד הסיבות לדוגמא, שבכך מייקרים שם אפיקורסים. וסיבה נוספת שמביא ראיה מהרה"ק ר' יעקב ששפורטש זי"ע שהיה בזמן ש"צ שר"י שאסר על ברכת כהנים בכל יום, למרות הענין הנשגב שיש בזה כי מי שחידש אותו היה רשע. עד כאן טעימה קטנה ביותר מתוך הספר.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 845
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 322 פעמים
קיבל תודה: 373 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי בנציון » 10 מאי 2019, 01:46

רבותי, תזהרו שלא יינעל האשכול.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2408
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1485 פעמים
קיבל תודה: 351 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מאן דהו » 10 מאי 2019, 01:47

ללכת לעיריה להגיש ארנונה זה גם מייקר את האפקורסים


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 1043
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 92 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 10 מאי 2019, 01:47

כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:44
יוספזון כתב:
10 מאי 2019, 01:41
כלפי ליא כתב:
10 מאי 2019, 01:39
מי שמשווה בין הלכות שבועה החמורים, למימרא אגדתית של הקב"ה השביע שיש כאן איזה דין וגדר של שבועה, אין כאן אפילו פטפוטי דאורייתא, כי אם דברי ליצנות והבאי
לא מצאנו שום איסור שיש עליה עונש חמור כזה. של 'הנני מתיר את בשרכם', אז זה חמור או לא? ואכן, יש לזה קשר הדוק, וחומרת השבועה הוא חמור מאוד, וכל עוד אינך מביא ראיה לסתור, אז לא ראיתי ולא שמעתי ולא ידעתי אינו ראיה.
אין שום קשר בין הדברים.
לומר שיש כאן איזה שייכות לדיני ואיסורי שבועות וללא תשא שמע שווא וכו', זה פשוט בדיחה תפלה והוצאת דברים מהקשרם וגילוי פנים בתורה שלא כהלכה, ולא צריך מקורות למה בדיחה גרועה זה בדיחה ולא דברי תורה.
אז רואים שמעולם לא למדת מסכת שבועות, וזיל קרי בי רב ותראה, שגם שבועת אמת מזעזע את העולם! זה לא קשור כלל לשבועת שוא (יש דרך אגב חלוקה בין שבועת שוא לשבועת שקר ומחלוקת האמוראים בזה ואכמ"ל)

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: Google [Bot] | 1 אורח