בגמרא שם אמרו חז"ל:
"עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות סעודה לצדיקים ביום שיגמל חסדו לזרעו של יצחק. לאחר שאוכלין ושותין נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך, ואומר להן: איני מברך, שיצא ממני ישמעאל. אומר לו ליצחק: טול וברך! אומר להן: איני מברך, שיצא ממני עשו. אומר לו ליעקב: טול וברך! אומר להם: איני מברך, שנשאתי שתי אחיות בחייהן, שעתידה תורה לאוסרן עלי. אומר לו למשה: טול וברך, אומר להם: איני מברך, שלא זכיתי ליכנס לארץ ישראל לא בחיי ולא במותי. אומר לו ליהושע, טול וברך! אומר להן: איני מברך, שלא זכיתי לבן"
וממשיכה הגמ' אומרים לו לדוד: "טול וברך: אומר להן: אני אברך, ולי נאה לברך, שנאמר כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא".
פלא הוא למה דוד לא מנע את עצמו בגלל שנדבק בו 'מעשה בת שבע'? עד שנאמר "וַיֵּרַע הַדָּבָר אֲשֶׁר עָשָׂה דָוִד, בְּעֵינֵי ה'"?!
אפילו שחז"ל הקדושים (שבת נו.) אמרו: כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, כי לא ייתכן שדוד חטא באופן חמור כל כך, ולכן הם מציעים זאת לא כאיסור א"א אלא רק ככישלון מוסרי בלבד.
אך בכל זאת וכי יעקב אבינו יותר גרוע או משה רבינו...?!
"עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות סעודה לצדיקים ביום שיגמל חסדו לזרעו של יצחק. לאחר שאוכלין ושותין נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך, ואומר להן: איני מברך, שיצא ממני ישמעאל. אומר לו ליצחק: טול וברך! אומר להן: איני מברך, שיצא ממני עשו. אומר לו ליעקב: טול וברך! אומר להם: איני מברך, שנשאתי שתי אחיות בחייהן, שעתידה תורה לאוסרן עלי. אומר לו למשה: טול וברך, אומר להם: איני מברך, שלא זכיתי ליכנס לארץ ישראל לא בחיי ולא במותי. אומר לו ליהושע, טול וברך! אומר להן: איני מברך, שלא זכיתי לבן"
וממשיכה הגמ' אומרים לו לדוד: "טול וברך: אומר להן: אני אברך, ולי נאה לברך, שנאמר כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא".
פלא הוא למה דוד לא מנע את עצמו בגלל שנדבק בו 'מעשה בת שבע'? עד שנאמר "וַיֵּרַע הַדָּבָר אֲשֶׁר עָשָׂה דָוִד, בְּעֵינֵי ה'"?!
אפילו שחז"ל הקדושים (שבת נו.) אמרו: כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, כי לא ייתכן שדוד חטא באופן חמור כל כך, ולכן הם מציעים זאת לא כאיסור א"א אלא רק ככישלון מוסרי בלבד.
אך בכל זאת וכי יעקב אבינו יותר גרוע או משה רבינו...?!