אין לי אלא ידו גגו חצירו וקרפיפו מנין? וביתו מנין?

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1219
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 343 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אין לי אלא ידו גגו חצירו וקרפיפו מנין? וביתו מנין?

שליחה על ידי כלפי ליא » 26 מרץ 2019, 20:01

צודק, לך ללמוד אולי בסוף עוד תדע ותבין משהו, מלדבר שטויות לא ייצא כלום


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1527
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אין לי אלא ידו גגו חצירו וקרפיפו מנין? וביתו מנין?

שליחה על ידי האחד בא לגור » 26 מרץ 2019, 20:03

והמתברך יתברך בכפליים, ויזכה לישועה בדבר הנזקק לו שבעתיים, אולי על הדרך גם תלמד לטעון טענות לגופו של ענין לתועלת חברי הפרום.


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אין לי אלא ידו גגו חצירו וקרפיפו מנין? וביתו מנין?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 26 מרץ 2019, 21:44

כלפי ליא כתב:
26 מרץ 2019, 18:12
האחד בא לגור כתב:
26 מרץ 2019, 09:21
זקן ויושב בישיבה כתב:
26 מרץ 2019, 09:17
עכשיו הסברתם. ייש"כ. [לעיל לא הסברתם מספיק] אכן זה גופא החידוש שעליו באתי לשאול, האם בית הוא יותר מחצר [המשתמרת]? עכ"פ ודאי שהוא דבר מחודש בפשט.
צודק שזו היתה שאלתך , רק מה שבאתי להוכיח שאכן ברש"י לכאורה מבואר להדיא כך, שידו מתפרש כרשותו, [אם לא שנדחוק שרק אחרי שהפסוק גילה על גגו חצירו וקרפיפו, ממילא גם ידו מתפרשת כרשותו]
זה לא אם לא שנדחוק, זה גמרא מפורשת ב"מ נו:
עיי"ש היטב שמפורש להיפוך, דידו היינו ידו ממש, ורק במקום שאי אפשר לפרש ידו ממש מתפרש רשותו עיי"ש.
וכעת אני רואה שכבר השיגו על זה.


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אין לי אלא ידו גגו חצירו וקרפיפו מנין? וביתו מנין?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 26 מרץ 2019, 21:47

כלפי ליא כתב:
26 מרץ 2019, 18:14
ישנה קושיא מפורסמת ונודעת, לדעת התו"ג ורעק"א שקנין יד הוא רק בדבר שנמצא כולו ביד, ואם אינו כולו בתוך היד, אינו קנין יד אלא יכול להיות קנין הגבהה או משיכה בגדריהם [ודנו אם לגט מועיל הגבהה כמו יד, לפי הראשונים שקניינים לא מועילים בגט], שא"כ איך אמרו על הפסוק אם המצא תמצא בידו הגניבה אין לי אלא ידו כו', הרי לא יתכן להכניס את כל השה והשור והחמור לתוך היד.
יש אומרים שעבר עם ידו על כל הבהמה.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1219
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 79 פעמים
קיבל תודה: 343 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אין לי אלא ידו גגו חצירו וקרפיפו מנין? וביתו מנין?

שליחה על ידי כלפי ליא » 27 מרץ 2019, 00:55

זקן ויושב בישיבה כתב:
26 מרץ 2019, 21:44
כלפי ליא כתב:
26 מרץ 2019, 18:12
האחד בא לגור כתב:
26 מרץ 2019, 09:21
צודק שזו היתה שאלתך , רק מה שבאתי להוכיח שאכן ברש"י לכאורה מבואר להדיא כך, שידו מתפרש כרשותו, [אם לא שנדחוק שרק אחרי שהפסוק גילה על גגו חצירו וקרפיפו, ממילא גם ידו מתפרשת כרשותו]
זה לא אם לא שנדחוק, זה גמרא מפורשת ב"מ נו:
עיי"ש היטב שמפורש להיפוך, דידו היינו ידו ממש, ורק במקום שאי אפשר לפרש ידו ממש מתפרש רשותו עיי"ש.
וכעת אני רואה שכבר השיגו על זה.
וכבר ציינתי לעיין בפנ"י ובט"ז, והדברים נדושים
ומ"מ הדברים מפורשים בגמ' ובמפרשים, שאין שום דרך לפרש שפשט של ידו בתורה הוא לא יד ממש יד, אא"כ יש הכרח לפרש כן

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח