גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 326 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 01:46

בעצם אתה אומר שהגרי"ז לא אחז שזה איסור? [ואין כוונתי אל יהרג ואל יעבור]


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 331
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דעתו של הרה''ק מסאטמר בענייני הפגנות

שליחה על ידי בן ישיבה » 17 יולי 2019, 01:53

כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 01:39
בן ישיבה כתב:
17 יולי 2019, 01:31
כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 01:08



אני מדבר על חרדים לכל דבר וענין, באי בתי הגרי"ז והסטייפלר, באי בית החזו"א והרב שך.
מי לא מכיר? מי לא יודע? המוני חרדים שירתו בכל התחומים.
אין כאן שום בעיה של אג'נדה. אנשים שנכנסו לגרי"ז והם עצמם או בניהם היו בצבא, זה היה דבר בכל בית חרדי, לא היה יכולת להימלט מזה לכל אדם שלא היה במסגרת לימודים, והיו אלפים והמוני אלפים כאלה. עד תשל"ז זו היתה המציאות הברורה בכל מקום.
אם הגרי"ז היה סבור שעצם השירות בצבא הוא איסור, הוא היה חייב לומר זאת לאנשים שהוא הכיר ובניהם או הם עצמם שירתו.

הדברים פשוט מופרכים מהמציאות שהיא גלויה וידועה לכל, והאומר כן אינו יודע מה הוא סח, ומסלף את התורה לצרכים פוליטיים.



לך תשמע מהגרמ"ד כמה מזרוחניקים הסתובבו סביב הגרי"ז ולא אמר להם מילה על כך, (דוקא חלק גדול מהם הוא הצליח להציל את הילדים שלהם ואני לא רוצה להזכיר את שמות המשפחות האלו מפני כבודם), 
ב"ה בנו שחי איתנו חי איתנו והוא העיד על כך בשיעור כמה וכמה פעמים, 
רק מה זה לא מתאים לך משום מה, האמת היא אני לא יודע מה זה מפריע לך אבל משום מה זה לא מסתדר לך אז תסלף את הכל רק כדי שהכל יסתדר לך,
לא אתפלא שביום מן הימים עוד תקום אתה וחבריך ותעידו בשם הגרי"ז שהוא גם התיר לקחת תקציבים וכל המכתבים שלו בנושא זה מזוייף,
מה הקשר מזרוחניקים?
אתה מדבר על איסור גמור. איסור של יהרג ואל יעבור. המוני חרדים יראי שמים מכל בני היהדות הנאמנה היו בצבא, ואף מילה לא מהגרי"ז שזה איסור? אף מילה לא מאף רב ופוסק בעולם?
עזוב יהרג ואל יעבור. קודם כל שיוציאו כרוז שזה אסור. כלום, נאדה. אלפים בצבא, ואף רב לא מיידע שזה אסור.
אין גבול להשתטות.


דעתו בנושא היתה ידועה לכל תלמידיו ובאי ביתו, וכל אלו שעדיין בין החיים איתנו מעידים על כך, (דוקא לפי מה שידוע לי לא ידוע על אנשים ששירתו בצבא ממקורביו), אך מה אפשר לעשות כי הנסיון אז היה נסיון אחר לגמרי טשטוש הדעות עבר כל גבול, 
דעתו על המזרוחניקים גם ידוע ואף על פי כן היו כאלו מזרוחניקים שהיו מבאי ביתו,

שיבוא איזה אברך צעיר שלא הכיר כלל את הגרי"ז ולא מכיר אפילו את תלמידיו, ובא להציב עובדות ע"פ הגיון שלו נגד עדויות מקורביו שעדיין חיים אינו לאורך ימים ושנים, - זו היא ההשתטות הגדולה ביותר,
 


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1181
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי כלפי ליא » 17 יולי 2019, 01:56

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 01:46
בעצם אתה אומר שהגרי"ז לא אחז שזה איסור? [ואין כוונתי אל יהרג ואל יעבור]

אין זה איסור בעצם. 


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1181
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דעתו של הרה''ק מסאטמר בענייני הפגנות

שליחה על ידי כלפי ליא » 17 יולי 2019, 02:00

בן ישיבה כתב:
17 יולי 2019, 01:53
כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 01:39
בן ישיבה כתב:
17 יולי 2019, 01:31




לך תשמע מהגרמ"ד כמה מזרוחניקים הסתובבו סביב הגרי"ז ולא אמר להם מילה על כך, (דוקא חלק גדול מהם הוא הצליח להציל את הילדים שלהם ואני לא רוצה להזכיר את שמות המשפחות האלו מפני כבודם), 
ב"ה בנו שחי איתנו חי איתנו והוא העיד על כך בשיעור כמה וכמה פעמים, 
רק מה זה לא מתאים לך משום מה, האמת היא אני לא יודע מה זה מפריע לך אבל משום מה זה לא מסתדר לך אז תסלף את הכל רק כדי שהכל יסתדר לך,
לא אתפלא שביום מן הימים עוד תקום אתה וחבריך ותעידו בשם הגרי"ז שהוא גם התיר לקחת תקציבים וכל המכתבים שלו בנושא זה מזוייף,
מה הקשר מזרוחניקים?
אתה מדבר על איסור גמור. איסור של יהרג ואל יעבור. המוני חרדים יראי שמים מכל בני היהדות הנאמנה היו בצבא, ואף מילה לא מהגרי"ז שזה איסור? אף מילה לא מאף רב ופוסק בעולם?
עזוב יהרג ואל יעבור. קודם כל שיוציאו כרוז שזה אסור. כלום, נאדה. אלפים בצבא, ואף רב לא מיידע שזה אסור.
אין גבול להשתטות.

דעתו בנושא היתה ידועה לכל תלמידיו ובאי ביתו, וכל אלו שעדיין בין החיים איתנו מעידים על כך, (דוקא לפי מה שידוע לי לא ידוע על אנשים ששירתו בצבא ממקורביו), אך מה אפשר לעשות כי הנסיון אז היה נסיון אחר לגמרי טשטוש הדעות עבר כל גבול, 
דעתו על המזרוחניקים גם ידוע ואף על פי כן היו כאלו מזרוחניקים שהיו מבאי ביתו,

שיבוא איזה אברך צעיר שלא הכיר כלל את הגרי"ז ולא מכיר אפילו את תלמידיו, ובא להציב עובדות ע"פ הגיון שלו נגד עדויות מקורביו שעדיין חיים אינו לאורך ימים ושנים, - זו היא ההשתטות הגדולה ביותר,

אכן דעתו ידועה לבני ביתו.
ומה לעשות ששמעתי גם מאדם שנכח אצל הגרמ"ד שליט"א פעם, כשרגז מאוד על מישהו שאמר לו שפורסם בשמו שלא חתמו על גיוס בנות יהרג ואל יעבור כדי שלא יאמרו שגיוס בנים קיל מיניה. ואמר שזה היפוך המוחלט של האמת.
לא אמרתי שממקורביו שירתו בצבא, אבל אנשים ממתפללי המנין שלו היו בעצמם בצבא, וחלקם מילדיהם היו.
אין כאן דיבור על ניסיון וטשטוש דעות. אם הוא אחז שזה איסור תורה ואיסור חמור, לא היה כמוהו לצעוק בקול את דעתו ולא לחוש לכלום. ובסוף זה מגיע אחרי עשרות שנים בצורת איזה סיפור מוזר שלכן לא חתם על יהרג ואל יעבור לבנות. 
ומישהו חושב שכולם מטומטמים

 


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 331
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דעתו של הרה''ק מסאטמר בענייני הפגנות

שליחה על ידי בן ישיבה » 17 יולי 2019, 02:06

כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 02:00
בן ישיבה כתב:
17 יולי 2019, 01:53
כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 01:39

מה הקשר מזרוחניקים?
אתה מדבר על איסור גמור. איסור של יהרג ואל יעבור. המוני חרדים יראי שמים מכל בני היהדות הנאמנה היו בצבא, ואף מילה לא מהגרי"ז שזה איסור? אף מילה לא מאף רב ופוסק בעולם?
עזוב יהרג ואל יעבור. קודם כל שיוציאו כרוז שזה אסור. כלום, נאדה. אלפים בצבא, ואף רב לא מיידע שזה אסור.
אין גבול להשתטות.

דעתו בנושא היתה ידועה לכל תלמידיו ובאי ביתו, וכל אלו שעדיין בין החיים איתנו מעידים על כך, (דוקא לפי מה שידוע לי לא ידוע על אנשים ששירתו בצבא ממקורביו), אך מה אפשר לעשות כי הנסיון אז היה נסיון אחר לגמרי טשטוש הדעות עבר כל גבול, 
דעתו על המזרוחניקים גם ידוע ואף על פי כן היו כאלו מזרוחניקים שהיו מבאי ביתו,

שיבוא איזה אברך צעיר שלא הכיר כלל את הגרי"ז ולא מכיר אפילו את תלמידיו, ובא להציב עובדות ע"פ הגיון שלו נגד עדויות מקורביו שעדיין חיים אינו לאורך ימים ושנים, - זו היא ההשתטות הגדולה ביותר,
אכן דעתו ידועה לבני ביתו.
ומה לעשות ששמעתי גם מאדם שנכח אצל הגרמ"ד שליט"א פעם, כשרגז מאוד על מישהו שאמר לו שפורסם בשמו שלא חתמו על גיוס בנות יהרג ואל יעבור כדי שלא יאמרו שגיוס בנים קיל מיניה. ואמר שזה היפוך המוחלט של האמת.
לא אמרתי שממקורביו שירתו בצבא, אבל אנשים ממתפללי המנין שלו היו בעצמם בצבא, וחלקם מילדיהם היו.
אין כאן דיבור על ניסיון וטשטוש דעות. אם הוא אחז שזה איסור תורה ואיסור חמור, לא היה כמוהו לצעוק בקול את דעתו ולא לחוש לכלום. ובסוף זה מגיע אחרי עשרות שנים בצורת איזה סיפור מוזר שלכן לא חתם על יהרג ואל יעבור לבנות. 
ומישהו חושב שכולם מטומטמים



כל פעם שומעים ממישהו עלום שם שהוא שמע והוא שמע, מורי ורבי הגרמ"ד אמר זאת בשיעור כמה וכמה פעמים, אבל שמעת ממישהו עלום שהוא עוד שמע ממש שהגרמ"ד רגז על כך ממש כאב לו שחלילה יכול לצאת איזה מכשול מאמירה כזו בשם הגרי"ז, נו מה אפשר לעשות ?? אפשר להתווכח על זה ?? הרי אותו עלום שם שמע מפורש וראה איך שהגרמ"ד רגז ??
ודאי שיש להאמין לאותו עלום שם יותר ממה שנאמר בשיעור לפני התלמידים,

ואכן סוף כל סוף לא מדובר במקורביו אלא במתפללי המנין שלו,
אולי אתה יודע בדיוק מתי היה לו מנין ומי היו מתפללי המנין הזו, ??

הוא לא שתק וצעק על זה ודעתו היתה ידועה בנושא, 
 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1755
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 259 פעמים
קיבל תודה: 515 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי שאר לעמו » 17 יולי 2019, 02:09

אני חושב שהנושא סטה בגיוס בני ישיבות לשירות בצבא עצמו. וזה הבדל משמעותי.
מלבד זאת שלא יהיה ספק שהצבא כיום גרוע אלף מונים (כמו שהציבור הכללי ירוד באופן מחריד).


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1181
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דעתו של הרה''ק מסאטמר בענייני הפגנות

שליחה על ידי כלפי ליא » 17 יולי 2019, 02:12

בן ישיבה כתב:
17 יולי 2019, 02:06
כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 02:00
בן ישיבה כתב:
17 יולי 2019, 01:53


דעתו בנושא היתה ידועה לכל תלמידיו ובאי ביתו, וכל אלו שעדיין בין החיים איתנו מעידים על כך, (דוקא לפי מה שידוע לי לא ידוע על אנשים ששירתו בצבא ממקורביו), אך מה אפשר לעשות כי הנסיון אז היה נסיון אחר לגמרי טשטוש הדעות עבר כל גבול, 
דעתו על המזרוחניקים גם ידוע ואף על פי כן היו כאלו מזרוחניקים שהיו מבאי ביתו,

שיבוא איזה אברך צעיר שלא הכיר כלל את הגרי"ז ולא מכיר אפילו את תלמידיו, ובא להציב עובדות ע"פ הגיון שלו נגד עדויות מקורביו שעדיין חיים אינו לאורך ימים ושנים, - זו היא ההשתטות הגדולה ביותר,
אכן דעתו ידועה לבני ביתו.
ומה לעשות ששמעתי גם מאדם שנכח אצל הגרמ"ד שליט"א פעם, כשרגז מאוד על מישהו שאמר לו שפורסם בשמו שלא חתמו על גיוס בנות יהרג ואל יעבור כדי שלא יאמרו שגיוס בנים קיל מיניה. ואמר שזה היפוך המוחלט של האמת.
לא אמרתי שממקורביו שירתו בצבא, אבל אנשים ממתפללי המנין שלו היו בעצמם בצבא, וחלקם מילדיהם היו.
אין כאן דיבור על ניסיון וטשטוש דעות. אם הוא אחז שזה איסור תורה ואיסור חמור, לא היה כמוהו לצעוק בקול את דעתו ולא לחוש לכלום. ובסוף זה מגיע אחרי עשרות שנים בצורת איזה סיפור מוזר שלכן לא חתם על יהרג ואל יעבור לבנות. 
ומישהו חושב שכולם מטומטמים


כל פעם שומעים ממישהו עלום שם שהוא שמע והוא שמע, מורי ורבי הגרמ"ד אמר זאת בשיעור כמה וכמה פעמים, אבל שמעת ממישהו עלום שהוא עוד שמע ממש שהגרמ"ד רגז על כך ממש כאב לו שחלילה יכול לצאת איזה מכשול מאמירה כזו בשם הגרי"ז, נו מה אפשר לעשות ?? אפשר להתווכח על זה ?? הרי אותו עלום שם שמע מפורש וראה איך שהגרמ"ד רגז ??
ודאי שיש להאמין לאותו עלום שם יותר ממה שנאמר בשיעור לפני התלמידים,

ואכן סוף כל סוף לא מדובר במקורביו אלא במתפללי המנין שלו,
אולי אתה יודע בדיוק מתי היה לו מנין ומי היו מתפללי המנין הזו, ??

הוא לא שתק וצעק על זה ודעתו היתה ידועה בנושא, 

אפשר לחשוב שאתה לא עלום.
אותו אחד הוא לא עלום שם, הוא איש ידוע. הוא חזר לפניו על דברים שנאמרו ברבים בשמו, והוא אכן הגיב ברוגזה על העיוות של הדברים.

לא אמרתי מעולם שממקורביו, אמרתי מבאי ביתו, ואכן כן.
אני יודע בדיוק מתי היה לו מנין, ומי היו מתפללי המנין. זה לא סוד.

באיזה אופן דעתו היתה ידועה אם הסיפור היחיד המופרך על זה שהוא סבר שזה אסור, זה שהוא לא רצה לומר שגיוס בנות זה אסור.
 


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 331
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי בן ישיבה » 17 יולי 2019, 02:22

כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 01:56
מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 01:46
,
בעצם אתה אומר שהגרי"ז לא אחז שזה איסור? [ואין כוונתי אל יהרג ואל יעבור]

אין זה איסור בעצם. 



הנה עוד התקדמות,
בתחילת האשכול הרי שהגרי"ז לא היתה דעתו שזה ביהרג ואל יעבור,
עכשיו כבר התקדמנו שלא היתה דעתו שזה אסור,
כפי הנראה בהודעה הבאה כבר יהיה דעתו שמי שאינו בן ישיבה חייב להתגייס
ובהודעה שלאחריה כבר יהיה דעת הגרי"ז שעל כל אחד ואחד לעשות מי שברך לחיילי צה"ל


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 331
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דעתו של הרה''ק מסאטמר בענייני הפגנות

שליחה על ידי בן ישיבה » 17 יולי 2019, 02:26

כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 02:12
בן ישיבה כתב:
17 יולי 2019, 02:06
כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 02:00

אכן דעתו ידועה לבני ביתו.
ומה לעשות ששמעתי גם מאדם שנכח אצל הגרמ"ד שליט"א פעם, כשרגז מאוד על מישהו שאמר לו שפורסם בשמו שלא חתמו על גיוס בנות יהרג ואל יעבור כדי שלא יאמרו שגיוס בנים קיל מיניה. ואמר שזה היפוך המוחלט של האמת.
לא אמרתי שממקורביו שירתו בצבא, אבל אנשים ממתפללי המנין שלו היו בעצמם בצבא, וחלקם מילדיהם היו.
אין כאן דיבור על ניסיון וטשטוש דעות. אם הוא אחז שזה איסור תורה ואיסור חמור, לא היה כמוהו לצעוק בקול את דעתו ולא לחוש לכלום. ובסוף זה מגיע אחרי עשרות שנים בצורת איזה סיפור מוזר שלכן לא חתם על יהרג ואל יעבור לבנות. 
ומישהו חושב שכולם מטומטמים

כל פעם שומעים ממישהו עלום שם שהוא שמע והוא שמע, מורי ורבי הגרמ"ד אמר זאת בשיעור כמה וכמה פעמים, אבל שמעת ממישהו עלום שהוא עוד שמע ממש שהגרמ"ד רגז על כך ממש כאב לו שחלילה יכול לצאת איזה מכשול מאמירה כזו בשם הגרי"ז, נו מה אפשר לעשות ?? אפשר להתווכח על זה ?? הרי אותו עלום שם שמע מפורש וראה איך שהגרמ"ד רגז ??
ודאי שיש להאמין לאותו עלום שם יותר ממה שנאמר בשיעור לפני התלמידים,

ואכן סוף כל סוף לא מדובר במקורביו אלא במתפללי המנין שלו,
אולי אתה יודע בדיוק מתי היה לו מנין ומי היו מתפללי המנין הזו, ??

הוא לא שתק וצעק על זה ודעתו היתה ידועה בנושא, 
אפשר לחשוב שאתה לא עלום.
אותו אחד הוא לא עלום שם, הוא איש ידוע. הוא חזר לפניו על דברים שנאמרו ברבים בשמו, והוא אכן הגיב ברוגזה על העיוות של הדברים.

לא אמרתי מעולם שממקורביו, אמרתי מבאי ביתו, ואכן כן.
אני יודע בדיוק מתי היה לו מנין, ומי היו מתפללי המנין. זה לא סוד.

באיזה אופן דעתו היתה ידועה אם הסיפור היחיד המופרך על זה שהוא סבר שזה אסור, זה שהוא לא רצה לומר שגיוס בנות זה אסור.
אדרבה אולי תגלה לנו מי הוא אותו שחזר בפניו על הדברים ושמע איך שרגז על כך 

ואולי גם תגלה לנו מתי היה מנין ומי היו מתפללי המנין 

ואני אומר לך מה שהוא אמר בשיעור מאות תלמידים שמעו ממנו,
תיכנס מחר לישיבה ותעשה בירור,

דעתו היתה ידועה ממה שעסק בנושא ודיבר על כך ופעל למניעת השירות בצבא גם באז קום המדינה שאז היו ראשי ישיבות שנטו לקבל את ההצעה שבחורי ישיבה יבואו שעה ביום לאימונים וכד' הרי שהגרי"ז פעל נגד זה והפעיל בזה גם את ר' איסר זלמן עד שפשרה זו ירדה מעל הפרק, הוא דיבר על זה ועסק בנושא,

(ולגבי מי אני ? אז מי שמכיר אותי הרי שכבר זיהה אותי על ידי מעקב אחרי תגובותי בפורום) 
 


איש בנימין
הודעות: 151
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 11:24
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי איש בנימין » 17 יולי 2019, 16:25

נ"ל ישוב ממוצע בין דעתם של המתקוטטים החשובים דכאן.
דהנה הוראת הרב שך היתה להתנגד לכל צורה של נסיון של גיוס חרדים במסי"נ כפשוטו.
אבל אין כאן הוראה ליחידים לא לילך לצבא ביהרג ואל יעבור.
וההסבר בזה ג"כ פשוט, דמה שגיוס בנות הוא ביהואי"ע הוא משום שבת שלא נמצאת תחת רשות עצמה או הוריה, אלא תחת רשות גבר זר הוא מעשה תועבה. וזה לא שייך בגיוס בנים. ומה שמתקררים שם ביר"ש הוא ודאי חמור מאד, אבל גם במקומות עבודה מתקררים ביר"ש. שלא לדבר על סמארטפון... ובאמת סמארטפון הוא ביהואי"ע דפסיק רישא הוא שיביא לאביזרייהו דעריות.
אבל כשרוצים לעשות חוק שמטרתו הוא לשלב את החרדים ב"חברה הישראלית" - פי', בתרבות המערבית, פי', בכל תועבות סדום אחותה. ורוצים לבטל את צורת ביהמ"ד בעם ישראל כפי שהוא כיום, לזה ודאי יש להתנגד במסי"נ. ול"פ. והנלע"ד כתבתי. והוא רחום יכפר וכו'.


איש בנימין
הודעות: 151
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 11:24
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי איש בנימין » 17 יולי 2019, 16:46

ןעתה נזכרתי דבר השייך לזה. דבא' המחאות זה מכבר, נאם א' מגדולי אונגארן וראשי אב"י בבארא פארק או במאנטריאל או בדומה לזה יע"א. אב"ד א' מהקהילות בחבל מארמארוש או בדומה לזה מהקרפטים וגלילותיהם. ואמר, דאם על גיוס בנות, שהן קרקע עולם, אמר החזו"א שהוא ביהרג ואל יעבור, ק"ו בגיוס בנים שהם במעשה ממש. ודפח"ח. ותימה היאך לא עמדו בזה כל רבותינו עד עתה.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1181
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי כלפי ליא » 17 יולי 2019, 18:21

איש בנימין כתב:
17 יולי 2019, 16:25
נ"ל ישוב ממוצע בין דעתם של המתקוטטים החשובים דכאן.
דהנה הוראת הרב שך היתה להתנגד לכל צורה של נסיון של גיוס חרדים במסי"נ כפשוטו.
אבל אין כאן הוראה ליחידים לא לילך לצבא ביהרג ואל יעבור.
וההסבר בזה ג"כ פשוט, דמה שגיוס בנות הוא ביהואי"ע הוא משום שבת שלא נמצאת תחת רשות עצמה או הוריה, אלא תחת רשות גבר זר הוא מעשה תועבה. וזה לא שייך בגיוס בנים. ומה שמתקררים שם ביר"ש הוא ודאי חמור מאד, אבל גם במקומות עבודה מתקררים ביר"ש. שלא לדבר על סמארטפון... ובאמת סמארטפון הוא ביהואי"ע דפסיק רישא הוא שיביא לאביזרייהו דעריות.
אבל כשרוצים לעשות חוק שמטרתו הוא לשלב את החרדים ב"חברה הישראלית" - פי', בתרבות המערבית, פי', בכל תועבות סדום אחותה. ורוצים לבטל את צורת ביהמ"ד בעם ישראל כפי שהוא כיום, לזה ודאי יש להתנגד במסי"נ. ול"פ. והנלע"ד כתבתי. והוא רחום יכפר וכו'.

כעי"ז כבר כתבתי כאן מלפנים במקו"א
וכזאת גם עלה ממכתבי רבותינו הגדולים נ"ע


יקב
הודעות: 6
הצטרף: 15 יולי 2019, 16:37
נתן תודה: 1 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי יקב » 17 יולי 2019, 19:14

מה הדיון העקר הזה וכי זה נפק"מ למעשה למיהו שהולך ליהרג על זה.
הרי זה אסור ועל איסור מחויב אדם למסור את כל אשר לו כדי שלא לעבור
וכי גם על אכילת חזיר וחילול שבת או לא ילבש יש נידון או רפיון כי/למה זה לא ביהרג ועל יעבור


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 326 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 19:16

איש בנימין כתב:
17 יולי 2019, 16:25
נ"ל ישוב ממוצע בין דעתם של המתקוטטים החשובים דכאן.
דהנה הוראת הרב שך היתה להתנגד לכל צורה של נסיון של גיוס חרדים במסי"נ כפשוטו.
אבל אין כאן הוראה ליחידים לא לילך לצבא ביהרג ואל יעבור.
וההסבר בזה ג"כ פשוט, דמה שגיוס בנות הוא ביהואי"ע הוא משום שבת שלא נמצאת תחת רשות עצמה או הוריה, אלא תחת רשות גבר זר הוא מעשה תועבה. וזה לא שייך בגיוס בנים. ומה שמתקררים שם ביר"ש הוא ודאי חמור מאד, אבל גם במקומות עבודה מתקררים ביר"ש. שלא לדבר על סמארטפון... ובאמת סמארטפון הוא ביהואי"ע דפסיק רישא הוא שיביא לאביזרייהו דעריות.
אבל כשרוצים לעשות חוק שמטרתו הוא לשלב את החרדים ב"חברה הישראלית" - פי', בתרבות המערבית, פי', בכל תועבות סדום אחותה. ורוצים לבטל את צורת ביהמ"ד בעם ישראל כפי שהוא כיום, לזה ודאי יש להתנגד במסי"נ. ול"פ. והנלע"ד כתבתי. והוא רחום יכפר וכו'.
בעיקר דבריך כך גם אנוכי כתבתי ליישב את דעת המקוטטים...viewtopic.php?f=68&t=6273&start=60#p80130
אבל מה שכתבת לגבי גיוס בנות -במודגש- מאי שנא מאדם המוכר את ביתו לאמה?


איש בנימין
הודעות: 151
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 11:24
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי איש בנימין » 17 יולי 2019, 19:23

המוכר ביתו לאמה יש לאדון סוג של אישות כלפיה, שהרי יכול לייעד אותה לו או לבנו.
וזה פשוט, שבאמץ לא שייך למכור אשה למישהו בלי שיהיה לזה יחס של אישות.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2418
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 326 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יולי 2019, 23:02

איש בנימין כתב:
17 יולי 2019, 19:23
המוכר ביתו לאמה יש לאדון סוג של אישות כלפיה, שהרי יכול לייעד אותה לו או לבנו.
וזה פשוט, שבאמץ לא שייך למכור אשה למישהו בלי שיהיה לזה יחס של אישות.

סתם להמציא גדרים
כל עוד ולא נשא אותה מה ההבדל בינה ובין בת ישראל בחברת זרים. ובכלל אין לאדונה שום אישות והכל תלוי באביה אם יסכים או לא

סמל אישי של משתמש

פיניפיני
משתמש ותיק
הודעות: 217
הצטרף: 19 יוני 2019, 10:11
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 45 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי פיניפיני » 18 יולי 2019, 10:39

כלפי ליא כתב:
17 יולי 2019, 02:00
ומה לעשות ששמעתי גם מאדם שנכח אצל הגרמ"ד שליט"א פעם, כשרגז מאוד על מישהו שאמר לו שפורסם בשמו שלא חתמו על גיוס בנות יהרג ואל יעבור כדי שלא יאמרו שגיוס בנים קיל מיניה. ואמר שזה היפוך המוחלט של האמת.
ומה אעשה ושמעתי מנכדו של רבי אברהם ארלנגר שסיפר לו סביו [ר"א] ששמע זאת מפי הגרי"ז בעצמו, יכול להיות שהגרימ"ד לא שמע והוא כן שמע


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1435
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 389 פעמים
קיבל תודה: 273 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי יהודה1 » 18 יולי 2019, 11:55

ומה נעשה שמעולם לא נעשה דיון הלכתי על הנושא על ידי החרדים רק על ידי המזרוחניקים. והכל אצלנו מגיע משמועות ואחר כך מגיעים המכחישנים למיניהם.

המושג ייהרג ואל יעבור הוא מושג ברור בהלכה שמי שאומר לעבור על גילוי עריות שפ"ד או ע"ז אסור אפילו במקום פיקו"נ
בנוסף יש דין שאם הגויים (או גם אם הם ישראלים מומרים מסתמא הדין שווה) גוזרים עלינו לבטל את התורה חייבים להיהרג גם על מצוה קלה כלומר אפילו יאמרו לך לא ליטול מים אחרונים או לא להישמר מגילוי (לסוברים שהוא כדין גם בזמננו) או אפילו דבר שלא קשור לנפשות כמו לא לומר תחנון ביום מסויים בשנה. אסור לשמוע להם גם אם יהרגונו (אני לא זוכר את המקור לזה בפוסקים). האם גיוס בני ישיבות או גיוס בנות או שירות לאומי נכלל באחד הדברים הללו? ידועה דעת החזו"א . האם יש חולקים? האם מישהו יכול לחלוק על זה בכלל כשהחזו"א אמר מסברא?

אגב יש מסכת שלמה בש"ס שנקראת עדיות שליקטה את העדיות על הדברים שנפסקו להלכה בדורות קודמים הדברים המפורשים שם כשאין מחלוקת הם הלכה אף שיש כאן "רק" עדות. מסתמא הדין כך גם בבנושאים מעין אלה שדנו בהם רק בדורות האחרונים וממילא אין לנו דברים כתובים.
צריכים לדעת על עדות מי לסמוך וזו סוגיה לעצמה.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1118
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 228 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי נבשר » 18 יולי 2019, 19:52

יהודה1 כתב:
18 יולי 2019, 11:55
ומה נעשה שמעולם לא נעשה דיון הלכתי על הנושא על ידי החרדים רק על ידי המזרוחניקים. והכל אצלנו מגיע משמועות ואחר כך מגיעים המכחישנים למיניהם.

המושג ייהרג ואל יעבור הוא מושג ברור בהלכה שמי שאומר לעבור על גילוי עריות שפ"ד או ע"ז אסור אפילו במקום פיקו"נ
בנוסף יש דין שאם הגויים (או גם אם הם ישראלים מומרים מסתמא הדין שווה) גוזרים עלינו לבטל את התורה חייבים להיהרג גם על מצוה קלה כלומר אפילו יאמרו לך לא ליטול מים אחרונים או לא להישמר מגילוי (לסוברים שהוא כדין גם בזמננו) או אפילו דבר שלא קשור לנפשות כמו לא לומר תחנון ביום מסויים בשנה. אסור לשמוע להם גם אם יהרגונו (אני לא זוכר את המקור לזה בפוסקים). האם גיוס בני ישיבות או גיוס בנות או שירות לאומי נכלל באחד הדברים הללו? ידועה דעת החזו"א . האם יש חולקים? האם מישהו יכול לחלוק על זה בכלל כשהחזו"א אמר מסברא?

אגב יש מסכת שלמה בש"ס שנקראת עדיות שליקטה את העדיות על הדברים שנפסקו להלכה בדורות קודמים הדברים המפורשים שם כשאין מחלוקת הם הלכה אף שיש כאן "רק" עדות. מסתמא הדין כך גם בבנושאים מעין אלה שדנו בהם רק בדורות האחרונים וממילא אין לנו דברים כתובים.
צריכים לדעת על עדות מי לסמוך וזו סוגיה לעצמה.
לא קשור לאשכול הרב @יהודה1 פירש ושנה ... זהו בעל תשובה גמור, ואינו אותו האיש.
 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 259
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי אמונת אומן » 18 יולי 2019, 20:23

זכור לי שרבני ירושלים לא כ"כ מהר הסכימו לחידוש שגיוס בנות הוא ביהובי''ע


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1128
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 73 פעמים
קיבל תודה: 115 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 18 יולי 2019, 20:29

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 23:02
איש בנימין כתב:
17 יולי 2019, 19:23
המוכר ביתו לאמה יש לאדון סוג של אישות כלפיה, שהרי יכול לייעד אותה לו או לבנו.
וזה פשוט, שבאמץ לא שייך למכור אשה למישהו בלי שיהיה לזה יחס של אישות.

סתם להמציא גדרים
כל עוד ולא נשא אותה מה ההבדל בינה ובין בת ישראל בחברת זרים. ובכלל אין לאדונה שום אישות והכל תלוי באביה אם יסכים או לא
גם אני מצטרף.


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 381
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 152 פעמים
קיבל תודה: 79 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי שניאור » 22 יולי 2019, 10:38

מאן דהו כתב:
17 יולי 2019, 23:02
והכל תלוי באביה אם יסכים או לא
לא נכון לא תלוי באביה תלוי רק באדונה אם ירצה או לא.


מתחזק
משתמש ותיק
הודעות: 505
הצטרף: 28 ינואר 2019, 12:44
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי מתחזק » 23 יולי 2019, 13:38

צילום מספר הזכרון זכור לדוד.
זכור-לדוד-דעת-הרב-מבריסק-נגד-גיוס-בנים.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מתחזק
משתמש ותיק
הודעות: 505
הצטרף: 28 ינואר 2019, 12:44
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי מתחזק » 23 יולי 2019, 13:45

מכתבו של הגרש"ז ברוידא זצ"ל על דעתו של החזו"א
הגרשז-ברוידא-בעדות-על-דעתו-של-החזון-איש-בדבר-גיוס-בנים.png
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


yosf
משתמש ותיק
הודעות: 283
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי yosf » 23 יולי 2019, 15:07

אמונת אומן כתב:
18 יולי 2019, 20:23
זכור לי שרבני ירושלים לא כ"כ מהר הסכימו לחידוש שגיוס בנות הוא ביהובי''ע
זכור לי.....
לצערנו הזיכרון שלנו אינו זכרון מעשה כ"א זכרון שמועה...וד"ל.
 


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 259
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי אמונת אומן » 23 יולי 2019, 15:24

לא הבנתי את הוד''ל, ואני רחוק מלהיות משוכנע שבקל הסכימו כל הגדולים לפסק זה.
אמנם דומני שהוויכוח היה בקשר לשרות לאומי, לא על גיוס גופא.


yosf
משתמש ותיק
הודעות: 283
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי yosf » 23 יולי 2019, 15:41

על שירות לאומי???
נו, זה יתכן.
ידוע [כך שמענו מתלמידיו הקרובים ומבניו הגדולים, וכמדומה שכן מעיד הגאון ר' אליקים], שמרן הגרי"ז היה ס"ל שאף שבעיקרון הוי יהרג ואל יעבור, מ"מ לא הסכים לחתום מפני דיש לדון כל מקרה לגופו אם הוי יהרג ואל יעבור או איסור בעלמא


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 381
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 152 פעמים
קיבל תודה: 79 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי שניאור » 23 יולי 2019, 17:05

אמונת אומן כתב:
23 יולי 2019, 15:24
לא הבנתי את הוד''ל, ואני רחוק מלהיות משוכנע שבקל הסכימו כל הגדולים לפסק זה.
אמנם דומני שהוויכוח היה בקשר לשרות לאומי, לא על גיוס גופא.
ואני שמעתי שהג"ר ישראל גרוסמן הלך אז להחתים את גדולי ישראל על נוסח איסור לשירות לאומי בלי יהרג ואל יעבור, וכשהגיע להגאון ר' צבי פסח פרנק הוסיף הגרצ"פ שזה יהרג ואל יעבור, ואח"כ כשבא להחתים את הבר מבריסק אמר לו הרב מי הוסיף שזה יהרג ואל יעבור, וכשאמר הרב גרוסמן שזה הגרצ"פ אמר לו הגרי"ז "זאגט העם אז אויף יהרג ואל יעבור דארף מען א סנהדרין" - תגיד לו שלפסוק יהרג ואל יעבור צריך סנהדרין, חזר הרב גרוסמן להגרצ"פ ומסר לו את דברי הגרי"ז, ענה הגרצ"פ "זאגט העם אז אויף אויסמעקן יהרג ואל יעבור דארף מען אויך א סנהדרין" - תגיד לו שלמחוק פסק של יהרג ואל יעבור (אחרי שכבר נכתב) גם צריך סנהדרין, ושמעתי מוסיפים איני יודע אם זה מוסמך או לא שהרב גרוסמן אמר שהגרי"ז לא רצה לחתום על הכרוז מהאי טעמא.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 259
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי אמונת אומן » 23 יולי 2019, 17:43

ר יוסף, עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה וד''ל


yosf
משתמש ותיק
הודעות: 283
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: גיוס בני ישיבות - יהרג ואל יעבור?

שליחה על ידי yosf » 23 יולי 2019, 21:14

אקווה בכל ליבי כי חרגתי מהרגלתי הפעם ושגיתי בהבנת הנקרא...
לא מקובל עלי ולא אקבל לעולם כל דבר כזה ומעין לו
אל תפול ברשת המשכילים ודומיהם- בני הדור הזה!!!!
ולא, לא זה לא דבר חדש כבר היה לעולמים, הזילות בגדולי תורה [ולא יעזור כל מיני לומדעס' ודקויות וכו', פשוט הבל הבלים מבעלי דעות כוזבות היונקים מדעות חיצוניות] היא פשע ורשע ועון בל יכופר, היזהרו בגחלתן של ת"ח- ולא משנה מי ומה- כל ת"ח [שאינו ב"מ בכלל מגלה פנים או...] הוא מלאך!!!
מי יתן ואתבדה בהבנתי ואשמח בטעותי!!!

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 5 אורחים