דף 1 מתוך 3

כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 20:50
על ידי משה בן
הבהרה: אין כאן כל כוונה ח"ו נגד ההכשר / החברה
2019-05-15.png

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 20:55
על ידי כלפי ליא
יצרא דע"ז בטל

מן הסתם הטעות היא של מחבר הפאשקוויל

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:23
על ידי מכל מלמדי השכלתי
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:28
על ידי משה בן
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.
קצת נסחפת....
אני בכל אופן לא התכוונתי שזה אסור, רק נתתי הצצה לדרכו של היצה"ר, איך שבתחילה זה היה רק ווייז ואז נתווסף המייל וכו'
הפרסום הזה גם בעייתי כי הוא פונה בעיקר לאנשים של "לכתחילה" ומכניס להם מהדרך האחורית אינטרנט (אמנם מסונן למהדרין אבל אינטרנט) אפילו שבמחשבה מושכלת אותם אנשים לא היו מחזיקים אינטרנט

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:33
על ידי חלק א׳ ממעל
וכבר אמר מרנא הגר"ח אבי הישיבות שלא איכפת ליצה"ר שיתפללו כל היום העיקר שלא ילמד, ועד"ז בימינו יש העסוקים בלהחמיר ולאסור בלי חשבון ולא שמים לב מהנזקים שנהיים בגלל זה והזקן וכסיל חוכך ידיו בהנאה

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:34
על ידי חלק א׳ ממעל
ולעצם הענין אפ"ל שהרבנים הסכימו מהתחלה לאחרון רק החברה ידעה שיסקלו אותם ולכן התחילה לאט לאט

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:38
על ידי יוספזון
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
את השאלות הללו תפנה לחכמנו ז"ל שגדרו גדרים וסייגים בכל מקום שחששו שיכשלו. למה אתם גוזרים גזירות על הציבור? דייך מה שאסרה תורה! עין ערך דיני שבות בשבת, דיני הרחקה בנדה (אם כי יש בזה דברי הרדב"ז - בל נשכח במקרה של טהרה, הרי יש כאן מצות פרו ורבו) ושאר גזירות שגזרו. לכן הרחיקו ממאה שערי היתר שלא נגיע לשער אחד של איסור.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:40
על ידי חלק א׳ ממעל
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 21:38
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
את השאלות הללו תפנה לחכמנו ז"ל שגדרו גדרים וסייגים בכל מקום שחששו שיכשלו. למה אתם גוזרים גזירות על הציבור? דייך מה שאסרה תורה! עין ערך דיני שבות בשבת, דיני הרחקה בנדה (אם כי יש בזה דברי הרדב"ז - בל נשכח במקרה של טהרה, הרי יש כאן מצות פרו ורבו) ושאר גזירות שגזרו. לכן הרחיקו ממאה שערי היתר שלא נגיע לשער אחד של איסור.
מגוחך, וכי אתה מבין יותר מהרבנים מתי לגזור?

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:43
על ידי יוספזון
חלק א׳ ממעל כתב:
15 מאי 2019, 21:40
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 21:38
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
את השאלות הללו תפנה לחכמנו ז"ל שגדרו גדרים וסייגים בכל מקום שחששו שיכשלו. למה אתם גוזרים גזירות על הציבור? דייך מה שאסרה תורה! עין ערך דיני שבות בשבת, דיני הרחקה בנדה (אם כי יש בזה דברי הרדב"ז - בל נשכח במקרה של טהרה, הרי יש כאן מצות פרו ורבו) ושאר גזירות שגזרו. לכן הרחיקו ממאה שערי היתר שלא נגיע לשער אחד של איסור.
מגוחך, וכי אתה מבין יותר מהרבנים מתי לגזור?
בהחלט שלא, לכן לא שאלתי למה אסרו את המצלמה בנייד, ואיסור הפקדת צ'ק באפליקציה, ותשלום למונופולים חזקים ותאגידים וכו' וכו', אלא מקיים דברי חכמים בתמימות.
לפחות כמו שאחרים מקיימים מצות 'ככל אשר יורוך' בבחירות.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:52
על ידי מכל מלמדי השכלתי
חברים. הבה נרים את הכפפה ונשאל לדעתכם.
כמשתמשי הפורום מסתמא יש לכם הבנה בסיסית בטכנולוגיה.

מה הם דרישות ההלכה שעל חברות הסינון לעמוד בהם בכדי שיהיה מותר להשתמש בטאבלט מסונן לכתחילה

מה דעתכם האישית? (לא ציטוטים מפשקווילים למיניהם)

מה התנאים שבהם אתה תתן הכשר לפלאפון

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:54
על ידי זקן ויושב בישיבה
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
לא מבין לגמרי בכל הדברים הללו,אבל חלק מהדברים כאן הרבנים עצמם הורו על כך כגון מצלמה בפלפון. אז על מי טענתך? אתה חס ושלום בא לומר שהרבנים אוסרים מידי הרבה?

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:54
על ידי חלק א׳ ממעל
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 21:43
חלק א׳ ממעל כתב:
15 מאי 2019, 21:40
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 21:38

את השאלות הללו תפנה לחכמנו ז"ל שגדרו גדרים וסייגים בכל מקום שחששו שיכשלו. למה אתם גוזרים גזירות על הציבור? דייך מה שאסרה תורה! עין ערך דיני שבות בשבת, דיני הרחקה בנדה (אם כי יש בזה דברי הרדב"ז - בל נשכח במקרה של טהרה, הרי יש כאן מצות פרו ורבו) ושאר גזירות שגזרו. לכן הרחיקו ממאה שערי היתר שלא נגיע לשער אחד של איסור.
מגוחך, וכי אתה מבין יותר מהרבנים מתי לגזור?
בהחלט שלא, לכן לא שאלתי למה אסרו את המצלמה בנייד, ואיסור הפקדת צ'ק באפליקציה, ותשלום למונופולים חזקים ותאגידים וכו' וכו', אלא מקיים דברי חכמים בתמימות.
לפחות כמו שאחרים מקיימים מצות 'ככל אשר יורוך' בבחירות.
אז למה אתה שואל למה כאן הם התירו?

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 21:59
על ידי מכל מלמדי השכלתי
זקן ויושב בישיבה כתב:
15 מאי 2019, 21:54
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
לא מבין לגמרי בכל הדברים הללו,אבל חלק מהדברים כאן הרבנים עצמם הורו על כך כגון מצלמה בפלפון. אז על מי טענתך?
הורו.
כשהיה אפשר לקנות מצלמה נורמלית במחיר סביר בנפרד.
הורו.
כשכל החברות נלחמו בפלאפונים הכשרים והיה צורך לאגד את כולם (החל מגור וסאטמר ועד המודרנים ביותר) תחת מטריה אחת (זוכר את מירס) שתשבור את החברות.
הורו.
וכיום רבים מהם מורים אחרת. ומאפשרים עוד דברים.
(בהרבה חסידויות וקהילות מתירים למשל פלאפון עם הודעות כתובות. ללא תוכן שיווקי) יש בזה בעיה לדעתך? לדעתי יש הרבה יותר בעיה בתיבות הדואר הרגילות שבכניסה לבניין שמלאות עיתונים ופרסומות שאין רוח חכמים נוחה מהם.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:01
על ידי יוספזון
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:52
חברים. הבה נרים את הכפפה ונשאל לדעתכם.
כמשתמשי הפורום מסתמא יש לכם הבנה בסיסית בטכנולוגיה.

מה הם דרישות ההלכה שעל חברות הסינון לעמוד בהם בכדי שיהיה מותר להשתמש בטאבלט מסונן לכתחילה

מה דעתכם האישית? (לא ציטוטים מפשקווילים למיניהם)
דעת פוסקי הדור כהשבט הלוי זצ"ל ושאר הפוסקים, שאינטרנט דבר פסול מעיקרו. והתירו זאת רק מחמת הדחק 'לצורך פרנסה'. מי שמעיין בדבריהם יראה לכאורה 'איסור גורף' על האינטרנט, שהותר מכללו אך ורק לצורך פרנסה. כך שכל דבר שמתירים צריכים לשבת שבעה נקיים כדי להתיר.
דוגמא לדבר, כי גם הסמרטפון המסונן לא מתירים לכל אחד. זאת אומרת, גם אם לאחד הרבנים התירו, כי הסינון מספקת לדעתם, לאחרים שאין בהם צורך גדול, לא התירו.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:06
על ידי חלק א׳ ממעל
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:01
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:52
חברים. הבה נרים את הכפפה ונשאל לדעתכם.
כמשתמשי הפורום מסתמא יש לכם הבנה בסיסית בטכנולוגיה.

מה הם דרישות ההלכה שעל חברות הסינון לעמוד בהם בכדי שיהיה מותר להשתמש בטאבלט מסונן לכתחילה

מה דעתכם האישית? (לא ציטוטים מפשקווילים למיניהם)
דעת פוסקי הדור כהשבט הלוי זצ"ל ושאר הפוסקים, שאינטרנט דבר פסול מעיקרו. והתירו זאת רק מחמת הדחק 'לצורך פרנסה'. מי שמעיין בדבריהם יראה לכאורה 'איסור גורף' על האינטרנט, שהותר מכללו אך ורק לצורך פרנסה. כך שכל דבר שמתירים צריכים לשבת שבעה נקיים כדי להתיר.
דוגמא לדבר, כי גם הסמרטפון המסונן לא מתירים לכל אחד. זאת אומרת, גם אם לאחד הרבנים התירו, כי הסינון מספקת לדעתם, לאחרים שאין בהם צורך גדול, לא התירו.
תסביר לנו ברור, באינטרנט מסונן יש עבירה להשתמש? א"כ גם למי שהתירו זה רק מה שמוכרח, אז בבקשה אל תשתתף יותר בפורום באינטרנט...
וכי תימא התמכרות, בינתיים אין לזה מקור בתורה לאיסור

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:07
על ידי יוספזון
חלק א׳ ממעל כתב:
15 מאי 2019, 22:06
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:01
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:52
חברים. הבה נרים את הכפפה ונשאל לדעתכם.
כמשתמשי הפורום מסתמא יש לכם הבנה בסיסית בטכנולוגיה.

מה הם דרישות ההלכה שעל חברות הסינון לעמוד בהם בכדי שיהיה מותר להשתמש בטאבלט מסונן לכתחילה

מה דעתכם האישית? (לא ציטוטים מפשקווילים למיניהם)
דעת פוסקי הדור כהשבט הלוי זצ"ל ושאר הפוסקים, שאינטרנט דבר פסול מעיקרו. והתירו זאת רק מחמת הדחק 'לצורך פרנסה'. מי שמעיין בדבריהם יראה לכאורה 'איסור גורף' על האינטרנט, שהותר מכללו אך ורק לצורך פרנסה. כך שכל דבר שמתירים צריכים לשבת שבעה נקיים כדי להתיר.
דוגמא לדבר, כי גם הסמרטפון המסונן לא מתירים לכל אחד. זאת אומרת, גם אם לאחד הרבנים התירו, כי הסינון מספקת לדעתם, לאחרים שאין בהם צורך גדול, לא התירו.
תסביר לנו ברור, באינטרנט מסונן יש עבירה להשתמש? א"כ גם למי שהתירו זה רק מה שמוכרח, אז בבקשה אל תשתתף יותר בפורום באינטרנט...
וכי תימא התמכרות, בינתיים אין לזה מקור בתורה לאיסור
באמת שאלה קשה ביותר. אמנם הנידון כאן היה לגופו של ענין ולא לגופו של אדם, כך שלא משנה איך אני נוהג. אכן, אני משתמש באינטרנט לצורך פרנסה, ובמקום להתרענן על אתרים שונים ומשונים, אני מתרענן בדברי תורה, כפי שנאמר פיקודי ה' ישרים משמחי לב.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:09
על ידי חלק א׳ ממעל
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:07
חלק א׳ ממעל כתב:
15 מאי 2019, 22:06
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:01

דעת פוסקי הדור כהשבט הלוי זצ"ל ושאר הפוסקים, שאינטרנט דבר פסול מעיקרו. והתירו זאת רק מחמת הדחק 'לצורך פרנסה'. מי שמעיין בדבריהם יראה לכאורה 'איסור גורף' על האינטרנט, שהותר מכללו אך ורק לצורך פרנסה. כך שכל דבר שמתירים צריכים לשבת שבעה נקיים כדי להתיר.
דוגמא לדבר, כי גם הסמרטפון המסונן לא מתירים לכל אחד. זאת אומרת, גם אם לאחד הרבנים התירו, כי הסינון מספקת לדעתם, לאחרים שאין בהם צורך גדול, לא התירו.
תסביר לנו ברור, באינטרנט מסונן יש עבירה להשתמש? א"כ גם למי שהתירו זה רק מה שמוכרח, אז בבקשה אל תשתתף יותר בפורום באינטרנט...
וכי תימא התמכרות, בינתיים אין לזה מקור בתורה לאיסור
באמת שאלה קשה ביותר. אמנם הנידון כאן היה לגופו של ענין ולא לגופו של אדם, כך שלא משנה איך אני נוהג. אכן, אני משתמש באינטרנט לצורך פרנסה, ובמקום להתרענן על אתרים שונים ומשונים, אני מתרענן בדברי תורה, כפי שנאמר פיקודי ה' ישרים משמחי לב.
אני באמת התכוונתי לגופו של ענין, יש איסור באינטרנט מסונן?

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:11
על ידי מבקש אמת
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 21:38
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
את השאלות הללו תפנה לחכמנו ז"ל שגדרו גדרים וסייגים בכל מקום שחששו שיכשלו. למה אתם גוזרים גזירות על הציבור? דייך מה שאסרה תורה! עין ערך דיני שבות בשבת, דיני הרחקה בנדה (אם כי יש בזה דברי הרדב"ז - בל נשכח במקרה של טהרה, הרי יש כאן מצות פרו ורבו) ושאר גזירות שגזרו. לכן הרחיקו ממאה שערי היתר שלא נגיע לשער אחד של איסור.
"לא דייך מה שאסרה תורה אלא שאתה מבקש לאסור עליך דברים אחרים" הוא לשון הירושלמי רפ"ט דנדרים. הירושלמי יודע טוב שחז"ל גוזרים גזירות, ואעפ"כ אמרו זאת. ומה באמת היישוב לסתירה? הביאור הוא, שצריך לחשב היטב האם התועלת מהגזירה וההוספת איסורים רב על הנזק או לא.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:12
על ידי יוספזון
חלק א׳ ממעל כתב:
15 מאי 2019, 22:09
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:07
חלק א׳ ממעל כתב:
15 מאי 2019, 22:06
תסביר לנו ברור, באינטרנט מסונן יש עבירה להשתמש? א"כ גם למי שהתירו זה רק מה שמוכרח, אז בבקשה אל תשתתף יותר בפורום באינטרנט...
וכי תימא התמכרות, בינתיים אין לזה מקור בתורה לאיסור
באמת שאלה קשה ביותר. אמנם הנידון כאן היה לגופו של ענין ולא לגופו של אדם, כך שלא משנה איך אני נוהג. אכן, אני משתמש באינטרנט לצורך פרנסה, ובמקום להתרענן על אתרים שונים ומשונים, אני מתרענן בדברי תורה, כפי שנאמר פיקודי ה' ישרים משמחי לב.
אני באמת התכוונתי לגופו של ענין, יש איסור באינטרנט מסונן?
אני כמובן אין לי את הכובע של 'פוסק', ולא של 'רב' ולא של 'מנהיג' כך שאני לא יכול להכריע. אבל לכאורה ממשמעות רבותינו הגדולים בהתייחסות לאינטרנט, נראה כי יש כאן חפצא דאיסורא, והסינון נועד למי שהותר מכללו לצורך פרנסה. יתכן וההגדרה היא אחרת, שיבואו הת"ח ויגלו לזרועם, ויפילו אור בפורום לתורה.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:14
על ידי יוספזון
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:11
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 21:38
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
את השאלות הללו תפנה לחכמנו ז"ל שגדרו גדרים וסייגים בכל מקום שחששו שיכשלו. למה אתם גוזרים גזירות על הציבור? דייך מה שאסרה תורה! עין ערך דיני שבות בשבת, דיני הרחקה בנדה (אם כי יש בזה דברי הרדב"ז - בל נשכח במקרה של טהרה, הרי יש כאן מצות פרו ורבו) ושאר גזירות שגזרו. לכן הרחיקו ממאה שערי היתר שלא נגיע לשער אחד של איסור.
"לא דייך מה שאסרה תורה אלא שאתה מבקש לאסור עליך דברים אחרים" הוא לשון הירושלמי רפ"ט דנדרים. הירושלמי יודע טוב שחז"ל גוזרים גזירות, ואעפ"כ אמרו זאת. ומה באמת היישוב לסתירה? הביאור הוא, שצריך לחשב היטב האם התועלת מהגזירה וההוספת איסורים רב על הנזק או לא.
דברי הירושלמי הוא על מי שקיבל על עצמו נזירות, לא במקרה שזוהי גדר לעבירה של 'הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין'. ועין בגמ' נזיר על אותו נזיר קדוש שקפץ עליו יצרו, שנשקו על ראשו. ויש להבדיל בין מי שמחמיר על עצמו סתם למי שמחמיר על עצמו כגדר לעבירה. וע"ז נאמר 'נשבעתי ואקיימה' נשבעין לקיים את המצוה.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:15
על ידי מבקש אמת
מכל מלמדי השכלתי כתב:
15 מאי 2019, 21:23
יש עוד דרכים ליצה"ר.

הוא אוסר את המייל גם כשמוכרחים.
הוא אוסר את הוויז למרות ש GPS אחר עוד מעט לא מייצרים.
אוסר מצלמה בפלאפון למרות שבחנויות מוכרים רק מצלמות למקצוענים במחירים מפולפלים.
אוסר אפילו את האופציה להחליף רקעים.
אוסר להפקיד צ'ק באפליקציה למרות שבדרך לבנק בוודאי תראה דברים אסורים.
ומקים תאגידים ומונופולים חזקים כדי שתשלם כפליים על פלאפון דפוק של קשישים.
ותרוץ ממשרד למשרד ומפקיד לפקידה כדי לרשום לגן ילד או ילדה. כשאפשר לעשות הכל באתר בלי שום בעיה.
שתצטרך להמתין שעות בקופת חולים עם כל החולים מרחבי השכונה. וכל זה רק בשביל אישור מחלה.

וכל כך למה?
כדי שיום אחד כל זה ימאס לך ותשבור את הכלים ותעבור למחוזות אחרים. ששואבים מים מבורות נשברים. עם כל תועבות האינטרנט. בלי שום סינונים.

ומשום כך ראו חכמים להקים מסננת בלי שום חורים. וכמו שאוכלים קמח מסונן כשצריכים. כך גם בעניין הטעכנאלאגיא וכל המכשירים. אבל רק אלו שבאמת זקוקים.
והדבר הכי גרוע שעושה היצר הרע הוא, שגורם לאנשים להיות טפשים וסכלים, ולציית ציות עיוור לשתלטנים שונים שמכתיבים לאנשים מה לעשות (עם חותמת של הגדולים), ולהאשים כל הזמן את כל העולם בכל הפרצות והעבירות שיש, העיקר שהאדם לא ישתמש בשכלו לחשוב איך לתקן את עצמו ואת פנימיותו.

ובמשלו של הרב ד"ר ברויאר שהזכרתי במקו"א: היצה"ר משכנע את האדם להשקיע כזה הרבה במערכת האבטחה סביב ביתו, עד שהוא מוכר את כל תכולת הבית בשביל זה, ונשאר את בית מבוטח בכל פינה אבל ריק לחלוטין.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:15
על ידי יוספזון
וראיה לדבר המשך דברי הירושלמי שעתיד האדם ליתן את הדין על כל פרי שראה ולא אכלו.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:16
על ידי יוספזון
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:15
והדבר הכי גרוע שעושה היצר הרע הוא, שגורם לאנשים להיות טפשים וסכלים, ולציית ציות עיוור לשתלטנים שונים שמכתיבים לאנשים מה לעשות (עם חותמת של הגדולים), ולהאשים כל הזמן את כל העולם בכל הפרצות והעבירות שיש, העיקר שהאדם לא יהיה חכם ולא יתקן את עצמו ואת פנימיותו.
נסחפת ידידי. אני לא העזתי לומר את הדברים 'בחותמת של הגדולים' על הבחירות. למרות שאני סובר כן.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:18
על ידי מבקש אמת
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:14
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:11
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 21:38

את השאלות הללו תפנה לחכמנו ז"ל שגדרו גדרים וסייגים בכל מקום שחששו שיכשלו. למה אתם גוזרים גזירות על הציבור? דייך מה שאסרה תורה! עין ערך דיני שבות בשבת, דיני הרחקה בנדה (אם כי יש בזה דברי הרדב"ז - בל נשכח במקרה של טהרה, הרי יש כאן מצות פרו ורבו) ושאר גזירות שגזרו. לכן הרחיקו ממאה שערי היתר שלא נגיע לשער אחד של איסור.
"לא דייך מה שאסרה תורה אלא שאתה מבקש לאסור עליך דברים אחרים" הוא לשון הירושלמי רפ"ט דנדרים. הירושלמי יודע טוב שחז"ל גוזרים גזירות, ואעפ"כ אמרו זאת. ומה באמת היישוב לסתירה? הביאור הוא, שצריך לחשב היטב האם התועלת מהגזירה וההוספת איסורים רב על הנזק או לא.
דברי הירושלמי הוא על מי שקיבל על עצמו נזירות, לא במקרה שזוהי גדר לעבירה של 'הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין'. ועין בגמ' נזיר על אותו נזיר קדוש שקפץ עליו יצרו, שנשקו על ראשו. ויש להבדיל בין מי שמחמיר על עצמו סתם למי שמחמיר על עצמו כגדר לעבירה. וע"ז נאמר 'נשבעתי ואקיימה' נשבעין לקיים את המצוה.
לא נכון. יעויין אבות דרבי נתן פ"א: "איזהו סייג שעשה אדם הראשון לדבריו, הרי הוא אומר, (בראשית ב) "ויצו ה' אלהים על האדם לאמר מכל עץ הגן אכול תאכל ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו, כי ביום אכלך ממנו מות תמות". לא רצה אדם הראשון לומר לחוה כדרך שאמר לו הקדוש ברוך הוא, אלא כך אמר לה, ועשה סייג לדבריו יותר ממה שאמר לו הקדוש ברוך הוא: "ומפרי העץ אשר בתוך הגן אמר אלהים לא תאכלו ממנו ולא תגעו בו פן תמותון". שרצה לשמור את עצמו ואת חוה מן העץ אפילו בנגיעה....מי גרם לנגיעה זו, סייג שסג אדם הראשון שעשה לדבריו. מכאן אמרו: אם סג אדם לדבריו אין יכול לעמוד בדבריו. מכאן אמרו: אל יוסיף אדם על דברים ששומע".

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:21
על ידי מכל מלמדי השכלתי
אוי כמה שזה נכון

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:21
על ידי יוספזון
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:18
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:14
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:11

"לא דייך מה שאסרה תורה אלא שאתה מבקש לאסור עליך דברים אחרים" הוא לשון הירושלמי רפ"ט דנדרים. הירושלמי יודע טוב שחז"ל גוזרים גזירות, ואעפ"כ אמרו זאת. ומה באמת היישוב לסתירה? הביאור הוא, שצריך לחשב היטב האם התועלת מהגזירה וההוספת איסורים רב על הנזק או לא.
דברי הירושלמי הוא על מי שקיבל על עצמו נזירות, לא במקרה שזוהי גדר לעבירה של 'הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין'. ועין בגמ' נזיר על אותו נזיר קדוש שקפץ עליו יצרו, שנשקו על ראשו. ויש להבדיל בין מי שמחמיר על עצמו סתם למי שמחמיר על עצמו כגדר לעבירה. וע"ז נאמר 'נשבעתי ואקיימה' נשבעין לקיים את המצוה.
לא נכון. יעויין אבות דרבי נתן פ"א: "איזהו סייג שעשה אדם הראשון לדבריו, הרי הוא אומר, (בראשית ב) "ויצו ה' אלהים על האדם לאמר מכל עץ הגן אכול תאכל ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו, כי ביום אכלך ממנו מות תמות". לא רצה אדם הראשון לומר לחוה כדרך שאמר לו הקדוש ברוך הוא, אלא כך אמר לה, ועשה סייג לדבריו יותר ממה שאמר לו הקדוש ברוך הוא: "ומפרי העץ אשר בתוך הגן אמר אלהים לא תאכלו ממנו ולא תגעו בו פן תמותון". שרצה לשמור את עצמו ואת חוה מן העץ אפילו בנגיעה....מי גרם לנגיעה זו, סייג שסג אדם הראשון שעשה לדבריו. מכאן אמרו: אם סג אדם לדבריו אין יכול לעמוד בדבריו. מכאן אמרו: אל יוסיף אדם על דברים ששומע".
נכון מאוד, ולכן אכן אמרו חז"ל שנזיר הוא חוטא, אבל יצא מכלל זה אותו נזיר קדוש מן הדרום, שקיבל הנזירות כדי לגדור עצמו מעבירה. הוא לא עשה לעצמו סייג חדש, אלא סייג שיש בתורה. ועל דרך זה גזרו רבותינו גדרים וסייגים על האינטרנט.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:25
על ידי מכל מלמדי השכלתי
"היצה"ר משכנע את האדם להשקיע כזה הרבה במערכת האבטחה סביב ביתו, עד שהוא מוכר את כל תכולת הבית בשביל זה, ונשאר את בית מבוטח בכל פינה אבל ריק לחלוטין"

או כמה שזה נכון

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:44
על ידי מבקש אמת
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:16
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:15
והדבר הכי גרוע שעושה היצר הרע הוא, שגורם לאנשים להיות טפשים וסכלים, ולציית ציות עיוור לשתלטנים שונים שמכתיבים לאנשים מה לעשות (עם חותמת של הגדולים), ולהאשים כל הזמן את כל העולם בכל הפרצות והעבירות שיש, העיקר שהאדם לא יהיה חכם ולא יתקן את עצמו ואת פנימיותו.
נסחפת ידידי. אני לא העזתי לומר את הדברים 'בחותמת של הגדולים' על הבחירות. למרות שאני סובר כן.
אז אני העזתי לכתוב את מה שאתה חושב...

(דווקא על הבחירות אני חושב שיש הרבה תמיכה מגדולי הדור דהיום, אך יש מהם שלא עשו מזה כזה מצוה רבה כמו שאומרים בשמם. לדוגמא הגראי"ל לא אהב את כל הקדושה שעשו מהנושא המפלגתי, וכנראה גם הגרי"ש אלישיב).

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 15 מאי 2019, 22:46
על ידי מבקש אמת
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:21
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:18
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:14
דברי הירושלמי הוא על מי שקיבל על עצמו נזירות, לא במקרה שזוהי גדר לעבירה של 'הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין'. ועין בגמ' נזיר על אותו נזיר קדוש שקפץ עליו יצרו, שנשקו על ראשו. ויש להבדיל בין מי שמחמיר על עצמו סתם למי שמחמיר על עצמו כגדר לעבירה. וע"ז נאמר 'נשבעתי ואקיימה' נשבעין לקיים את המצוה.
לא נכון. יעויין אבות דרבי נתן פ"א: "איזהו סייג שעשה אדם הראשון לדבריו, הרי הוא אומר, (בראשית ב) "ויצו ה' אלהים על האדם לאמר מכל עץ הגן אכול תאכל ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו, כי ביום אכלך ממנו מות תמות". לא רצה אדם הראשון לומר לחוה כדרך שאמר לו הקדוש ברוך הוא, אלא כך אמר לה, ועשה סייג לדבריו יותר ממה שאמר לו הקדוש ברוך הוא: "ומפרי העץ אשר בתוך הגן אמר אלהים לא תאכלו ממנו ולא תגעו בו פן תמותון". שרצה לשמור את עצמו ואת חוה מן העץ אפילו בנגיעה....מי גרם לנגיעה זו, סייג שסג אדם הראשון שעשה לדבריו. מכאן אמרו: אם סג אדם לדבריו אין יכול לעמוד בדבריו. מכאן אמרו: אל יוסיף אדם על דברים ששומע".
נכון מאוד, ולכן אכן אמרו חז"ל שנזיר הוא חוטא, אבל יצא מכלל זה אותו נזיר קדוש מן הדרום, שקיבל הנזירות כדי לגדור עצמו מעבירה. הוא לא עשה לעצמו סייג חדש, אלא סייג שיש בתורה. ועל דרך זה גזרו רבותינו גדרים וסייגים על האינטרנט.
ברור שצריך לעשות סייגים, אלא שהמעיין באבות דרבי נתן שם יראה שיש סייגים רצויים ויש שלא, ולא מופיעה שם הגדרה מה רצוי ומה לא. כנראה שזה מסור לדעת האדם הנבון, לחשב שכר סייג כנגד הפסדו.

Re: כך היא דרכו של היצה"ר.....

נשלח: 16 מאי 2019, 22:20
על ידי יוספזון
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:46
יוספזון כתב:
15 מאי 2019, 22:21
מבקש אמת כתב:
15 מאי 2019, 22:18


לא נכון. יעויין אבות דרבי נתן פ"א: "איזהו סייג שעשה אדם הראשון לדבריו, הרי הוא אומר, (בראשית ב) "ויצו ה' אלהים על האדם לאמר מכל עץ הגן אכול תאכל ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו, כי ביום אכלך ממנו מות תמות". לא רצה אדם הראשון לומר לחוה כדרך שאמר לו הקדוש ברוך הוא, אלא כך אמר לה, ועשה סייג לדבריו יותר ממה שאמר לו הקדוש ברוך הוא: "ומפרי העץ אשר בתוך הגן אמר אלהים לא תאכלו ממנו ולא תגעו בו פן תמותון". שרצה לשמור את עצמו ואת חוה מן העץ אפילו בנגיעה....מי גרם לנגיעה זו, סייג שסג אדם הראשון שעשה לדבריו. מכאן אמרו: אם סג אדם לדבריו אין יכול לעמוד בדבריו. מכאן אמרו: אל יוסיף אדם על דברים ששומע".

נכון מאוד, ולכן אכן אמרו חז"ל שנזיר הוא חוטא, אבל יצא מכלל זה אותו נזיר קדוש מן הדרום, שקיבל הנזירות כדי לגדור עצמו מעבירה. הוא לא עשה לעצמו סייג חדש, אלא סייג שיש בתורה. ועל דרך זה גזרו רבותינו גדרים וסייגים על האינטרנט.

ברור שצריך לעשות סייגים, אלא שהמעיין באבות דרבי נתן שם יראה שיש סייגים רצויים ויש שלא, ולא מופיעה שם הגדרה מה רצוי ומה לא. כנראה שזה מסור לדעת האדם הנבון, לחשב שכר סייג כנגד הפסדו.
אכן בדיוק לשם כך הבאתי לך דוגמא מדבריך, לענין נזיר. שסתם נזירות הוא חטא כמבו' בבלי וירושלמי, ולשם כך הוא אמור להביא קרבן. לעומת זאת, מצאנו דברים ברורים 'הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין' ואף ראינו לשמעון הצדיק (נדרים ט:) שמעולם לא אכל מאשם נזיר טמא, חוץ מאותו נזיר מן הדרום שקיבל ע"ע נזירות לאחר שפחז עליו יצרו. ואף אמר עליו שמעון הצדיק "כמוך ירבו נוזרי נזירות בישראל" שכשיש קלקול וצריכים לגדור גדר, למרות שסתם נזירות נקרא חטא, הרי שנזירות שבא לגדור גדר מעבירה 'ירבו כמותו'. 
ואין לך קלקול גדול מהאינטרנט כפי שעינינו רואות וכלות ואין לאל ידינו. לכן, הרואה צופה באינטרנט בקלקולו, יזיר עצמו אף מן ה'מוגנים' למיניהם, שלא ימות כדרך שמת פלוני, כי 'אין אפוטרופוס לעריות' ויצרא דעריות לא בטלוה אנשי כנה"ג.