האחד בא לגור
משתמש ותיק
בגמרא שם איתא נוח לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשו האש ואל ילבין פני חבירו ברבים .
והקשו בתוספות שם ד"ה נוח, א"כ למה לא נכללה הלבנת פני חבירו בכלל ג עבירות שיהרג ואל יעבור, ותירצו דמשום שלא מפורש איסורו להדיא לא נקט ליה.
ויש להסתפק ,האם דין זה הוא גם להיפך לענין שאר מצוות שדינם ביעבר ואל יהרג ,אם אומרים לאדם או שנלבין פניך או שתעשה עבירה (או תימנע ממצוה ), האם מותר לו לעבור כדי שלא ילבינו פניו .
והקשו בתוספות שם ד"ה נוח, א"כ למה לא נכללה הלבנת פני חבירו בכלל ג עבירות שיהרג ואל יעבור, ותירצו דמשום שלא מפורש איסורו להדיא לא נקט ליה.
ויש להסתפק ,האם דין זה הוא גם להיפך לענין שאר מצוות שדינם ביעבר ואל יהרג ,אם אומרים לאדם או שנלבין פניך או שתעשה עבירה (או תימנע ממצוה ), האם מותר לו לעבור כדי שלא ילבינו פניו .