אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 04 יוני 2019, 20:47

בפסחים כב. נחלקו התנאים אם גיד הנשה אסור בהנאה [ונחלקו הראשונים איך פוסקים להלכה]
וקשה שהרי הבהמה כדי ללכת כראוי צריכה את גיד הנשה [כמו שרואים ביעקב אבינו שקיבל מכה בגיד הנשה ונעשה צולע]
ואם כן בכל השתמשות בבהמה הרי נהנה גם כן מגיד הנשה והרי אסור הוא בהנאה. וצריך עיון.
בזכרוני שהאחרונים עמדו על זה כבר. 

ערכים:


סופר
הודעות: 566
הצטרף: 04 יולי 2017, 14:00
נתן תודה: 122 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי סופר » 04 יוני 2019, 21:14

יש כלל גדול, שאם אינו נהנה מגוף האיסור אינו נקרא הנאה.
וזה לשון ספר איסור והיתר הארוך שער כא 'ואף ראבי"ה דאוסר בגיד בהנאה מודה מיהא שמותר למכור או ליתן לא"י הירך שלם או חציו עם הגיד שבו לפי שאינו נהנה מגוף האיסור שהיינו מגיד עצמו כי אינו מחזיק לו טובה וחן יותר ולא נמכר יותר ביוקר מחמת גיד הנשה שבו'.
ועי' שו"ע יו"ד סימן צד ס"ג, ש"ך סימן פז סק"כ,


אוריאל
הודעות: 1557
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 717 פעמים
קיבל תודה: 509 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי אוריאל » 04 יוני 2019, 21:19

ראה באמרי בינה הל' טריפות סי' ו' שהוכיח מכ"ד שאיסור הנאה מגיד הנשה אינו אסור כשהוא מחובר בשאר איברים, וע"ש בעוד פרטי דינים בזה שי"ל לפ"ד בעוד אופנים.


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 04 יוני 2019, 21:32

סופר כתב:
04 יוני 2019, 21:14
יש כלל גדול, שאם אינו נהנה מגוף האיסור אינו נקרא הנאה.
וזה לשון ספר איסור והיתר הארוך שער כא 'ואף ראבי"ה דאוסר בגיד בהנאה מודה מיהא שמותר למכור או ליתן לא"י הירך שלם או חציו עם הגיד שבו לפי שאינו נהנה מגוף האיסור שהיינו מגיד עצמו כי אינו מחזיק לו טובה וחן יותר ולא נמכר יותר ביוקר מחמת גיד הנשה שבו'.
ועי' שו"ע יו"ד סימן צד ס"ג, ש"ך סימן פז סק"כ,
לא הבנתי את כוונתך, מה הכלל? ואיך זה מיישב?
 


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 04 יוני 2019, 21:33

אוריאל כתב:
04 יוני 2019, 21:19
ראה באמרי בינה הל' טריפות סי' ו' שהוכיח מכ"ד שאיסור הנאה מגיד הנשה אינו אסור כשהוא מחובר בשאר איברים, וע"ש בעוד פרטי דינים בזה שי"ל לפ"ד בעוד אופנים.
בסוגיות בחולין מבואר שאיסור גיד חל מיד עם לידת הבהמה, ונפק"מ שם לגדרי אין איסור חל על איסור.
 


יהודה1
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 294 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי יהודה1 » 04 יוני 2019, 21:40

זקן ויושב בישיבה כתב:
04 יוני 2019, 21:33
אוריאל כתב:
04 יוני 2019, 21:19
ראה באמרי בינה הל' טריפות סי' ו' שהוכיח מכ"ד שאיסור הנאה מגיד הנשה אינו אסור כשהוא מחובר בשאר איברים, וע"ש בעוד פרטי דינים בזה שי"ל לפ"ד בעוד אופנים.
בסוגיות בחולין מבואר שאיסור גיד חל מיד עם לידת הבהמה, ונפק"מ שם לגדרי אין איסור חל על איסור.

הוא מדבר על איסור הנאה שלא חל כאשר הוא מחובר עם שאר האיברים. ואכן צריך ביאור. אבל יש סברא שלא נחשב שנהנה "מהגיד" אלא מכל הבהמה והגיד בתוכה. מה שא"כ לגבי אכילה לא שייך שלא אוכל את הגיד גם אם אוכל משהו אחר עמה.
 


טעם ודעת
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי טעם ודעת » 05 יוני 2019, 01:14

דברי ר יהודה צדקו נכונה, כשהגיד מחוברת עם אברי הבהמה אין כאן הנאה מעצם הגיד עצמו אלא מכלל כל הבהמה והגיד בכלל, משא"ז האכילה, וזה ברור


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 05 יוני 2019, 09:20

טעם ודעת כתב:
05 יוני 2019, 01:14
דברי ר יהודה צדקו נכונה, כשהגיד מחוברת עם אברי הבהמה אין כאן הנאה מעצם הגיד עצמו אלא מכלל כל הבהמה והגיד בכלל, משא"ז האכילה, וזה ברור
מהיכ"ת לומר כן, [אני לא מוצא לעת עתה דוגמא כזו באיסור הנאה שרק מקצת מן הבהמה אסור בהנאה], אבל מן הסברא היה נראה דאף זה חשיב הנאה, אמנם ההשתמשות בבהמה באה על ידי כל הבהמה ולא על ידי הגיד לבדו, אבל הרי גם כן להיפוך לולא הגיד לא היה יכול להשתמש בבהמה כגון לחרישה וכיו"ב.
צריך ראיה לסברא זו.
 

סמל אישי של משתמש

פיניפיני
הודעות: 217
הצטרף: 19 יוני 2019, 10:11
נתן תודה: 54 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי פיניפיני » 30 יוני 2019, 11:44

זקן ויושב בישיבה כתב:
05 יוני 2019, 09:20
מהיכ"ת לומר כן, [אני לא מוצא לעת עתה דוגמא כזו באיסור הנאה שרק מקצת מן הבהמה אסור בהנאה], אבל מן הסברא היה נראה דאף זה חשיב הנאה, אמנם ההשתמשות בבהמה באה על ידי כל הבהמה ולא על ידי הגיד לבדו, אבל הרי גם כן להיפוך לולא הגיד לא היה יכול להשתמש בבהמה כגון לחרישה וכיו"ב.
צריך ראיה לסברא זו.
אתה צריך להביא ראיה לדבריך, שדברי הנ"ל ברורים, משום שאין לי כל צורך בגיד הנשה אלא בגוף הבהמה!


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 30 יוני 2019, 13:20

פיניפיני כתב:
30 יוני 2019, 11:44
זקן ויושב בישיבה כתב:
05 יוני 2019, 09:20
מהיכ"ת לומר כן, [אני לא מוצא לעת עתה דוגמא כזו באיסור הנאה שרק מקצת מן הבהמה אסור בהנאה], אבל מן הסברא היה נראה דאף זה חשיב הנאה, אמנם ההשתמשות בבהמה באה על ידי כל הבהמה ולא על ידי הגיד לבדו, אבל הרי גם כן להיפוך לולא הגיד לא היה יכול להשתמש בבהמה כגון לחרישה וכיו"ב.
צריך ראיה לסברא זו.
אתה צריך להביא ראיה לדבריך, שדברי הנ"ל ברורים, משום שאין לי כל צורך בגיד הנשה אלא בגוף הבהמה!
לא מתחיל להבין את דבריך. הגיד אסור בהנאה, הבהמה אינה יכולה ללכת/לחרוש/לעבוד ללא אותו גיד, אם כך פשוט הוא שכל שימוש בבהמה הוא שימוש בגיד. בדיוק כמו שלמשל אם רגלה של הבהמה היתה אסורה בהנאה.  
 


yosf
הודעות: 295
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי yosf » 30 יוני 2019, 14:36

זקן ויושב בישיבה כתב:
30 יוני 2019, 13:20
פיניפיני כתב:
30 יוני 2019, 11:44
זקן ויושב בישיבה כתב:
05 יוני 2019, 09:20
מהיכ"ת לומר כן, [אני לא מוצא לעת עתה דוגמא כזו באיסור הנאה שרק מקצת מן הבהמה אסור בהנאה], אבל מן הסברא היה נראה דאף זה חשיב הנאה, אמנם ההשתמשות בבהמה באה על ידי כל הבהמה ולא על ידי הגיד לבדו, אבל הרי גם כן להיפוך לולא הגיד לא היה יכול להשתמש בבהמה כגון לחרישה וכיו"ב.
צריך ראיה לסברא זו.
אתה צריך להביא ראיה לדבריך, שדברי הנ"ל ברורים, משום שאין לי כל צורך בגיד הנשה אלא בגוף הבהמה!
לא מתחיל להבין את דבריך. הגיד אסור בהנאה,
זקן ויושב בישיבה כתב:
30 יוני 2019, 13:20
הבהמה אינה יכולה ללכת/לחרוש/לעבוד ללא אותו גיד, אם כך פשוט הוא שכל שימוש בבהמה הוא שימוש בגיד. בדיוק כמו שלמשל אם רגלה של הבהמה היתה אסורה בהנאה.  



לכאורה שאלתך תשובתך דאם איתא דא"א להשתמש בבהמה בלתי הנאה מגידה והלא אנו רואים שהתורה התירה להשתמש בבהמה לחרוש וכו' א"כ ע"כ דכוונת התורה לשימוש דהנאה עצמית ולא כללית


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 02 יולי 2019, 20:56

yosf כתב:
30 יוני 2019, 14:36
זקן ויושב בישיבה כתב:
30 יוני 2019, 13:20
פיניפיני כתב:
30 יוני 2019, 11:44

אתה צריך להביא ראיה לדבריך, שדברי הנ"ל ברורים, משום שאין לי כל צורך בגיד הנשה אלא בגוף הבהמה!
לא מתחיל להבין את דבריך. הגיד אסור בהנאה,
זקן ויושב בישיבה כתב:
30 יוני 2019, 13:20
הבהמה אינה יכולה ללכת/לחרוש/לעבוד ללא אותו גיד, אם כך פשוט הוא שכל שימוש בבהמה הוא שימוש בגיד. בדיוק כמו שלמשל אם רגלה של הבהמה היתה אסורה בהנאה.  



לכאורה שאלתך תשובתך דאם איתא דא"א להשתמש בבהמה בלתי הנאה מגידה והלא אנו רואים שהתורה התירה להשתמש בבהמה לחרוש וכו' א"כ ע"כ דכוונת התורה לשימוש דהנאה עצמית ולא כללית
אם זה כל ההכרח, אז כבר יותר מסתבר היה ללמוד מזה שגיד הנשה מותר בהנאה.
 


פרלמן משה
הודעות: 944
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 235 פעמים
קיבל תודה: 178 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי פרלמן משה » 02 יולי 2019, 21:48

כעיז הק' הגרעקא על הצד בגמ' שם דאבר מן החי אסור בהנאה, דאי בהמה לאברים עומדת ואיכא איסורא דאבר מן החי גם בבבהמה שלמה, עי' חולין קב:, אכ הוי צריך להיות איסור לעבוד בשור, והא מקרא מלא לא תחסום שור בדישו, ומבו' דמותר לעבוד עם שור, ונשאר בצע,


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 02 יולי 2019, 21:52

פרלמן משה כתב:
02 יולי 2019, 21:48
כעיז הק' הגרעקא על הצד בגמ' שם דאבר מן החי אסור בהנאה, דאי בהמה לאברים עומדת ואיכא איסורא דאבר מן החי גם בבבהמה שלמה, עי' חולין קב:, אכ הוי צריך להיות איסור לעבוד בשור, והא מקרא מלא לא תחסום שור בדישו, ומבו' דמותר לעבוד עם שור, ונשאר בצע,
נכון, רק שבאבר מן החי הקושיה היא רק למה צריך עוד פסוק להתיר אבר מן החי בהנאה, אבל למעשה אין מי שסובר שאבר מן החי אסור בהנאה, אבל בגיד הנשה הקושיה היא גם לפי האמת לדעת ר"ש שגיד הנשה אסור בהנאה ולהראשונים שפסקו כן.
 


yosf
הודעות: 295
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי yosf » 03 יולי 2019, 08:16

זקן ויושב בישיבה כתב:
02 יולי 2019, 20:56
yosf כתב:
30 יוני 2019, 14:36
זקן ויושב בישיבה כתב:
30 יוני 2019, 13:20

לא מתחיל להבין את דבריך. הגיד אסור בהנאה,



לכאורה שאלתך תשובתך דאם איתא דא"א להשתמש בבהמה בלתי הנאה מגידה והלא אנו רואים שהתורה התירה להשתמש בבהמה לחרוש וכו' א"כ ע"כ דכוונת התורה לשימוש דהנאה עצמית ולא כללית
אם זה כל ההכרח, אז כבר יותר מסתבר היה ללמוד מזה שגיד הנשה מותר בהנאה.

מניין לך???
ברגע שהגעת להנחה שאם נוכיח דגיד הנשה אסור אזי לק"מ ההשתמשות בבהמה א"כ שוב אין זה ראיה לדין עצמו דנלמד מהכרחים אחרים.
ובכלל מי ממד והכריע איזה הכרח יותר חזק??? זה דבר הנתון לראשונים בלבד.
 


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 03 יולי 2019, 08:45

yosf כתב:
03 יולי 2019, 08:16
זקן ויושב בישיבה כתב:
02 יולי 2019, 20:56
yosf כתב:
30 יוני 2019, 14:36


לכאורה שאלתך תשובתך דאם איתא דא"א להשתמש בבהמה בלתי הנאה מגידה והלא אנו רואים שהתורה התירה להשתמש בבהמה לחרוש וכו' א"כ ע"כ דכוונת התורה לשימוש דהנאה עצמית ולא כללית
אם זה כל ההכרח, אז כבר יותר מסתבר היה ללמוד מזה שגיד הנשה מותר בהנאה.
מניין לך???
ברגע שהגעת להנחה שאם נוכיח דגיד הנשה אסור אזי לק"מ ההשתמשות בבהמה א"כ שוב אין זה ראיה לדין עצמו דנלמד מהכרחים אחרים.
ובכלל מי ממד והכריע איזה הכרח יותר חזק??? זה דבר הנתון לראשונים בלבד.

לא הגעתי לשום הנחה. וכבר כתבתי שאין בזה סברא המתיישבת על הלב.
 


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 08 יולי 2019, 10:26

אם אדם יאסור על עצמו את הגיד של הבהמה באיסור קונם, האם יהא לו מותר להשתמש בבהמתו?
ואם אסר את רגלה של הבהמה באיסור קונם, האם יהא לו מותר להשתמש בה להוליכה?


יושב אוהלים
הודעות: 2351
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 349 פעמים
קיבל תודה: 483 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי יושב אוהלים » 29 ינואר 2020, 16:29

זקן ויושב בישיבה כתב:
08 יולי 2019, 10:26
ואם אסר את רגלה של הבהמה באיסור קונם, האם יהא לו מותר להשתמש בה להוליכה?
אולי זה שונה שכשהוליכה משתמש ברגל של הבהמה, כיון שההליכה נעשית עם הרגל, ולא רק שהרגל הוא חלק מהבהמה שהולכת, משא"כ כשמשתמש בכל הבהמה ולא משתמש בגוף הגיד הנשה עצמו.


כדי
הודעות: 320
הצטרף: 29 מרץ 2020, 21:14
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי כדי » 06 אפריל 2020, 00:55

בעלון "בדרכו אמונה" (יו''ל ע''י בית הגרח''ק) לפרשת וישלח הביאו שיש שכתבו שגיד הנשה של אדם ג''כ אסור ולפיכך יש שדקדקו שלא להרכיב בניהם על ירכיהם.
אם מישהו יוכל להעלות את העלון הנ''ל


כדי
הודעות: 320
הצטרף: 29 מרץ 2020, 21:14
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי כדי » 06 אפריל 2020, 01:28

בדרכו אמונה וישלח
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


יוסף אברהם
הודעות: 43
הצטרף: 28 אפריל 2020, 18:27
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי יוסף אברהם » 03 יולי 2020, 12:38

מי אמר שגיד הנשה אסור בהנאה גם מחיים?


יוסף אברהם
הודעות: 43
הצטרף: 28 אפריל 2020, 18:27
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי יוסף אברהם » 03 יולי 2020, 12:40

סליחה, מפורש בחולין פט:, אתי איסור מוקדשין וחייל אאיסור גיד.



כי הם חיינו
הודעות: 239
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 72 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי כי הם חיינו » 03 יולי 2020, 14:23

 
קידושין נ"ז
אמר רבי יוחנן משום ר"ש בן יוחי לא מצינו בעלי חיים שאסורים


יוסף אברהם
הודעות: 43
הצטרף: 28 אפריל 2020, 18:27
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי יוסף אברהם » 03 יולי 2020, 14:35

כי הם חיינו כתב:
03 יולי 2020, 14:23
 
קידושין נ"ז
אמר רבי יוחנן משום ר"ש בן יוחי לא מצינו בעלי חיים שאסורים
אתה מתכוון להוכיח מזה שאין איסור גיד נוהג מחיים? הוכחתי מחולין פט: שנוהג, שהרי אמרו שכשמקדיש הוי איסור שחל על איסור גיד, והרי מקדיש מחיים.
והגמ' שהבאת לכאורה לא נוגעת לזה, כוונת הגמ' שאיסור שחל על עצם הבע"ח, שהשור נהיה שור אסור, כגון עגלה ערופה וציפור משולחת, לא מצינו שחל מחיים, אבל כאן השם איסור הוא הגיד, מציאות של גיד היא מציאות אסורה, ומה שה כרגע בגופו של בעל חיים לא מעלה ולא מוריד.


כי הם חיינו
הודעות: 239
הצטרף: 08 מאי 2020, 09:34
נתן תודה: 72 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אם גיד הנשה אסור בהנאה איך מותר להשתמש בבהמה?

שליחה על ידי כי הם חיינו » 03 יולי 2020, 15:12

יוסף אברהם כתב:
03 יולי 2020, 14:35
כי הם חיינו כתב:
03 יולי 2020, 14:23
 
קידושין נ"ז
אמר רבי יוחנן משום ר"ש בן יוחי לא מצינו בעלי חיים שאסורים
אתה מתכוון להוכיח מזה שאין איסור גיד נוהג מחיים? הוכחתי מחולין פט: שנוהג, שהרי אמרו שכשמקדיש הוי איסור שחל על איסור גיד, והרי מקדיש מחיים.
והגמ' שהבאת לכאורה לא נוגעת לזה, כוונת הגמ' שאיסור שחל על עצם הבע"ח, שהשור נהיה שור אסור, כגון עגלה ערופה וציפור משולחת, לא מצינו שחל מחיים, אבל כאן השם איסור הוא הגיד, מציאות של גיד היא מציאות אסורה, ומה שה כרגע בגופו של בעל חיים לא מעלה ולא מוריד.

לא הבאתי את זה כראיה אלא רק להעיר לב החכמים לשים לב לגמ'

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • חולין ק. בישל גידים בקדרה ונסתפק אם אחד מהם הוא גיד הנשה אי חשיב ספק בריה
    על ידי למה זה תשאל לשמי » 14 יולי 2020, 01:28 » ב חולין
    5 תגובות
    52 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי דרומאי
    14 יולי 2020, 12:44
  • דף סא. - יצר הרע בבהמה
    על ידי הכהן » 02 יולי 2020, 10:37 » ב ברכות
    5 תגובות
    149 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי HaimL
    02 יולי 2020, 13:51
  • התערב נר חנוכה האסור בהנאה בשאר נרות [ובברכות דף ח.]
    על ידי אוריאל » 11 ינואר 2020, 21:58 » ב בית המדרש
    8 תגובות
    100 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי שומר שבת
    12 ינואר 2020, 09:19
  • מקדיש ע"מ שלא יאסר בהנאה
    על ידי הערשל » 17 מאי 2020, 19:50 » ב בית המדרש
    2 תגובות
    87 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי הערשל
    27 מאי 2020, 23:41
  • האם מותר להשתמש בכלים של הכשר שאיני אוכל
    על ידי יעקב שלם » 29 דצמבר 2019, 21:35 » ב כשרות
    13 תגובות
    358 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אמונת אומן
    02 פברואר 2020, 23:00

חזור אל “פסחים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים