הקץ לדברי רוח!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 14 אוגוסט 2019, 18:24

יהודה1 כתב:
14 אוגוסט 2019, 18:09
כידוע הרב שך כבר כתב במכתב נגד העליה להר הבית (טוב אולי המכתב הזה נחשב כמאמר השקפה ביתד נאמן...) שאנו לא יכולים להכריע.
זה שהרב זלמן קורן סיכם את זה בספר זה לא אומר שהוא המקור
זה כלל הפוסקים לדורותיהם הרדב"ז החיד"א העריתשובה הב"ח דעת זקנים לבעלי התוס' 
וגם בדברי חז"ל כאמור לעיל
ואל תתלי בוקי סריקי ברב שך 
הנה מכתבו יחד עם הסטייפלר נגד עלייה להר הבית בזמנו ומבואר שם במכתב שמצד ההלכה אפשר לעלות.

תמונה
 


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 14 אוגוסט 2019, 18:30

אמת מארץ תצמח כתב:
14 אוגוסט 2019, 18:24
הנה מכתבו יחד עם הסטייפלר נגד עלייה להר הבית בזמנו ומבואר שם במכתב שמצד ההלכה אפשר לעלות.
לא רואים.
ואני ראיתי את המכתב במכתבים ומאמרים
אולי אעלה אותו כשאמצא את הספר.

אגב גם הרב אלישיב בקובץ תשובות לגבי התכלת אומר את הטענה הזו ש"מיהו שיכול להכריע בזמן הזה" ולא באיסור כרת אלא לגבי הקביעה איך לשים את התכלת בציצית (באיזו צורה צובעים). ומקורו מר"י מקוטנא.


אמת מארץ תצמח
הודעות: 381
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 17 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 14 אוגוסט 2019, 18:34

יהודה1 כתב:
14 אוגוסט 2019, 18:30
אמת מארץ תצמח כתב:
14 אוגוסט 2019, 18:24
הנה מכתבו יחד עם הסטייפלר נגד עלייה להר הבית בזמנו ומבואר שם במכתב שמצד ההלכה אפשר לעלות.
לא רואים.
ואני ראיתי את המכתב במכתבים ומאמרים
אולי אעלה אותו כשאמצא את הספר.

אגב גם הרב אלישיב בקובץ תשובות לגבי התכלת אומר את הטענה הזו ש"מיהו שיכול להכריע בזמן הזה" ולא באיסור כרת אלא לגבי הקביעה איך לשים את התכלת בציצית (באיזו צורה צובעים). ומקורו מר"י מקוטנא.
גם פה ניתן לראות את דברי הרב שך עם הסטייפלר 
https://www.bhol.co.il/bhol2017/2018514 ... 78_jpg.jpg

אתה עושה עירוב פרשיות, לגבי מקום המקדש לא היה צורך בהכרעה חדשה מדובר בהכרעת כל הפוסקים במהלך הדורות

 


בנציון
הודעות: 1019
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 368 פעמים
קיבל תודה: 453 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 14 אוגוסט 2019, 21:41

יהודה1 כתב:
14 אוגוסט 2019, 18:11
איש ווילנא כתב:
13 אוגוסט 2019, 23:49
החפץ חיים מתייחס לנושא בספרו ליקוטי הלכות בזבח תודה כמדומה בפרק קדשי קדשים
כנראה לזה כיוון הרב בנציון
חיפשתי שם ולא מצאתי, ולא עוד אלא בתורת הקדשים על הגמרא "מקריבין אף על פי שאין בית" הושמט הדין הזה משם.
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד, [וראה עוד בספר דרישת ציון הוצאת ירושלים תרע"ט בהקדמת המו"ל שמביא בשם אביו ששמע מהחפץ חיים שבזמן שיצא הספר דרישת ציון אמר החפץ חיים בזה הלשון: אני מקוה שאולי יזכני ה' לעלות לירושלים עיה"ק ולעבוד עבודת הקרבנות על פי דבר מחבר הספר הזה].
אני לא כ"כ מבין מה הנידון, אם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב קרבנות האם יש צד שאין חיוב להקריב? כמובן צריך לדון האם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב, אבל כל הנדון ההשקפתי האם בכלל יש מה לדון על קרבנות לא מובן לי.


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 14 אוגוסט 2019, 23:34

בנציון כתב:
14 אוגוסט 2019, 21:41
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד, [וראה עוד בספר דרישת ציון הוצאת ירושלים תרע"ט בהקדמת המו"ל שמביא בשם אביו ששמע מהחפץ חיים שבזמן שיצא הספר דרישת ציון אמר החפץ חיים בזה הלשון: אני מקוה שאולי יזכני ה' לעלות לירושלים עיה"ק ולעבוד עבודת הקרבנות על פי דבר מחבר הספר הזה].
אני לא כ"כ מבין מה הנידון, אם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב קרבנות האם יש צד שאין חיוב להקריב? כמובן צריך לדון האם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב, אבל כל הנדון ההשקפתי האם בכלל יש מה לדון על קרבנות לא מובן לי.
אחפש שם בל"נ
ספר דרישת ציון, אני לא יודע אם המו"ל נאמן הח"ח לא חתום על זה. ואולי דבריו הוצאו מהקשרם.

אם יש אפשרות הלכתית וכו' לפני בניין הבית וביאת המשיח, למה אתה לא רואה אפילו נידון? הרי כך אנו מתפללים ( הכי בולט בר"ח) "מזבח חדש בציון תכין ועולת ראש חודש נעלה עליו". אני לא מבין איך אפשר להתעלם ממשמעיות פשוטות שכל אחד לומד בכל אגדה ותפילה. ולומר שאין כאן אפילו נידון. יש טענה אבל נראה את הדוגלים בה מאמינים בה באמת. הטענה שאם הח"ח אמר, מי אנו שנחלוק. וכן הלאה על שאר רבותינו. טוב, מה אותם אנשים אומרים על גדולים מהם בדברים אחרים? פתאום הסברות שלנו מכריעות יותר, והטענה אדם גדול פלוני אמר, "אינה טענה תורנית".

מ"מ הנידון הוא כמו שכתבתי כשאין אפשרות מעשית או הלכתית האם אנו מחוייבים לעשות עצמנו ת"ח ולהכריע (לא במה שכבר הורה זקן) או לעשות השתדלויות גשמיות שנצליח. אמנם תטען מסברא דנפשך שלמה לא. אבל גם תראה שאם כן יש לשנות חלקים בתפילה או לתרצם בדוחק, או לטעון שהמצב השתנה מזמן חז"ל ולא תיקנו נכון לזמננו, וכן על זה הדרך בהרבה אגדות חז"ל.

 


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 14 אוגוסט 2019, 23:42

אמת מארץ תצמח כתב:
14 אוגוסט 2019, 18:24
יהודה1 כתב:
14 אוגוסט 2019, 18:09
כידוע הרב שך כבר כתב במכתב נגד העליה להר הבית (טוב אולי המכתב הזה נחשב כמאמר השקפה ביתד נאמן...) שאנו לא יכולים להכריע.
זה שהרב זלמן קורן סיכם את זה בספר זה לא אומר שהוא המקור
זה כלל הפוסקים לדורותיהם הרדב"ז החיד"א העריתשובה הב"ח דעת זקנים לבעלי התוס' 
וגם בדברי חז"ל כאמור לעיל
ואל תתלי בוקי סריקי ברב שך 
הנה מכתבו יחד עם הסטייפלר נגד עלייה להר הבית בזמנו ומבואר שם במכתב שמצד ההלכה אפשר לעלות.

תמונה

כנראה המכתב שהבאת ולא הצלחתי לראותו הוא המכתב שנמצא בקריינא דאיגרתא ח"ג מכתב סא
אמנם דברי הם על מה שמובא במכתבים ומאמרים חלק א-ב מכתב קא. זו הסכמה על ספר שנכתב בנושא, ושם מעורר על זה. וכתוב בדיוק כדברי
ז"ל:
וכהיום אוי לנו לנפשינו שכך עלתה בימינו וכו'
שהתפארו בכוחה דהיתרא ולסמוך על מדידתם לומר עד פה מותר לבוא.
ובאמת אנו דור יתום וכו' אבל בשאלה חדשה שלא דרכו בה דורות שלפנינו איך נסמוך על מה שאנחנו מדמים.
אם לא מאמינים, בע"ה אעלה מחר את כל המכתב.
אמנם ספק רב עם יש בזה תועלת כנגד המתעקשים. והרי מי שאינו עיקש, אם יקדיש כמה ימים בלבד לעבור על מכתבי הרב שך והסטייפלר והחזו"א יבין מייד את ההשקפה שהם הנחילו בנושאים רבים ובפרט בנושא זה. ולא יצטרך בכלל לדון. 
כמובן שיכול להחליט בליבו לסמוך על אחרים. אבל איך יוכל לבלבל כאילו כל זה אינו אלא דמיון של "שמרנים ותלמידים שאינם מבינים"


בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 15 אוגוסט 2019, 01:23

יהודה1 כתב:
14 אוגוסט 2019, 23:34
בנציון כתב:
14 אוגוסט 2019, 21:41
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד, [וראה עוד בספר דרישת ציון הוצאת ירושלים תרע"ט בהקדמת המו"ל שמביא בשם אביו ששמע מהחפץ חיים שבזמן שיצא הספר דרישת ציון אמר החפץ חיים בזה הלשון: אני מקוה שאולי יזכני ה' לעלות לירושלים עיה"ק ולעבוד עבודת הקרבנות על פי דבר מחבר הספר הזה].
אני לא כ"כ מבין מה הנידון, אם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב קרבנות האם יש צד שאין חיוב להקריב? כמובן צריך לדון האם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב, אבל כל הנדון ההשקפתי האם בכלל יש מה לדון על קרבנות לא מובן לי.
אחפש שם בל"נ
ספר דרישת ציון, אני לא יודע אם המו"ל נאמן הח"ח לא חתום על זה. ואולי דבריו הוצאו מהקשרם.

אם יש אפשרות הלכתית וכו' לפני בניין הבית וביאת המשיח, למה אתה לא רואה אפילו נידון? הרי כך אנו מתפללים ( הכי בולט בר"ח) "מזבח חדש בציון תכין ועולת ראש חודש נעלה עליו". אני לא מבין איך אפשר להתעלם ממשמעיות פשוטות שכל אחד לומד בכל אגדה ותפילה. ולומר שאין כאן אפילו נידון. יש טענה אבל נראה את הדוגלים בה מאמינים בה באמת. הטענה שאם הח"ח אמר, מי אנו שנחלוק. וכן הלאה על שאר רבותינו. טוב, מה אותם אנשים אומרים על גדולים מהם בדברים אחרים? פתאום הסברות שלנו מכריעות יותר, והטענה אדם גדול פלוני אמר, "אינה טענה תורנית".

מ"מ הנידון הוא כמו שכתבתי כשאין אפשרות מעשית או הלכתית האם אנו מחוייבים לעשות עצמנו ת"ח ולהכריע (לא במה שכבר הורה זקן) או לעשות השתדלויות גשמיות שנצליח. אמנם תטען מסברא דנפשך שלמה לא. אבל גם תראה שאם כן יש לשנות חלקים בתפילה או לתרצם בדוחק, או לטעון שהמצב השתנה מזמן חז"ל ולא תיקנו נכון לזמננו, וכן על זה הדרך בהרבה אגדות חז"ל.

 
וואו! מדהים!
בדיוק אתמול יצא לי בטעות (יש כזה דבר?) לראות באקראי (כי הקרה ה' אלוקיך לפני) דברים של רבי יחזקאל אברמסקי על מזבח חדש בציון תכין.

וכך הוא שואל:
למה רק בראש חודש מזכירים את בניית המזבח ולא ברגלים?
ומשיב:
כיון שגם ברגע שנוכל לבנות מזבח נבנה רק ביום חול, כי אין כל היתר לבנות ביו"ט.
ולכן רק בראש חודש יש מקום לבקשה כזו שאתה ה' תעזור לנו שנזכה כאן ועכשיו לבנות מזבח בידינו.
עד כאן דברי הרב אברמסקי.
להעלות צילום?


[אני רואה שכל הזמן אנשים מסתבכים כאן עם הסתירה בין הלשונות של פניה ותחינה לקב"ה שהוא יתקן עולם במלכות שדי - אל מול ההלכות הרבות והמפורשות בכל הש"ס והפוסקים שאנחנו נעשה את התיקון במו ידינו.

וכנראה לא ראו שכבר תירץ הרב @בנציון בפשיטות פשוטה ופשטנית, שכמו "רופא חולי עמו ישראל" = שאנחנו נעשה ביקור חולים ולקיחת תרופות ורשות לרופא לרפאות.
כך גם "תקע בשופר גדול" = אנחנו ניסע על כנפי נשרים/מטוסים.

ובדיוק בדיוק היום אמר לי גאון אחד שליט"א סברא נפלאה ביותר המאירה באור יקרות את הכל כדלהלן:
לא הגיוני בעליל להפוך באמצע התפילה ממהלך של "תאומתי" שאנחנו עושים והקב"ה מסייע ולקפוץ למהלך של כפה עליהם גאולה כגיגית.
כלומר:
אם חננו דעה בינה והשכל - הכונה שזה יבוא יחד עם עיסוקנו בחכמה.
והשיבנו - יחד עם החלטתנו לעזיבת החטא וכו'.
וסלח לנו - יחד עם חרטה הכרחית.
וראה בענינו - יחד עם המאמץ שלנו להתחמק מהמלקות של הגויים ולעשות שתדלנות.
ורפאנו - יחד עם לקיחת תרופות.
וברך עלינו - יחד עם השתדלות.

לפתע פתאום אנו מחליפים הילוך ומכוונים בתקע בשופר והשיבה שופטינו וכל שאר הברכות - - - שרק הוא ית' יעשה לבדו הכל...
ואנו נחבק ידים במצוות העיקריות שהוא עצמו ציוה אותנו באריכות אינסופית בפרשיות שלמות שחוזרות על עצמן שוב ושוב
וכן בתושבע"פ מסכתות שלמות על כל סדרי הקדושה השונים,
כל זה עובר פתאום להיות מצוות שה' לבדו צריך לקיים במקומנו???

(((( ואני מוסיף שזה מגוחך גם בגלל העובדה הפשוטה והידועה כל כך
שאת כל שלבי החורבן >אנחנו< בישלנו לעצמנו במעשים ממש
למשל:
כשמאסנו בבית המקדש ובירושלים וקרענו את מלכות בית דוד וביטלנו צדקה ומשפט למרות אזהרות ה' ע"י הנביאים "השכם ושלוח".
והמרגלים מאסו בארץ חמדה, וקמצא ובר קמצא, ורבי זכריה בן אבקולס ובר כוזיבא וכו'
בקיצור:
כל הקלקולים רק אנחנו עשינו ופתאום בשלב התיקון אין לנו שום אחריות על כלום...))))
אני חוזר לדברי הגאון האחד שליט"א:
ואם הגמ' במגילה אומרת שהתפילה כולה מסודרת על סדר הגאולה,
אז מהיכ"ת לחתוך באמצע התהליך לכיוון אחר לגמרי בשעה שהכל מהלך אחד מסודר?

שפתיים ישק!


מבקש אמת
הודעות: 3090
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 319 פעמים
קיבל תודה: 1208 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 15 אוגוסט 2019, 05:35

יהודה1 כתב:
06 אוגוסט 2019, 09:37
יש נושא שחוזר על עצמו במספר רב של אשכולות. סוג של "מסיון".
אכתוב כאן בפירוש על מה מדובר. אני מקווה שהציבור וכל קוראי הפורום יבינו את העיקרון ולא נצטרך שוב ושוב להגיב על הדברים.
העניין הוא שרוצים לחדש את עבודת הקרבנות בזמננו ואולי גם לבנות את בית המקדש, הם מאמינים שמי שבאמת מצפה לבניין בית המקדש צריך להשתדל לבנותו בפועל ומי שמחכה להשראת השכינה צריך להקריב קרבנות כבר עכשיו. משום מה זה כרוך עם עניין נוסף שאומר שאנו חייבים להודות לה' על שעשה קיבוץ גלויות כבר (ולמה מתפללים עדיין וקבצנו יחד וכו' אולי בגלל שמחכים לעשרת השבטים, אגב יש כאלה שרוצים לחפש אותם בגלל אותה סיבה). אין צורך להגיב לדברים הללו. זה כבר חוזר על עצמו בהרבה אשכולות. כל מי שמגיב מסתכן בשמיעת דברי זילזול בו או אף ברבותיו. 

איני מבין כלל מה טענתך. כידוע לכל מי שקרא את האשכולות העוסקים בנושאים אלו, אני הקטן מתנגד בחריפות לכל הגישה ה"גאולתית" המדוברת, ואף ביארתי את עמדתי נמק היטב, עם הבאת מקורות המבססים את התנגדותי, ואכן שלא במקרה כך סבורים גם רוב הת"ח שבדור. אך עדיין איני מבין מה אכפת לך אם מישהו מתעקש להעלות את דעותיו ולדון בהם. אם ברצונך לדון ולחשוב על הדברים ולעיין במקורות כמו שאני עשיתי, הינך מוזמן לעשות זאת ולהגיב מעל גבי הפורום. באם הינך מעדיף לדבוק בדעת רבותיך מבלי להרהר ולבדוק אחר שיטתם - עשה זאת, ואף אחד לא מכריח אותך לקרוא את הגיגי נאמני המקדש. אני אישית נהנה לקרוא את הדברים ולעיין בהם (ולחלוק עליהם), ואני משער שיש עוד כמה שנהנים לקרוא את שני הצדדים. מה הבעיה כאן?


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 15 אוגוסט 2019, 10:02

מבקש אמת כתב:
15 אוגוסט 2019, 05:35
יהודה1 כתב:
06 אוגוסט 2019, 09:37
יש נושא שחוזר על עצמו במספר רב של אשכולות. סוג של "מסיון".
אכתוב כאן בפירוש על מה מדובר. אני מקווה שהציבור וכל קוראי הפורום יבינו את העיקרון ולא נצטרך שוב ושוב להגיב על הדברים.
העניין הוא שרוצים לחדש את עבודת הקרבנות בזמננו ואולי גם לבנות את בית המקדש, הם מאמינים שמי שבאמת מצפה לבניין בית המקדש צריך להשתדל לבנותו בפועל ומי שמחכה להשראת השכינה צריך להקריב קרבנות כבר עכשיו. משום מה זה כרוך עם עניין נוסף שאומר שאנו חייבים להודות לה' על שעשה קיבוץ גלויות כבר (ולמה מתפללים עדיין וקבצנו יחד וכו' אולי בגלל שמחכים לעשרת השבטים, אגב יש כאלה שרוצים לחפש אותם בגלל אותה סיבה). אין צורך להגיב לדברים הללו. זה כבר חוזר על עצמו בהרבה אשכולות. כל מי שמגיב מסתכן בשמיעת דברי זילזול בו או אף ברבותיו. 

איני מבין כלל מה טענתך. כידוע לכל מי שקרא את האשכולות העוסקים בנושאים אלו, אני הקטן מתנגד בחריפות לכל הגישה ה"גאולתית" המדוברת, ואף ביארתי את עמדתי נמק היטב, עם הבאת מקורות המבססים את התנגדותי, ואכן שלא במקרה כך סבורים גם רוב הת"ח שבדור. אך עדיין איני מבין מה אכפת לך אם מישהו מתעקש להעלות את דעותיו ולדון בהם. אם ברצונך לדון ולחשוב על הדברים ולעיין במקורות כמו שאני עשיתי, הינך מוזמן לעשות זאת ולהגיב מעל גבי הפורום. באם הינך מעדיף לדבוק בדעת רבותיך מבלי להרהר ולבדוק אחר שיטתם - עשה זאת, ואף אחד לא מכריח אותך לקרוא את הגיגי נאמני המקדש. אני אישית נהנה לקרוא את הדברים ולעיין בהם (ולחלוק עליהם), ואני משער שיש עוד כמה שנהנים לקרוא את שני הצדדים. מה הבעיה כאן?

אם אתה  לא מבין, שיהיה לך בהצלחה.
הסברתי את דברי ברור כמה פעמים באשכול הזה.
אולי אם תחזור שוב ותקרא (לפחות רק את ההודעות שלי) אז תסכים איתי.


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 15 אוגוסט 2019, 10:06

בנציון כתב:
14 אוגוסט 2019, 21:41
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד,
אכן ראיתי שם ואתה צודק. אמנם מה שכתבת "לא דחה את הרעיון על הסף" לא מוכיח שהרי הספר נועד לבירור ההלכה כדי שנקיים כשיהיה לנו אפשרות למעשה. לא נכנס כלל למה זה לא למעשה היום. וכמו שכבר כתבתי מדבריו במקומות אחרים משמע שכן מצפים לגאולה משמים. יש לציין שאי אפשר בלי לבנות מזבח, ואולי לפי זה מובן למה מתפללים בר"ח (למה דווקא אז?) דווקא על "מזבח חדש בציון תכין".


בנציון
הודעות: 1019
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 368 פעמים
קיבל תודה: 453 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 15 אוגוסט 2019, 10:31

יהודה1 כתב:
14 אוגוסט 2019, 23:34
בנציון כתב:
14 אוגוסט 2019, 21:41
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד, [וראה עוד בספר דרישת ציון הוצאת ירושלים תרע"ט בהקדמת המו"ל שמביא בשם אביו ששמע מהחפץ חיים שבזמן שיצא הספר דרישת ציון אמר החפץ חיים בזה הלשון: אני מקוה שאולי יזכני ה' לעלות לירושלים עיה"ק ולעבוד עבודת הקרבנות על פי דבר מחבר הספר הזה].
אני לא כ"כ מבין מה הנידון, אם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב קרבנות האם יש צד שאין חיוב להקריב? כמובן צריך לדון האם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב, אבל כל הנדון ההשקפתי האם בכלל יש מה לדון על קרבנות לא מובן לי.
אחפש שם בל"נ
ספר דרישת ציון, אני לא יודע אם המו"ל נאמן הח"ח לא חתום על זה. ואולי דבריו הוצאו מהקשרם.

אם יש אפשרות הלכתית וכו' לפני בניין הבית וביאת המשיח, למה אתה לא רואה אפילו נידון? הרי כך אנו מתפללים ( הכי בולט בר"ח) "מזבח חדש בציון תכין ועולת ראש חודש נעלה עליו". אני לא מבין איך אפשר להתעלם ממשמעיות פשוטות שכל אחד לומד בכל אגדה ותפילה. ולומר שאין כאן אפילו נידון. יש טענה אבל נראה את הדוגלים בה מאמינים בה באמת. הטענה שאם הח"ח אמר, מי אנו שנחלוק. וכן הלאה על שאר רבותינו. טוב, מה אותם אנשים אומרים על גדולים מהם בדברים אחרים? פתאום הסברות שלנו מכריעות יותר, והטענה אדם גדול פלוני אמר, "אינה טענה תורנית".

מ"מ הנידון הוא כמו שכתבתי כשאין אפשרות מעשית או הלכתית האם אנו מחוייבים לעשות עצמנו ת"ח ולהכריע (לא במה שכבר הורה זקן) או לעשות השתדלויות גשמיות שנצליח. אמנם תטען מסברא דנפשך שלמה לא. אבל גם תראה שאם כן יש לשנות חלקים בתפילה או לתרצם בדוחק, או לטעון שהמצב השתנה מזמן חז"ל ולא תיקנו נכון לזמננו, וכן על זה הדרך בהרבה אגדות חז"ל.



זה שאומרים מזבח חדש בציון תכין אינה ראיה כי כך הוא תמיד לשון התפילה, כמו השיבנו אבינו לתורתך, וכי בגלל זה אסור לנו לעשות פעולות כדי לחזור ולהחזיר אנשים בתשובה, וכן רפאנו ה' ונרפא, האם אסור לנו לעשות השתדלות לרפואה וכן על זה הדרך בהרבה מקומות.
אני עדיין לא מבין מה הנידון. להקריב קרבנות הוא חיוב גמור וכל יום שעובר ואנחנו לא מקריבים תמיד, אנחנו מבטלים עשה [באונס], וכן בשאר קרבנות שאנחנו מחוייבים בהם, ואם התברר שיש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב, מה יכול לפטור אותנו? האם גם בלולב היינו אומרים ככה?


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 15 אוגוסט 2019, 10:36

יהודה1 כתב:
06 אוגוסט 2019, 09:37
אין צורך להגיב לדברים הללו. זה כבר חוזר על עצמו בהרבה אשכולות. כל מי שמגיב מסתכן בשמיעת דברי זילזול בו או אף ברבותיו.
משפט זה יועד לאלה שמרגישים שיש להם מה לענות והם רוצים להציל על ידי שיענו ויהיו " המילה האחרונה" ועל זה כתבתי שמהניסיון שלי זה לא מועיל כי כל תקופה נפתח אשכול נוסף בעניין זה, ונראה כאילו שלא ענו כלום.


בנציון
הודעות: 1019
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 368 פעמים
קיבל תודה: 453 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 15 אוגוסט 2019, 10:38

יהודה1 כתב:
15 אוגוסט 2019, 10:06
בנציון כתב:
14 אוגוסט 2019, 21:41
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד,
אכן ראיתי שם ואתה צודק. אמנם מה שכתבת "לא דחה את הרעיון על הסף" לא מוכיח שהרי הספר נועד לבירור ההלכה כדי שנקיים כשיהיה לנו אפשרות למעשה. לא נכנס כלל למה זה לא למעשה היום. וכמו שכבר כתבתי מדבריו במקומות אחרים משמע שכן מצפים לגאולה משמים. יש לציין שאי אפשר בלי לבנות מזבח, ואולי לפי זה מובן למה מתפללים בר"ח (למה דווקא אז?) דווקא על "מזבח חדש בציון תכין".
אם הוא מברר להלכה אם אפשר להקריב היום זאת אומרת שהוא אוחז שאם אפשר צריך להקריב היום. הח"ח לא כתב לפלפולא בעלמא.
בענין מה שכתב הח"ח שמצפים לגאולה משמים, תסלח לי שאין לי סבלנות לעבור על האשכול ולחפש מה הבאת מהח"ח, אבל למעשה הדבר ברור שהגאולה היא משמים ורק אפיקורס חולק על זה, וכמו שכל דבר זה משמים, וגם כשאנחנו עושים השתדלות לפרנסה ולרפואה וכו' אנחנו מאמינים באמונה שלימה שהתוצאה היא משמים. כל הנידון הוא האם צריך גם לעשות אתערותא דלתתא, והאם הקב"ה רוצה שהדברים יסתובבו על ידי בני אדם, וכמו שכתב הרד"ק בתהילים (קמו, ג) "כי לה' לבדו התשועה, והוא יסובבנה על ידי בני אדם, וכמו שסיבב תשועת גלות בבל על ידי כורש, כן לעתיד יסבב גאולת ישראל על ידי מלכי הגויים שיעיר את רוחם לשלחם".
ובספר חפץ חיים על התורה (פרשת בא, עמ' קא) מביא הגר"ש גריינמן זצ"ל, שכשהיתה הצהרת בלפור הזכיר החפץ חיים את דברי האור החיים הנ"ל. וכך כותב החפץ חיים בספרו שם עולם (שער ההתחזקות פי"ב, עמ' יד) "אל יתמה האדם איך נוכל לצפות ולחכות שתהיה הגאולה במהרה, אחרי אשר אנו בתוקף המצוקות. כי אצל הקב"ה לא שייך זה, שיש אצלו כמה מיני פדיון וכו', ויש שהקב"ה נותן בלב מלכי האומות שיכירו כולם האמת וירצו להיטיב עם ישראל, וכענין שנאמר בכורש שהכריז בכל מלכותו כל ממלכות הארץ נתן לי ה' אלהי השמים, מי בכם מכל עמו יהי ה' אלהיו עמו ויעל וגו'". וכן בשיחות הח"ח עמ' צח כ' שהתקדמות הטכנולוגיה היא הכנה לגאולה בדרך הטבע, וכ"כ בשיחות הח"ח עמ' קכ.

 


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 15 אוגוסט 2019, 10:38

בנציון כתב:
15 אוגוסט 2019, 10:31
זה שאומרים מזבח חדש בציון תכין אינה ראיה כי כך הוא תמיד לשון התפילה
אז למה אונמרים ועולת ראש חודש נעלה עליו. ולא תועלה עליו. וכך בכל תפילת מוסף נראה כאילו אומרים להקב"ה אם תעשה את שלך, אנחנו נוכל לעשות את חובותינו, אבל עכשיו איננו יכולים. האם החובה היא לומר ליהודים השתדלו לעלות ולעשות?


בנציון
הודעות: 1019
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 368 פעמים
קיבל תודה: 453 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 15 אוגוסט 2019, 10:46

יהודה1 כתב:
15 אוגוסט 2019, 10:38
בנציון כתב:
15 אוגוסט 2019, 10:31
זה שאומרים מזבח חדש בציון תכין אינה ראיה כי כך הוא תמיד לשון התפילה
אז למה אונמרים ועולת ראש חודש נעלה עליו. ולא תועלה עליו. וכך בכל תפילת מוסף נראה כאילו אומרים להקב"ה אם תעשה את שלך, אנחנו נוכל לעשות את חובותינו, אבל עכשיו איננו יכולים. האם החובה היא לומר ליהודים השתדלו לעלות ולעשות?

גם ברפאנו אומרים רפאנו ה' ונרפא, שאתה תרפא אותנו ואנחנו נהיה בריאים, האם בגלל זה אסור לנו להשתדל לרפואה? אמנם הביאור פשוט שיש פעולה ויש תוצאה, ואנחנו יודעים שהפעולה לא תועיל כלום אלא אם כן הקב"ה יעשה שהיא תועיל ואז הפעולה תביא את התוצאה. וכך גם לגבי המזבח, אתה תעשה את הפעולה: תכונן את המזבח, ובאיזו צורה? יתכן על ידי בני אדם, ואז תגיע התוצאה, שנוכל להקריב עליו קרבנות.


בנציון
הודעות: 1019
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 368 פעמים
קיבל תודה: 453 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 15 אוגוסט 2019, 10:48

בנציון כתב:
15 אוגוסט 2019, 10:38
יהודה1 כתב:
15 אוגוסט 2019, 10:06
בנציון כתב:
14 אוגוסט 2019, 21:41
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד,
אכן ראיתי שם ואתה צודק. אמנם מה שכתבת "לא דחה את הרעיון על הסף" לא מוכיח שהרי הספר נועד לבירור ההלכה כדי שנקיים כשיהיה לנו אפשרות למעשה. לא נכנס כלל למה זה לא למעשה היום. וכמו שכבר כתבתי מדבריו במקומות אחרים משמע שכן מצפים לגאולה משמים. יש לציין שאי אפשר בלי לבנות מזבח, ואולי לפי זה מובן למה מתפללים בר"ח (למה דווקא אז?) דווקא על "מזבח חדש בציון תכין".
אם הוא מברר להלכה אם אפשר להקריב היום זאת אומרת שהוא אוחז שאם אפשר צריך להקריב היום. הח"ח לא כתב לפלפולא בעלמא.
בענין מה שכתב הח"ח שמצפים לגאולה משמים, תסלח לי שאין לי סבלנות לעבור על האשכול ולחפש מה הבאת מהח"ח, אבל למעשה הדבר ברור שהגאולה היא משמים ורק אפיקורס חולק על זה, וכמו שכל דבר זה משמים, וגם כשאנחנו עושים השתדלות לפרנסה ולרפואה וכו' אנחנו מאמינים באמונה שלימה שהתוצאה היא משמים. כל הנידון הוא האם צריך גם לעשות אתערותא דלתתא, והאם הקב"ה רוצה שהדברים יסתובבו על ידי בני אדם, וכמו שכתב הרד"ק בתהילים (קמו, ג) "כי לה' לבדו התשועה, והוא יסובבנה על ידי בני אדם, וכמו שסיבב תשועת גלות בבל על ידי כורש, כן לעתיד יסבב גאולת ישראל על ידי מלכי הגויים שיעיר את רוחם לשלחם".
ובספר חפץ חיים על התורה (פרשת בא, עמ' קא) מביא הגר"ש גריינמן זצ"ל, שכשהיתה הצהרת בלפור הזכיר החפץ חיים את דברי האור החיים הנ"ל. וכך כותב החפץ חיים בספרו שם עולם (שער ההתחזקות פי"ב, עמ' יד) "אל יתמה האדם איך נוכל לצפות ולחכות שתהיה הגאולה במהרה, אחרי אשר אנו בתוקף המצוקות. כי אצל הקב"ה לא שייך זה, שיש אצלו כמה מיני פדיון וכו', ויש שהקב"ה נותן בלב מלכי האומות שיכירו כולם האמת וירצו להיטיב עם ישראל, וכענין שנאמר בכורש שהכריז בכל מלכותו כל ממלכות הארץ נתן לי ה' אלהי השמים, מי בכם מכל עמו יהי ה' אלהיו עמו ויעל וגו'". וכן בשיחות הח"ח עמ' צח כ' שהתקדמות הטכנולוגיה היא הכנה לגאולה בדרך הטבע, וכ"כ בשיחות הח"ח עמ' קכ.


כמו כן גם אם הגאולה צריכה להגיע ללא שום התערבות יד אדם, אין זה אומר שאם יש אפשרות להקריב קרבנות שלא צריך להקריב גם בזמן הגלות, משום שזה חיוב ככל התורה, [לפי איך שזכור לי היתה תקופה גם לאחר החורבן שהקריבו בזמן אחד ממלכי רומי].
 


זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 15 אוגוסט 2019, 10:58

יהודה1 כתב:
06 אוגוסט 2019, 09:37
יש נושא שחוזר על עצמו במספר רב של אשכולות. סוג של "מסיון".
אכתוב כאן בפירוש על מה מדובר. אני מקווה שהציבור וכל קוראי הפורום יבינו את העיקרון ולא נצטרך שוב ושוב להגיב על הדברים.
העניין הוא שרוצים לחדש את עבודת הקרבנות בזמננו ואולי גם לבנות את בית המקדש, הם מאמינים שמי שבאמת מצפה לבניין בית המקדש צריך להשתדל לבנותו בפועל ומי שמחכה להשראת השכינה צריך להקריב קרבנות כבר עכשיו. משום מה זה כרוך עם עניין נוסף שאומר שאנו חייבים להודות לה' על שעשה קיבוץ גלויות כבר (ולמה מתפללים עדיין וקבצנו יחד וכו' אולי בגלל שמחכים לעשרת השבטים, אגב יש כאלה שרוצים לחפש אותם בגלל אותה סיבה). אין צורך להגיב לדברים הללו. זה כבר חוזר על עצמו בהרבה אשכולות. כל מי שמגיב מסתכן בשמיעת דברי זילזול בו או אף ברבותיו. 
רק להעיר על כותרת האשכול 'הקץ לדברי רוח'
כנראה שהקץ לדברי רוח יגיע יחד עם הקץ של הגאולה - ומלאה הארץ דעה וכו'.
 


איש ווילנא
הודעות: 2439
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 522 פעמים
קיבל תודה: 700 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 15 אוגוסט 2019, 14:55

בן של רב כתב:
15 אוגוסט 2019, 01:23
כשמאסנו בבית המקדש ובירושלים וקרענו את מלכות בית דוד וביטלנו צדקה ומשפט למרות אזהרות ה' ע"י הנביאים "השכם ושלוח".

אתה יכול לתת דוגמא יותר פרקטית שדומה לענין [ולא דוגמא של חטא שהמגביל לזה הוא תשובה]

והוא שבספר ירמיהו מפורש
שגם לאחר כל החטאים של עם ישראל
כשנבכודנצר הצר מסביב לחומות ירושלים
הציע ירמיהו לצדקיהו להכנע לנבוכדנצר
ועל ידי זה ינצלו ויחיו עם בית המקדש תחת שלטון נבוכדנצר
ואם לא יכנעו יפלו

וכיוצא בו ממש קרה בימי בית שני
שרבי יוחנן בן זכאי סבר
שאחר שהרומאים צרים על העיר
צריך להכנע להם ולהשלים עמם
וכך יש סיכוי להציל את בית המקדש
אלא שהני בריוני [הסקריקים] לא שמעו בקולו


איש ווילנא
הודעות: 2439
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 522 פעמים
קיבל תודה: 700 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 15 אוגוסט 2019, 14:59

בן של רב כתב:
15 אוגוסט 2019, 01:23
וכך הוא שואל:
למה רק בראש חודש מזכירים את בניית המזבח ולא ברגלים?
ומשיב:
כיון שגם ברגע שנוכל לבנות מזבח נבנה רק ביום חול, כי אין כל היתר לבנות ביו"ט.
ולכן רק בראש חודש יש מקום לבקשה כזו שאתה ה' תעזור לנו שנזכה כאן ועכשיו לבנות מזבח בידינו.
עד כאן דברי הרב אברמסקי.
להעלות צילום?

אני שמעתי פעם רעיון דומה מדרשן ת"ח אחד
שמזבח חדש בציון תכין הכוונה רק מזבח ללא בית
ומשום שמקריבים אף על פי שאין בית
וחידש אותו ת"ח שאף שמקריבים אף על פי שאין בית זה לא דוחה שבת על פי דברי החינוך שזה לא חובה [דברי החינוך הם מופלאים מאתנו מה טעמו]
לכן בשבת ויום טוב לא מתפללים רק על בית המקדש שלם ולא על מזבח לחוד


איש ווילנא
הודעות: 2439
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 522 פעמים
קיבל תודה: 700 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 15 אוגוסט 2019, 15:06

בן של רב כתב:
15 אוגוסט 2019, 01:23
לפתע פתאום אנו מחליפים הילוך ומכוונים בתקע בשופר והשיבה שופטינו וכל שאר הברכות - - - שרק הוא ית' יעשה לבדו הכל...
ואנו נחבק ידים במצוות העיקריות שהוא עצמו ציוה אותנו באריכות אינסופית בפרשיות שלמות שחוזרות על עצמן שוב ושוב

עוררת לי שאלה
איך אתה מסביר את המילים האלה "תקע בשופר גדול לחרותינו ושא נס לקבץ גלויותינו"
האם אתה מפרש תקיעת שופר כפשוטו תקיעת שופר שמיימית שתעשה ביום בשורת קיבוץ הגלויות. 
מתי זה יתרחש האם אחר שכל הגלויות כבר יתקבצו לארץ ישראל 


ייעוץ תורני
הודעות: 318
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 15 אוגוסט 2019, 15:24

איש ווילנא כתב:
15 אוגוסט 2019, 14:55
בן של רב כתב:
15 אוגוסט 2019, 01:23
כשמאסנו בבית המקדש ובירושלים וקרענו את מלכות בית דוד וביטלנו צדקה ומשפט למרות אזהרות ה' ע"י הנביאים "השכם ושלוח".

אתה יכול לתת דוגמא יותר פרקטית שדומה לענין [ולא דוגמא של חטא שהמגביל לזה הוא תשובה]

והוא שבספר ירמיהו מפורש
שגם לאחר כל החטאים של עם ישראל
כשנבכודנצר הצר מסביב לחומות ירושלים
הציע ירמיהו לצדקיהו להכנע לנבוכדנצר
ועל ידי זה ינצלו ויחיו עם בית המקדש תחת שלטון נבוכדנצר
ואם לא יכנעו יפלו

וכיוצא בו ממש קרה בימי בית שני
שרבי יוחנן בן זכאי סבר
שאחר שהרומאים צרים על העיר
צריך להכנע להם ולהשלים עמם
וכך יש סיכוי להציל את בית המקדש
אלא שהני בריוני [הסקריקים] לא שמעו בקולו
בר דעת כמוך יכול להבין צווי דינים.

יש דין 1 מה לעשות כשהקב"ה קורא לנו לבוא לכאן - וזה מה שעשו כשעלו בעליה ראשונה וכשעלו בשניה וגם כשמתתיהו בן יוחנן עלה להר הבית.

ויש דין 2 מה לעשות כשהוא רח"ל מרחיק ונוזף ומנדה והורג ומגלה.
לא להתעקש כנגדו.

עוד משהו:
כמו בבחינת מקום = הקשר שלנו עמו ית' בארץ ובירושלים ובהר הקודש ובחיל ובעזרה ובהיכל ובקוה"ק.
כך גם בבחינת זמן = הקשר שלנו עמו בחגים ומועדים.

כי כך הנהגתו המאוזנת והשפויה של כל מי שהוא בעל טקט ודרך ארץ!
כשהוא ית' רוצה בנו - אנו שמחים ומתקרבים ועולים לרגל באהבה.

וכשלצערינו ולצערו ית' הוא מרחיק אותנו ומייסר אותנו במכות מוצדקות - אנו יושבים על הרצפה ובוכים, למשל בת"ב ובכל תעניות גשמים.

אם זה לא מובן - נא לעיין שוב ושוב בשיר השירים ולהיזכר את מה ששכחנו בשנות גלותנו וסבלנו - - - שאנחנו >אשתו< ורעייתו של הקב"ה.

מי שמתעקש להישאר רק עבד מרוחק וכפוי - שיערב ויבושם לו.
בעצם לא!
אין שום סיכוי שזה יהיה ערב לו, ובטח שלא יריח בושם בעבדותו המרירה.


ייעוץ תורני
הודעות: 318
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 15 אוגוסט 2019, 15:33

פרלמן משה כתב:
06 אוגוסט 2019, 22:31
ר' יהודה, כל עוד שהרב נבנצל למרות דעותיו לא יצאו הרבנים נגדו, מה אתה חפץ ממנהלי פורום? אם רבנן שתקי מה יעשה הבן?
מי בדיוק אמור לצאת נגדו?
רבי חיים קנייבסקי שקם לפניו בחרדת קודש.
שמעריץ אותו ומתכתב איתו בלי סוף?
שבשאלותיו בקבלה עונה לו שאדרבה, משאלותיך אני למד שאתה צריך ללמד אותי?

אולי שיתד והפלס והחומה ודער איד ושאר ירקות - יצאו נגדו בחריפות.
כי בידיעת מאמרי הצרפה השקופה עשנים ומהבילים מתוצרת מקוה נייעס הם בהחלט הרבה מעליו.


ייעוץ תורני
הודעות: 318
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 15 אוגוסט 2019, 15:38

איש ווילנא כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:51
yosf כתב:
06 אוגוסט 2019, 15:33
אלו המעוללים בנו לאמר עד מתי תשבו לכם אצל רש"י ותוס' ומה לכם אצל הרי"ף והרמב"ם- בואו עימנו אצל הרב ד"ר ואצל הרב פרופסר כל זב ומצורע, מה לכם בחוקים ישנים ותורות יבשות-

אם היו מתיעצים איתי הייתי ממנה אותך לכתוב מאמרי השקפה בעיתונות החרדית הממוסדת [שכידוע נועד להסביר את השקפת רבותינו לאלו שאינם יושבים ליד הסטנדר ולומדים את רש"י ותוס' רי"ף ורמב"ם. ].

אבל את מי בדיוק אתה מאשים שהוא תלמידם של הרב ד"ר ופרופסור ולא של הרי"ף והרמב"ם.
שכח השוכח או שמא לא ידע כלל שהיו גם היו 300 מבעלי התוס' שקמו במסירות נפש ונסעו לארץ כדי להקריב קרבנות.

אגב מי מוכן לסתום לי חור בהשכלה:
למה באמת בסוף הם לא הצליחו?
בגלל הערבים/הנוצרים/הטורקים/הממלוכים/הצלבנים דאז?


ייעוץ תורני
הודעות: 318
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 15 אוגוסט 2019, 15:43

בנציון כתב:
13 אוגוסט 2019, 15:23
איש ווילנא כתב:
13 אוגוסט 2019, 14:28
הרע"א והחת"ס והחזון איש ועוד
יש להוסיף גם החפץ חיים.
יש להוסיף גם רבי יוסף חיים זוננפלד.
ריח זוננפלד כותב לרבי שמעון סופר שעדיין אין סיכוי שהשלטון יתן להקריב.pdf

יש להוסיף גם עוד הרבה אחרונים, הנה ממש על קצה המזלג.
מכתבים מגדולי עולם בענין התכניות המעשיות לבנין בית המקדש.pdf

יש להוסיף עוד קצה של מזלג:
ג משוש ליבנו.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 15 אוגוסט 2019, 16:00

איש ווילנא כתב:
15 אוגוסט 2019, 15:06
בן של רב כתב:
15 אוגוסט 2019, 01:23
לפתע פתאום אנו מחליפים הילוך ומכוונים בתקע בשופר והשיבה שופטינו וכל שאר הברכות - - - שרק הוא ית' יעשה לבדו הכל...
ואנו נחבק ידים במצוות העיקריות שהוא עצמו ציוה אותנו באריכות אינסופית בפרשיות שלמות שחוזרות על עצמן שוב ושוב

עוררת לי שאלה
איך אתה מסביר את המילים האלה "תקע בשופר גדול לחרותינו ושא נס לקבץ גלויותינו"
האם אתה מפרש תקיעת שופר כפשוטו תקיעת שופר שמיימית שתעשה ביום בשורת קיבוץ הגלויות. 
מתי זה יתרחש האם אחר שכל הגלויות כבר יתקבצו לארץ ישראל 
לכאורה זה תלוי במחלוקת בין החזונישניקים לזילברמנים.
כלומר:
הנה בירושלים המקודשת ברובע היהודי - תוקעים 6 תקיעות בערב שבת כמובא במשנה במגילה ונפסק להלכה.

למה החזונישניקים שגם הם כמותם >כמעט< לא כפופים למנהג ההמון ולחלק מהרגליו כשנוצרו בלי תכנון וחשבון - למה הם לא החזירו מנהג זה?

(בחו"ל זה לא היה אפשרי בין הגויים כמובן, כי רק הצלצול של הכנסיה היה נחשב כשר ומהודר לשמיעת האוזן האומללה של היהודים המושפלים).

כנראה אולי אפשר דלמא - הלכו הם בזה אחר ההגיון שהעיקר הקובע הוא המטרה של התקיעה, וזה מתקיים בצופר השבת וכדומה.
וכנראה לא נקטו בזה כשיטת הגר"א הידועה שגם בדינים דרבנן שנגלה טעמם תמיד יש עוד טעמים ולכן לכאורה להגר"א לא בטל הדין לתקוע בשופר.

וא"כ גם השופר דקיבוץ גלויות מיתלי תלי בשאלה יסודית זו.



אולי כדאי שתפתח לזה אשכול מיוחד כי זו שאלה מהותית.
והיא מתאימה גם לאלול המתקרב.
ויתקיים בך הפסוק "קרא בגרון אל תחשוך הרם כשופר קולך"...

ואם עי"ז הציבור יביאו הרבה מקורות שהשופר מוזכר בהם בהקשרים דומים יש כאן מכרה זהב לפיתוח כיוונים רבים בנושא זה שטרם נחקר כראוי.


בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 377 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 15 אוגוסט 2019, 16:10

בנציון כתב:
15 אוגוסט 2019, 10:31
יהודה1 כתב:
14 אוגוסט 2019, 23:34
בנציון כתב:
14 אוגוסט 2019, 21:41
ראה בליקוטי הלכות בזבחים פרק יג (סו, ב) בתורת הקדשים שם אות ו שהביא ההלכה של מקריבין אע"פ שאין בית, ובזבח תודה שם האריך הרבה להוכיח שקי"ל להלכה שמקריבין בזמן הזה אע"פ שאין בית, וכתב שם שאע"פ שמקריבים אע"פ שאין בית מ"מ יש להתבונן הרבה על שאר ענינים, כדי שנוכל להקריב, ולא דחה את הרעיון על הסף, וכן בפרק איזהו מקומן (לד, א מדפי הספר) בזבח תודה שכתב שדן אם יש בעיה להקריב שלמים בזמן הזה כיון שיש בנין על מקום ההיכל וממילא אין זה נגד פתח אוהל מועד, [וראה עוד בספר דרישת ציון הוצאת ירושלים תרע"ט בהקדמת המו"ל שמביא בשם אביו ששמע מהחפץ חיים שבזמן שיצא הספר דרישת ציון אמר החפץ חיים בזה הלשון: אני מקוה שאולי יזכני ה' לעלות לירושלים עיה"ק ולעבוד עבודת הקרבנות על פי דבר מחבר הספר הזה].
אני לא כ"כ מבין מה הנידון, אם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב קרבנות האם יש צד שאין חיוב להקריב? כמובן צריך לדון האם יש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב, אבל כל הנדון ההשקפתי האם בכלל יש מה לדון על קרבנות לא מובן לי.
אחפש שם בל"נ
ספר דרישת ציון, אני לא יודע אם המו"ל נאמן הח"ח לא חתום על זה. ואולי דבריו הוצאו מהקשרם.

אם יש אפשרות הלכתית וכו' לפני בניין הבית וביאת המשיח, למה אתה לא רואה אפילו נידון? הרי כך אנו מתפללים ( הכי בולט בר"ח) "מזבח חדש בציון תכין ועולת ראש חודש נעלה עליו". אני לא מבין איך אפשר להתעלם ממשמעיות פשוטות שכל אחד לומד בכל אגדה ותפילה. ולומר שאין כאן אפילו נידון. יש טענה אבל נראה את הדוגלים בה מאמינים בה באמת. הטענה שאם הח"ח אמר, מי אנו שנחלוק. וכן הלאה על שאר רבותינו. טוב, מה אותם אנשים אומרים על גדולים מהם בדברים אחרים? פתאום הסברות שלנו מכריעות יותר, והטענה אדם גדול פלוני אמר, "אינה טענה תורנית".

מ"מ הנידון הוא כמו שכתבתי כשאין אפשרות מעשית או הלכתית האם אנו מחוייבים לעשות עצמנו ת"ח ולהכריע (לא במה שכבר הורה זקן) או לעשות השתדלויות גשמיות שנצליח. אמנם תטען מסברא דנפשך שלמה לא. אבל גם תראה שאם כן יש לשנות חלקים בתפילה או לתרצם בדוחק, או לטעון שהמצב השתנה מזמן חז"ל ולא תיקנו נכון לזמננו, וכן על זה הדרך בהרבה אגדות חז"ל.



זה שאומרים מזבח חדש בציון תכין אינה ראיה כי כך הוא תמיד לשון התפילה, כמו השיבנו אבינו לתורתך, וכי בגלל זה אסור לנו לעשות פעולות כדי לחזור ולהחזיר אנשים בתשובה, וכן רפאנו ה' ונרפא, האם אסור לנו לעשות השתדלות לרפואה וכן על זה הדרך בהרבה מקומות.
אני עדיין לא מבין מה הנידון. להקריב קרבנות הוא חיוב גמור וכל יום שעובר ואנחנו לא מקריבים תמיד, אנחנו מבטלים עשה [באונס], וכן בשאר קרבנות שאנחנו מחוייבים בהם, ואם התברר שיש אפשרות הלכתית ומעשית להקריב, מה יכול לפטור אותנו? האם גם בלולב היינו אומרים ככה?
למה לא? אני דוקא בעד שירד לולב מהשמים! וכן מצה וציצית וכבשים ואש ונסכים מהשמים.
והמילה האחרונה בעז"ה:
סכין אוטומטי ששוחט לבד את קרבן פסח שיצלה לבד וייאכל לבד ע"י חבורה של יהודים רוחניים שירדו מהשמים.

למה לעבוד קשה?
לא מספיק שהתאמצנו לעלות לארץ לאכול מפריה ולשבוע מטובה?
מה עוד תבקשו?


שניאור
הודעות: 964
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 662 פעמים
קיבל תודה: 311 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי שניאור » 15 אוגוסט 2019, 17:04

איש ווילנא כתב:
15 אוגוסט 2019, 15:06
איך אתה מסביר את המילים האלה "תקע בשופר גדול לחרותינו ושא נס לקבץ גלויותינו"
האם אתה מפרש תקיעת שופר כפשוטו תקיעת שופר שמיימית שתעשה ביום בשורת קיבוץ הגלויות.
בטח שזה אחרי קיבוץ גלויות, כי היום אנחנו כבר אחרי זה כידוע...


איש ווילנא
הודעות: 2439
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 522 פעמים
קיבל תודה: 700 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 15 אוגוסט 2019, 19:26

שניאור כתב:
15 אוגוסט 2019, 17:04
איש ווילנא כתב:
15 אוגוסט 2019, 15:06
איך אתה מסביר את המילים האלה "תקע בשופר גדול לחרותינו ושא נס לקבץ גלויותינו"
האם אתה מפרש תקיעת שופר כפשוטו תקיעת שופר שמיימית שתעשה ביום בשורת קיבוץ הגלויות.
בטח שזה אחרי קיבוץ גלויות, כי היום אנחנו כבר אחרי זה כידוע...

אני חושב שהשאלה שלי חמורה בכל אופן והיא לא הובנה כראוי 
השאלה שלי היא בשביל מה נצרך השופר ומה הוא בא לבשר 
האם הוא בא לומר שאפשר לעלות לארץ ישראל הרי גם עכשיו לפני השופר אפשר 
אם הוא בא לומר שחייבים לעלות לארץ ישראל. לפחות לדעת הרמב"ן גם היום חייבים לעלות לארץ ישראל [אלא שיש פטורים ומה"ת שבאותו זמן לא יהיה פטור] 
בקיצור איך יתקיים הכתוב "והיה ביום ההוא" וכו'
וזה לא משנה איך מגדירים את זמנינו. 

ושאלה נוספת מכיוון אחר 
מה ההבדל בין הברכה על הגאולה. ראה בענינו וריבה ריבינו וכו' 
לברכה. תקע בשופר גדול לחרותינו וכו'. 


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 15 אוגוסט 2019, 20:26

בן של רב כתב:
15 אוגוסט 2019, 01:23
[אני רואה שכל הזמן אנשים מסתבכים כאן עם הסתירה בין הלשונות של פניה ותחינה לקב"ה שהוא יתקן עולם במלכות שדי - אל מול ההלכות הרבות והמפורשות בכל הש"ס והפוסקים שאנחנו נעשה את התיקון במו ידינו.

וכנראה לא ראו שכבר תירץ הרב @בנציון בפשיטות פשוטה ופשטנית, שכמו "רופא חולי עמו ישראל" = שאנחנו נעשה ביקור חולים ולקיחת תרופות ורשות לרופא לרפאות.
כך גם "תקע בשופר גדול" = אנחנו ניסע על כנפי נשרים/מטוסים.

ובדיוק בדיוק היום אמר לי גאון אחד שליט"א סברא נפלאה ביותר המאירה באור יקרות את הכל כדלהלן:
לא הגיוני בעליל להפוך באמצע התפילה ממהלך של "תאומתי" שאנחנו עושים והקב"ה מסייע ולקפוץ למהלך של כפה עליהם גאולה כגיגית.
כלומר:
אם חננו דעה בינה והשכל - הכונה שזה יבוא יחד עם עיסוקנו בחכמה.
והשיבנו - יחד עם החלטתנו לעזיבת החטא וכו'.
וסלח לנו - יחד עם חרטה הכרחית.
וראה בענינו - יחד עם המאמץ שלנו להתחמק מהמלקות של הגויים ולעשות שתדלנות.
ורפאנו - יחד עם לקיחת תרופות.
וברך עלינו - יחד עם השתדלות.

לפתע פתאום אנו מחליפים הילוך ומכוונים בתקע בשופר והשיבה שופטינו וכל שאר הברכות - - - שרק הוא ית' יעשה לבדו הכל...
ואנו נחבק ידים במצוות העיקריות שהוא עצמו ציוה אותנו באריכות אינסופית בפרשיות שלמות שחוזרות על עצמן שוב ושוב
וכן בתושבע"פ מסכתות שלמות על כל סדרי הקדושה השונים,
כל זה עובר פתאום להיות מצוות שה' לבדו צריך לקיים במקומנו???

(((( ואני מוסיף שזה מגוחך גם בגלל העובדה הפשוטה והידועה כל כך
שאת כל שלבי החורבן >אנחנו< בישלנו לעצמנו במעשים ממש
למשל:
כשמאסנו בבית המקדש ובירושלים וקרענו את מלכות בית דוד וביטלנו צדקה ומשפט למרות אזהרות ה' ע"י הנביאים "השכם ושלוח".
והמרגלים מאסו בארץ חמדה, וקמצא ובר קמצא, ורבי זכריה בן אבקולס ובר כוזיבא וכו'
בקיצור:
כל הקלקולים רק אנחנו עשינו ופתאום בשלב התיקון אין לנו שום אחריות על כלום...))))
אני חוזר לדברי הגאון האחד שליט"א:
ואם הגמ' במגילה אומרת שהתפילה כולה מסודרת על סדר הגאולה,
אז מהיכ"ת לחתוך באמצע התהליך לכיוון אחר לגמרי בשעה שהכל מהלך אחד מסודר?
מה דעתך לדבר בלשון חכמים, מה זה "תאומתי"? (עיין גם קידושין ע. מי סני וכו')
מ"מ השאלה במקומה עומדת, בכל דבר אומרים לה' עשה את שלך כי אתה רופא חולים ומתיר אסורים וכו', וברור שמה שהוא השתדלות מחויבים לעשות אבל חונן הדעת, הרי אדם יקבל דעת רק משמים, את ההבנה הוא לא משיג בעצמו, רק על ידי לימוד יש ביטוי לדעת.
ואילו כאן אומרים הראנו בבנינו ושמחנו בתיקונו ושם נעשה לפניך את קרבנות חובותינו, מי לא שומע בזה את המשמעות שאת הקרבנות והעליה לרגל אנחנו נעשה, אחרי שה' יעשה מצידו את הגאולה שהבטיח.
כמו כן בגאלנו אין שום חיוב לעסוק בהשתדלות רק מה שמציל מהסכנה כעת.

על הקילקולים, שוב אתה מערב, הרי קלקלו על ידי חטאים ויתקנו על ידי תשובה. מאסו במלכות בית דוד, יבקשו אותה ויתפללו עליה מרצון אמיתי לקיומה. אבל לא לחפש מי מבית דוד כדי להעמידו למלך אולי יעשהו הקב"ה משיח. וכן שאר העניינים.
כל לשונות חז"ל שמשמע בהם שאנו במצב שונה כל זמן שלא נבנה בית המקדש או בא המשיח, ואין עכשיו את מה שיש בזמן הבית, אתם רוצים לדחות רק בטענה "כך אמרו רבותינו וכו'" ואילו מי שלא מקבל את זה וטוען הרי אנחנו שמענו להיפך אז אומרים לו לעיין בעצמו ולראות ממי לקבל.


פותח הנושא
יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 15 אוגוסט 2019, 20:33

בן של רב כתב:
15 אוגוסט 2019, 01:23
ואנו נחבק ידים במצוות העיקריות שהוא עצמו ציוה אותנו באריכות אינסופית בפרשיות שלמות שחוזרות על עצמן שוב ושוב
וכן בתושבע"פ מסכתות שלמות על כל סדרי הקדושה השונים,
כל זה עובר פתאום להיות מצוות שה' לבדו צריך לקיים במקומנו???
ולדבריך למה הראשונים שעסקו בלימוד ההלכות לא חשבו שצריך לטרוח בקדשים באריכות אינסופית כדבריך. אולי הם חשבו אחרת...
אגב השו"ע היה בארץ ישראל, ולא כתב כלום על הלכות קרבן פסח, אולי זה מוכיח שלא סבר שאפשר לקיימו בזמן הזה.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים