עלוני קדושת ציון.

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 196 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי יוספזון » 14 מאי 2019, 02:04

כלפי ליא כתב:
14 מאי 2019, 01:52
לא יאומן רמת ההבלים שאנשים מוכרים לעצמם בשביל להצדיק את השיטות שלהם כביכול בזה הם נהיים יותר דתיים.

למשל הטיעון שצריך סנהדרין כדי לצאת למלחמה בכדי להסביר שבצבא עוברים על שפיכות דמים, אלו דיבורים חסרי טעם ופשר. הלא סנהדרין צריכים כדי שמלכות ישראל תצא למלחמה. כאן אין מלכות ולא ישראל, אבל יש כאן הצלת נפשות הנמצאות בסכנה. וברור שזה נידון בדיוק כמו כל קופת חולים בהכרעה של מומחים לדבר.
וכל דברי עהגאוה"ת בזה אינם אלא דברים בעלמא.
הבל הבלים אמר קהלת, הבל הבלים הכל הבל.
ולגופו של ענין, האם ראש הממשלה וחברי הקבינט יושבים בתענית כשמחליטים אם לצאת למלחמה אם לא? איזה רעיונות והשקפות מובילות אותם להחליט אם לצאת למלחמה אם לא? האם טובת והצלת הציבור או חשבונות פוליטיים כאלו ואחרות, ועל סמך כן שולחים יהודים לקרב על מנת לההרג? האם זוהי לא שפיכות דמים? זה טיעון מספקת לבע"ב שלא כל כך מבינים את עמקות ה'ויואל משה'.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1262
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 137 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 14 מאי 2019, 02:10

יוספזון כתב:
14 מאי 2019, 02:04
כלפי ליא כתב:
14 מאי 2019, 01:52
לא יאומן רמת ההבלים שאנשים מוכרים לעצמם בשביל להצדיק את השיטות שלהם כביכול בזה הם נהיים יותר דתיים.

למשל הטיעון שצריך סנהדרין כדי לצאת למלחמה בכדי להסביר שבצבא עוברים על שפיכות דמים, אלו דיבורים חסרי טעם ופשר. הלא סנהדרין צריכים כדי שמלכות ישראל תצא למלחמה. כאן אין מלכות ולא ישראל, אבל יש כאן הצלת נפשות הנמצאות בסכנה. וברור שזה נידון בדיוק כמו כל קופת חולים בהכרעה של מומחים לדבר.
וכל דברי עהגאוה"ת בזה אינם אלא דברים בעלמא.
הבל הבלים אמר קהלת, הבל הבלים הכל הבל.
ולגופו של ענין, האם ראש הממשלה וחברי הקבינט יושבים בתענית כשמחליטים אם לצאת למלחמה אם לא? איזה רעיונות והשקפות מובילות אותם להחליט אם לצאת למלחמה אם לא? האם טובת והצלת הציבור או חשבונות פוליטיים כאלו ואחרות, ועל סמך כן שולחים יהודים לקרב על מנת לההרג? האם זוהי לא שפיכות דמים? זה טיעון מספקת לבע"ב שלא כל כך מבינים את עמקות ה'ויואל משה'.
לכן החייל עובר בלא תרצח?


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי מבקש אמת » 14 מאי 2019, 02:11

יוספזון כתב:
14 מאי 2019, 01:50
יוספזון כתב:
14 מאי 2019, 01:49
מבקש אמת כתב:
14 מאי 2019, 01:46

מנין לך שזה שפיכות דמים? אדרבה, לפי ההלכה נראה לי שזה נכון. הרי אם יקחו אותו בשבי יהיו שני אפשרויות: או שישחררו אלף מחבלים בתמורה, או שלא ישחררו ואז החייל יסבול יסורים ועינויים קשים עד שיהרגוהו. והנה האפשרות הראשונה לא רלוונטית, מאחר ואין פודין את השבויין יתר על דמיהן מפני תיקון העולם, וכאן יהרגו הרבה יהודים ע"י שחרור הרוצחים, וממילא נשארה רק האפשרות השניה. ועל זה מבואר בתוס' בגיטין נז,ב שבשביל להמנע מיסורין מותר לאבד עצמו לדעת, וגם אחרים מותרים לעשות זאת כדמוכח ממעשה דשאול, וכמו שמובא מהגאונים ורמב"ן ועוד מפרשים.
רק שנבין נכון, המתת חסד מותרת לדעתך?
ולמה אם כן כל ילד בחיידר יודע, שעצימת עין לגוסס הוא רציחה? מה הבעיה בזה, בס"ה מקילים על החולה בקירוב מיתתו בשעה שמתפתל ביסורים?
שאלה טובה. כיוונת לקושיית השיטמ"ק בכתובות לג,ב ממעשה דרבי עקיבא ורחב"ת על הגמ' שם לגבי חנניה מישאל ועזריה, ומחלק בין יסורים שיש להם קצבה שעומד למות מהיסורים, כההיא דר"ע ורחב"ת, דבזה לא הותר לאבד עצמו לדעת, ובין יסורים שאין להם קצבה כגון שמניחים אותם בשבי שנה או שנתיים ומייסרים אותם בכל יום, דבזה הותר לאבד עצמו.

לגבי שאלתך האם מותר לפי זה המתת חסד, הנה כל השאלה היא דווקא כשיש חשש של יסורים למשך זמן ארוך, וכנ"ל. אך גם בכה"ג אין ראיה משאול והגמ' בכתובות, משום ששם מיירי ביסורים בידי אדם, וכאן מיירי ביסורים הבאים בידי שמים. (אמנם יעויין בעץ יוסף על העין יעקב בגיטין שכתב שאולי הטעם שחנה איבדה עצמה לדעת אחר מות שבעת בניה הוא משום שחייה היו מרים לה ממוות, אף שיסורי נפש אלו אינם באים בידי אדם, וצ"ע. ובאמת במאירי ושאר מפרשים שם פירשו באופ"א)


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1067
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 234 פעמים
קיבל תודה: 242 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי שמעיה » 14 מאי 2019, 12:24

כלפי ליא כתב:
14 מאי 2019, 01:53
יוספזון כתב:
14 מאי 2019, 01:50
יוספזון כתב:
14 מאי 2019, 01:49
רק שנבין נכון, המתת חסד מותרת לדעתך?
ולמה אם כן כל ילד בחיידר יודע, שעצימת עין לגוסס הוא רציחה? מה הבעיה בזה, בס"ה מקילים על החולה בקירוב מיתתו בשעה שמתפתל ביסורים?
בלתי יאומן
עברת על המקורות שהביא הרב @מבקש אמת ? הרי הראשונים דנים בעניין זה, וגם הם ידעו על האיסור החמור של קירוב מיתה בשעת ייסורים!


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 702
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 198 פעמים
קיבל תודה: 223 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי הכהן » 15 מאי 2019, 23:45

מי בעל הציטוט?
"כל חלקי עם ישראל ראו עצמם כבני ארץ ישראל וציפו לגאולה למען יוכלו לחזור אליה, והצהרת בלפור באה לאפשר להם זאת"


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1872
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 284 פעמים
קיבל תודה: 538 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עלוני קדושת ציון.

שליחה על ידי שאר לעמו » 15 מאי 2019, 23:55

הח"ח הרי גם אמר שזו פקידה.. רק הוסיף שחושש שהחופשים יקלקלו..

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח