הקץ לדברי רוח!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 19 אוגוסט 2019, 09:44

אלימלך כתב:
18 אוגוסט 2019, 20:01
מה פירוש יראה הציבור וישפוט? כלום עמי ארצות שלא בקיאים אפ' במסכת אחת לא בחלק אחד בשו"ע וכדומה, רבים מהם קוראים כל השקפה פסולה וכו' הם אלו שישפטו?
ברור שלא. אבל מי בקיא ומי לא, על זה הציבור יכולים באמת לשפוט.
הבעייה מתחילה באמת באלה שמסלפים ולומדים לא נכון, והם יכולים להיות בקיאים אבל לעקם הכל על פי בקיאותם. נגדם באמת צריך לצאת עם עדות ולא עם סברא.
כלומר לומר לציבור, "אני ראיתי הרבה, ובכל הדורות הקודמים דבר זה היה מבוטל". מי שלא מקבל את זה מהזקנים ממנו. באמת אין לו תקנה.


יוספזון
הודעות: 1414
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יוספזון » 19 אוגוסט 2019, 15:53

מבקש אמת כתב:
15 אוגוסט 2019, 23:21
איש ווילנא כתב:
12 אוגוסט 2019, 16:54
ייעוץ תורני כתב:
12 אוגוסט 2019, 15:12
רבים וטובים ניסו כבר להוציא מכתבים נגדם מכל גדולי ישראל ונתקלו בשלילה מוחלטת.

סביר להניח שהיו כאלה שמיהרו לנסות להוציא מכתבים נגדם מגדולי ישראל
אבל מה שנמנעו יכול להיות לכך הרבה סיבות
ולא משום שנתנו לגיטמציה לדבריהם
ובפרט הסיבה הידועה כי לצאת נגד זה רק מגדיל אותם

[ותמיד יש את הבעיה הידועה איך לצאת נגד
דהיינו שלכתוב שהם אפיקורסים וכו' ואסור להתקרב אלייהם
זה לא נכון וזה לא מועיל
ולכתוב בצורה עדינה שהדעות שלהם הם דעות לא נכונות ולא מקובלות
זה רק מכניס לאנשים את הפולמוס לראש
ולכן הרבה פעמים כל זמן שהשפעתם על הציבור קלושה [בתקווה] עדיף לשתוק]
סליחה על החריגה מהנושא הנדון, אבל כל המושג הזה "לצאת נגד" תמוה מאד בעיני. ממה נפשך, אם יש טיעונים תורניים או הגיוניים נגד דבריהם, הרי שיש לפרסם את הטיעונים הללו, והציבור יראה וישפוט. אם אין טיעונים ראויים לשמם אלא סתם זה לא נראה לנו, מה יעזור "לצאת נגד". אפשר לצאת מכאן ועד מחר, כל עוד זה לא נתמך בטיעונים לוגיים או במקורות תורניים אין לזה שום משמעות, מלבד שפיכת כאבי הבטן האישיים ברשות הרבים. כשהיו מחלוקות בין גדולי ישראל, הם לא "יצאו נגד" הדעה החולקת בהפצת קול קורא בסגנון "דברי הגאון פלוני הם נגד מסורת תורתנו הקדושה" ושאר פטומי מילי בכיוון זה, אלא כתבו תשובה מנומקת היטב לבאר למה לדעתם מדובר בטעות. סתימת פיות היא דבר שעשו בברית המועצות, לא אצלנו.

אנחנו  כן בברית המועצות... אצלנו יש מושג של 'חוק' ואין לך רשות להרהר אחריה. לא כל דבר אנו אמורים 'להבין'...
דוגמא אחת מיני רבות. הרבנים שהתירו את הבחירות מעולם לא הסבירו את דעתם, אלא יצאו בהוראה חד משמעית 'חוב קדוש' ולא נתנו את ההחלטה בידי הציבור. ועד היום אנו שומעים על המושג 'ככל אשר יורוך', בלי  שום פקפוק (כמובן לא אצלנו).
וישנם הרבה תשובות שרבותינו בכוונה  תחילה לא גילוי את טעמם לרבים, (אאל"ט יש תשובה כזאת מהחת"ס לגבי חלב נכרים)...
 


איש ווילנא
הודעות: 2058
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 556 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 19 אוגוסט 2019, 16:01

יוספזון כתב:
19 אוגוסט 2019, 15:53
אנחנו  כן בברית המועצות... אצלנו יש מושג של 'חוק' ואין לך רשות להרהר אחריה. לא כל דבר אנו אמורים 'להבין'...
דוגמא אחת מיני רבות. הרבנים שהתירו את הבחירות מעולם לא הסבירו את דעתם, אלא יצאו בהוראה חד משמעית 'חוב קדוש' ולא נתנו את ההחלטה בידי הציבור. ועד היום אנו שומעים על המושג 'ככל אשר יורוך', בלי  שום פקפוק (כמובן לא אצלנו).
וישנם הרבה תשובות שרבותינו בכוונה  תחילה לא גילוי את טעמם לרבים, (אאל"ט יש תשובה כזאת מהחת"ס לגבי חלב נכרים)...
 
חזרה למעלה

האם יש אייזה חילוק בין מה שנהגו כל ציבור יראי ד'
להצביע בבחירות בליטא ובפולין ובהונגריה ולהכניס נציגים משלנו [וגדולי הרבנים היו הולכים לשמש בעצמם כנציגים]
לבחירות כאן בא"י
[אגב טיעון כזה בנושא דומה טוען החזון איש במכתבו]


יוספזון
הודעות: 1414
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יוספזון » 19 אוגוסט 2019, 16:03

איש ווילנא כתב:
19 אוגוסט 2019, 16:01
יוספזון כתב:
19 אוגוסט 2019, 15:53
אנחנו  כן בברית המועצות... אצלנו יש מושג של 'חוק' ואין לך רשות להרהר אחריה. לא כל דבר אנו אמורים 'להבין'...
דוגמא אחת מיני רבות. הרבנים שהתירו את הבחירות מעולם לא הסבירו את דעתם, אלא יצאו בהוראה חד משמעית 'חוב קדוש' ולא נתנו את ההחלטה בידי הציבור. ועד היום אנו שומעים על המושג 'ככל אשר יורוך', בלי  שום פקפוק (כמובן לא אצלנו).
וישנם הרבה תשובות שרבותינו בכוונה  תחילה לא גילוי את טעמם לרבים, (אאל"ט יש תשובה כזאת מהחת"ס לגבי חלב נכרים)...
 
חזרה למעלה

האם יש אייזה חילוק בין מה שנהגו כל ציבור יראי ד'
להצביע בבחירות בליטא ובפולין ובהונגריה ולהכניס נציגים משלנו [וגדולי הרבנים היו הולכים לשמש בעצמם כנציגים]
לבחירות כאן בא"י
[אגב טיעון כזה בנושא דומה טוען החזון איש במכתבו]
הבאתי את הדברים כדוגמא, לא רציתי להכנס לזה כאן, כדי לא לסטות מהאשכול, ואתה תופס את הטפל שמשמשת כאן לדוגמא בעלמא, ועל זה אתה עונה? יש לי מה להגיב וכבר כתבתי הרבה בפורום בנושא, אבל כדי לשמור על מהלך ושרשור האשכול, אתאפק כרגע. (נהגו כל ציבור יראי ד'?...)
 


אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 19 אוגוסט 2019, 18:00

תפסיקו לקשקש גדולי ישראל השקפה טעמים הלכתיים.
כיום אין טעמים הלכתיים שימנעו הקרבה, ופשוט שזה נושא לא פשוט שחייב להתנהל בדיוק כהלכה.
הנושאים שהיוו מניעה או דיון הם שאלות הלכתיות עקרוניות ושאלות טכניות הלכתיות כמו בגדי כהן הדיוט מקום המזבח כהני חזקה טומאה בציבור.
לדעתי כיום אין שום מניעה הלכתית


יוספזון
הודעות: 1414
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יוספזון » 19 אוגוסט 2019, 18:10

אמת מארץ תצמח כתב:
19 אוגוסט 2019, 18:00
תפסיקו לקשקש גדולי ישראל השקפה טעמים הלכתיים.
כיום אין טעמים הלכתיים שימנעו הקרבה, ופשוט שזה נושא לא פשוט שחייב להתנהל בדיוק כהלכה.
הנושאים שהיוו מניעה או דיון הם שאלות הלכתיות עקרוניות ושאלות טכניות הלכתיות כמו בגדי כהן הדיוט מקום המזבח כהני חזקה טומאה בציבור.
לדעתי כיום אין שום מניעה הלכתית
מה? רק לך מותר לקשקש? קצת שוויון לא יזיק.
'לדעתי אין שום מניעה'...
ולדעתי, יש ויש מניעה גדולה מאוד.
 


אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 19 אוגוסט 2019, 18:18

הבדל או שאני מביא ביסוס ומנמק ראה עניין הציץ מרצה מה שכתבתי בתגובה למבקש אמת


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 19 אוגוסט 2019, 23:39

איש ווילנא כתב:
19 אוגוסט 2019, 16:01
האם יש אייזה חילוק בין מה שנהגו כל ציבור יראי ד'
להצביע בבחירות בליטא ובפולין ובהונגריה ולהכניס נציגים משלנו [וגדולי הרבנים היו הולכים לשמש בעצמם כנציגים]
לבחירות כאן בא"י
[אגב טיעון כזה בנושא דומה טוען החזון איש במכתבו]
ואם אין חילוק. האם ענית על השאלה למה מותר?
לא צריך. גדולי ישראל הורו וזהו זה, לא מתייחסים בכלל לדיון.
כך זה משום מה רק שם (?).


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 19 אוגוסט 2019, 23:45

אמת מארץ תצמח כתב:
19 אוגוסט 2019, 18:00
כהני חזקה
כי יש מחלוקת ואתה החלטת שפוסקים כמו החזו"א ולא כמו הבנין ציון?


אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 20 אוגוסט 2019, 00:01

1. זה לא רק החזון איש ועיין במאמרו של הרב זלמן קורן
https://asif.co.il/download/kitvey-et/m ... 08%208.pdf
2. לא הבנת נכון את הבניין ציון, הוא לא כותב שמעכב יחוסי כהונה .


מבקש אמת
הודעות: 2609
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 1000 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 אוגוסט 2019, 02:30

אמת מארץ תצמח כתב:
20 אוגוסט 2019, 00:01
1. זה לא רק החזון איש ועיין במאמרו של הרב זלמן קורן
https://asif.co.il/download/kitvey-et/m ... 08%208.pdf
2. לא הבנת נכון את הבניין ציון, הוא לא כותב שמעכב יחוסי כהונה .

זה לא רק הבנין ציון, אלא גם הריב"ש ומהרשד"ם והיעב"ץ והמג"א, וכך גם משמע ברמב"ם.


אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 20 אוגוסט 2019, 16:39

מבואר בשדה חמד (כ' צב) שסוגיא דעלמא שכהנים דידן אינם נחשבים כהנים מספק, וכן נוהגים שסומכים על חזקת כהונה לישא כפיים שאסור בעשה לזר ולברך ברכה וכן שמותר בהנאת בכור בהמה טמאה שאסור בלאו לזר.
וראה במאמר הרב קורן הנ"ל שכך יוצא להלכה.
אמנם גם הכרעת החזון איש לבדה מספיקה, (ודעת הגר"ח קנייבסקי אומר שאחרי הכרעת החזו"א אין טעם לדון בדעות האחרות) מה גם שגם החת"ס .

אמנם לרווחא דמילתא בלבד יש להוסיף שגם בדעת החולקים אינך צודק .
1.בדברי הבנין ציון טעית טעות גדלה והוא כלל לא טען כך.
2. בהבנת דברי הריב"ש המהרי"ט ח(שו"ת חלק א סימן קמט) קרא למפרשים כמוך את הריב"ש "זחוחי הלב התוקעים עצמם בדבר הלכה" ומוכיח מריב"ש בסי' שע"א שגם סבר שכהני דידן דינם ודאי. (וכן הוכיח מהרמב"ם בשו"ת), וגם מבאר ברשד"ם אחרת, ומעולם לא שמענו מי שמתיר כהן בחלוצה (שאסורה מדרבנן).
3. היעב"ץ - כתב שגם בימינו שייך כהנים מיוחסים אם יש להם כתב חוס מקוים בב"ד ככהני ג'רבא, כך שלשיטתו ממילא אין עיכוב לעבודה בנוסף בסידור היעב"ץ משמע שהחזרת הפדיון אינו מעיקר הדין ומעיקר הדין סומכים על החזקה, ויתכן שבסידור חזר בו .
4. בדעת המג"א:
א. דבריו נאמרו בטעם הדעה שהובאה ברמ"א שלא לאכול חלת חו"ל וכתב שהוא מחשש חללות , ובשדי חמד והמים חיים פירשו דבריו שמבאר שנהגו חומרא, ואינו מעיקר הדין, ואם כן לא שייך לעבודה.
ב. יש לציין שגם המג"א כתב שיש רק חשש חללות ולא שיש חשש זרות, ולגבי העבודה כתב החת"ס יו"ד רל"ו שחשש חלולת לא מעכב את העבודה (עכ"פ היכא שאי אפשר) היות וחלל שעבד עבודתו כשרה.
ג. דברי המג"א הם רק לשיטה שלא נהגו בחלת חו"ל, אמנם לא מבעי לספרדים א עבור כך.לא גם אצל האשכנזים נהגו לכול חלת חו"ל וכדברי המ"ב בהלכות פסח.
ד. יש ת"ח בן דורינו שכתב לדרוש מהפסוקים שיש דין יחוסי כהונה, ומלבד שלא חשוב בר פלוגתא של אף אחד מהפוסקים האחרונים והראשונים שחלקו עליו, אמנם גם אילו היה צודק בפרשנותו. דברי החת"ס (יו"ד רל"ו) שייכים גם בזה, שהרי לא גרע מחלל שעבד ואף אם יש דין להעדיף עבודת כהן מיוחס אבל לא לבטל את העבודה לגמרי


מבקש אמת
הודעות: 2609
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 1000 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 אוגוסט 2019, 18:45

אמת מארץ תצמח כתב:
20 אוגוסט 2019, 16:39
מבואר בשדה חמד (כ' צב) שסוגיא דעלמא שכהנים דידן אינם נחשבים כהנים מספק, וכן נוהגים שסומכים על חזקת כהונה לישא כפיים שאסור בעשה לזר ולברך ברכה וכן שמותר בהנאת בכור בהמה טמאה שאסור בלאו לזר.
וראה במאמר הרב קורן הנ"ל שכך יוצא להלכה.
אמנם גם הכרעת החזון איש לבדה מספיקה, (ודעת הגר"ח קנייבסקי אומר שאחרי הכרעת החזו"א אין טעם לדון בדעות האחרות) מה גם שגם החת"ס .

אמנם לרווחא דמילתא בלבד יש להוסיף שגם בדעת החולקים אינך צודק .
1.בדברי הבנין ציון טעית טעות גדלה והוא כלל לא טען כך.
2. בהבנת דברי הריב"ש המהרי"ט ח(שו"ת חלק א סימן קמט) קרא למפרשים כמוך את הריב"ש "זחוחי הלב התוקעים עצמם בדבר הלכה" ומוכיח מריב"ש בסי' שע"א שגם סבר שכהני דידן דינם ודאי. (וכן הוכיח מהרמב"ם בשו"ת), וגם מבאר ברשד"ם אחרת, ומעולם לא שמענו מי שמתיר כהן בחלוצה (שאסורה מדרבנן).
3. היעב"ץ - כתב שגם בימינו שייך כהנים מיוחסים אם יש להם כתב חוס מקוים בב"ד ככהני ג'רבא, כך שלשיטתו ממילא אין עיכוב לעבודה בנוסף בסידור היעב"ץ משמע שהחזרת הפדיון אינו מעיקר הדין ומעיקר הדין סומכים על החזקה, ויתכן שבסידור חזר בו .
4. בדעת המג"א:
א. דבריו נאמרו בטעם הדעה שהובאה ברמ"א שלא לאכול חלת חו"ל וכתב שהוא מחשש חללות , ובשדי חמד והמים חיים פירשו דבריו שמבאר שנהגו חומרא, ואינו מעיקר הדין, ואם כן לא שייך לעבודה.
ב. יש לציין שגם המג"א כתב שיש רק חשש חללות ולא שיש חשש זרות, ולגבי העבודה כתב החת"ס יו"ד רל"ו שחשש חלולת לא מעכב את העבודה (עכ"פ היכא שאי אפשר) היות וחלל שעבד עבודתו כשרה.
ג. דברי המג"א הם רק לשיטה שלא נהגו בחלת חו"ל, אמנם לא מבעי לספרדים א עבור כך.לא גם אצל האשכנזים נהגו לכול חלת חו"ל וכדברי המ"ב בהלכות פסח.
ד. יש ת"ח בן דורינו שכתב לדרוש מהפסוקים שיש דין יחוסי כהונה, ומלבד שלא חשוב בר פלוגתא של אף אחד מהפוסקים האחרונים והראשונים שחלקו עליו, אמנם גם אילו היה צודק בפרשנותו. דברי החת"ס (יו"ד רל"ו) שייכים גם בזה, שהרי לא גרע מחלל שעבד ואף אם יש דין להעדיף עבודת כהן מיוחס אבל לא לבטל את העבודה לגמרי

ראיה מעניינת: הגר"ח קנייבסקי אמר שאחרי הכרעת החזו"א אין טעם לדון בדעות האחרות*...

הריב"ש והמהרשד"ם בהחלט סברו כך לחומרא, הרי תשובת הריב"ש היא לגבי פטור מתשלום מיוחד עבור בושת כהן, והמהרשד"ם כותב שמ"מ אין להתיר שבויה לכהן מדין ספיקא דאורייתא לחומרא. כך גם המהרש"ל והיעב"ץ והמג"א (המג"א הוא לגבי מה שאין נזהרים בוקדשתו).

ויעויין בשו"ת שבט הלוי (ח"ג קס,ה) שהוכיח מהרמב"ם (שמצריך ייחוס לגבי צרעת) ורעק"א וכפתור ופרח שייחוס מעכב להקרבה אפילו בדיעבד. וכנראה מטעם זה כתב הרמב"ם בהל' מלכים שהמשיח יבנה ביהמ"ק ויייחס את הכהנים והלויים.



*והרי זה דומה למי שמביא ראיה שהלכה כבית יוסף נגד כל החולקים, כי הרי דעת היביע אומר שאחרי הכרעת הבית יוסף אין טעם לדון בדעות אחרות...
ידוע המעשה שחסיד א' אמר לגרי"ז שסבו האדמו"ר אוחז שמי שלא מניח תפילין דרבינו תם הוי בגדר קרקפתא דלא מנח תפילין. אמר לו הגרי"ז: אין אנו צריכים לסבך, הרי גם רבינו תם עצמו סבר כן...


איש ווילנא
הודעות: 2058
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 556 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 20 אוגוסט 2019, 20:46

מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 18:45
*והרי זה דומה למי שמביא ראיה שהלכה כבית יוסף נגד כל החולקים, כי הרי דעת היביע אומר שאחרי הכרעת הבית יוסף אין טעם לדון בדעות אחרות...
ידוע המעשה שחסיד א' אמר לגרי"ז שסבו האדמו"ר אוחז שמי שלא מניח תפילין דרבינו תם הוי בגדר קרקפתא דלא מנח תפילין. אמר לו הגרי"ז: אין אנו צריכים לסבך, הרי גם רבינו תם עצמו סבר כן...

אפשר לקחת את הגרח"ק בתור דוגמא
העיקר הוא שיש גישה רווחת שמתייחסת לחזו"א כסמכות יחודית מעל שאר חכמי דורו ודורות הסמוכים אליו
כמובן שאין זה הגישה של כולם. ואולי כאלה שמגיעים מבית מדרשם של חכמי ירושלים ומבתי מדרש נוספים לא מתייחסים לזה ככה
מה זה אומר לענין קביעת ההלכה. תלוי את מי שואלים.


מבקש אמת
הודעות: 2609
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 1000 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 אוגוסט 2019, 22:24

איש ווילנא כתב:
20 אוגוסט 2019, 20:46
מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 18:45
*והרי זה דומה למי שמביא ראיה שהלכה כבית יוסף נגד כל החולקים, כי הרי דעת היביע אומר שאחרי הכרעת הבית יוסף אין טעם לדון בדעות אחרות...
ידוע המעשה שחסיד א' אמר לגרי"ז שסבו האדמו"ר אוחז שמי שלא מניח תפילין דרבינו תם הוי בגדר קרקפתא דלא מנח תפילין. אמר לו הגרי"ז: אין אנו צריכים לסבך, הרי גם רבינו תם עצמו סבר כן...

אפשר לקחת את הגרח"ק בתור דוגמא
העיקר הוא שיש גישה רווחת שמתייחסת לחזו"א כסמכות יחודית מעל שאר חכמי דורו ודורות הסמוכים אליו
כמובן שאין זה הגישה של כולם. ואולי כאלה שמגיעים מבית מדרשם של חכמי ירושלים ומבתי מדרש נוספים לא מתייחסים לזה ככה
מה זה אומר לענין קביעת ההלכה. תלוי את מי שואלים.
יש כזו גישה, אבל קצת קשה להביא ראיה מהתלמיד על רבו המובהק. 
ואם בתלמידי החזו"א עסקינן, הרי שבהחלט אפשר לגשת אליהם ולשאלם האם לדעתם יש לבנות עכשיו את בית המקדש. מעניין מה תהיה תשובתם.
 


איש ווילנא
הודעות: 2058
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 556 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 20 אוגוסט 2019, 22:33

מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:24
ואם בתלמידי החזו"א עסקינן, הרי שבהחלט אפשר לגשת אליהם ולשאלם האם לדעתם יש לבנות עכשיו את בית המקדש. מעניין מה תהיה תשובתם.

כבר כמעט לא נותרו תלמידי החזון איש שניתן לשאול מהם


מבקש אמת
הודעות: 2609
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 1000 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 20 אוגוסט 2019, 22:56

איש ווילנא כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:33
מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:24
ואם בתלמידי החזו"א עסקינן, הרי שבהחלט אפשר לגשת אליהם ולשאלם האם לדעתם יש לבנות עכשיו את בית המקדש. מעניין מה תהיה תשובתם.

כבר כמעט לא נותרו תלמידי החזון איש שניתן לשאול מהם

הגרח"ק, הגר"ד לנדו, הגר"י בויאר, וכן את בני תלמידיו ששבחל"ח כהגר"ח גריינימן, הגר"י שפירא ועוד.


איש ווילנא
הודעות: 2058
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 556 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 20 אוגוסט 2019, 22:58

מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:56
איש ווילנא כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:33
מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:24
ואם בתלמידי החזו"א עסקינן, הרי שבהחלט אפשר לגשת אליהם ולשאלם האם לדעתם יש לבנות עכשיו את בית המקדש. מעניין מה תהיה תשובתם.

כבר כמעט לא נותרו תלמידי החזון איש שניתן לשאול מהם

הגרח"ק, הגר"ד לנדו, הגר"י בויאר, וכן את בני תלמידיו ששבחל"ח כהגר"ח גריינימן, הגר"י שפירא ועוד.

האם ניתן לשאול היום שאלות מהגר"י בויאר. כמדומה שלא
בני ותלמידי תלמידיו כמובן שיש הרבה מאוד


אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 21 אוגוסט 2019, 00:44

מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 18:45
הריב"ש והמהרשד"ם בהחלט סברו כך לחומרא, הרי תשובת הריב"ש היא לגבי פטור מתשלום מיוחד עבור בושת כהן, והמהרשד"ם כותב שמ"מ אין להתיר שבויה לכהן מדין ספיקא דאורייתא לחומרא. כך גם המהרש"ל והיעב"ץ והמג"א (המג"א הוא לגבי מה שאין נזהרים בוקדשתו).
השאלה היא אם כהני חזקה נחשבים ודאי כהנים או ספק כהנים ורק חוששים לחומרא שהם כהנים.
ועל המפרשים כדבריך בריב"ש כותב המהרי"ט שזו שגיאה והמפרשים כך הם "זחוחי הלב התוקעים עצמם בדבר הלכה", נראה שזחיחותך מוכיחה את דבריו.

על כל פנים מבואר בשדה חמד (כ' צב) שסוגיא דעלמא שכהנים דידן אינם נחשבים כהנים מספק, וכן נוהגים שסומכים על חזקת כהונה לישא כפיים שאסור בעשה לזר ולברך ברכה וכן שמותר בהנאת בכור בהמה טמאה שאסור בלאו לזר.
וראה במאמר הרב זלמן קורן המובא לעיל המרחיב ומסכם את ההלכה שכהני חזקה כשרים לעבודה.


אמנם לרווחא דמילתא בלבד הוספתי
-------------
גם בדעת החולקים אינך צודק .
1.בדברי הבנין ציון טעית טעות גדלה והוא כלל לא טען כך.
2. בהבנת דברי הריב"ש המהרי"ט ח(שו"ת חלק א סימן קמט) קרא למפרשים כמוך את הריב"ש "זחוחי הלב התוקעים עצמם בדבר הלכה" ומוכיח מריב"ש בסי' שע"א שגם סבר שכהני דידן דינם ודאי. (וכן הוכיח מהרמב"ם בשו"ת), וגם מבאר ברשד"ם אחרת, ומעולם לא שמענו מי שמתיר כהן בחלוצה (שאסורה מדרבנן).
3. היעב"ץ - כתב שגם בימינו שייך כהנים מיוחסים אם יש להם כתב חוס מקוים בב"ד ככהני ג'רבא, כך שלשיטתו ממילא אין עיכוב לעבודה בנוסף בסידור היעב"ץ משמע שהחזרת הפדיון אינו מעיקר הדין ומעיקר הדין סומכים על החזקה, ויתכן שבסידור חזר בו .
4. בדעת המג"א:
א. דבריו נאמרו בטעם הדעה שהובאה ברמ"א שלא לאכול חלת חו"ל וכתב שהוא מחשש חללות , ובשדי חמד והמים חיים פירשו דבריו שמבאר שנהגו חומרא, ואינו מעיקר הדין, ואם כן לא שייך לעבודה.
ב. יש לציין שגם המג"א כתב שיש רק חשש חללות ולא שיש חשש זרות, ולגבי העבודה כתב החת"ס יו"ד רל"ו שחשש חלולת לא מעכב את העבודה (עכ"פ היכא שאי אפשר) היות וחלל שעבד עבודתו כשרה.
ג. דברי המג"א הם רק לשיטה שלא נהגו בחלת חו"ל, אמנם לא מבעי לספרדים א עבור כך.לא גם אצל האשכנזים נהגו לכול חלת חו"ל וכדברי המ"ב בהלכות פסח.

השבט הלוי מביא מהספרי דרשה מהספרי שיש בית דין מבית לפרוכת שמעלין לכהונה ומציע לפרש אותה שצריך יחוסי כהונה,
אמנם זה לא נכון בדרשת הספרי שהרי הפסוק ואתה ובניך תשמרו את כהונתכם לכל דבר המזבח ולמבית לפרוכת נאמר על אהרן עצמו שהיה כהן ודאי ומה שייך לצוות עליו שיהיה כהן מיוחס אלא הדרשה היא בדיוק ההיפך שיש מצווה שאהרן ובניו הכהנים יעבדו ולכן דרשינן שיש מצווה לעלות כהנים למזבח ולעסוק ביחוסי כהונה ומלבד זאת הרי אינו בר פלוגתא של אף אחד מהפוסקים האחרונים והראשונים שחלקו עליו הר"י מפריז החת"ס החזו"א, ובנוסף גם אילו היה צודק בפרשנותו. דברי החת"ס (יו"ד רל"ו) שהוא רק לכתחילה, שהרי לא גרע מחלל שעבד עבודתו כשרה.
בקושיא מהרמב"ם שלגבי לפסול מתרומת חו"ל כתב שהוא שטמאו כהן מיוחס, והתקשו בו רבים וכן התקשו למה לא כתב זאת רק כאן ויש שפירשו שהכוונה למעט כהן חלל שאף שכשר לעבודה דדרשינן ברך ה' חילו אפילו חללים שבו וכן אם אכל תרומה פטור, אבל לטמא בצרעת לא יועיל אפילו בדיעבד (וכן פסק בהלכות צרעת) והיינו כהן שאינו מיוחס מן התורה (שיחוס של מעלה עשו ביוחסין הוא דרבנן),
עוד יש שפירשו שבתרומת חו"ל שהוא מדבריהם פסלו רק על פי כהן כר גם מדרבנן (וכו"ע לא פליגי שמדרבנן בעינן מיוחס היכא דאפשר)
אמנם כבר הוכיח המהרי"ט שגם הרמב"ם פשוט לו שכהני חזקה הם כהנים ודאים ולא ספקות, ורק מעלה עשו ביוחסין מדבריהם
-----------------
ע"כ לרווחא דמילתא בלבד
מסתבר שההשקפה שלך לא מסתדרת עם ההלכה.


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 11:20

אמת מארץ תצמח כתב:
21 אוגוסט 2019, 00:44
1.בדברי הבנין ציון טעית טעות גדלה והוא כלל לא טען כך.
הוא טען רק כך:
משמע דלא סבירא להתוספ' כן שיקריבו קרבנות טרם יעמוד הכהן לאורים ותומים על פי נביא.
https://www.sefaria.org/Binyan_Tziyon.1
זה כל לשונו:
הנני להשיב כפי עניות דעתי: ראיתי למעכ"ת נ"י שמביא שלש ראיות לדעתו ולענ"ד לא בלבד שאינן מחזיקות דעתו באמת אלא לפי ענ"ד יש מהן ראיות להיפך ואפתח במה שקרא ראיה גדולה וז"ל תנן בעדיות פ"ח אמר רבי יהושע מקובל אני מר' יוחנן בן זכאי ששמע מרבו ורבו מרבו הלכה למשה מסיני שאין אליהו בא לטמא ולטהר לרחק ולקרב אלא לקרב את המרוחקים בזרוע כו' ופי' הרע"ב שאין אליהו בא לברר ספק המשפחות מי נטמע אלא יניחם והם כשרים כו' ויש מן הפלא על מאמר זה וכי הלכתא למשיחא ולמה הוצרכו הלכה למשה מסיני על דבר שהוא לעתיד לבא הלא בעת יבא אליהו וכל קדושים עמו הלא ידעו אז מה יעשו ואין לנו שום נפקותא בהלמ"מ כלל וכן מצינו בכמה מקומות שמקשה הש"ס הילכתא למשיחא אך לפי דרכינו יהי' תועלת עצום בהלכה זו כי כאשר יהי' ראשית הקבוץ בלי נביא ונזכה לרשות להקריב קרבנות ויהי' מזבח בנוי בלא נביא ואנחנו לא נדע מה נעשה לריח נחוח לד' בשביל שנחכה לנביא להודיענו טהרת הכהנים ויחוסם וכאשר לא יהי' קרבן לכפר לא יופיע אור הנבואה וא"כ תהי' גאולה קצת מן הנמנעות שאין קרבן בלי אלי' ואין אלי' בלי קרבן לזה גדול העצה ורב העליליה הקדים להודיענו ע"י הללמ"מ שלא נחכה לאלי' בענין זה כי הוא לא יברר טהרת המשפחות רק יניח כל הכהנים בחזקת כשרותם ואז נקריב קרבן בלי מיחש שמא יופסל כהן העובד עכ"ל דמר נ"י ותמהני שכתב שמקשה הש"ס בכמה מקומות הילכתא למשיחא ולא נודע לי רק בשני מקומות שמקשה בגמרא כן (בסנהדרין דף נ"א ובזבחים דף מ"ה) ובשני המקומות האלה כבר הקשה התוספ' כעין קושיתו בסנהדרין כתבו בזה הלשון והא דפסקינן הלכה כר' יוסי בפרק עשרה יוחסין (דף ע"ב) בעתידים ממזרים ליטהר נפקא מינה בזמן הזה שלא להתרחק ממשפחות שאינן ידועות דבממזר שאינו ידוע מיירי וכעין זה כתבו גם בזבחים הרי שבתירוץ זה מתורצת גם קושיתו מאי נפקותא בהלכה למשה מסיני שאין אלי' בא לטמא ולטהר לרחק ולקרב בזמן הזה הלא הנפקותא הוא כמו שכתבו התוספ' שלא להתרחק ממשפחות הספיקות שמא יבא אלי' לטמא ונמצאו בניו ממזרים וא"כ לא בלבד שאין ראיה מקושיא זו לדעתו דמר אלא אדרבא מדלא תירצו התוספ' כן כתירוצו דנפקותא בפסק הלכה כרבי יוסי דעתידין ממזרין לטהר בממזר שאינו ידוע הוא שלא נחוש להעמיד כהנים להקריב קרבנות טרם יבא הנביא מחשש ספק ממזירות משמע דלא סבירא להתוספ' כן שיקריבו קרבנות טרם יעמוד הכהן לאורים ותומים על פי נביא.
אגב הסיבה שהספר של רצ"ה קלישר ודבריו אינם ידועים היא לא בגלל שזה נמצא באיזה ארכיון עלום. אלא בגלל שהיתה התנגדות לשיטתו. ולכן מה שהדפיסוהו כעת מחדש אינו מוסיף כלום שהרי ידוע שדבריו נדחו מהלכה ולא יזיק לדעת את דבריו להגדיל תורה ולהאדירה. וכעין מה שאמרו בסוף הוריות "גם אהבתם גם שנאתם גם קנאתם כבר אבדה" ולא אהנו מעשייהו.


בנציון
הודעות: 957
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 352 פעמים
קיבל תודה: 427 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 21 אוגוסט 2019, 11:31

יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 11:20
אמת מארץ תצמח כתב:
21 אוגוסט 2019, 00:44
 
אגב הסיבה שהספר של רצ"ה קלישר ודבריו אינם ידועים היא לא בגלל שזה נמצא באיזה ארכיון עלום. אלא בגלל שהיתה התנגדות לשיטתו. ולכן מה שהדפיסוהו כעת מחדש אינו מוסיף כלום שהרי ידוע שדבריו נדחו מהלכה ולא יזיק לדעת את דבריו להגדיל תורה ולהאדירה. וכעין מה שאמרו בסוף הוריות "גם אהבתם גם שנאתם גם קנאתם כבר אבדה" ולא אהנו מעשייהו.

זאת מנין לך?


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 15:38

בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 11:31
זאת מנין לך?

כי אין סיבה לומר אחרת. הרי זה שהתנגדו לדבריו זה לא סוד. ואילו הקנטרס שלו הוא "סוד?" הסיבה פשוטה, וכל שיש תירוץ פשוט אין להמציא תירוץ אחר. העלימו את דבריו כדי שלא ילמדו ממנו כי התנגדו להם. כמו שמצוי בהרבה דברים שמתנגדים להם וגונזים את הדברים.

אולי יש כמה שטוענים שהסט"א רוצה שלא יעסקו בעניין ישוב א"י או בעניין נסיונות להביא את הגאולה, ולכן נגנז הספר. וזו גם הסיבה להתנגדות. אבל כל שלא נשמע את זה מגדולי הדור שלנו אין לקבל את זה. אם כן אני אומר להיפך שהסט"א היא שמסיתה כל כך לעסוק בזה היום כי זה מעכב את הגאולה. ועיסוק במה הסטא רוצה כי אנו רוצים להיפך לא היה מקובל מעולם אצל ת"ח. (חוץ מכשרוצים לחזק דברים מסויימים שסוברים כך בלא"ה). ואולי גם זה משום התנגדות הסט"א לעסוק בזה?


בנציון
הודעות: 957
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 352 פעמים
קיבל תודה: 427 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 21 אוגוסט 2019, 15:43

יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 15:38
בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 11:31
זאת מנין לך?

כי אין סיבה לומר אחרת. הרי זה שהתנגדו לדבריו זה לא סוד. ואילו הקנטרס שלו הוא "סוד?" הסיבה פשוטה, וכל שיש תירוץ פשוט אין להמציא תירוץ אחר. העלימו את דבריו כדי שלא ילמדו ממנו כי התנגדו להם. כמו שמצוי בהרבה דברים שמתנגדים להם וגונזים את הדברים.

אולי יש כמה שטוענים שהסט"א רוצה שלא יעסקו בעניין ישוב א"י או בעניין נסיונות להביא את הגאולה, ולכן נגנז הספר. וזו גם הסיבה להתנגדות. אבל כל שלא נשמע את זה מגדולי הדור שלנו אין לקבל את זה. אם כן אני אומר להיפך שהסט"א היא שמסיתה כל כך לעסוק בזה היום כי זה מעכב את הגאולה. ועיסוק במה הסטא רוצה כי אנו רוצים להיפך לא היה מקובל מעולם אצל ת"ח. (חוץ מכשרוצים לחזק דברים מסויימים שסוברים כך בלא"ה). ואולי גם זה משום התנגדות הסט"א לעסוק בזה?
יש סיבה לומר אחרת, כי הגדולים שלנו כמו רבי עקיבא איגר, החת"ס, האור שמח, ועוד, תמכו בו ולא התנגדו. 
 


אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 21 אוגוסט 2019, 15:50

יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 11:20
הוא טען רק כך:
כבר הקשה התוספ' כעין קושיתו... אדרבא מדלא תירצו התוספ' כן כתירוצו דנפקותא בפסק הלכה כרבי יוסי דעתידין ממזרין לטהר בממזר שאינו ידוע הוא שלא נחוש להעמיד כהנים להקריב קרבנות טרם יבא הנביא מחשש ספק ממזירות משמע דלא סבירא להתוספ' כן שיקריבו קרבנות טרם יעמוד הכהן לאורים ותומים על פי נביא.

הוא לא סובר שכהנים דידן נחשבים לספק.
הוא מגיב לפירוש הרב קלישר שלכך נפסק שאליהו לא בא לקרב או לרחק,ולא הקשתה הגמ' שזה הלכתא למשיחא, אלא שהלכה בשביל מקריבים אע"פ שאין בית לא נחשב הלכתא למשיחא, ועונה הבניין ציון שאם זו באמת קושיא, אז אם כך למה בקידושין שתוס' פירש שנפקא מינה בזמן הזה שלא להתרחק ממשפחות שאינן ידועות, ולמה לא כתב שנפק"מ לקרבנות ולכן אם יש ראייה אז הראיה שתוס' סבר שלא מקריבים בלי בית המקדש.
הוא לא טוען שהכהנים הם ספק, אלא שהמשנה לא נשנתה לצורך זה ולשיטת הרב קלישר [שגם דברים שמופרכים מזמן הש"ס לא נקראים הלכתא למשיחא], אז יש ראייה מתוס' שקרבנות הם כן הלכתא למשיחא
[אמנם באמת כל מה שלא היה נוגע למעשה כלל בזמנם, נקרא הלכתא למשיחא, ולכן אין ראייה לשום צד, אמנם החזון איש הביא ראייה כעין הרב קלישר מזה שאין אליהו עתיד לגלות חללים, סימן שכשרים)


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 17:01

בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 15:43
יש סיבה לומר אחרת, כי הגדולים שלנו כמו רבי עקיבא איגר, החת"ס, האור שמח, ועוד, תמכו בו ולא התנגדו.
זו עקשנות בלבד. (הודעה שלי בנושא נעלמה, ואני לא יודע אם נמחקה או שלא אישרתי)

אתה הרי יודע גם מי הרבנים שכן התנגדו. וברור שבכל דבר סומכים עליהם. אלא שמשום מה יש לך התנגדות לקבל את זה כי נוח יותר לומר שגילינו דבר אמיתי שמשום מה הוסתר ממנו. מאשר לומר שאנו לא מבינים בשיקולים אמיתיים.

אני חושב שיותר לא אשאיר הודעות בנושא. אני רואה שגם מי שחשבתי בעבר לאמיתי הוא מהמתעקשים. אז אציע שבכל פעם שיחזור נושא זה יעתיקו שוב את המשפט הבא:

גדולי הדור לא מסכימים לזה!!!
ואם יענו כל מיני טענות למה לא צריך לשמוע/להאמין/ לקבל/ יש גדולים שמסכימים וכו' פשוט לכתוב "לא נכון גדולי הדור לא מסכימים ואתה משקר!!!!"
הויכוח מבחינתי מוצה.


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1553
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 17:11

וראו גם https://www.hamichlol.org.il/%D7%98%D7% ... 7%AA%D7%99

דבר דומה במקומות אחרים.


בנציון
הודעות: 957
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 352 פעמים
קיבל תודה: 427 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 21 אוגוסט 2019, 18:03

יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 17:01
בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 15:43
יש סיבה לומר אחרת, כי הגדולים שלנו כמו רבי עקיבא איגר, החת"ס, האור שמח, ועוד, תמכו בו ולא התנגדו.
זו עקשנות בלבד. (הודעה שלי בנושא נעלמה, ואני לא יודע אם נמחקה או שלא אישרתי)

אתה הרי יודע גם מי הרבנים שכן התנגדו. וברור שבכל דבר סומכים עליהם. אלא שמשום מה יש לך התנגדות לקבל את זה כי נוח יותר לומר שגילינו דבר אמיתי שמשום מה הוסתר ממנו. מאשר לומר שאנו לא מבינים בשיקולים אמיתיים.

אני חושב שיותר לא אשאיר הודעות בנושא. אני רואה שגם מי שחשבתי בעבר לאמיתי הוא מהמתעקשים. אז אציע שבכל פעם שיחזור נושא זה יעתיקו שוב את המשפט הבא:

גדולי הדור לא מסכימים לזה!!!
ואם יענו כל מיני טענות למה לא צריך לשמוע/להאמין/ לקבל/ יש גדולים שמסכימים וכו' פשוט לכתוב "לא נכון גדולי הדור לא מסכימים ואתה משקר!!!!"
הויכוח מבחינתי מוצה.
זה מאד קל להסתתר מאחורי הגדולים ולכתוב כל מיני משפטים כאלו שהגדולים לא מסכימים, ואתה משקר, ואתה מתעקש, ואתה יודע מי הגדולים שהתנגדו, אבל עדיין לא הבאת לי שם של אחד מגדולי ישראל שהתנגדו להגאון רבי צבי הירש קלישר. [בעבר הביאו כאן מכתב מהנתיבות שהתברר שהוא מזוייף].


יוספזון
הודעות: 1414
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוגוסט 2019, 18:07

בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:03
יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 17:01
בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 15:43
יש סיבה לומר אחרת, כי הגדולים שלנו כמו רבי עקיבא איגר, החת"ס, האור שמח, ועוד, תמכו בו ולא התנגדו.
זו עקשנות בלבד. (הודעה שלי בנושא נעלמה, ואני לא יודע אם נמחקה או שלא אישרתי)

אתה הרי יודע גם מי הרבנים שכן התנגדו. וברור שבכל דבר סומכים עליהם. אלא שמשום מה יש לך התנגדות לקבל את זה כי נוח יותר לומר שגילינו דבר אמיתי שמשום מה הוסתר ממנו. מאשר לומר שאנו לא מבינים בשיקולים אמיתיים.

אני חושב שיותר לא אשאיר הודעות בנושא. אני רואה שגם מי שחשבתי בעבר לאמיתי הוא מהמתעקשים. אז אציע שבכל פעם שיחזור נושא זה יעתיקו שוב את המשפט הבא:

גדולי הדור לא מסכימים לזה!!!
ואם יענו כל מיני טענות למה לא צריך לשמוע/להאמין/ לקבל/ יש גדולים שמסכימים וכו' פשוט לכתוב "לא נכון גדולי הדור לא מסכימים ואתה משקר!!!!"
הויכוח מבחינתי מוצה.
זה מאד קל להסתתר מאחורי הגדולים ולכתוב כל מיני משפטים כאלו שהגדולים לא מסכימים, ואתה משקר, ואתה מתעקש, ואתה יודע מי הגדולים שהתנגדו, אבל עדיין לא הבאת לי שם של אחד מגדולי ישראל שהתנגדו להגאון רבי צבי הירש קלישר. [בעבר הביאו כאן מכתב מהנתיבות שהתברר שהוא מזוייף].
'מעולם' לא התברר. ציוני מסויים כמוך, 'החליט' שזה מזוייף. זה הכל.
ר' דוד מקרלין הוציא קונטרס מיוחד נגד ה'דרישת ציון'. וגם בחייו יצא לאור ספר מיוחד אאל"ט זה נקרא 'בנין ציון'.
 


יוספזון
הודעות: 1414
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 464 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוגוסט 2019, 18:10

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:07
בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:03
יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 17:01

זו עקשנות בלבד. (הודעה שלי בנושא נעלמה, ואני לא יודע אם נמחקה או שלא אישרתי)

אתה הרי יודע גם מי הרבנים שכן התנגדו. וברור שבכל דבר סומכים עליהם. אלא שמשום מה יש לך התנגדות לקבל את זה כי נוח יותר לומר שגילינו דבר אמיתי שמשום מה הוסתר ממנו. מאשר לומר שאנו לא מבינים בשיקולים אמיתיים.

אני חושב שיותר לא אשאיר הודעות בנושא. אני רואה שגם מי שחשבתי בעבר לאמיתי הוא מהמתעקשים. אז אציע שבכל פעם שיחזור נושא זה יעתיקו שוב את המשפט הבא:

ואם יענו כל מיני טענות למה לא צריך לשמוע/להאמין/ לקבל/ יש גדולים שמסכימים וכו' פשוט לכתוב "לא נכון גדולי הדור לא מסכימים ואתה משקר!!!!"
הויכוח מבחינתי מוצה.
זה מאד קל להסתתר מאחורי הגדולים ולכתוב כל מיני משפטים כאלו שהגדולים לא מסכימים, ואתה משקר, ואתה מתעקש, ואתה יודע מי הגדולים שהתנגדו, אבל עדיין לא הבאת לי שם של אחד מגדולי ישראל שהתנגדו להגאון רבי צבי הירש קלישר. [בעבר הביאו כאן מכתב מהנתיבות שהתברר שהוא מזוייף].
'מעולם' לא התברר. ציוני מסויים כמוך, 'החליט' שזה מזוייף. זה הכל.
ר' דוד מקרלין הוציא קונטרס מיוחד נגד ה'דרישת ציון'. וגם בחייו יצא לאור ספר מיוחד אאל"ט זה נקרא 'בנין ציון'.

תיקון קל 'ספר עבודה תמה' שיצא נגד הדרישת ציון. וקונטרס 'דרישת ציון' בתוך שו"ת שאילת דוד.
 


בנציון
הודעות: 957
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 352 פעמים
קיבל תודה: 427 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 21 אוגוסט 2019, 18:11

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:07
בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:03
יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 17:01

זו עקשנות בלבד. (הודעה שלי בנושא נעלמה, ואני לא יודע אם נמחקה או שלא אישרתי)

אתה הרי יודע גם מי הרבנים שכן התנגדו. וברור שבכל דבר סומכים עליהם. אלא שמשום מה יש לך התנגדות לקבל את זה כי נוח יותר לומר שגילינו דבר אמיתי שמשום מה הוסתר ממנו. מאשר לומר שאנו לא מבינים בשיקולים אמיתיים.

אני חושב שיותר לא אשאיר הודעות בנושא. אני רואה שגם מי שחשבתי בעבר לאמיתי הוא מהמתעקשים. אז אציע שבכל פעם שיחזור נושא זה יעתיקו שוב את המשפט הבא:

ואם יענו כל מיני טענות למה לא צריך לשמוע/להאמין/ לקבל/ יש גדולים שמסכימים וכו' פשוט לכתוב "לא נכון גדולי הדור לא מסכימים ואתה משקר!!!!"
הויכוח מבחינתי מוצה.
זה מאד קל להסתתר מאחורי הגדולים ולכתוב כל מיני משפטים כאלו שהגדולים לא מסכימים, ואתה משקר, ואתה מתעקש, ואתה יודע מי הגדולים שהתנגדו, אבל עדיין לא הבאת לי שם של אחד מגדולי ישראל שהתנגדו להגאון רבי צבי הירש קלישר. [בעבר הביאו כאן מכתב מהנתיבות שהתברר שהוא מזוייף].
'מעולם' לא התברר. ציוני מסויים כמוך, 'החליט' שזה מזוייף. זה הכל.
ר' דוד מקרלין הוציא קונטרס מיוחד נגד ה'דרישת ציון'. וגם בחייו יצא לאור ספר מיוחד אאל"ט זה נקרא 'בנין ציון'.


יוספזון, תנסה לרענן את הזיכרון. אנחנו עדיין מחכים לתשובה שלך על ההוכחות שהמכתב מזוייף.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: tkhvu | 3 אורחים