לבקשת רבים, עדכנו את כללי פורום הקורונה, לטובת כולנו - נא להקפיד לשמור עליהם
מעתה, בפורום קורונה הראשי יעלו נידונים תורניים בלבד, ובתת הפורום עדכונים נחוצים בלבד
נא לא לערב בין הפורומים, ונא לא להעלות כלל עדכונים שאינם נחוצים ושאר מילי דעלמא, פורומינו - פורום לתורה!
בתקווה להבנה, בברכת "והסירותי מחלה מקרבך"

הקץ לדברי רוח!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 2129
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 221 פעמים
קיבל תודה: 763 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 25 נובמבר 2019, 18:31

אח שלך כתב:
24 נובמבר 2019, 22:55
מבקש אמת כתב:
24 נובמבר 2019, 21:54
איש ווילנא כתב:
24 נובמבר 2019, 20:28


למה זה טיעון לא הוגן ?
דהיינו לכאורה נראה שהם כן דנו בזה כמו שדנים על כל התורה

יש לציין שהם דנו לגבי הקרבת קרבנות ולא לגבי בנין המקדש. אלו שני ענינים חלוקים ביסודם, שכן הקרבת קרבנות היא מצוה שאיננה תלויה בציבור (למעט קרבנות הציבור) ונהגה בכל מקום ובכל זמן עד איסור הבמות, ואצל כל אדם, החל מאדם הראשון ונח ועד איפרא הורמיז (זבחים קטז,ב). לעומת זאת בנין המשכן והמקדש הוא מצוה המוטלת על הציבור כמבואר ברמב"ם, והוא ענין של השראת השכינה בכלל ישראל. ממילא מובן שגם אם הגלות אינה מעכבת את הקרבת הקרבנות, כמו שאינה מעכבת הרבה מצוות אחרות בתורה, היא בהחלט מעכבת את המצוות המוטלות על הציבור, בין השאר משום שאין לנו סמכות ציבורית כלל ישראלית כיום (עובדה שלמשיחיים קשה לעכל).
מצטער אבל זהו קשקוש מוחלט, כי גם מרדכי ואסתר ועזרא ונחמיה השתדלו אצל בעלי הסמכות דאז = כורש אחשורוש ודריוש השני לבנות ולהקריב בשליחותם של הברנשים הללו ובהורמנא דמלכא הגוי ולא חיכו שהכל יהיה מושלם מאליו. 

נ.ב. למרות שאני מעריך אותך ואת תורתך מאוד - אני מוחה על הביטוי המזלזל המכוער והציני שהעתקת בטעות מהרוסי השמן המכוער והציני ( = "המשיחיים"). 
הוא מתכוין לקרר את האמונה בביאת המשיח ובכל דבר שבקדושה ולבזות את יראי ה'. 
ואין לנו סיבה להיגרר אחריו ואחרי המונחים שהוא מכניס לשיח הציבורי.
הרי ברור שהוא מתכנן לנצל בהמשך את הטמעת המושג "המשיחיים" על פי דרכו החדשה להשמיץ ולהמאיס את התורה על התמימים והטפשים ובכך לגרוף קולות.

ובאופן כללי חשוב לזכור: 
אפשר בהחלט להסתדר ולהרגיש בטוח עם החמימות היהודית הבריאה והכשרה.
ולא חייבים להזדהות ולאהוב את הגישה השמאלנית האריסטוקרטית המתנשאת... 

במחכ"ת אין קשר כלל למה שכתבתי. בזמן מרדכי ואסתר הובטח לכלל ישראל שיבנו ביהמ"ק אחרי שבעים שנות גלות בבל, וגם היה גילוי משמים על ידי עזרא ודניאל, וכדאיתא במדרש שיר השירים "ענה דודי" על ידי דניאל "ואמר לי" על ידי עזרא, "קומי לך רעיתי יפתי ולכי לך" לבנות את ביהמ"ק. 

מלבד זאת בזמנם היה סמכות כלל ישראלית (הלא הם זרובבל ועזרא ונחמיה בפרט ואנשי כנסת הגדולה בכלל), ועל כן מה שעשו היו בשליחות כל ישראל, משא"כ היום אין לנו סמכות כזו, ולא נראה שתהיה לנו כזו עד ביאת המשיח.


נ.ב. את הביטוח "משיחי" לא העתקתי מהשוטה שהזכרת, מאחר ואם תעיין בדבריי בנושאים אלו תראה שהזכרתי את הביטוי הרבה לפני שהוא עלה על דל מחשבתו הדלה של הנ"ל. זהו ביטוי אמיתי לאנשים שמנסים בכל כחם (עם כוונות טובות) להתנהל בצורה שמתאימה רק לזמן המשיח, כיון שחושבים שכבר הגענו לזמן זה.
 


אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 520
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 233 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אח שלך » 25 נובמבר 2019, 21:00

מבקש אמת כתב:
25 נובמבר 2019, 18:31
אח שלך כתב:
24 נובמבר 2019, 22:55
מבקש אמת כתב:
24 נובמבר 2019, 21:54


יש לציין שהם דנו לגבי הקרבת קרבנות ולא לגבי בנין המקדש. אלו שני ענינים חלוקים ביסודם, שכן הקרבת קרבנות היא מצוה שאיננה תלויה בציבור (למעט קרבנות הציבור) ונהגה בכל מקום ובכל זמן עד איסור הבמות, ואצל כל אדם, החל מאדם הראשון ונח ועד איפרא הורמיז (זבחים קטז,ב). לעומת זאת בנין המשכן והמקדש הוא מצוה המוטלת על הציבור כמבואר ברמב"ם, והוא ענין של השראת השכינה בכלל ישראל. ממילא מובן שגם אם הגלות אינה מעכבת את הקרבת הקרבנות, כמו שאינה מעכבת הרבה מצוות אחרות בתורה, היא בהחלט מעכבת את המצוות המוטלות על הציבור, בין השאר משום שאין לנו סמכות ציבורית כלל ישראלית כיום (עובדה שלמשיחיים קשה לעכל).
מצטער אבל זהו קשקוש מוחלט, כי גם מרדכי ואסתר ועזרא ונחמיה השתדלו אצל בעלי הסמכות דאז = כורש אחשורוש ודריוש השני לבנות ולהקריב בשליחותם של הברנשים הללו ובהורמנא דמלכא הגוי ולא חיכו שהכל יהיה מושלם מאליו. 

נ.ב. למרות שאני מעריך אותך ואת תורתך מאוד - אני מוחה על הביטוי המזלזל המכוער והציני שהעתקת בטעות מהרוסי השמן המכוער והציני ( = "המשיחיים"). 
הוא מתכוין לקרר את האמונה בביאת המשיח ובכל דבר שבקדושה ולבזות את יראי ה'. 
ואין לנו סיבה להיגרר אחריו ואחרי המונחים שהוא מכניס לשיח הציבורי.
הרי ברור שהוא מתכנן לנצל בהמשך את הטמעת המושג "המשיחיים" על פי דרכו החדשה להשמיץ ולהמאיס את התורה על התמימים והטפשים ובכך לגרוף קולות.

ובאופן כללי חשוב לזכור: 
אפשר בהחלט להסתדר ולהרגיש בטוח עם החמימות היהודית הבריאה והכשרה.
ולא חייבים להזדהות ולאהוב את הגישה השמאלנית האריסטוקרטית המתנשאת... 

במחכ"ת אין קשר כלל למה שכתבתי. בזמן מרדכי ואסתר הובטח לכלל ישראל שיבנו ביהמ"ק אחרי שבעים שנות גלות בבל, וגם היה גילוי משמים על ידי עזרא ודניאל, וכדאיתא במדרש שיר השירים "ענה דודי" על ידי דניאל "ואמר לי" על ידי עזרא, "קומי לך רעיתי יפתי ולכי לך" לבנות את ביהמ"ק. 

מלבד זאת בזמנם היה סמכות כלל ישראלית (הלא הם זרובבל ועזרא ונחמיה בפרט ואנשי כנסת הגדולה בכלל), ועל כן מה שעשו היו בשליחות כל ישראל, משא"כ היום אין לנו סמכות כזו, ולא נראה שתהיה לנו כזו עד ביאת המשיח.


נ.ב. את הביטוח "משיחי" לא העתקתי מהשוטה שהזכרת, מאחר ואם תעיין בדבריי בנושאים אלו תראה שהזכרתי את הביטוי הרבה לפני שהוא עלה על דל מחשבתו הדלה של הנ"ל. זהו ביטוי אמיתי לאנשים שמנסים בכל כחם (עם כוונות טובות) להתנהל בצורה שמתאימה רק לזמן המשיח, כיון שחושבים שכבר הגענו לזמן זה.

סליחה ומחילה אם חשדתיך חינם. 

לעצם הענין נראה שנחמיה היה רק פקיד של המלך ותו לא. 

היו גם איתו ויכוחים קשים נגד המשיחיות המטורפת שלו לבנות החומה ולסכן בכך את כולם מהגויים שמסביב שיקומו עליהם למלחמה.
וכלשונו: "ויהי העם מבהלים אותי... יקומו עלינו גויי הארצות וכו' "...

אך כפי שהוא כותב בספרו - הסוף הוכיח שהוא צדק במשיחיותו הנועזת, וכפי שעוד יכתב בספר דברי הימים החדש למלכי ישראל - השיטה של הקב"ה עדיין עובדת נהדר, שהרי בכל הפעמים שהיהודים הלכו באומץ ותעוזה הם ניצחו והצליחו בסיוע מופלא ונדיר מלמעלה גם אם המלכות היתה כמלכות אחאב וירבעם ומנשה ואחז וכו'. 

ולהיפך כל כניעה שלהם הולידה צרות כמו שהובטח להם מראש "ואם לא תורישו והיה הנשאר מהם לשיכים בעיניכם ולצנינים בצדיכם וצררו אתכם" ! ! 

וכן נפסק בשו"ע ללא חולק כלפי גויים שבאו על עיר ספר בשבת
שאפילו באו על ממון יש לצאת בשבת ולהלחם בהם עד אבדם ועד השמדם מהר.

​​​​​​* גם יעקב אבינו פחד שהגויים יקומו עליו.
ומעשה אבות סימן לבנים שהם הרגישו שמשום הסברא של הכזונה יעשה את אחותינו נלחמו ונצחו ולא קרה כלום.
וק"ו בן בנו של ק"ו כלפי - הכזונה יעשה את בית אמנו וחדר הורתנו.

[וכבר היה לעולמים ש-30.000 כהנים מסרו נפשם על העבודה ופשוט התאבדו על מקום בית ה' אשר בכיפת הסלע אשר מעבר להרי החושך בארץ ישראל האחרת שפעם היתה וכבר איננה עד שתרד מהשמים...]


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1193
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 307 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 26 נובמבר 2019, 00:20

אח שלך כתב:
25 נובמבר 2019, 21:00
שהרי בכל הפעמים שהיהודים הלכו באומץ ותעוזה הם ניצחו

הגזמת

זה כידוע שיטת הסקריקים בסוף ימי בית שני שדרשו שלא להכנע לרומאים ובעקבותייהם נחרב בית שני

בעצם כך גם היה בסוף בית ראשון כמו שמפורש בספר ירמיהו. שצדקיהו המלך לא הסכים לשמוע לנבואת ירמיהו שיש להכנע לבבלי ולהשתעבד לנבוכדנצר. והסוף היה חורבן בית ראשון.

כמובן אין לשכוח גם את מרד בר כוזיבא שהיה באומץ ותעוזה ובעקובתיו נחרבה ביתר ובא הרג גדול כפי שהאריכה הגמרא לתאר על הדם שנשפך כמים
ובעקבות זה באו ימי השמד הגדולים שהיה חורבן הדת כידוע בספרי דברי הימים


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1193
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 307 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 26 נובמבר 2019, 00:25

אח שלך כתב:
25 נובמבר 2019, 21:00
* גם יעקב אבינו פחד שהגויים יקומו עליו.
ומעשה אבות סימן לבנים שהם הרגישו שמשום הסברא של הכזונה יעשה את אחותינו נלחמו ונצחו ולא קרה כלום.


אבל יעקב אחז שזה שלילי וכמו שאמר כלי חמס מכורתייהם ארור אפם כי עז ועברתם כי
ובעקבות זה
אמר לשמעון ולוי אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל
ועד היום הפסידו בגלל מעשה בלתי ראוי זה
[אם כי אצל לוי נהפכה הקללה לברכה כשהשתמש עם האף ועברתו הקשה במקום הנכון במעשה העגל]


אמת מארץ תצמח
משתמש ותיק
הודעות: 287
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 83 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 26 נובמבר 2019, 04:59

מבקש אמת כתב:
24 נובמבר 2019, 21:54
בנין המשכן והמקדש הוא מצוה המוטלת על הציבור כמבואר ברמב"ם, והוא ענין של השראת השכינה בכלל ישראל. ממילא מובן שגם אם הגלות אינה מעכבת את הקרבת הקרבנות, כמו שאינה מעכבת הרבה מצוות אחרות בתורה, היא בהחלט מעכבת את המצוות המוטלות על הציבור
1. בשביל קרבנות (כדברי הר"י מפאריז הרע"א והחת"ס החזו"א וכו' ) צריך לבנות מזבח שהוא מצווה על הציבור,
2. וכן בקרבנות ציבור בזה"ז שדוחים טומאה כדברי הפוסקים.
3. וכן בגדי כהונה שנדרשים לעבודה הם מצווה על הציבור.
4. ובגד"כ נמסרו לציבור יפה יפה הם כשרים למרות שלא היתה סמכות כלל ישראלית שאמרה לו להכין בגדים אלו
5. מובן שאם נפחתה התקרה ואדם תיקן זאת זה כשר. גם בלי סמכות כלל ישראלית.
נמנו 65 מצוות המסורות לציבור, (בבה"ג וברס"ג -ע"פ המהר"א פערלא), ובכללם מצוות קבורה מצוות עדות, נחלות, מלקות, דיני ד' שומרים, שילוח מחנות.
וכי בזה"ז אין עדות נחלות ושילוח מחנות. וכי יש תנאי בהם של "סמכות כלל ישראלית"?
7. אפילו לו יצוייר שצריך סמכות כלל ישראלית, כדי להחליט על קיום מצוות הציבור, זה תיאורטית היה שייך במצוות שצריכות החלטה שגורמת את חיוב המצווה, וכמו שמובן שאם באמצע בניית מקדש ימותו אותה סמכות כלל ישראלית מובן שלא יצטרכו לבטל את הבנייה, כי לא צריך לזה החלטה חדשה, כך גם בכל זמן שלא השתנתה המצווה לא צריך החלטה חדשה.
8. ובחגי פרק א' מבואר שהיתה תביעה על עם ישראל למה לא בנו מעצמם (וראה ברד"ק שם - חגי א' א').

9. אם מצוות אלו כל אחד ואחד בפני עצמו פטור אז מי הוא החייב? הרי הציבור הוא הצטרפות של יחידים?

10. אלא שמצוות שכשהם מתקיימים לאחד אז התקיימה המצווה של כל הציבור כמו עשיית מזבח עשיית ציץ, שתוצאת קיומם הוא קיום תוצאת המצווה של כלל ציבור נחשבים מצוות הציבור. (ולהבה"ג והרס"ג יש להרחיב את ההגדרה לכל מצווה שמתקיימת בתחום הציבורי- למשל על ידי מערכת המשפט)

אמנם בביאור על ספר המצוות לרס"ג (הרב פערלא) חילק זאת בחלוקה טכנית גרידא המצוות שרק רבים יכולים לבצע וטכנית היחיד לא מצליח לעשות נחשבים המצוות המסורים לציבור
וה לשונו בעשין עשה נט ס :
והחינוך שכתב דהמצוה מוטלת על כל יחיד. עכצ"ל דס"ל דגם במחיית איש אחד מזרעו ג"כ מתקיימת עשה זו. אבל ודאי זה צ"ע. דכיון דכתיב תמחה זכר עמלק איך אפשר לומר שתתקיים המצוה באיש אחד או אפילו במשפחה אחת. מאחר דבזה לא נמחה זכרו כלל. דכל האומה וכל אשר להם קיימין עדיין. ואולי אפשר לומר דכוונת החינוך בזה לומר שאם נהרגו כולם חוץ מאחד או שנים. או שנשארו בהמתם וכיו"ב. דגם הם בכלל מצוה זו. כדאי' במכילתא (סוף פ' בשלח) וכן פירש"י שם עיין שם. ואז יש ביד כל יחיד לקיים המצוה. הילכך גם על כל יחיד מוטלת החובה. כיון דבידו לקיימה. וכן משמע מלשון החינוך. אלא דמכל מקום צ"ע דכיון דלא משכחת לה שתתקיים המצוה ע"י יחיד אלא אחר שכבר נכרתו כולם ע"י הציבור. אלא שנשאר אדם אחד או בקר וצאן וכיו"ב. אם כן ודאי רק מצות הציבור הוא. והיחיד אינו אלא גומר מצות הציבור. מפני שגם הוא מכלל הציבור הוא. ולכן נראה ודאי דגם להחינוך מצות הציבור היא.


אמת מארץ תצמח
משתמש ותיק
הודעות: 287
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 83 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 26 נובמבר 2019, 05:29

אח שלך כתב:
25 נובמבר 2019, 21:00
לעצם הענין נראה שנחמיה היה רק פקיד של המלך ותו לא. 

היו גם איתו ויכוחים קשים נגד המשיחיות המטורפת שלו לבנות החומה ולסכן בכך את כולם מהגויים שמסביב שיקומו עליהם למלחמה.
וכלשונו: "ויהי העם מבהלים אותי... יקומו עלינו גויי הארצות וכו' "...
...
בנחמיה היתה לו תמיכה מהמלך, ומשמע שזה היה סיכון מחושב מצב הדומה למלחמה מחושבת וזהירה.


אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 520
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 233 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אח שלך » 26 נובמבר 2019, 07:18

איש ווילנא כתב:
26 נובמבר 2019, 00:20
אח שלך כתב:
25 נובמבר 2019, 21:00
שהרי בכל הפעמים שהיהודים הלכו באומץ ותעוזה הם ניצחו

הגזמת

זה כידוע שיטת הסקריקים בסוף ימי בית שני שדרשו שלא להכנע לרומאים ובעקבותייהם נחרב בית שני

בעצם כך גם היה בסוף בית ראשון כמו שמפורש בספר ירמיהו. שצדקיהו המלך לא הסכים לשמוע לנבואת ירמיהו שיש להכנע לבבלי ולהשתעבד לנבוכדנצר. והסוף היה חורבן בית ראשון.

כמובן אין לשכוח גם את מרד בר כוזיבא שהיה באומץ ותעוזה ובעקובתיו נחרבה ביתר ובא הרג גדול כפי שהאריכה הגמרא לתאר על הדם שנשפך כמים
ובעקבות זה באו ימי השמד הגדולים שהיה חורבן הדת כידוע בספרי דברי הימים
הערה מצויינת.
וכבר השיב עליה שלמה המלך בשלשת השבועות הידועות שסטמאר כ"כ מחבבים אותם...
השבעתי אתכם בנות ירושלים אם תעירו ואם תעוררו את האהבה - - - - עד שתחפץ
כלומר:
כל הכשלונות היו כשלא חפץ בנו ה' אלא נשא ידו לנו להפילנו בגויים ולזרותנו בארצות.
ואז כשהתעקשנו להעפיל נגד רצונו ונגד מה שנשבע להגלותנו - אכלנו אותה בגדול וחטפנו מכות. 
אך כעת שהקב"ה כבר הוכיח לנו בבירור יומיומי גובר ומתגבר שהוא כן חפץ בנו והוא כן מחזיר אותנו ​​​​והוא לא מפסיק להראות לנו זאת ע"י שהוא עושה לנו ניסים שוב ושוב בכל פעם שעולים כחומה ומקיימים כיבוש וירושה וישיבה כאשר ציוונו.
(וזה מלבד השגשוג והפריחה בכל התחומים שבאים אך ורק מכח ההארת פנים שלו)
ממילא אנו צריכים לצאת בהקדם מקטנות המוחין ושברון הרוח של הגלות ולהתחיל להחזיר לו אהבה ולחפוץ בו כפי שהוא חפץ בנו.
ומעל הכל ולפני הכל בכיבוש ביתו של המלך כמו שהוכיח הקב"ה את דוד "סמוך לפלטרין שלך לא כיבשת".

ובזמן שכזה חייבים לעלות כחומה בצורה איתנה ותקיפה מאוד.
כמו שאמרו חז"ל ביטויים קשים והאשמות חריפות מאוד על כך שלא עלו כחומה בבית שני
(אלהא סנינא לכו!!! כלשון ריש לקיש לבני בבל)
ואמרו שכל החורבן אחרי מאות שנים הוא בגלל שהתנהגו כדלת המתנודדת שסופה להרקיב ולא כחומה חסונה וחזקה.
וכמאמרם על "אם חומה היא וכו' אם דלת היא וכו' " . 

הוי אומר שעד היום אנו סובלים ממה שלפני אלפי שנים רוב עם ישראל לא בחר להתפרץ באלימות מטורפת והזויה לארץ ישראל (נגד יושבי הארץ שממש לא חפצו בהם ואף הציקו להם מאוד)
והכל בגלל שהעם לא הפנים את הקריאה הגדולה של הוד רוממותו של הגוי כורש (שעליה ניבא הגר"א שתחזור שוב באופן של הסכמת האומות, וכבר אמרו החפץ חיים והאו"ש ושאר גדולי ישראל שאכן חזרה בגדול בהצהרת בלפור ובסאן רמו בדיוק כמתוכנן).

וכעת אנו מחוייבים לעשות ולהצליח בהנהגת עד שתחפץ.
וזה פשר ההצלחות הגדולות והמשונות שיש לאלו שעושים אף אם הם רשעים כמו בועלי הנכריות של עזרא ומחללי השבת של נחמיה.
כי סו"ס זה כיבוש המחוייב מדאורייתא לעשותו עבור העם האהוב לה' שאהבתו הגיעה כבר לעד שתחפץ. 

נ. ב. אזהרת כהן משוח מלחמה:
כל הנ"ל לא מיועד לאיש הירא ורך הלבב, יתכבד נא וישוב לביתו... 

 


אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 520
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 233 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אח שלך » 26 נובמבר 2019, 07:19

אמת מארץ תצמח כתב:
26 נובמבר 2019, 05:29
אח שלך כתב:
25 נובמבר 2019, 21:00
לעצם הענין נראה שנחמיה היה רק פקיד של המלך ותו לא. 

היו גם איתו ויכוחים קשים נגד המשיחיות המטורפת שלו לבנות החומה ולסכן בכך את כולם מהגויים שמסביב שיקומו עליהם למלחמה.
וכלשונו: "ויהי העם מבהלים אותי... יקומו עלינו גויי הארצות וכו' "...
...
בנחמיה היתה לו תמיכה מהמלך, ומשמע שזה היה סיכון מחושב מצב הדומה למלחמה מחושבת וזהירה.
היום העם הוא המלך והוא הריבון כידוע. 

מה תגיד על מתתיהו? 
 


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1193
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 307 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 26 נובמבר 2019, 13:07

אח שלך כתב:
26 נובמבר 2019, 07:19
מה תגיד על מתתיהו?

אצל מתתיהו זה היה בעקבות זה שזה היה שעת השמד


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 2129
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 221 פעמים
קיבל תודה: 763 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 26 נובמבר 2019, 17:42

אמת מארץ תצמח כתב:
26 נובמבר 2019, 04:59
מבקש אמת כתב:
24 נובמבר 2019, 21:54
בנין המשכן והמקדש הוא מצוה המוטלת על הציבור כמבואר ברמב"ם, והוא ענין של השראת השכינה בכלל ישראל. ממילא מובן שגם אם הגלות אינה מעכבת את הקרבת הקרבנות, כמו שאינה מעכבת הרבה מצוות אחרות בתורה, היא בהחלט מעכבת את המצוות המוטלות על הציבור
1. בשביל קרבנות (כדברי הר"י מפאריז הרע"א והחת"ס החזו"א וכו' ) צריך לבנות מזבח שהוא מצווה על הציבור,
2. וכן בקרבנות ציבור בזה"ז שדוחים טומאה כדברי הפוסקים.
3. וכן בגדי כהונה שנדרשים לעבודה הם מצווה על הציבור.
4. ובגד"כ נמסרו לציבור יפה יפה הם כשרים למרות שלא היתה סמכות כלל ישראלית שאמרה לו להכין בגדים אלו
5. מובן שאם נפחתה התקרה ואדם תיקן זאת זה כשר. גם בלי סמכות כלל ישראלית.
נמנו 65 מצוות המסורות לציבור, (בבה"ג וברס"ג -ע"פ המהר"א פערלא), ובכללם מצוות קבורה מצוות עדות, נחלות, מלקות, דיני ד' שומרים, שילוח מחנות.
וכי בזה"ז אין עדות נחלות ושילוח מחנות. וכי יש תנאי בהם של "סמכות כלל ישראלית"?
7. אפילו לו יצוייר שצריך סמכות כלל ישראלית, כדי להחליט על קיום מצוות הציבור, זה תיאורטית היה שייך במצוות שצריכות החלטה שגורמת את חיוב המצווה, וכמו שמובן שאם באמצע בניית מקדש ימותו אותה סמכות כלל ישראלית מובן שלא יצטרכו לבטל את הבנייה, כי לא צריך לזה החלטה חדשה, כך גם בכל זמן שלא השתנתה המצווה לא צריך החלטה חדשה.
8. ובחגי פרק א' מבואר שהיתה תביעה על עם ישראל למה לא בנו מעצמם (וראה ברד"ק שם - חגי א' א').

9. אם מצוות אלו כל אחד ואחד בפני עצמו פטור אז מי הוא החייב? הרי הציבור הוא הצטרפות של יחידים?

10. אלא שמצוות שכשהם מתקיימים לאחד אז התקיימה המצווה של כל הציבור כמו עשיית מזבח עשיית ציץ, שתוצאת קיומם הוא קיום תוצאת המצווה של כלל ציבור נחשבים מצוות הציבור. (ולהבה"ג והרס"ג יש להרחיב את ההגדרה לכל מצווה שמתקיימת בתחום הציבורי- למשל על ידי מערכת המשפט)

אמנם בביאור על ספר המצוות לרס"ג (הרב פערלא) חילק זאת בחלוקה טכנית גרידא המצוות שרק רבים יכולים לבצע וטכנית היחיד לא מצליח לעשות נחשבים המצוות המסורים לציבור
וה לשונו בעשין עשה נט ס :
והחינוך שכתב דהמצוה מוטלת על כל יחיד. עכצ"ל דס"ל דגם במחיית איש אחד מזרעו ג"כ מתקיימת עשה זו. אבל ודאי זה צ"ע. דכיון דכתיב תמחה זכר עמלק איך אפשר לומר שתתקיים המצוה באיש אחד או אפילו במשפחה אחת. מאחר דבזה לא נמחה זכרו כלל. דכל האומה וכל אשר להם קיימין עדיין. ואולי אפשר לומר דכוונת החינוך בזה לומר שאם נהרגו כולם חוץ מאחד או שנים. או שנשארו בהמתם וכיו"ב. דגם הם בכלל מצוה זו. כדאי' במכילתא (סוף פ' בשלח) וכן פירש"י שם עיין שם. ואז יש ביד כל יחיד לקיים המצוה. הילכך גם על כל יחיד מוטלת החובה. כיון דבידו לקיימה. וכן משמע מלשון החינוך. אלא דמכל מקום צ"ע דכיון דלא משכחת לה שתתקיים המצוה ע"י יחיד אלא אחר שכבר נכרתו כולם ע"י הציבור. אלא שנשאר אדם אחד או בקר וצאן וכיו"ב. אם כן ודאי רק מצות הציבור הוא. והיחיד אינו אלא גומר מצות הציבור. מפני שגם הוא מכלל הציבור הוא. ולכן נראה ודאי דגם להחינוך מצות הציבור היא.
יעויין בדברי החתם סופר בתשובתו שאכן כותב שיש בעיה להקריב קרבנות ציבור בגלל שצריך שיבואו משקלי ציבור ואין לנו אפשרות כזו, ורק קרבן פסח שהיחיד מביא אפשר להקריב בזמן הזה. איני יודע למה לא התייחס לבעיה של בניית המזבח עצמו משל ציבור, ואולי ס"ל שהמזבח לא צריך לבוא משל ציבור, אבל עכ"פ מפורש בדבריו שכל דבר שצריך ציבור בשבילו אי אפשר לעשותו כהיום הזה, וממילא בנין ביהמ"ק לא שייך מטעם זה כמו שכתבתי.

הטענה שאם כל יחיד פטור אז מי חייב היא לא טענה נכונה, כי א"כ לא שייך כלל מושג של חובת ציבור. הביאור של חובת ציבור הוא שכל יחיד בתוקף היותו חלק מהתאגדות ציבורית מחוייב להשתדל שמצווה מסויימת המוטלת על הציבור תתבצע ע"י הסמכות הממונה. אבל אם אין כאן התאגדות ציבורית, לא מתחיל החיוב. דוגמא לדבר אפשר להביא מקריאת התורה שבפשטות היא חובת ציבור. היחיד הנמצא בביתו אינו מחוייב ללכת לשמוע קרה"ת, כיון שאינו בכלל שום ציבור. אבל אחרי שנמצא בביהכנ"ס עם ציבור הרי חובה עליו לוודא שהקריאה תתקיים.

דברי הגרי"פ על מחיית עמלק אינם סתירה אלא אדרבה ראיה לדבריי. הוא מקשה על החינוך שגם אם נאמר שמחיית עמלק היא חובת יחיד, הרי מאחר ולא שייך במציאות שיחיד ימחה את כל עמלק, אם כן מה הועיל אם ימחה אחד או שניים. ועל כן מסיק שמוכרחים אנו לומר שבודאי המצווה מוטלת על הציבור, כיון שמחיית אומה שלמה היא דבר שבעצמותו אפשרי רק לציבור לעשות,  וממילא לא הטילה התורה את המצוה על היחיד כלל. אלא שאחר שהציבור מחה את כל העמלקים ונשארו כמה בודדים, מוטלת על היחיד המצוה לגמור את מצוות הציבור ולמחותם. והרי זה כמו שאם היה היחיד בביהכנ"ס ונתבלבל הקורא בפסוק האחרון של קריאת התורה, שמחוייב לקרוא במקומו כדי להשלים את המצוה שהוטלה על הציבור.


אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 520
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 233 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אח שלך » 26 נובמבר 2019, 20:37

איש ווילנא כתב:
26 נובמבר 2019, 13:07
אח שלך כתב:
26 נובמבר 2019, 07:19
מה תגיד על מתתיהו?

אצל מתתיהו זה היה בעקבות זה שזה היה שעת השמד
לשון הב"ח: "מסרו נפשם על העבודה". 
אין שעת השמד יותר גדולה מהשמדת כבוד בית אלקינו והשמדת קרבן פסח ותמיד ומוסף ומה לא. 
השמדת מקום תפילה והשתחויה שהובטחנו שנענים שם.
השמדת הרצון שלנו לכבד את בית ה' ע"י איומי טרור של אלו שמנסים למצוץ מהאצבע סיפורי כזב כדי להביא להכחשת קדושת בית ה' והפיכתו לכביכול מקום קדוש לאיסלם. 

אני מסכים איתך שמקובל אצלנו (בלי לחשוב) ש'שמד' זה רק על מצוות ישנות הנוהגות כרגע.
ולא על מצוות חדשות שכבר הרבה זמן הם לא מעניינות אותנו לעשותם אלא הם כביכול נועדו רק ללומדם שלא על מנת לעשות. 

זה מה שאומר הב"ח שנתרשלו בעבודה ולכן הפסידוה ע"י כוחות חיצוניים = היונים. 
והתיקון הוא רק זה שיתחיל להיות אכפת באמת, כמו פעם.
 

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
הודעות: 933
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 304 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 27 נובמבר 2019, 12:21

יהודה1 כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:12
שניאור כתב:
06 אוגוסט 2019, 10:01
 
איש ווילנא כתב:
06 אוגוסט 2019, 13:49
הקיצוניות הם אלו שהולכים עם קו מחשבתם התורני עד הסוף 
גם אם זה דורש מהם לוותר על מנעמי העולם 
וגם אם זה לא תואם את החברה והסביבה 
והמתעוללים בקיצוניות הם אלו שאומרים מה לך לחרוג מהסביבה 
תלך בתלם ותזרום עם הזרם של החברה והסביבה
יהודי הגיע לאחד מגדולי ישראל, עם כל מיני חומרות ודקדוקים בהלכה שגרמו לו לעצבנות ולסכסוך עם החברה שסביבו.
הרב אמר לו: אם תמשיך כך לא יהיו לך חברים.
יהודי: על דעת כן, אם זה מה שהתורה מצווה אותי.
הרב: כתוב "לעולם" תהא דעתו של אדם מעורבת בין הבריות (כתובות טז:), מקובלנו שחז"ל דייקו בלשונם וכל מקום שכתבו 'לעולם' זה חייב להתאים לכל המצבים שאדם יכול להיקלע אליהם, ועל כולם אמרו "שתהא דעתו מעורבת בין הבריות".
 


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1193
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 307 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 27 נובמבר 2019, 12:38

דוד ריזל (הפרסומאי) כתב:
27 נובמבר 2019, 12:21
יהודי הגיע לאחד מגדולי ישראל, עם כל מיני חומרות ודקדוקים בהלכה שגרמו לו לעצבנות ולסכסוך עם החברה שסביבו.
הרב אמר לו: אם תמשיך כך לא יהיו לך חברים.
יהודי: על דעת כן, אם זה מה שהתורה מצווה אותי.
הרב: כתוב "לעולם" תהא דעתו של אדם מעורבת בין הבריות (כתובות טז:), מקובלנו שחז"ל דייקו בלשונם וכל מקום שכתבו 'לעולם' זה חייב להתאים לכל המצבים שאדם יכול להיקלע אליהם, ועל כולם אמרו "שתהא דעתו מעורבת בין הבריות".

זהו דרך לבינונים [ןאולי גם לכאלה שזה גורם להם לעצבנות וסכסוך עם החברה שסביבם ולא מסוגלים להנהיג את חייהם באופן ישר]
אם היו הולכים בדרך זו כל עם ישראל
לא היה יוצא מתוכינו גדולי תורה

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
הודעות: 933
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 304 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 27 נובמבר 2019, 12:45

איש ווילנא כתב:
27 נובמבר 2019, 12:38

זהו דרך לבינונים [ןאולי גם לכאלה שזה גורם להם לעצבנות וסכסוך עם החברה שסביבם ולא מסוגלים להנהיג את חייהם באופן ישר]
אם היו הולכים בדרך זו כל עם ישראל
לא היה יוצא מתוכינו גדולי תורה

גדולי תורה, דעתם מעורבת בין הבריות ?


אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 520
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 233 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אח שלך » 03 דצמבר 2019, 23:14

מבקש אמת כתב:
25 נובמבר 2019, 18:31
אח שלך כתב:
24 נובמבר 2019, 22:55
מבקש אמת כתב:
24 נובמבר 2019, 21:54


יש לציין שהם דנו לגבי הקרבת קרבנות ולא לגבי בנין המקדש. אלו שני ענינים חלוקים ביסודם, שכן הקרבת קרבנות היא מצוה שאיננה תלויה בציבור (למעט קרבנות הציבור) ונהגה בכל מקום ובכל זמן עד איסור הבמות, ואצל כל אדם, החל מאדם הראשון ונח ועד איפרא הורמיז (זבחים קטז,ב). לעומת זאת בנין המשכן והמקדש הוא מצוה המוטלת על הציבור כמבואר ברמב"ם, והוא ענין של השראת השכינה בכלל ישראל. ממילא מובן שגם אם הגלות אינה מעכבת את הקרבת הקרבנות, כמו שאינה מעכבת הרבה מצוות אחרות בתורה, היא בהחלט מעכבת את המצוות המוטלות על הציבור, בין השאר משום שאין לנו סמכות ציבורית כלל ישראלית כיום (עובדה שלמשיחיים קשה לעכל).
מצטער אבל זהו קשקוש מוחלט, כי גם מרדכי ואסתר ועזרא ונחמיה השתדלו אצל בעלי הסמכות דאז = כורש אחשורוש ודריוש השני לבנות ולהקריב בשליחותם של הברנשים הללו ובהורמנא דמלכא הגוי ולא חיכו שהכל יהיה מושלם מאליו. 

נ.ב. למרות שאני מעריך אותך ואת תורתך מאוד - אני מוחה על הביטוי המזלזל המכוער והציני שהעתקת בטעות מהרוסי השמן המכוער והציני ( = "המשיחיים"). 
הוא מתכוין לקרר את האמונה בביאת המשיח ובכל דבר שבקדושה ולבזות את יראי ה'. 
ואין לנו סיבה להיגרר אחריו ואחרי המונחים שהוא מכניס לשיח הציבורי.
הרי ברור שהוא מתכנן לנצל בהמשך את הטמעת המושג "המשיחיים" על פי דרכו החדשה להשמיץ ולהמאיס את התורה על התמימים והטפשים ובכך לגרוף קולות.

ובאופן כללי חשוב לזכור: 
אפשר בהחלט להסתדר ולהרגיש בטוח עם החמימות היהודית הבריאה והכשרה.
ולא חייבים להזדהות ולאהוב את הגישה השמאלנית האריסטוקרטית המתנשאת... 

במחכ"ת אין קשר כלל למה שכתבתי. בזמן מרדכי ואסתר הובטח לכלל ישראל שיבנו ביהמ"ק אחרי שבעים שנות גלות בבל, וגם היה גילוי משמים על ידי עזרא ודניאל, וכדאיתא במדרש שיר השירים "ענה דודי" על ידי דניאל "ואמר לי" על ידי עזרא, "קומי לך רעיתי יפתי ולכי לך" לבנות את ביהמ"ק. 

מלבד זאת בזמנם היה סמכות כלל ישראלית (הלא הם זרובבל ועזרא ונחמיה בפרט ואנשי כנסת הגדולה בכלל), ועל כן מה שעשו היו בשליחות כל ישראל, משא"כ היום אין לנו סמכות כזו, ולא נראה שתהיה לנו כזו עד ביאת המשיח.


נ.ב. את הביטוח "משיחי" לא העתקתי מהשוטה שהזכרת, מאחר ואם תעיין בדבריי בנושאים אלו תראה שהזכרתי את הביטוי הרבה לפני שהוא עלה על דל מחשבתו הדלה של הנ"ל. זהו ביטוי אמיתי לאנשים שמנסים בכל כחם (עם כוונות טובות) להתנהל בצורה שמתאימה רק לזמן המשיח, כיון שחושבים שכבר הגענו לזמן זה.

באר ונמק דבריך. 
1. אתה תולה תקותך רק במשיח אז תסביר כונתך - האם המשיח יבוא או שהוא יקום מתוכנו, כי יהיה אכפת לו מביהמ"ק ומכבודן של ישראל. 
(וכמו שדוד סביו היה כזה כמבואר במקורות בפירוש כמה פעמים שרק בגלל זה הוא נבחר) 
איך הבנת את הרמב"ם שאומר שהמשיח זה בסה"כ מלך שפשוט מצליח להחזיר הכל.
ואם הוא (כמו הציונים להבדיל) לא גומר את העבודה ונהרג וכדו' - אז לפי הרמב"ם הוברר שהוא לא המשיח אלא מלך כשר בלבד. 
​​​​​​(האם הרמב"ם כאן התבלבל ולא כתב בפשיטות שהמלך הלזה הוא סתם רשע מרושע שעובר על שלש שבועות... או שהרמב"ם לא קרא עדיין את הסה"ק ויואל משה)

​​​​​​
​2. מה תעשה עם הירושלמי שבנין ביהמ"ק קודם למלכות בית דוד. 

3. מה עם הכלל הגדול של הרמב"ם באגרת תימן ששום מצוה איננה תלויה במשיח ולא מחכה לו אלא מחובתנו לעשות תמיד הכל כולל הכל - ולא לאהוב ולדבוק בהמשך המצב של אונס רחמנא פטריה... 

4. מה היה הענין של רבי יהושע לומר שמקריבים אע"פ שאין בית אם בין כה וכה לא צריך ואין ענין לחפש מצוות 'חדשות' מלבד איש אחד שקוראים לו 'משיח' שרק הוא מצווה בקיום כל מצוותיה של תורה כשירד מהשמים עם ביהמ"ק בנוי באש ועטוף בניילונים...  

5. מהיכן המסורת שלך שיש לנו צורך לאכול גם בלי לארגן מושב ב"ד מיוחד.
ומאידך לא צריך להקריב את לחמו של השי"ת רק אם יקום בית דין שכזה.שיפרגן לו גם משהו... 
והכתוב צווח ואומר את קרבני לחמי לאשי
תשמרו להקריב במועדו, לחם אלקיך הוא מקריב, ונסכים בגלל שאין אכילה בלא שתיה.
וכן עוד הרבה פסוקים שתובעים כביכול לתת למזבח אכילה ושתיה יום יום בלי חכמות ובלי שמרנויות חדשניות מרושעות/עצלניות/פחדניות. 

6. מהיכן נבואתך שלעולם לא יקום כזה ב"ד עד שירד מהשמים עם המשיח באותה חבילה. 

7. האם זה סופי שהסמיכה לא יכולה לחזור כשרוב חכמי ישראל יפסקו שכבר אפשר לסמוך?
הרי כבר היה לעולמים אצל הב"י, אלא שלא היתה שעת הכושר. 
אבל להכריע הלכות יש הרבה בתי דינים ורבנים שמשתפים פעולה, ובודאי בנושא כה חשוב שמסתמא רוב המתנשאים למלוך לא יבואו לדיונים כי אין להם ידע בנושא וכך יוכרע כל נושא במעמד המומחים וע"פ רוב מתוכם.
(כמו שמצוי כיום הכרעות בעניני כשרות ועוד ועוד, ובעז"ה יהיה כמו בית דין של כהנים שהיה בעזרה)

​​​​​​מצורף: 

אוסף מכתבי רבנים על חידוש הסמיכה וסנהדרין בימינו.pdf

 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • מאמרי השקפה האם נחשבים לדברי תורה
    על ידי איש ווילנא » 12 אוגוסט 2019, 21:21 » ב בית המדרש
    12 תגובות
    337 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי ייעוץ תורני
    13 אוגוסט 2019, 22:06
  • איך השביע הגר"א לא לגלות את הקץ, הרי כבר הגמרא גילתה?
    על ידי ייעוץ תורני » 07 יולי 2019, 01:51 » ב אקטואליה
    55 תגובות
    1351 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אוהב אמת
    18 אוגוסט 2019, 18:03
  • הפסוק יהיו כמוץ לפני רוח וכו'
    על ידי שניאור » 03 יוני 2019, 07:59 » ב סידור התפילה
    2 תגובות
    215 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי yosf
    16 יוני 2019, 18:04
  • אקטואליה - מה פשר רוח השנאה לחרדים שהשתלטה על החילונים?
    על ידי זקן ויושב בישיבה » 25 יוני 2019, 09:07 » ב אקטואליה
    29 תגובות
    980 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי שומר שבת
    08 דצמבר 2019, 00:52
  • פר' בלק - וישא בלעם את עיניו וכו' ותהי עליו רוח אלוקים. על מי?
    על ידי זקן ויושב בישיבה » 15 יולי 2019, 13:41 » ב בלק
    2 תגובות
    180 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי יוסף יצחק
    15 יולי 2019, 14:19

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] | 2 אורחים