המכלול - לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 327 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

המכלול - לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי מאן דהו » 19 מאי 2019, 23:03

כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 20:25
זעזע אותי לחלוטין אמש לראות שהערך "עונה בינונית" בויקיפדיה, שמסונן ע"י נטפרי בצורה אוטומטית למכלול, נמחק על ידם בטיעון:
בערך זה קיים תוכן בעייתי, בעייתיות זו מסווגת במכלול כ-צניעות/צניעות/נוער. הדף הועבר לטיפולם של עורכי אספקלריה
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A2%D7% ... 7%99%D7%AA


זה עיוות גמור
מכלול הוקם על ידי חסידים והגוף הקובע נקרא אספקלריה.
ערך על רווזיון דוקא נמצא שם. הערתי להם כמה פעמים. אבל אין להם קויים ברורים.


מחשבות
משתמש ותיק
הודעות: 341
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 45 פעמים
קיבל תודה: 80 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי מחשבות » 20 מאי 2019, 04:23

הנופל כתב:
19 מאי 2019, 21:29
הערה קטנה:
לפי החשבון בזמן המקדש
אישה כמעט לא היתה אוכלת בתרומה עקב טומאתה
וזאת מלבד המוזכר בגמ' שהיו לובשות בגדים שונים בימי נידותה
במציאות כזאת ברור שהיה ידוע לכולם ענין הטומאה
ואין זה חוסר צניעות אלא חיי תורה מושלמים
אני לא יודע בעקבות מה חל השינוי והגענו למצב כיום
אבל לא ברור שזו עליית הדורות...

הסתרת זמני הטומאה היא הלכה גמורה ברמ"א יו"ד סוף סי' קצ"ח, שיש להסתיר ליל טבילתה ומי שאינה עושה כן נאמר עליה "ארור שוכב עם כל בהמה"
ובפשטות אין לזה כל עניין למה שכתב @ הנופל על הזמנים בהם אכלו בטהרה ואכילת תרומה, שכן הם היו ע"פ דין טומאה דאורייתא ואחר ז' ימי נדה טבלו, וידיעת זמן הטבילה אינה חוסר צניעות שכן לא היה זה זמן עונתה ואדרבה היה ראוי לפרוש בלילה זה וכצוואת רבי אליעזר לבניו. אך כיום הטבילה היא כחומרת רבי זירא וליל טבילה אין בו חשש ראיית דמים ולכן הוא זמן עונתה וא"כ הוא חוסר צניעות ברור כשיודעים זמן טבילתה. (ואגב רבות תמהתי איך ראוי הפרסום הגדול לנישואין ובפרט בזמן חז"ל שהיו מיחדים עדים לו ולה כמבואר בכתובות. וכנראה שהערך הגדול של מניעת איסור אשת-איש, פרסום הנישואין והוודאות הם כדין, גובר על ערך הצניעות)
ולעצם הטענה שאשה כמעט לא אכלה תרומה בפשטות זה ממש לא נכון שהרי רק שבוע בחודש נטמאה וכנ"ל וזבה לא שכיח (וצ"ב בכתובות פ' אע"פ ששם כתוב שצריך הבעל לתת מחצה חולין לימי טומאתה)


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 660
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 186 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי הכהן » 20 מאי 2019, 09:16

מחשבות כתב:
20 מאי 2019, 04:23
ולעצם הטענה שאשה כמעט לא אכלה תרומה בפשטות זה ממש לא נכון שהרי רק שבוע בחודש נטמאה וכנ"ל וזבה לא שכיח (וצ"ב בכתובות פ' אע"פ ששם כתוב שצריך הבעל לתת מחצה חולין לימי טומאתה)
בדרך כלל אשה נשואה שאינה טמאה נדה היא בחשש פולטת


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 20 מאי 2019, 11:08

כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 20:25
זעזע אותי לחלוטין אמש לראות שהערך "עונה בינונית" בויקיפדיה, שמסונן ע"י נטפרי בצורה אוטומטית למכלול, נמחק על ידם בטיעון:
בערך זה קיים תוכן בעייתי, בעייתיות זו מסווגת במכלול כ-צניעות/צניעות/נוער. הדף הועבר לטיפולם של עורכי אספקלריה
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A2%D7% ... 7%99%D7%AA


זה עיוות גמור

חן חן על מחאותיך, מיד נשלח את כל צוות המתנדבים במכלול לקורס, סליחה שזעזנו את מר. 
 


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 20 מאי 2019, 11:10

כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 21:38
שמעיה כתב:
19 מאי 2019, 21:33
הנופל כתב:
19 מאי 2019, 21:29
הערה קטנה:
לפי החשבון בזמן המקדש
אישה כמעט לא היתה אוכלת בתרומה עקב טומאתה
וזאת מלבד המוזכר בגמ' שהיו לובשות בגדים שונים בימי נידותה
במציאות כזאת ברור שהיה ידוע לכולם ענין הטומאה
ואין זה חוסר צניעות אלא חיי תורה מושלמים
אני לא יודע בעקבות מה חל השינוי והגענו למצב כיום
אבל לא ברור שזו עליית הדורות...

אני לא מביע דעה לעצם העניין, רק מעיר:
כמובן שברגע שטומאת נידות קשורה לטהרות כנגעי מצורע, אין כל סיבה שהדיון בהלכות אלו יגרום להרהורים. מאחר וכיום אין כל סיבה לדון במחזור הדמים כי אם בנוגע להיתר אישה לבעלה - יש להבין את אלו הרוצים להרחיק כל מידע מן הצעירים בנושאים אלו.
ולגבי המכלול, צריך לבדוק. יתכן ובויקיפדיה יש לכלוך או מידע לא הולם צעירים, והם רוצים לסנן את זה.


איך מידע על טומאת אשה לבעלה יכול לגרום להרהורים? להוזים פתרונים.
אין ילד ובחור שלא לומד על דמי ולדות וכל הכרוך בזה, ואין בזה שום בעיה. ואין שום בחור ישיבה שחולם לדלג בפרק ד' וה' על מחלוקת רב ושמואל בקביעת וסתות כמו בקביעת שור מועד לדילוג.
רק קיצוניות יצר גורמת לחשוב שיש בזה בעיה של הרהורים.

ביקשתי ממישהו שמסונן בסינון אחר, שישלח לי את הערך על עונה בינונית, אין שם שום לכלוך ושום מידע לא הולם לצעירים.
זה פשוט חלק מקיצוניות שקיימת רק  מאוד מסויימת שחושבים שחלק מהתורה זה לכלוך רח"ל ה' ישמרנו.

השמצה!

משמי אתה יכול להסיק בודאות שאינני נמנה על אותו חוג שאתה בז לו .


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 20 מאי 2019, 11:14

מאן דהו כתב:
19 מאי 2019, 23:03
כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 20:25
זעזע אותי לחלוטין אמש לראות שהערך "עונה בינונית" בויקיפדיה, שמסונן ע"י נטפרי בצורה אוטומטית למכלול, נמחק על ידם בטיעון:
בערך זה קיים תוכן בעייתי, בעייתיות זו מסווגת במכלול כ-צניעות/צניעות/נוער. הדף הועבר לטיפולם של עורכי אספקלריה
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A2%D7% ... 7%99%D7%AA


זה עיוות גמור
מכלול הוקם על ידי חסידים והגוף הקובע נקרא אספקלריה.
ערך על רווזיון דוקא נמצא שם. הערתי להם כמה פעמים. אבל אין להם קויים ברורים.
המכלול הוקם על ידי חסידים אך מתנדבים בו גם ספרדים וליטאים, ואפילו נטורי קרתא ומאידך דתיים לאומיים,  
נכון, אין עדיין קוים ברורים לחלוטין, וזה דבר שמתגבש עם הזמן ואפילו בויקיפדיה ישנם דיוני מדיניות כל הזמן.

הקו היחידי שמנחה את המכלול הוא להביא מידע שימושי בצורה נקייה ביותר, יתכן ולפעמים נופלות טעויות, אבל בל נשכח אף אחד לא מקבל שם אגורה.


פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 327 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי מאן דהו » 20 מאי 2019, 13:06

עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:14
מאן דהו כתב:
19 מאי 2019, 23:03
כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 20:25
זעזע אותי לחלוטין אמש לראות שהערך "עונה בינונית" בויקיפדיה, שמסונן ע"י נטפרי בצורה אוטומטית למכלול, נמחק על ידם בטיעון:

https://www.hamichlol.org.il/%D7%A2%D7% ... 7%99%D7%AA


זה עיוות גמור
מכלול הוקם על ידי חסידים והגוף הקובע נקרא אספקלריה.
ערך על רווזיון דוקא נמצא שם. הערתי להם כמה פעמים. אבל אין להם קויים ברורים.
המכלול הוקם על ידי חסידים אך מתנדבים בו גם ספרדים וליטאים, ואפילו נטורי קרתא ומאידך דתיים לאומיים,  
נכון, אין עדיין קוים ברורים לחלוטין, וזה דבר שמתגבש עם הזמן ואפילו בויקיפדיה ישנם דיוני מדיניות כל הזמן.

הקו היחידי שמנחה את המכלול הוא להביא מידע שימושי בצורה נקייה ביותר, יתכן ולפעמים נופלות טעויות, אבל בל נשכח אף אחד לא מקבל שם אגורה.
מי שקובע את הטון אלו החסידים ומשום כך השמיטו נושאים הלכתיים כמו שהעיר ובצדק כלפיא ליא
אין קו ואין כללים ברורים ולהיפך יש כללים לחשוף מידע על להקות חילוניות ועל תחרות שירה של גויים. מי שאין לו אימון אפשר לצרף לו לינק מזעזע על ההתנהלות של המכלול
כתבתי שם והפסקתי בגלל דברים דומים


פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 327 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי מאן דהו » 20 מאי 2019, 13:30

עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:10
כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 21:38
שמעיה כתב:
19 מאי 2019, 21:33


אני לא מביע דעה לעצם העניין, רק מעיר:
כמובן שברגע שטומאת נידות קשורה לטהרות כנגעי מצורע, אין כל סיבה שהדיון בהלכות אלו יגרום להרהורים. מאחר וכיום אין כל סיבה לדון במחזור הדמים כי אם בנוגע להיתר אישה לבעלה - יש להבין את אלו הרוצים להרחיק כל מידע מן הצעירים בנושאים אלו.
ולגבי המכלול, צריך לבדוק. יתכן ובויקיפדיה יש לכלוך או מידע לא הולם צעירים, והם רוצים לסנן את זה.


איך מידע על טומאת אשה לבעלה יכול לגרום להרהורים? להוזים פתרונים.
אין ילד ובחור שלא לומד על דמי ולדות וכל הכרוך בזה, ואין בזה שום בעיה. ואין שום בחור ישיבה שחולם לדלג בפרק ד' וה' על מחלוקת רב ושמואל בקביעת וסתות כמו בקביעת שור מועד לדילוג.
רק קיצוניות יתר גורמת לחשוב שיש בזה בעיה של הרהורים.

ביקשתי ממישהו שמסונן בסינון אחר, שישלח לי את הערך על עונה בינונית, אין שם שום לכלוך ושום מידע לא הולם לצעירים.
זה פשוט חלק מקיצוניות יתר שקיימת רק ואך ורק בחוגים מאוד מסויימים שחושבים שחלק מהתורה זה לכלוך רח"ל ה' ישמרנו.

השמצה!
משמי אתה יכול להסיק בודאות שאינני נמנה על אותו חוג שאתה בז לו.

זו לא השמצה אלא תיאור המציאות וההתנהלות שם על הצד היותר מדויק!
אתה חד מני רבים שם ומכופף דעתך לאחראים שם!


https://www.hamichlol.org.il/%D7%A9%D7% ... 7%95%D7%94
מכלול כתב: שלמה המלך (שיחהתרומות)
למחוק את הקישור לאתר"שירת נשים" [לשים לב לזה באופן כללי!] אני לא מצליח. מכלולאים פעילים‌‌‎‏‌‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‏‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‏‌‎‏‌ שלמה המלך (שיחה)

לפני 6 ימים
רוצה לדעת (שיחהתרומות)
נסה למחוק את התבנית "פרופילי מוזיקאים" בתוך הקישורים החיצוניים, ולבדוק בתצוגה המקדימה אם לכך התכוונת

לפני 5 ימים
מוטיאל (שיחהתרומות)
כמו שאמר רוצה לדעת, זה חלק מתבנית "פרופלי מוזיקאים". התבנית הזאת די מיותרת במכלול.

נערכה לפני 5 ימים
יושב פלשת (שיחהתרומות)
לדעתי אפשר למחוק את כל הערך. בכלל כל הנושא הזה של מוזיקה צריך סינון רוחבי, כי ישנם ערכים שהם ממש פסולים ולא ראויים וישנם שהם רק "רחוביים" וזולים.

לענ"ד אפשר למחוק את כל ערכי המוזיקה הלא חרדית, ואני מתכוון לפרסונות כגון זמרים, מקהלות וכו' וכמובן לא למושגי מוזיקה בסיסיים.

מכלולאים פעילים‌‌‎‏‌‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‎‏‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‏‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‏‌‎‏‌ - מה דעתכם?

לפני 5 ימים
מלאך (שיחהתרומות)
ג"א מצטרף לדברי הרב הפלשתי שליט"א

לגבי כל ערכי המוזיקה הגויית, בדומה לערכי הספורט והספורטאים.

לפני 5 ימים
אליצור (שיחהתרומות)
אני מתנגד לגישה זו לחלוטין זו אינציקלופדיה המותאמת לציבור החרדי ולא עלון או מגזין לציבור החרדי..כל ערך וידע שאין בו פסול ממשי צריך להיות !!!. השאיפה שהמכלול יהיה תחליף הכי ראוי ליויקיפדיה.

לפני 5 ימים
יושב פלשת (שיחהתרומות)
מדוע לדעתך הוסרו כל ערכי הספורט למשל מ"המכלול"?

לפני 5 ימים
אליצור (שיחהתרומות)
"כל ערכי הספורט" ???? נו באמת..אולי כוונתך לחלקם..אכן ישנם רבים מהערכים שיובאו ע"י משתמשים שונים בתוסף וסומנו כ"לא מתאים" ולאו מר בר רב אשי חתים עלה. ובכל אופן דעתי ברורה שערך ספורט הכי זניח ואפילו ערכי בידור והבאי המכונים "תרבות" יש להביאם בסינון קפדני. אך לא להשמיט. נראה לנגד עינינו את האדם הכי סקרן שיחפש ערך בנושא מסוים שלא יצטרך לחפש בויקיפדיה. צריך לזכור אחרי הכל למי אנחנו מייעדים את המכלול. זה לא הולך להיות מודפס ומונח בארון הספרים בבית חרדי..


לפני 5 ימים
שרגא (שיחהתרומות)
אכן


לפני 5 ימים
יושב פלשת (שיחהתרומות)
סליחה, באמת לא התכוונתי להשמיט לגמרי אלא להכתיר את הדף כ"דרוש תיקון" או "תיקון כבד" כמו כל ערכי הספורט והבידור.

בתכל'ס הערך חסום לצפיה בצורה כזאת, ולזאת התכוונתי.

לפני 5 ימים
יושב פלשת (שיחהתרומות)
ודרך אגב, למה אתה חושב שהמכלול לא מיועד לאחד כמוני המחפש מידע כשר ומוצא אותו ב"מכלול"???

לפני 5 ימים
שרגא (שיחהתרומות)
המכלול:אודות

לפני 5 ימים
עמוס חדד (שיחהתרומות)
יושב פלשת היקר ומלאך היקר!

תודה על הכל, וגם על ההערה.

שרגא לינקק, ואני אתמצת:

אנציקלופדיה אינה חידושי ר' נחום, אנציקלופדיה היא מקור מידע.

המכלול אינו משניות ע"א פירושים, המכלול הוא מקור מידע כשר למהדרין.

ואם כן מדוע שלא נדע מי היא להקת שלווה?

ובהמשך לדברי הרב אליצור כל ערכי הספורט יובאו כדף טיפול כדי להגדיל את הייבוא, ולחסום למשתמשי נטפרי את הגישה אליהם בויקי. אך בד בבד עם התקדמות העבודה עורכי אספקלריה עובדים קשה להכשיר את הערכים החשובים והבולטים. (עירוני טבריה לא תיכנס, אל תדאגו!)

והוא הדין לסדרות וסרטים, זמרים ושחקנים למיניהם. ר' יוסף בעצמו דאג לניקוי חלק מהם.


באותה מידה תוכלו לטעון שאין מקום לעידן רול ואמיר אוחנה וכדומה.

בתקווה להבנה והמשך עבודה איכותית ומשותפת.

לפני 5 ימים
אליצור (שיחהתרומות)
דרוש תיקון זה עד שיסננו ומדובר בדברים פסולים. למעשה אין כאן מקום לויכוח מסתבר שאנחנו פשוט רואים יעוד שונה לעבודתינו..ובקישור שהביא רבי שרגא אני רואה כדבריך יושב פלשת "דברים חסרי תועלת דברי הבאי" מצוינים שם כלא ראויים..זו ממש אינה דעתי ומקווה שאינני מבין נכון. לדעתי צריך להיות ערך על כלל שחקן כדורגל אבל לא על זמרת למשל כי הערך ביסודו מציג מושג פסול. עכשיו אני אקצין להמחשה בלבד: מפורסם בשם החפץ חיים "מה ילד יהודי צריך לדעת היכן יש בִִּיצה (בלאטע) באמריקה?! זו התפיסה החרדית. וכך ננהג בביתינו. אבל אם נפעל כאן לפי זה נוריד גם את ערכי הגאוגרפיה הלא חשובים.

לפני 5 ימים
עמוס חדד (שיחהתרומות)
ישנם במכלול הרבה ערכים שהם פסולים מיסודם כמו חילול שבת ממזר וכדומה

מאידך, זמרת היא אינה דבר פסול, כל עוד אין בקהל המאזינים גברים.

לפני 4 ימים
אליצור (שיחהתרומות)
הבהרה: נכתב קודם ונשלח ללא שראיתי שכבר ייתר את דברי רבי עמוס (השב אלינו משדה..).

לפני 4 ימים
יושב פלשת (שיחהתרומות)
שרגא אליצור ועמוס חדד - לענ"ד הקישור ששלח שרגא לא מסביר באופן ברור, חד ומוגדר מה זה "דברים בטלים חסרי תועלת" וכו', וארחיב מעט:

דומני כי אין חולק שה"מכלול" צריך להביא את המידע הכשר בתכלית והמורחב ביותר האפשרי לאלו המעוניינים במידע מקיף ואיכותי אבל כשר למהדרין (וזה יכול להיות גם יהודים לא-חרדים).

חילוקי הדעות שהובאו מעלה הינם מה נכלל בהגדרה זו, ובזה לא הגענו לעמק השווה. גם הקישור ששלח שרגא מביא את האידיאל והמטרה אך לא את הפרקטיקה - מה להכניס ומה לא מתוך הערכים שבשטח האפור (כי כאמור אין הגדרה ברורה, מה זה כשר ומהם דברים בטלים וכו').

ר' אליצור ניסה לומר כי כל ערך שאינו עומד בדרישות ההלכה מבחינת מהותו (כגון זמרת - שירת נשים) הוא הוא הערך אותו צריך להשמיט. (דרך אגב, שכחת כנראה כי גם נשים מעיינות לפעמים במכלול...). ולחילופין כשאתה אומר את דברי הח"ח זי"ע אתה מציע לפי גישה זו, שכמובן אינה מקובלת עליך, להוריד גם את ערכי הגיאוגרפיה (למרות שיש הבדל אדיר בין ערכי בלאטע שהכוונה ככה"נ לדברים שאינם ראויים גם-אם לא אסורים עפ"י ההלכה לבין ערכי גיאוגרפיה שאין בהם כל פגם, שהרי לא תאמר שהגישה [לפי דברי הח"ח] היא פשוט לא לדעת מה שאיננו נזקקים לדעת רק כי איננו מחפשים לדעת מילי דעלמא כי אזי יש למחוק את כל מכלול החול).

ר' עמוס טוען כי כל ערך אינציקלופדי שהוא יש לסננו ולהתאימו ולהביאו במכלול. ומה עם דברים שאינם עולים בקנה אחד עם ההלכה כפי שכתב ר' אליצור? ואם לדעתך גם אותם יש להכשיר בצורה מסוימת ולהביא לצפיה במכלול אז את מה מורידים ואת מה מכשירים? לפי אילו פרמטרים?

אני הקטן חושב באופן אישי כי כל מידע שלא יובא בעיתונות החרדית (שהיא קנה מידה חשוב ומכריע בשאלת התאמת ערכים וידיעות לציבור החרדי) וזה כולל ספורט, בידור, שירה חילונית ועוד, אינו צריך להיות במכלול כי למה עלינו לדעת דברים ומושגים שלא נסכים להכניס הביתה דווקא במסגרת המכלול? (אם כי אני מבטל את דעתי העניה בפני הגדולים ממני אך חושב שבכל מקרה ולכה"פ יש לסננם כראוי, כפי שכתבתי לעיל).

לסיכום - ישנם חילוקי דעות משמעותיים שלא נפתרו ואין להם הגדרה ברורה ע"י מייסדי המכלול. מה דעתכם על-כך ואיך פותרים את הסבך???

לפני 4 ימים
עמוס חדד (שיחהתרומות)
סלח לי על ההתבטאות, אך עיתונות חרדית אינה מדד לשום דבר...

כל הארץ מדברת על הארוויזיון, ובעיתונות החרדית מדברים על ערב זמר בינלאומי, זה מגוחך לחלוטין...

בהחלט דעתי שהכל צריך להיות כתוב כאן, לצערי אני אדם מאד מאד פתוח ורואה הרבה דברים ושומע הרבה דברים ומעוניין לקבל מידע נקי ומסונן, זו הייתה הסיבה שבגללה הסכמתי להיות עורך אספקלריא בעבר.

שתי נקודות נוספות-

קח לדוגמא מג"ש בישיבה, או מורה בסמינר, ששומעים את תלמידיהים מדברים על הרב בלוך והם רוצים לדעת מה זה, פסול או כשר, הם נכנסים לכאן ומקבלים מענה.

בנקודה הבאה יתכ ןורבים יחלקו עלי, ר"מ בישיבה לנוער נושר, או לחילופין רב שעוסק בקירוב, ומעוניין להיות בעניינים, אז במקום לקרוא ספרים ולראות סרטים הוא מקבל כאן את המידע נקי וכשר לחולוטין.

ולסיום - אם ננקוט כשיטתך, נצטרך לעבור מחדש על כל ערכי המכלול...

לפני 4 ימים
שרגא (שיחהתרומות)
יושב פלשת ואני לתומי חשבתי שאתה מכיר את דפי מדיניות הסינון בעל פה... הפרקטיקה רשומה שם לגמרי והרעיון ברור לחלוטין , הדף המכלול:סינון/מדיניות הסינון הוא המדריך לניקוי התוכן הכללים כיצד לנקות/לסנן אותן השייכים לשלב הסינון הראשון כל הדפים והפסקאות המסווגים כרגע כדפי טיפול/תבניות סינון יגיע לשלב הסינון השני שאז עורכי האספקלריה בהדרכת חברי הוועדה הרוחנית יערכו/יסירו/ימחקו כפי ההוראות, כל דבר שלא ברור לך וכל מכלולאי אחר וא"א לשייך אותו לשום סיווג המופיע בדף מדיניות הסינון ישנו סיווג בעיה כללית, משהו לא ברור כאן למישהו?

לפני 4 ימים
יושב פלשת (שיחהתרומות)
ר' שרגא - אני מכיר את דפי מדיניות הסינון, אמנם לא בעל-פה, אך אין בהם הגדרה ספציפית מעבר לסינון ראשון או סינון שני שהם מושגים מעורפלים משהו ויוצרים שאלות בנוגע לבעיות שאינן ברורות דיין. הגדרה אחת ויחידה מצאתי שם לפסילה אבסולוטית: כיעור וכפירה. גם אתה תודה שאפי' זה עדיין לא ברור דיו, כי עד כמה עדין ורחוק נחשיב ערך או משפט ככיעור? דומני כי כ"א יפרש אותם אחרת.

למשל - ערכי מוזיקה חילונית וזמרות - נחשבים ככיעור או לא?

ואני מאמין שכנ"ל יהיו גם דוגמאות לכפירה.

אני שאלתי למה אי-אפשר להגדיר ברור ומחודד עם דוגמאות (ככל שניתן) לפסילה, לתיקון ולכשרות.

לפני 4 ימים
עמוס חדד (שיחהתרומות)
אני אולי קיצוני, אבל שתי זמרות חילוניות שויתרו על כבוד וכסף למען קדושת השבת הן ההפך הגדול מכיעור.

וכבר כתבתי לעיל, זמרת אינה דבר אסור אלא רק שמיעה של גבר לאותה זמרת הוא אסור...

לפני 4 ימים
יושב פלשת (שיחהתרומות)
סליחה ר' שרגא - כתבתי לפני שראיתי את המכלול:סינון/מדיניות הסינון ואולי באמת פספסתי דברים שכבר נכתבו ולובנו.

אני רץ לקרוא את הדף ואשתף אותך ברשמי לאחר הקריאה בל"נ.

לפני 4 ימים
שלמה המלך (שיחהתרומות)
אני נגד חזק ברור. גם, כי לפי דבריך, כבר אפשר לעשות מנוי לאוצר החוכמה וכדו'... שלמה המלך (שיחה) 14:51, 19 במאי 2019 (IDT)

נערכה לפני יום
יושב פלשת (שיחהתרומות)
נגד מה אתה???


דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 433
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי דורדיא » 20 מאי 2019, 14:58

עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:10
כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 21:38
שמעיה כתב:
19 מאי 2019, 21:33


אני לא מביע דעה לעצם העניין, רק מעיר:
כמובן שברגע שטומאת נידות קשורה לטהרות כנגעי מצורע, אין כל סיבה שהדיון בהלכות אלו יגרום להרהורים. מאחר וכיום אין כל סיבה לדון במחזור הדמים כי אם בנוגע להיתר אישה לבעלה - יש להבין את אלו הרוצים להרחיק כל מידע מן הצעירים בנושאים אלו.
ולגבי המכלול, צריך לבדוק. יתכן ובויקיפדיה יש לכלוך או מידע לא הולם צעירים, והם רוצים לסנן את זה.


איך מידע על טומאת אשה לבעלה יכול לגרום להרהורים? להוזים פתרונים.
אין ילד ובחור שלא לומד על דמי ולדות וכל הכרוך בזה, ואין בזה שום בעיה. ואין שום בחור ישיבה שחולם לדלג בפרק ד' וה' על מחלוקת רב ושמואל בקביעת וסתות כמו בקביעת שור מועד לדילוג.
רק מטורפים יכולים לחשוב שיש בזה בעיה של הרהורים.

ביקשתי ממישהו שמסונן בסינון אחר, שישלח לי את הערך על עונה בינונית, אין שם שום לכלוך ושום מידע לא הולם לצעירים.
זה פשוט חלק מטירוף הדעת שקיים רק ואך ורק בחסידות מאוד מסויימת שחושבים שחלק מהתורה זה לכלוך רח"ל ה' ישמרנו.

השמצה!

משמי אתה יכול להסיק בודאות שאינני נמנה על אותו חוג שאתה בז לו.
 הרב @עמוס חדד לענ"ד לרב @כלפי ליא אין כל צורך להתבייש,
כפי שלסטייפלער ועוד אין כמובן צורך להתב..
אכן הוא האשים האשמה חמורה מאד, אבל בצדק!!
על חוג שהפך את אחת המצוות הכי חשובות ויסודיות ביהדות 
ואת אחד העיקרים לשלום בית ולחיים טהורים והפכה זאת רח"ל לעבירה ולדבר פסול.
 


דרורפ
הודעות: 8
הצטרף: 23 אוגוסט 2018, 15:10
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי דרורפ » 20 מאי 2019, 15:08

אתם מדברים מתוך חוסר ידיעה, וזה חמור מאד.
המכלול הגדיר שני שלבי עבודה, הראשון זה יבוא כל הערכים שאפשר בקלות, והשני זה טיפול בכל אלה שצריכים טיפול עדין.
וכיון שכבר הביאו פה כמה ראיות לכך שנושאים אלה הם רגישים, והרמ"א כתב להסתיר חלקם, והרמב"ם כתב שיכול לצאת מזה תקלה - ערך זה הוא אחר מני רבים מאד שמחכים לשלב השני.
בקרוב יסתיים השלב הראשון ויתחיל השני ואז ערך זו יופיע בגאווה במלואו, לאחר עריכה מדוקדקת בעניינים רגישים כאלו.


דרורפ
הודעות: 8
הצטרף: 23 אוגוסט 2018, 15:10
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי דרורפ » 20 מאי 2019, 15:11

כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 20:25
זעזע אותי לחלוטין אמש לראות שהערך "עונה בינונית" בויקיפדיה, שמסונן ע"י נטפרי בצורה אוטומטית למכלול, נמחק על ידם בטיעון:
בערך זה קיים תוכן בעייתי, בעייתיות זו מסווגת במכלול כ-צניעות/צניעות/נוער. הדף הועבר לטיפולם של עורכי אספקלריה
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A2%D7% ... 7%99%D7%AA


זה עיוות גמור
@כלפי ליא היקר, איפה ראית שכתוב שהוא נמחק? כתוב שם מפורשות שהוא הועבר לטיפול, כאמור בשלב השני.
וחבל שקפצת להטיח דברים קשים.
 


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי כלפי ליא » 20 מאי 2019, 15:14

דרורפ כתב:
20 מאי 2019, 15:08
אתם מדברים מתוך חוסר ידיעה, וזה חמור מאד.
המכלול הגדיר שני שלבי עבודה, הראשון זה יבוא כל הערכים שאפשר בקלות, והשני זה טיפול בכל אלה שצריכים טיפול עדין.
וכיון שכבר הביאו פה כמה ראיות לכך שנושאים אלה הם רגישים, והרמ"א כתב להסתיר חלקם, והרמב"ם כתב שיכול לצאת מזה תקלה - ערך זה הוא אחר מני רבים מאד שמחכים לשלב השני.
בקרוב יסתיים השלב הראשון ויתחיל השני ואז ערך זו יופיע בגאווה במלואו, לאחר עריכה מדוקדקת בעניינים רגישים כאלו.


אין בערך הזה בויקיפדיה שום בעייתיות, ושום יכולת לתקן.
הערך הוא ערך הלכתי טהור ונקי. ומי שרואה בעייתיות בדברים הללו, כבר כתבתי עליו מה שהוא.
הנה הערך למי שמעוניין
 עונה בינונית היא אחת מהווסתות שבהם ישנו איסור תשמיש, וחייבים האיש והאישה לפרוש זה מזה, מחשש שמא תראה דם נידה, ותטמא. חז"ל תיקנו עונה זו לאישה שאין לה וסת קבוע לראייתה, שצריכה לחשוש שמא תראה דם - חודש לאחר ראייתה האחרונה. בזמן הווסת ישנו חיוב לבדוק על ידי עד, לוודא שאכן אינה רואה דם, (חשש זה, הוא מלבד שאר הווסתות שצריכה לחשוש להם כגון וסת החודש ווסת ההפלגה).
 באחרונים נחלקו האם עונה בינונית היא לאחר שלושים יום מהראיה האחרונה או רק לאחר שלושים ואחד יום.
תוכן עניינים
מקור והטעם[עריכת קוד מקור | עריכה]איזכור ראשוני למושג עונה בינונית מוזכר בתלמוד במסכת נדה[1] - לעניין מאימתי אישה זקנה נחשבת כמסולקת דמים? כל שעברו עליה שלש עונות - וכך אמרו שם: "וכמה עונה? אמר ריש לקיש משום רבי יהודה נשיאה: עונה בינונית שלשים יום". אמנם לא נתבאר שם איסור וסת לאותן הימים.
 במשנה במסכת נדה נאמר "כל הנשים בחזקת טהרה לבעליהן. הבאין מן הדרך - נשיהן להן בחזקת טהרה" (תלמוד בבלימסכת נדהדף ט"ו, עמוד א'). ובתלמוד אמר על כך ריש לקיש משום רבי יהודה נשיאה: "והוא שבא ומצאה בתוך ימי עונתה". ובפירוש ימי עונה כתב שם רש"י: "בתוך ימי עונתה - ל' יום לראייה אבל לאחר ל' בעיא בדיקה הואיל וסתם נשים חזיין לסוף עונה".
 מדברי רש"י אלו למדו הפסוקים שכל אשה שאין לה וסת קבוע צריכה לחוש שמא תראה כפי הרגילות של אשה לראות, שהוא לאחר שלושים יום.
 וכך פסק בשולחן ערוך יורה דעה סימן קפט: "כל אשה שאין לה וסת קבוע חוששת ליום ל' לראייתה שהיא עונה בינונית לסתם נשים ואם יש לה וסת קבוע לזמן ידוע מכ' לכ' או מכ"ה לכ"החוששת לזמן הידוע".
 ברמב"ם וברי"ף השמיטו דין זה של עונה בינונית, וכתבו באחרונים שנראה שסוברים שאין כלל דין פרישה בעונה בינונית, אך מכל מקום אף לדבריהם צריכה בדיקה[2].
מדיני הוסת[עריכת קוד מקור | עריכה]חיוב הפרישה בעונה בינונית הוא רק לאישה שאין לה וסת קבוע, אך אישה שיש לה וסת שהוא קבוע לאחד מן הוסתות כגון לוסת החודש או ההלפגה, אינה צריכה לחשוש לעונה בינונית.
 לדעת רוב הפסוקים עונה בינונית היא לאחר שלושים יום מהוסת האחרונה, אך לדעת החוות דעת עונה בינונית הוא שלושים ואחת יום מראייתה האחרונה.
זמן הפרישה[עריכת קוד מקור | עריכה]כאמור זמן הפרישה הוא לאחר שלושים או שלושים ואחד יום מראייתה האחרונה. לדעת רוב הפוסקים אם ראייתה האחרונה הייתה ביום צריכה לחשוש רק לעונת היום, וכן אם ראתה בלילה חוששת לעונת הלילה[3]. אך לדעת ה'כרתי ופלתי' לעניין עונה בינונית, יש לחשוש לכל היום, עונת יום ועונת לילה ('עונת כרתי ופלתי')[4].
דיני הפרישה[עריכת קוד מקור | עריכה]חיוב הפרישה בזמן עונת הוסת, הוא כדין פרישה בשאר הוסתות. לדעת השולחן ערוך[5] בעקבות דעת הרמב"ם כי בעת הפרישה, קודם שהאשה תראה דם וסת ותהפך לנידה, אסורים רק יחסי אישותמלאים. אולם, שאר צורות של קרבה בין האיש ואשתו - מותרות[6].
 לעומתו, חלק מן הפוסקים האשכנזים[7] סוברים שראוי להחמיר בזמן פרישה סמוך לווסת גם נגיעה של חיבה, כגון חיבוק ונישוק. אולם, גם הפוסקים הללו מודים כי אין צורך להרחקות כמו באישה נידה בוודאות, ורק צורות הקירבה הקרובות ליחסי אישות נאסרו.
דיני הבדיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]כמו כן, בעונת הפרישה על האישה לבדוק האם לא התחיל אצלה המחזור. בדיקה זו נעשית בדומה לבדיקת הפסק טהרה באמצעות החדרת בד לבן ונקי לתוך הנרתיק ובדיקה האם אין עליו כתם המסמל על התחלת דימום. לכתחילה רצוי שהבדיקה תעשה סמוך לסוף העונה. בעונת יום - סמוך לשקיעה, ובעונת לילה - אחת לפני שהולכת לישון ואחת כשקמה בבוקר. בדיעבד אם בדקה בכל שעה בתוך העונה או לאחריה - יצאה ידי חובה.
כשלא בדקה[עריכת קוד מקור | עריכה]אם עברה העונה ולא בדקה את עצמה נחלקו הפוסקים:
  • יש אומרים שמותרת אף בלי בדיקה.
  • יש אומרים שבזה חמורה עונה בינונית משאר וסתות ואסורה עד שתבדוק, אף שבשאר עונות הפרישה מותרת אף בלי בדיקה.
  • דעה נוספת מחמירה יותר סוברת שבעלת וסת קבוע שלא בדקה תיאסר לבעלה כנידה עד שתיטהר[8].
בשולחן ערוך[9] מובאות שתי הדעות (הראשונה כסתם והשנייה כיש אומרים) והרמ"א כותב שנוהגים כדעה השנייה. להלכה[10] נפסק כדעה השנייה בשולחן ערוך, שאישה שיש לה וסת קבוע או בעונה בינונית לאישה שאין לה וסת קבוע ישנו חיוב בדיקה אף בדיעבד, אך אישה שאין לה וסת קבוע בעונת החודש ובעונת ההפלגה - אם לא בדקה בדיעבד אינה צריכה לבדוק.


דרורפ
הודעות: 8
הצטרף: 23 אוגוסט 2018, 15:10
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי דרורפ » 20 מאי 2019, 19:03

לא עברתי עליו, אבל אם האמת כדבריך, כמו שכתבתי - בשלב השני - הוא יוצג במלואו.
כמו שנאמר כבר, במכלול יש הרבה מייבאים חדשים, ולא כולם בטוחים כמוך מה צריך סינון ומה לא, והמנטרים(אלו שבודקים את העורכים) לא יכולים לבדוק הכל, ויכול להיות שהתפספס - וכאמור - אם כך הוא יוצג במלואו בשלב השני.

ועדיין לא חזרת בתשובה על ביטוייך החריפים, שבהחלט מתאימים לפורום של תורה!!!


הנופל
הודעות: 170
הצטרף: 23 אפריל 2019, 19:34
נתן תודה: 55 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי הנופל » 20 מאי 2019, 19:21

מחשבות כתב:
20 מאי 2019, 04:23
הסתרת זמני הטומאה היא הלכה גמורה ברמ"א יו"ד סוף סי' קצ"ח, שיש להסתיר ליל טבילתה ומי שאינה עושה כן נאמר עליה "ארור שוכב עם כל בהמה"
עירוב פרשיות יש כאן.
הרמ''א כתב להסתיר את ליל הטבילה,
אין לזה שום שייכות להסתרת ימי הטומאה
וכפי שמובא בגמ' שלבשו בגדי נדות.


הנופל
הודעות: 170
הצטרף: 23 אפריל 2019, 19:34
נתן תודה: 55 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי הנופל » 20 מאי 2019, 19:23

מחשבות כתב:
20 מאי 2019, 04:23
ולעצם הטענה שאשה כמעט לא אכלה תרומה בפשטות זה ממש לא נכון שהרי רק שבוע בחודש נטמאה וכנ"ל וזבה לא שכיח
עי' נידה מא: אמר רבא משמשת וכו'
צרף עם דיני עונה שבשו''ע (לא בתקנות) ותמצא שכמעט לא אכלה תרומה
למעט כשהיתה מעוברת וכיו''ב.


פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 327 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי מאן דהו » 20 מאי 2019, 19:31

דרורפ כתב:
20 מאי 2019, 19:03
לא עברתי עליו, אבל אם האמת כדבריך, כמו שכתבתי - בשלב השני - הוא יוצג במלואו.
כמו שנאמר כבר, במכלול יש הרבה מייבאים חדשים, ולא כולם בטוחים כמוך מה צריך סינון ומה לא, והמנטרים(אלו שבודקים את העורכים) לא יכולים לבדוק הכל, ויכול להיות שהתפספס - וכאמור - אם כך הוא יוצג במלואו בשלב השני.

ועדיין לא חזרת בתשובה על ביטוייך החריפים, שבהחלט מתאימים לפורום של תורה!!!

רודני המכלול...תפסיקו להאכיל לוקשים. כמי שכתב שם מכיר את האלף ואחד תירוצים שאתם מעלים כנגד כל נושא שלא עולה עם ההשקפה..וקו המחשבה של כבודכם
על האירוזיון ולהקות חילוניות פרסמתם ערך על אף שרבים התנגדו ואילו על עונה בינונית כתוצאה מהנהגה חסידית בחצר מסוימת שללתם מראש בלי כערך, וכעת מתרצים באלף תירוצים


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 944
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 211 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי שמעיה » 20 מאי 2019, 19:35

למרות שיש לי שם משתמש בהמכלול (שמעיה), כמעט ולא ערכתי שם.
אני רוצה להזכיר לך, שאדם המעיד על עצמו שכתב שם ומטיח ביטויים קשים בהנהלת המקום, נותן הרגשה לקוראים, שמדובר במרמור עקב אי התייחסות מכבדת אליו וכדומה. מה שלא עוזר להתקבלות טענתו העניינית. כל שכן כאשר היא נכתבת בלשון גסה ועזה.
לפי מיטב ידיעתי, המכלול הוא אתר פרטי, וככזה, מותר להנהלתו לקבוע כל קו שתרצה כ'קו המחשבה' של המכלול.
כל זה, מלבד תירוצו הענייני של הרב @עמוס חדד ו@דרורפ (שניכר עליו לכאורה שהוא ממנהלי האתר) שמשום מה לא זוכה להתייחסות דומה, אלא מוכתר כ'אלף תירוצים'.


פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 327 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי מאן דהו » 20 מאי 2019, 19:39

שום דבר לא אישי. ואם כבר אישי אזי באופן אישי יש לי הערכה לעמוס חדד עם כל זה שהוא וכמה מחביריו לקחו את המכלול לכיון מתירני. ללא רועה וללא קוים ברורים
אבל הנקודה היא פשוטה. כלפיא ליא טען שבנושאים שבחסידות מסוימת הם מצונזרים - כך גם עשו במכלול. ואני הקטן הוספתי שתחרות אירוזיון ולהקות חילוניות מתקבלות שם בברכה בלי צנזורה ועוד עם הצהרה שערכים רבים שבמכלול יעסקו בספורט להקות זמר ושאר תופינים של העולם הגדול


פותח הנושא
מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 327 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי מאן דהו » 20 מאי 2019, 19:48

שמעיה כתב:
20 מאי 2019, 19:35
למרות שיש לי שם משתמש בהמכלול (שמעיה), כמעט ולא ערכתי שם.
אני רוצה להזכיר לך, שאדם המעיד על עצמו שכתב שם ומטיח ביטויים קשים בהנהלת המקום, נותן הרגשה לקוראים, שמדובר במרמור עקב אי התייחסות מכבדת אליו וכדומה. מה שלא עוזר להתקבלות טענתו העניינית. כל שכן כאשר היא נכתבת בלשון גסה ועזה.
לפי מיטב ידיעתי, המכלול הוא אתר פרטי, וככזה, מותר להנהלתו לקבוע כל קו שתרצה כ'קו המחשבה' של המכלול.
כל זה, מלבד תירוצו הענייני של הרב @עמוס חדד ו@דרורפ (שניכר עליו לכאורה שהוא ממנהלי האתר) שמשום מה לא זוכה להתייחסות דומה, אלא מוכתר כ'אלף תירוצים'.

כנראה מימיך לא קראת את התקנון שם


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 944
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 211 פעמים
קיבל תודה: 215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי שמעיה » 20 מאי 2019, 21:30

מאן דהו כתב:
20 מאי 2019, 19:48
שמעיה כתב:
20 מאי 2019, 19:35
למרות שיש לי שם משתמש בהמכלול (שמעיה), כמעט ולא ערכתי שם.
אני רוצה להזכיר לך, שאדם המעיד על עצמו שכתב שם ומטיח ביטויים קשים בהנהלת המקום, נותן הרגשה לקוראים, שמדובר במרמור עקב אי התייחסות מכבדת אליו וכדומה. מה שלא עוזר להתקבלות טענתו העניינית. כל שכן כאשר היא נכתבת בלשון גסה ועזה.
לפי מיטב ידיעתי, המכלול הוא אתר פרטי, וככזה, מותר להנהלתו לקבוע כל קו שתרצה כ'קו המחשבה' של המכלול.
כל זה, מלבד תירוצו הענייני של הרב @עמוס חדד ו@דרורפ (שניכר עליו לכאורה שהוא ממנהלי האתר) שמשום מה לא זוכה להתייחסות דומה, אלא מוכתר כ'אלף תירוצים'.

כנראה מימיך לא קראת את התקנון שם

יתכן. איני זוכר.


Practic
הודעות: 86
הצטרף: 03 יולי 2018, 21:18
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי Practic » 20 מאי 2019, 21:55

טעם ודעת כתב:
16 מאי 2019, 22:44
צא וראה שבעולם הישיבות החסידיות ישנה 'משנה סדורה' לכל הנושא ולומדים מסכת כתובות ומדלגים היכן שצריך לדלג, אכן מסכת יבמות נדה בוודאי שאינה נלמדת.

כשהייתי רווק למדתי מסכת נדה, ודווקא בלומדי אותה הרגשתי טהרת המחשבה עצומה, כי חז"ל במסכת זו הצליחו לדבר על התהליכים שהאשה עוברת בצורה כל כך קרירה ושכלית שאינה יוצרת כל הרהור. גם מסכת יבמות לענ"ד אינה בעייתית כל כך. יש קצת עניינים כמו בדף לד ע"ב, נה ע"ב. אבל רוב המסכת אין בה בעיה. דווקא במסכת כתובות יש הרבה מה לצנזר. 


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 21 מאי 2019, 00:41

מאן דהו כתב:
20 מאי 2019, 13:06
עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:14
מאן דהו כתב:
19 מאי 2019, 23:03

מכלול הוקם על ידי חסידים והגוף הקובע נקרא אספקלריה.
ערך על רווזיון דוקא נמצא שם. הערתי להם כמה פעמים. אבל אין להם קויים ברורים.
המכלול הוקם על ידי חסידים אך מתנדבים בו גם ספרדים וליטאים, ואפילו נטורי קרתא ומאידך דתיים לאומיים,  
נכון, אין עדיין קוים ברורים לחלוטין, וזה דבר שמתגבש עם הזמן ואפילו בויקיפדיה ישנם דיוני מדיניות כל הזמן.

הקו היחידי שמנחה את המכלול הוא להביא מידע שימושי בצורה נקייה ביותר, יתכן ולפעמים נופלות טעויות, אבל בל נשכח אף אחד לא מקבל שם אגורה.
מי שקובע את הטון אלו החסידים ומשום כך השמיטו נושאים הלכתיים כמו שהעיר ובצדק כלפיא ליא
אין קו ואין כללים ברורים ולהיפך יש כללים לחשוף מידע על להקות חילוניות ועל תחרות שירה של גויים. מי שאין לו אימון אפשר לצרף לו לינק מזעזע על ההתנהלות של המכלול
כתבתי שם והפסקתי בגלל דברים דומים

אם תרצה אשמח לדבר איתך באישי, האם היית במכלול בתקופתי?
לגבי הלינק 'המזעזע', התנהל שם דיון מכובד ותרבותי, בגלל שהמכלול מכיל את כל גווני הציבור החרדי, והואיל והרוב נטה לדעה אחת, הוחלט להשאיר.

אגב, היה אחר כך דיון פנימי נוסף שלא ע"ג דפי המכלול ושוב הוחלט להשאיר את הדברים על כנם.


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 21 מאי 2019, 00:51

מאן דהו כתב:
20 מאי 2019, 13:30
עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:10
כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 21:38
 

השמצה מגונה, תתבייש לך!

משמי אתה יכול להסיק בודאות שאינני נמנה על אותה קהילה שאתה בז לה ברוב גאוותך.

זו לא השמצה מגונה אלא תיאור המציאות וההתנהלות שם על הצד היותר מדויק!
אתה חד מני רבים שם ומכופף דעתך לאחראים שם!

אינני יודע אם אתה יודע אבל אני מפעיל מערכת במכלול, ואינני כפוף לאף אחד ולא מכפיף אף אחד.
הכלל הברור במכלול הוא שכאשר מתעוררת שאלה עושים דיון, והרוב קובע, אא"כ הועדה הרוחנית החליטה אחרת.
לדוגמא אני כספרדי נוטה להשתמש בשם ה' ככתיבתו, אך הואיל ורוב הציבור במכלול דרש כינויים לשם, אני בעצמי מתקן לשם אלוקים וכדו'.
מי שהעביר את הערך לדף טיפול רחוק מאד מאותה קהילה שאתם בזים לה.
ולסיום, סימן קריאה בסוף כל משפט מקשה עלי את רצף הקריאה, אני מרגיש באז נדברו...


 
מכלול כתב:
לפני 5 ימים
עמוס חדד (שיחהתרומות)
יושב פלשת היקר ומלאך היקר!

תודה על הכל, וגם על ההערה.

שרגא לינקק, ואני אתמצת:

אנציקלופדיה אינה חידושי ר' נחום, אנציקלופדיה היא מקור מידע.

המכלול אינו משניות ע"א פירושים, המכלול הוא מקור מידע כשר למהדרין.

ואם כן מדוע שלא נדע מי היא להקת שלווה?

ובהמשך לדברי הרב אליצור כל ערכי הספורט יובאו כדף טיפול כדי להגדיל את הייבוא, ולחסום למשתמשי נטפרי את הגישה אליהם בויקי. אך בד בבד עם התקדמות העבודה עורכי אספקלריה עובדים קשה להכשיר את הערכים החשובים והבולטים. (עירוני טבריה לא תיכנס, אל תדאגו!)

והוא הדין לסדרות וסרטים, זמרים ושחקנים למיניהם. ר' יוסף בעצמו דאג לניקוי חלק מהם.


באותה מידה תוכלו לטעון שאין מקום לעידן רול ואמיר אוחנה וכדומה.

בתקווה להבנה והמשך עבודה איכותית ומשותפת.


לפני 4 ימים
עמוס חדד (שיחהתרומות)
סלח לי על ההתבטאות, אך עיתונות חרדית אינה מדד לשום דבר...

כל הארץ מדברת על הארוויזיון, ובעיתונות החרדית מדברים על ערב זמר בינלאומי, זה מגוחך לחלוטין...

בהחלט דעתי שהכל צריך להיות כתוב כאן, לצערי אני אדם מאד מאד פתוח ורואה הרבה דברים ושומע הרבה דברים ומעוניין לקבל מידע נקי ומסונן, זו הייתה הסיבה שבגללה הסכמתי להיות עורך אספקלריא בעבר.

שתי נקודות נוספות-

קח לדוגמא מג"ש בישיבה, או מורה בסמינר, ששומעים את תלמידיהים מדברים על הרב בלוך והם רוצים לדעת מה זה, פסול או כשר, הם נכנסים לכאן ומקבלים מענה.

בנקודה הבאה יתכ ןורבים יחלקו עלי, ר"מ בישיבה לנוער נושר, או לחילופין רב שעוסק בקירוב, ומעוניין להיות בעניינים, אז במקום לקרוא ספרים ולראות סרטים הוא מקבל כאן את המידע נקי וכשר לחולוטין.

ולסיום - אם ננקוט כשיטתך, נצטרך לעבור מחדש על כל ערכי המכלול...


לפני 4 ימים
עמוס חדד (שיחהתרומות)
אני אולי קיצוני, אבל שתי זמרות חילוניות שויתרו על כבוד וכסף למען קדושת השבת הן ההפך הגדול מכיעור.

וכבר כתבתי לעיל, זמרת אינה דבר אסור אלא רק שמיעה של גבר לאותה זמרת הוא אסור...

אני גאה במה שכתבתי, מאמין בכל מילה, ומוכן להמשיך להתווכח איתך על כל תג בדפי המכלול.
אני גם גאה בכל חבריי המתנדבים במכלול, בדיונים המתנהלים, ובהכרעות המתקבלות.

אתה מזמן לחזור ולערוך, נשמח לשמוע את דעתך בכל נושא שהוא.
 


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 21 מאי 2019, 00:56

כלפי ליא כתב:
20 מאי 2019, 15:14
דרורפ כתב:
20 מאי 2019, 15:08
אתם מדברים מתוך חוסר ידיעה, וזה חמור מאד.
המכלול הגדיר שני שלבי עבודה, הראשון זה יבוא כל הערכים שאפשר בקלות, והשני זה טיפול בכל אלה שצריכים טיפול עדין.
וכיון שכבר הביאו פה כמה ראיות לכך שנושאים אלה הם רגישים, והרמ"א כתב להסתיר חלקם, והרמב"ם כתב שיכול לצאת מזה תקלה - ערך זה הוא אחר מני רבים מאד שמחכים לשלב השני.
בקרוב יסתיים השלב הראשון ויתחיל השני ואז ערך זו יופיע בגאווה במלואו, לאחר עריכה מדוקדקת בעניינים רגישים כאלו.


אין בערך הזה בויקיפדיה שום בעייתיות, ושום יכולת לתקן.
הערך הוא ערך הלכתי טהור ונקי. ומי שרואה בעייתיות בדברים הללו, כבר כתבתי עליו מה שהוא.
הנה הערך למי שמעוניין
טענו חיטים והודה לו בשעורים

אתה לא ראוי לתשובה, אך לטובת האחרים:

כולנו מסכימים שזה נושא רגיש, רוב הסיכויים שמי שכתב אותו בויקיפדיה הוא  חילוני או במקרה הטוב דתי לאומי ומטה,
ולכן אנחנו מייבאים אותו למכלול ושמים בדף טיפול, אם הערך חשוב למאן דהו הוא יכול להגיש בקשה במקום המיועד לכך, ואז נזדרז לעשות זאת.


 


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 21 מאי 2019, 01:01

מאן דהו כתב:
20 מאי 2019, 19:31
דרורפ כתב:
20 מאי 2019, 19:03
לא עברתי עליו, אבל אם האמת כדבריך, כמו שכתבתי - בשלב השני - הוא יוצג במלואו.
כמו שנאמר כבר, במכלול יש הרבה מייבאים חדשים, ולא כולם בטוחים כמוך מה צריך סינון ומה לא, והמנטרים(אלו שבודקים את העורכים) לא יכולים לבדוק הכל, ויכול להיות שהתפספס - וכאמור - אם כך הוא יוצג במלואו בשלב השני.

ועדיין לא חזרת בתשובה על ביטוייך החריפים, שבהחלט מתאימים לפורום של תורה!!!

רודני המכלול...תפסיקו להאכיל לוקשים. כמי שכתב שם מכיר את האלף ואחד תירוצים שאתם מעלים כנגד כל נושא שלא עולה עם ההשקפה..וקו המחשבה של כבודכם
על האירוזיון ולהקות חילוניות פרסמתם ערך על אף שרבים התנגדו ואילו על עונה בינונית כתוצאה מהנהגה חסידית בחצר מסוימת שללתם מראש בלי כערך, וכעת מתרצים באלף תירוצים

מי רודה בך, נשמה?

אתה מוכיח את טענתי, אם הצלחנו להכניס את האירוויזיון על אף המתנגדים, זה מוכיח שעונה בינונית לא נכנסה מחמת סיבה טכנית ולא השקפתית.
 


עמוס חדד
הודעות: 119
הצטרף: 20 ספטמבר 2018, 11:26
מיקום: טבריה, ישראל.
נתן תודה: 46 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי עמוס חדד » 21 מאי 2019, 01:09

דורדיא כתב:
20 מאי 2019, 14:58
עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:10
כלפי ליא כתב:
19 מאי 2019, 21:38
ביקשתי ממישהו שמסונן בסינון אחר, שישלח לי את הערך על עונה בינונית, אין שם שום לכלוך ושום מידע לא הולם לצעירים.
זה פשוט חלק מטירוף הדעת שקיים רק ואך ורק בחסידות מאוד מסויימת שחושבים שחלק מהתורה זה לכלוך רח"ל ה' ישמרנו.

השמצה מגונה, תתבייש לך!

משמי אתה יכול להסיק בודאות שאינני נמנה על אותה קהילה שאתה בז לה ברוב גאוותך.
 הרב @עמוס חדד לענ"ד לרב @כלפי ליא אין כל צורך להתבייש,
כפי שלסטייפלער ועוד אין כמובן צורך להתב..
אכן הוא האשים האשמה חמורה מאד, אבל בצדק!!
על חסידות מסויימת שהפכה את אחת המצוות הכי חשובות ויסודיות ביהדות 
ואת אחד העיקרים לשלום בית ולחיים טהורים והפכה זאת רח"ל לעבירה ולדבר פסול.

אני שמח לשמוע שיש בין חו"ר הפורום מישהו בדרגת הסטייפלער...

אני לא נכנס לדיון מה דרכה וגישתה של אותה חסידות, וגם אם יש לי השגות אני משתדל לשמור אותן בבטן דקשוט עצמך תחילה אמרו רבותינו.

לבוא ולומר טירוף הדעת, זו השמצה כלפי אותה קהילה, וגם אם נסכים שאכן טירוף בדבר, עדיין לומר על המכלול שהוא מונע על פי קבוצה אחת זוהי השמצה מגונה, ועל כך ראוי לו להתבייש. אנשים תורמים מזמנם ימים ולילות שעות ע"ג שעות כדי שיהיה לכולנו אנציקלופדיה חרדית, ובמקום לומר תודה על מה שיש, הוא מלכלך בריש גלי. אגב, יש מקום במכלול לתת הערות להגיב ולבקש.

ואם אותו כלפי ליא החליט להשתמש בסינון של נט פרי כנראה שהוא סומך עליהם, והם סומכים על המכלול, והמכלול סומך על עורכיו. ומי שלא נוח לו ישנם סינונים נוספים, בכבוד.
 


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי כלפי ליא » 21 מאי 2019, 01:11

החת"ס למד בישיבה שלו מסכת נדה עם הבחורים שכולם היו קדושי ישראל מאורי האומה לעתיד

הסיבה שבישיבות היום לא לומדים נדה, אינה קשורה בכלל לכך שמסכת זו לא ראויה לבחורים, ועובדה שבשום ישיבה {מלבד בחסידות מאוד מסוימת} שהיא, לא לומדים בפחות עיון את התוס' במסכת גיטין ב' ע"ב על המקור שע"א נאמן באיסורין, ובידה לטבול, ואינה בחזקת שתהא רואה כל שעה, עם כל העמקות.

ומאות בחורים בדורנו מסיימים ש"ס ב"ה, וכמובן שהם גם לומדים נדה.

וכמה מצער לשמוע שבחסידות מאוד מסויימת, עושים סיומי מסכתות כמו מסכת קידושין, בלדלג שורות וקטעים שלמים, ומסבירים לבחורים שזה נקרא לסיים [רח"ל]...


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי כלפי ליא » 21 מאי 2019, 01:14

עמוס חדד כתב:
21 מאי 2019, 01:09
דורדיא כתב:
20 מאי 2019, 14:58
עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:10


השמצה מגונה, תתבייש לך!

משמי אתה יכול להסיק בודאות שאינני נמנה על אותה קהילה שאתה בז לה ברוב גאוותך.
 הרב @עמוס חדד לענ"ד לרב @כלפי ליא אין כל צורך להתבייש,
כפי שלסטייפלער ועוד אין כמובן צורך להתב..
אכן הוא האשים האשמה חמורה מאד, אבל בצדק!!
על חסידות מסויימת שהפכה את אחת המצוות הכי חשובות ויסודיות ביהדות 
ואת אחד העיקרים לשלום בית ולחיים טהורים והפכה זאת רח"ל לעבירה ולדבר פסול.
אני שמח לשמוע שיש בין חו"ר הפורום מישהו בדרגת הסטייפלער...

אני לא נכנס לדיון מה דרכה וגישתה של אותה חסידות, וגם אם יש לי השגות אני משתדל לשמור אותן בבטן דקשוט עצמך תחילה אמרו רבותינו.

לבוא ולומר טירוף הדעת, זו השמצה כלפי אותה קהילה, וגם אם נסכים שאכן טירוף בדבר, עדיין לומר על המכלול שהוא מונע על פי קבוצה אחת זוהי השמצה מגונה, ועל כך ראוי לו להתבייש. אנשים תורמים מזמנם ימים ולילות שעות ע"ג שעות כדי שיהיה לכולנו אנציקלופדיה חרדית, ובמקום לומר תודה על מה שיש, הוא מלכלך בריש גלי. אגב, יש מקום במכלול לתת הערות להגיב ולבקש.

ואם אותו כלפי ליא החליט להשתמש בסינון של נט פרי כנראה שהוא סומך עליהם, והם סומכים על המכלול, והמכלול סומך על עורכיו. ומי שלא נוח לו ישנם סינונים נוספים, בכבוד.
המכלול לצערנו הגדול נשלט ע"י אותה קבוצה שמתנהלת בטירו"ד בנושאים הללו. זו עובדה שכמה שתתפתל, היא לא תשתנה.
אותו כלפי ליא החליט להשתמש בסינון של נטפרי לא בגלל שהם סומכים על המכלול, אלא למרות. [אגב, בסינון הקודם של נתיב, היה חסום ויקיפדיה לחלוטין].

וזה שהמכלול מחליט מראש שערך כמו "עונה בינונית" או "ראשונים" או מאות ערכים אחרים, הם בעייתיים, ולכן הם חסומים כמועתקים, ובפועל אין כלום, זה בהחלט שערוריה. אם הם מחליטים שהערך הזה צריך טיפול, הם יכולים בינתיים לא להעתיקו ולהשאירו בויקיפדיה, ומי שרוצה שיקרא.

 


דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 433
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 182 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי דורדיא » 21 מאי 2019, 01:31

עמוס חדד כתב:
21 מאי 2019, 01:09
דורדיא כתב:
20 מאי 2019, 14:58
עמוס חדד כתב:
20 מאי 2019, 11:10


השמצה מגונה, תתבייש לך!

משמי אתה יכול להסיק בודאות שאינני נמנה על אותה קהילה שאתה בז לה ברוב גאוותך.
 הרב @עמוס חדד לענ"ד לרב @כלפי ליא אין כל צורך להתבייש,
כפי שלסטייפלער ועוד אין כמובן צורך להתב..
אכן הוא האשים האשמה חמורה מאד, אבל בצדק!!
על חסידות מסויימת שהפכה את אחת המצוות הכי חשובות ויסודיות ביהדות 
ואת אחד העיקרים לשלום בית ולחיים טהורים והפכה זאת רח"ל לעבירה ולדבר פסול.
אני שמח לשמוע שיש בין חו"ר הפורום מישהו בדרגת הסטייפלער...

אני לא נכנס לדיון מה דרכה וגישתה של אותה חסידות, וגם אם יש לי השגות אני משתדל לשמור אותן בבטן דקשוט עצמך תחילה אמרו רבותינו.

לבוא ולומר טירוף הדעת, זו השמצה כלפי אותה קהילה, וגם אם נסכים שאכן טירוף בדבר, עדיין לומר על המכלול שהוא מונע על פי קבוצה אחת זוהי השמצה מגונה, ועל כך ראוי לו להתבייש. אנשים תורמים מזמנם ימים ולילות שעות ע"ג שעות כדי שיהיה לכולנו אנציקלופדיה חרדית, ובמקום לומר תודה על מה שיש, הוא מלכלך בריש גלי. אגב, יש מקום במכלול לתת הערות להגיב ולבקש.

ואם אותו כלפי ליא החליט להשתמש בסינון של נט פרי כנראה שהוא סומך עליהם, והם סומכים על המכלול, והמכלול סומך על עורכיו. ומי שלא נוח לו ישנם סינונים נוספים, בכבוד.

הרב @עמוס חדד , יקירי, הכל בסדר..
זכותך לחשוב שזו השמצה כלפי אותה חסידות
כפי שזכותי וזכות הרב @כלפי ליא ועוד כמה ליטאים מסכנים לחשוב שזו האשמה ולא השמצה.

לא תשכנע אף אחד ע"י שתגיד משפטים כמו "אני משתדל לשמור אותם בבטן" או "אני לא נכנס לדיון הזה"
אלא ע"י דין ודברים.




 


זאת נחמתי
הודעות: 59
הצטרף: 12 אפריל 2019, 00:27
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לימוד סדר נשים בעולם הישיבות

שליחה על ידי זאת נחמתי » 21 מאי 2019, 01:40

לא מבין כאן את הטענה. וכי המכלול גבו ממישהו כסף עבור השימוש בערכים שלהם ?
סך הכל הם מספקים לציבור שירות חינמי לטובת מי שבכל זאת "מתאמץ " ומצליח להנות מהשרות .

מי שלא מוצא כן בעיניו, מוזמן לנסות לפתוח ויקפדיה בעצמו ולנסות לסנן בעצמו כפי הראוי בעיניו .
ואחר כך לשכנע את נט פרי לפתוח את זה לציבור .
אז על מי בדיוק הטענה ?

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 10 אורחים